Sæsonen 12/13
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Og dertil svarede Elkrimi (Ret mig hvis du kommentere på noget andet. Der var intet citat i dit indlæg): "Hvordan kan man give banen skylden for Pepe's fejl til målet ved 1-1, når bolden rent faktisk kommer ham nærmere pga vandpytten...? Han mistimer IGEN en situation og er skyld i et mål."
Jeg tror ikke Dios mente, at banen var skyld i Pepe's fejl til målet ved 1-1. Jeg tror Dios mente at banen var skyld i at Real Madrid ikke kunne skabe flere målchancer og under normale forhold, havde kampen endt noget nærmere 1-4 end 1-1. Det har intet med Pepe's situation at gøre men det har noget med Real Madrids offensiv ikke fungerede så godt under forholdene.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sørgeligt! Du behøver ikke være enig, men alle har ret til deres holdning. Hvis man er alene i sin sag, kan man stadig have ret. Hvis det er halvdelen af forummet der enten har et problem med di Maria eller med Pepe, kan de også have en sag. Det gør ikke emnet til et søgt emne, bare fordi du ikke er enig. Pepe beviser kamp efter kamp at han er alt eller intet. Nogle gange koster han os mange mål. Andre gange afværger han mange mål. Det er i sagens natur helt almindelig for en forsvarsspiller, men Pepe er bare lidt mere ekstremt. I tilfælde af Varane, så har han outshinet Pepe i samtlige kampe han har været på banen, og dermed er jeg større fan af Varane end af Pepe.
Der skal syv til mange - og det er end ikke halvdelen af dette forum. Og hvad halvdelen af dette forum måtte mene, reflekterer ikke nødvendigvis det egentlige billede. Læs: Det er subjektivt.
At lede efter syndebukke, er for det meste søgt. Især taget i betragtning, at fejl er noget vi alle laver. Fejl lærer man af. Som sagt: Man sætter ikke en spiller på banen med en bevidsthed om, at vedkommende skal begå den ene fejl efter den anden. Det giver vel (stadig) sig selv.
Jeg troede i øvrigt det var Albiol og ikke Pepe, som Varane overstrålede, men du ser åbenbart gerne, at vi stiller med fire gange Varane i forsvaret. Nu vil jeg ikke gå ind i en længere debat omkring Varane - og slet ikke med dig - for det taler egentlig for sig selv. Og Varane pointerede det selv i et interview forleden.
Det eneste sørgelige her er at du prædker, at vi alle har ret til hver vores holdning, så respekter min og andres, såvel som omvendt. Jeg ved ikke om du har svært ved at forstå det, men det er og vil ofte være en subjektiv holdning. I visse tilfælde er der så mere substans i det, end der er i andre tilfælde. Det er sjældent tilfældet med dine indlæg.
Nu har du i øvrigt tit påpeget hvordan man skal snakke ordentligt til folk og respektere andre folk. Var det så ikke en idé, at du selv gjorde det samme, i stedet for at opføre dig som en dobbeltmoralsk hykler? Se dét, er sørgeligt.
Jeg læste fem linjer af dit indlæg i den anden tråd og det var nok til at bekræfte, at du er den sidste der skal snakke om god tone og pli, når du end ikke selv magter det. I rest my case.
PS. Det var dig selv der bankede niveauet i bund ;-)))
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Nej jeg synes ikke Pepes niveau er faldet i denne sæson. Jeg har været efter ham i to sæsoner, og jeg har været stort set den eneste. Hans niveau har umiddelbart altid været: Topniveau noget af det bedste i verden og bundniveau noget af det ringeste i verden der desuden sparker folk ned og giver Real Madrid store problemer med image. Det fortsætter han i denne sæson.
Edit: Den første sætning var til El_Juan. Den anden var til Kongen.
Jeg har svært ved at klandre Pepe for de kollektive fejl mod Manchester City. Og jeg har unægteligt svært ved at klandre ham for Levantes scoring i vandland. Hvis vi skal gå i petitesser, så var han i øvrigt involveret i Cristianos scoring. Det var Pepe, der gik ind og generede modstanderen, som forsøger at heade bolden væk.
