Sæsonen 12/13
- michaelk94
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er det bare mig, eller er det ikke skræmmende modsigende? Fortæl mig helt konkret hvad forskellen på spillet er denne sæson og sidste? Det er præcis den samme spillestil.
Også vidste jeg faktisk ikke at Mou ikke trænede angrebsspil, og det har nu fået mig over i den anden kløft med begge ben. For det er jo en kæmpe indikation på, at spillet aldrig bliver bedre.
#571: Roesen7.
Fordi balancen på holdet er alfa omega. Jeg nægter og tro på, at en opstilling alá denne: Casillas, Arbeloa, Ramos, Pepé, Marcelo, Alonso, Modric, Dí María, Øzil, Ronaldo og Benzema/Higuan ville fungere imod Barca, City, Arsenal, United you name it. Jeg lægger stadig vægt på, at holdopstillingen er den samme imod de mindre dårlige hold og de større hold. På den måde kan man fast holde sit eget koncept og spillestil. Jeg er godt klar over, at man imod hold som Barcelona ikke kan styre spillet, da de er det mest boldsikre hold i historien, så der vil komme en taktisk ændring, men det skal ikke betyde, at vi skifter 2-3 normale stamspillere ud til fordel med nogle lidt mere defensive spillere.
Det er vel snart klart for alle, at vi sagtens kan være med imod Barca med den nuværende foretrukne opstilling. Vi står bare lidt dybere og går all-in i kontrafasen, og den er jeg helt med på.
Vi skal bare stadig kunne spille vores eget spil delvist i kampen, så det ikke er kick an run i alle 9o min. Men de seneste par El Classico's der har billedet være godt. Hvis vi dog lige ser bort fra første kamp af Super Cuppen :).
#573: michaelk94.
Så fortæl mig hvor jeg overdriver? :).
Så du mener også at Modric skal ind i stedet for Khedira, eller? Hvis Modric skal tage dybdeløb, og være den offensive kreatør, så står Alonso utrolig alene, og vi så senest imod Rayo hvor nemt det er og spille igennem vores centrale midtbane, og det var oven i købet med Khedira ved Alonso's side.
Er overhovedet ikke med angående Getafe kampen? For vi er jo dybt enige. Mourinho sejlede, og det gjorde holdet også. Balancen på holdet var ikke til stede, og derfor sad Getafe på kampen selvom vi havde 6-7 offensive spillere inde.
Uha synes nu jeg har kommet med utallige eksempler på hvordan det kan løses. Men kan da godt prøve igen for din skyld :)
Jeg er kæmpe fortaler for en 3-mands midtbane, da vores nuværende midtbane fungere som en si. Det kunne hedde Alonso, Khedira og Modric. Alonso kunne fungere som balancespilleren, da han ofte spiller meget dybt. Khedira skulle fungere som en boks-til-boks spiller, men samtidig være den spiller som støtter Alonso mest. Og Modric skal have den mere offensive rolle af de 3 på midtbanen, hvor han skal sætte sine offensive spillere i scene, eller simpelthen skabe pladsen til de offensive spillere. De skal alle 3 konstant placere sig, så de danner en trekant, og det kan enten være Alonso og Khedira side om side, og Modric foran, eller Alonso som den bagerste og Khedira og Modric side om side. Det vil konstant give spillemuligheder, og på den måde kan vi spile os ud af et pres. Det er bare vigtigt, at de 3 spiller som en enhed, og konstant er boldsøgende når vi har bolden, og der altid min. er 1 af dem som presser op på modstanderen, alt efter om modstanderen er 2 eller 3 på midtbanen.
Det vil gå udover Øzil eller Dí María, men da jeg er størst fan af Øzil, så vil det betyde han skal have agere fra højre side af.
Han gjorde det mange gange sidste sæson, men forskellen vil være, at Øzil ikke er den eneste som ville kunne slå den afgørende aflevering på holdet længere fremme på banen. Modric vil konstant være en trussel centralt, og det vil enten give ham selv eller Øzil mere plads.
Det kræver bare, at vi får en anden back end Arbeloa. For truslen skal også kunne komme fra baglinjen af, og det vil ikke ske med Arbeloa. Kyle Walker og Glen Johnson kunne være backs der kunne true, men hvorfor ikke prøve vores egen Carvajal som er meget boldsøgende, og er god til og komme til baglinjen.
Marcelo, Ronaldo og Benzema skal spille som de i forvejen gør. Det vil løse problemet på den centrale midtbane, hvor vi konstant vil være i overtal, men det vil også gøre, at der konstant er spilmuligheder, og der skal gøres brug af så få berøringer som muligt, så spillet kan flyttes hurtigt, og flowet vil blive bedre og hurtigere.
For at vi ikke skal gå glip af Dí María's kæmpe løbearbejde, så skal der indføres et presspil 5-10 sekunder efter bold tab, hvor alle mand simpelthen sidder langt oppe i røven på modstanderen, og den forreste mand konstant er i boldjagt.
Så synes jeg også Pepé skal sælges til sommer. Jeg er aldrig tryg ved vores nuværende midterforsvar. Både Ramos og Pepé er for aggressive og går altid all-in på deres taklinger. Jeg er stor fan af glidende taklinger, men i 8 ud af 10 tilfælde, så er det bedst bare og skærme sin mand af og prikke bolden fra ham. Og det er noget hverken Pepé eller Ramos kender til. Det lyder mærkeligt, men Varane skal ind og skabe lidt ro over forsvarspillet. Han er nok det største forsvarstalent jeg nogensinde har set, og kan blive den største forsvarspiller indenfor 5 år hvis ikke før.
Så derfor vil min ønskeopstilling til næste sæson være: Casillas, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Alonso, Khedira, Modric, Øzil, Ronaldo og Benzema.
Håber det gav nogenlunde mening hehe :)
Alma Merengue #574 & #576.
Var du overhovedet aktiv herinde sidste sæson? For så ville du netop se de mange kritiske indlæg.
For dit argument er jo bedre haha. Mourinho er ingenting ift. Real Madrid, så hvorfor skulle os der var utilfredse med ham skride? Det er jo tosset sagt!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Alma Merengue
- Gæst
-
Jeg er typen man ikke kan have en diskussion med? Jeg kan let argumentere for hvorfor Mourinho er verdens bedste træner. Jeg kan muligvis endda argumentere for hvorfor han er er en af verdens bedste trænere nogensinde!
Dit argument? "Buhuh, jeg synes ikke hans spil er smukt".
"Men for mig, ligger det smukke i kombinationspillet, hvor man så samtidig kan spille mere direkte. Kig på hold som Bilbao eller Roma. De praktiserer dette spil. Ja, de får måske ikke altid resultaterne, men det mener jeg netop vi kan få, hvis vi i stedet udfører en stil, frem for at satse på hurtige kontraer efter Ronaldo. "
Ja, for Real Madrid er ikke andet end hurtige kontraer med Ronaldo. Ja, for Real Madrid behersker ikke det direkte spil. Ja, for Real Madrid kan ikke kombinationsspillet.
Forsæt med guldkornene, måske læser Rune Klan med.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- michaelk94
- Gæst
-
Ja, spændende opstilling Dios, og den kunne man selvfølgelig også bruge. Men med min opstilling skal Modric jo mest af alt være nede ved siden af Alonso, så Alonso bliver ikke overladt fuldstændig til sig selv. Men det er også en midtbane, hvor en spiller som Ozil sagtens kan søge ned. Jeg er bare på ingen måde fortaler af en spiller som Khedira, selvom han aldrig rigtig falder igennem. Jeg synes bare manden virker klodset og kan sjældent deltage i de hurtige et-to'er. En spiller som Di Maria synes jeg også skal være inde, netop på grund af løbearbejdet som du nævner.