Mod Dortmund - i Madrid - taber han en 50/50-duel mod Lewa. Så kan man diskutere om han skulle have vundet den, eller om det egentlig var en fejl eller ej. Det var Varane der tabte duellen ved 1-2-målet. Som jeg ser det, så er det to ærlige dueller, som de begge går ind i og taber. Forsvaret bag dem var heller ikke på plads i de situationer, så det er vel lige så vel kollektive fejl, som individuelle fejl.
Mod Barcelona - og i den første kamp mod Dortmund - skulle han selvfølgelig have clearet bolden. Så og simpelt. Men så kan vi også pointere Xabi Alonsos utal af dumme frispark, fordi han halter efter. Det kostede det andet mål mod Barcelona.
Apropos fejlen i den første kamp mod Dortmund, så har tendensen desværre været manglende skarphed i denne sæson. Og jeg har talt et utal af fejlafleveringer grundet manglende koncentration og skarphed. Ikke kun fra Pepe. Det må koste før eller siden.
Jeg synes stadig det er søgt. Fejl er selv sagt noget man vil undgå. Om end i hvert fald minimere og holde det noget nær lig nul i hver kamp. Men vi begår alle fejl. Så lærer man af det. Jeg har svært ved at sætte en finger på Pepe. Vi kan udpensle små fejl hos hver enkelt spiller, men omvendt kan vi udpensle tilsvarende positive kampsituationer. Hvad Pepe angår, så er han en vigtig spiller, der holder højt niveau og giver alt. Og det formoder jeg ligeledes er tilfældet i den daglige træning. I min optik, er han er en vigtig spiller for holdet.
Så har jeg til dels allerede udtalt mig om det i ovenstående indlæg: At lede efter syndebukke, er for det meste søgt. Især taget i betragtning, at fejl er noget vi alle laver. Fejl lærer man af. Som sagt: Man sætter ikke en spiller på banen med en bevidsthed om, at vedkommende skal begå den ene fejl efter den anden. Det giver vel (stadig) sig selv.
Og jeg synes immervæk det er søgt, når der sidder et par stykker herinde og klandrer Pepe, Di María og for den sags skyld også Arbeloa. Men igen; det er subjektivt hvordan vi hver især ser på tingene. Jeg savner dog lidt saglighed og realitetssans i kritikken.
... men Pepe sparker åbenbart stadig folk ned og ødelægger Real Madrids image. Fri mig vel.
#842: Kassow-Rossing
Det kan du så passende spørge dig selv om.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg har ikke nævnt Real Madrids image med ét eneste ord, jeg har ikke nævnt at Pepe sparker folk ned, eller noget andet i den dur. Kan vi ikke holde os til diskussionen, som omhandler Pepes niveau eller mangel på samme. Jeg mener han er faldet i niveau, du mener det er kollektivt. Fred være med det, men jeg orker simpelthen ikke at fortsætte debatten med dig, hvis du skal bruge halvdelen af dine - ellers glimrende - indlæg på at være nedladende og forudindtaget om alle og enhver. Nu faldt jeg selv lidt i fælden og brugte en masse tid og kræfter på det, men det er utroligt at du gider gå ind i en debat, når alt og alle tilsyneladende er idioter i din optik.
Jeg mener sådan set ikke at Pepe nødvendigvis skal sættes af, men i en verden, hvor man bedømmes for sine indsatser er det bestemt relevant at vurdere mandens indsatser. Du har vel egentlig en pointe omkring den manglende skarphed i centerforsvaret, Ramos har også været ved at koste et par gange, men har måske haft heldet til at det ikke har været så alvorligt. I sidste ende synes jeg dog, at Pepe koster langt oftere - en tendens han trods alt altid har haft.
Evnemæssigt vil jeg ikke kritisere Pepe, for han har hele pakken. Han er placeringsstærk, hurtig, god i mand-til-mand-dueller, skarp i luften og med en enorm fysik. Mit problem med ham er blot, at han alt for ofte satser alt for meget, samt til tider virker ukoncentreret. Mod Dortmund og City mener jeg bestemt han er skyldig, når han stormer frem og bliver fanget på mellemhånd, i stedet for at afvente og undgå at koste holdet.
Ja, han var en del af Cristianos mål i går, men Alonso lagde også op til Moratas, uden det afholdt kritik af baskeren.
Før du drager forhastede konklusioner, så var det sidste ikke rettet mod dig, men mod #842. Det kunne du selvfølgelig ikke vide, men jeg antog, at du havde læst den kommentar. Bare lige for at få det på det rene.
Jeg er ikke enig med dig. Åbenlyst. Det er lidt som med Arbeloa. Man forventer nærmest noget spektakulært af spillere, som ret beset blot skal gøre det beskidte arbejde. De skiller sig kun ud hvis de scorer, laver noget spektaulært - eller laver fejl. Det er ofte det sidste man ser og fremhæver, eftersom deres præsationer og opgaver i al almindelighed går hen i stilheden.
Nuvel, jeg er ikke helt uenig med dig i forhold til et punkt. Han har det nogle gange med at buse. Det er lidt ligesom når en offensiv-spiller tager en chance og vælger driblingen. Han kan komme til at se dum ud, men tilfældet kan ligeledes være det modsatte og nærmere noget positivt. Mit indtryk i forhold til Pepe er, at han trods alt har langt flere gode aktioner, som dårlige aktioner. Selv når han buser, men alligevel i hovedparten af sine aktioner, formår at komme først på bolden eller cleare den. Det kan han gøre og tillade sig, fordi han har de kvaliteter han har. Kvaliteter, som du selv påpeger.
Det er i øvrigt meget relevant, at nævne Sergio Ramos. Fint du tager ham op. Det var nemlig lige netop Ramos, som Mourinho valgte at bænke og spille ud af position. Det kan man så fundere over. Men for mig er koncentration og skarphed det mest essentielle her. Og der er det ikke kun Pepe der halter.
Når det kommer til kampen i går, så kan jeg dog ikke sætte en finger på én eneste spiller. Heller ikke selvom Albiol lavede en graverende fejl. Det var svære omstændigheder, men alligevel kæmpede de for sagen og hentede en vigtig sejr. Det må man rose enheden for.
Jeg har hørt på megen kritik af Di María efter kampen. Sjovt nok roste Mourinho Di María og Callejón efter kampen. De spillede begge en uvant rolle og det gjorde de vel at mærke under meget svære betingelser. Men de kæmpede for holdet - det gjorde alle spillere - og jeg har svært ved at klandre spillere, der leverer som de gjorde i går, blot fordi man forventer noget mere, hvilket er helt håbløst, når man tager banens beskaffenhed i betragtning.
Nu vi i øvrigt er ved Xabi Alonso, så ved jeg du tit har nævnt ham - og manglen på en midtbanepartner til ham. Jeg har ligeledes svært ved at klandre Xabi, selvom han rent faktisk har begået en del fejl og dumme frispark, fordi han halter efter og skal dække et område og en position, der ikke rigtig passer til ham, men han besidder alligevel så meget klasse og er så vigtig for holdet. Så må han og resten af holdet tage ved lære af det. Lige så i tilfældet med Pepe.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal spørge mig selv om hvorfor du bliver ved med at skrive til andre folk som om de intet forstår og som om du er den eneste, der har en holdning, der er værd at lytte til.
Når jeg kommer med en, efter mit hovede, retfærdig kritik af to spillere på holdet og samtidig har en løsning til den ene (Kritik af di Maria og Albiol og en løsning i form af Varane), så kan jeg ikke se hvorfor du skal få det til at lyde som om, at jeg er helt rundt på gulvet og som om jeg søger efter et problem.
Jeg synes Real Madrid spiller fantastisk i denne sæson. Jeg synes faktisk de har spillet en del bedre end Barcelona i mange af kampene og en del ringere end Barcelona i få kampe. De er nu otte point bagud grundet en dårlig start, hvor de slet ikke formåede at score på deres chancer. Det er ikke noget man kan klandre Pepe for, men derfor synes jeg at det er OK at kritisere Albiol og di Maria, når kritikken er på sin plads. Det gør ikke kritikken søgt.
Edit: Stavefejl
På en måde er jeg også enig med dig, El Juan - holdet gjorde sit bedste og alle mand kæmpede igen bravt. Fint over hele linien, sådan ser det generelt ud i denne sæson.
Dog ser jeg bare mulighed for optimering, hvis der skal ses fremad. Som nævnt så synes jeg for ofte Pepe laver fejl. Fejl som jeg tror vi kan undgå i en bedre afstemt konstellation - uden Pepe's svigt.