Med denne opstilling mener jeg stadig vi kan stå lidt længere tilbage på banen, men netop når vi har bolden, kan vi kontrollere rundt med modstanderen.
Jeg kan dog sagtens følge dig i din opstilling. Jeg mener det vigtigste er, at der ligger en spiller ved siden af Alonso, som også kan spille passing-football. Den opstilling jeg dog nævner, har vi kun set en gang i denne sæson, og der fik vi scoret tre mål og skabt en helvedes masse chancer mod de engelske mestre. Vi udspillede dem ligesom i de gamle dage.
Det var et lidt kort svar til et ellers rigtig godt indlæg! :)
Alma:
Netop kontraspillet er fantastisk, men nej kombinationsspillet fungere slet ikke på de små områder i øjeblikket. Vi kan på ingen måde fastholde spillet, og det er derfor et hold som Rayo kan sætte pres under os, og sagtens kunne have fået 1-1 målet igår, og man kan nævne det samme med Getafe. De fik bare scoret.
Jeg ved ikke hvor fantastiske mine argumenter er, men jeg prøver at begrunde for, hvorfor jeg mener, at vi kan spille flottere fodbold og at det faktisk også vil skabe bedre resultater. Dine argumenter omhandler bla. Rune Klan og noget Buuuh. Det minder lidt mere om bold.dk.
For det første, så synes jeg at dit konkrete taktiske forslag lyder spændende. Jeg er enig på flere punkter, hvis ikke dem alle faktisk(!).
Jeg kan på mange måder godt lide Pepe, men jeg har intet problem med at se ham solgt. Det måtte man også gerne have gjort denne sommer.
Og for at svare på dit spørgsmål, så er forskellen; kontrol.
Sidste sæson var det taktiske oplæg det samme, som det har været denne sæson. Men sidste sæson var der styr på kampene, og tingene lykkedes. Hvis modstanderen havde bolden i 2 min, så var det intet problem - for forsvaret kunne lukke tilstrækkeligt af og angriberne skulle bruge mindre end 30 chancer på at score et mål.
Jeg tror som sagt, at det er nogle små mentale ting, på og uden for banen, som kan ændre meget i vores kampe.
Men jeg tvivler på, at jeg (og du) bliver helt tilfredse med spillet denne sæson. Det elendige arbejde i transfervinduet kan i hvert fald sætte sine begrænsninger.
Jeg synes bare stadig ikke du tænker over hvordan balancen bliver, hvis vi bliver presset. Det jeg vil frem til er, at jeg ikke vil rokere for meget rundt på opstillingen for hver kamp. Ser du da konstellationen med Alonso - Modric imod Barca f.eks.? Jeg tvivler på det ville fungere.
Forstår godt din bekymring angående Khedira. Jeg har det på præcis samme måde. Jeg ser ham bare som værende en af de bedste på hans positioner. Som jeg ser det, så er/var der kun r muligheder som ville passe bedre ind i "mit system", og det ville være Javi Martinez, Song og Toure. Javi Martinez er stort set samme spiller som Khedira, og meget bedre i pasningsspillet er han heller ikke. Song ville umiddelbart passe bedst ind i den rolle jeg beskrev, men ham hapset Barca.
Toure har jeg altid elsket som fodboldspiller, og specielt har han bevist i England at han nok klart er den bedste på hans position.
Ville elske og få ham til Real, men grundet hans baggrund troede jeg det var umuligt - indtil jeg dog læste han skamroste Real Madrid, og kaldte den for verdens bedste klub. Desværre spiller han for en klub som nok ikke vil sælge.
Alternativerne til Khedira er stort set af lig med 0, og jeg har ikke stor fidus til din opstilling. Der var nu heller ingen grund til et langt svar fra din side af :).
#588: M_linding.
Jamen det er jeg da glad for at høre :)
Jeg kan også rigtig godt lide Pepé som spiller, og han er da også en af verdens bedste. Han er bare for ustabil, og jeg mener ikke der er plads til 2 så ustabile spillere i centerforsvaret. Her hentyder jeg ikke til deres niveau, men deres mange hjerneblødninger.
Korrekt, holdet havde mere kontrol. Men som jeg ser det, så handlede det i bund og grund om, at vi scorede på vores chancer, men modstanderne fik altså også rigeligt med chancer.
Jeg husker da ihvertfald 3 gange jeg er røget af på mit odds, fordi vi har lukket mange mål ind hehe :). Spillet var som sidste år kedeligt og se på. Måske er det også fordi jeg bliver så frustreret når spillerne ikke kan lave 3-4 gennembrydende afleveringer i træk på den sidste tredjedel af banen. Målene kommer stort set altid først når der er mulighed for og ramme modstanderne i ubalance.
Spiller holdet som de gjorde i den periode jeg beskrev tidligere, så ville jeg intet have imod spillet. Jeg ville derimod elske og se dem spille, for jeg blev underholdt.
- michaelk94
- Gæst
-
Jeg synes bare der er rigtig stor forskel på at møde Barca og så alle andre hold. Mod Barca ved vi godt, hvem der kommer til at have boldbesiddelsen, så her ville denne opstilling selvfølgelig ikke være optimal. Her ville en spiller som Khedira være fantastisk, men når vi spiller mod hold som Rayo, Getafe eller sågar Manchester City, så er det os, der har det bedste hold. Det synes jeg vi skal udnytte og her mener jeg sagtens at en spiller som Xabi kan påtage sig den defensive rolle, for Modric vil stadig lægge ved siden af ham, så han bliver ikke overladt til sig selv. Modric har jo også spillet den position i Spurs, hvor det så bare var Parker der lå ved siden af. Når Xabi spiller på et så lille område, så synes jeg også det kan forventes, at han kan være den defensive midt, fordi han alligevel kun ligger omkring midtercirklen igennem 90 minutter.
Javi Martinez havde været den helt perfekte løsning, men når Barca kan spille med en midtbane, hvor det er Busquets der er den eneste defensive på midtbanen, så kan vi altså også godt spille med en defensiv.
Jeg tror endda det var fremme på et tidspunkt, at Xabi faktisk havde erobret flere bolde end både Khedira og Lass i sidste sæson. Jeg er dog ikke 100% sikker på det.
Det kan du ha helt ret i. Det kan da også godt være, at det lykkedes med Alonso - Modric konstellationen. Har dog stadig min tvivl.
Med så boldsikre spillere som Alonso, Modric og Øzil, så er det bare vigtigt vi bevare boldbesiddelsen. Ikke at vi skal spille ligeså destruktivt som Barcelona, men det kræver vi styre spillet meget mere end vi gør det nu, og der er et langt bedre kollektivt presspil efter boldtab. Så vil det måske kunne lade sig gøre.
Husker godt den statestik, men det kom også frem at 2/3 dele af alle bolderobringerne skyldtes en boldjagt af hans holdkammerater, og han bare stod på det rette sted.
- Morientes2012
- Gæst
-
Ville elske og få ham til Real, men grundet hans baggrund troede jeg det var umuligt - indtil jeg dog læste han skamroste Real Madrid, og kaldte den for verdens bedste klub. Desværre spiller han for en klub som nok ikke vil sælge."
Det har jeg virkelig svært ved at forestille mig, at han har udtalt - hovedsageligt fordi han flere gange har ytret hans ønske om at slutte i Barcelona etc.: www.telegraph.co.uk/sport/football/teams...arcelona-return.html
Men han ville da helt klart være et bæst at få til klubben! Så man har vel lov til at drømme.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Mit gæt på opstillingen med de 11 fra start i dag til Trofeo Bernabeu er.
Adan
Nacho Varane Albiol Coentrao
Khedira Özil
Morata Kaka Callejon
Higuain
- Ramses
- Gæst
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>