Dermed ikke sagt at korthuset vælter hvis ikke Pepe udskiftes snarest, men Varane er allerede ved at være så moden i sit spil og jeg ser ingen grund til at han ikke fra næste sæson, som 20-årig med 2-3 kg ekstra muskelmasse, kan spille på det forventede niveau.
Der er to aspekter i problematikken; Pepe's fejlvurderinger og for aggressiv konstellation (Ramos og Pepe)
Fejlvurderinger, overtænding og manglende overblik er Pepe's svagheder. Jeg synes det er glimrende illustreret i Reus' mål (RM-BVB), hvor både Varane og Lewandowski er retvendt mod en høj bold der kommer mod dem og løber mod bolden med henblik på at gå op i en hovedstødsduel, men alligevel ændrer Pepe retning og løber ind i duellen. Han har ingen chance for at vinde duellen, da han ikke har kunnet time sit opspring, som de to andre. Varane bliver derfor tvunget til, at afvige og kan ikke nå at falde tilbage i banen og bakke op, hvorfor der opstår et kæmpe tomrum bag dem, hvor Reus kan modtage nedfaldsbolden.
(ses her i starten af videoen: )
Ligeledes taber han hjernen i Dortmund og kikser en simpel pasning, som fører til deres første scoring ().... Mod Barcelona fejler han også i en clearing og der er flere eksempler, som Raul7=kongen nævner.
Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved hans indstilling og tænding, men af en eller anden årsag bliver det ved at kikse for ham. Fejl som eksempelvis Ramos ikke laver....
Derudover synes jeg at konstellationen Ramos-Pepe er alt for aggressiv. De er begge hard-hitters, som har tendens til at satse i deres spil. En konstellation med forskellige kompetencer er at foretrække og denne synes jeg mangler forudseenhed og overblik. Varane har allerede givet prøver på dette og har generelt virket utrolig afbalanceret.
... Og til sidst så ser jeg ikke, som andre, problemer i Arbeloa og di Maria's plads i start-11'eren. To spillere som passer ind i planen og jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at de skal vrages.
Generelt ser det fremragende ud. For de fleste spilleres vedkommende (måske bortset fra Arbeloa, Casillas, Pepe og Alonso) har vi ikke set det højeste niveau endnu og der ligger mulighed for at hente en blomstrende Carvajal hjem til sommer og gøre mere brug af Morata, Jese og Jose.
Medmindre tingene ændrer sig er der ingen grund til at hente andre end Essien!
Lad nu den stakkels knægt udvikle sig i fred og ro.
En hver kan se, at Varane - trods sine unge alder - udstråler klasse. Intet mindre. Men folk har åbenbart en tendens til at glemme, at han blot er 19 år gammel - ti år yngre end Pepe - og han er ikke en frelser eller en fransk supermand.
Der er en grund til, at man beskytter ham nu. Hvor naive kan folk egentlig være? Varane vil ligeledes gennemgå svære perioder og han vil tilsvarende opleve at få kritik. Det er Real Madrid vi snakker her.
For et år siden var duoen Ramos-Pepe hyldet af flere som det bedste midterforsvar i verden. Sågar herinde. God morgen med et økseskaft, kære venner. Er der nogle der har overset, at hele holdet generelt set ikke leverer på samme niveau som i forrige sæson? Men det er selvfølgelig let, at lede efter syndebukke. Søgt i en sådan grad, at debatten efterhånden mister en anelse substans.
"Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved hans indstilling og tænding, men af en eller anden årsag bliver det ved at kikse for ham. Fejl som eksempelvis Ramos ikke laver...."
Det er direkte løgn. Ramos' ryg er så langt fra fri her og ironisk nok, så begår de to faktisk mange af de samme fejl. De spiller begge med stor risici. Jeg udpensler det gerne igen. Han - eller rettere de - har det nogle gange med at buse. Det er lidt ligesom når en offensiv-spiller tager en chance og vælger driblingen. Man kan komme til at se dum ud, men tilfældet kan ligeledes være det modsatte og nærmere noget positivt. De har begge flere gode aktioner end fejlagtige aktioner. Og de kan begge tillade sig det, fordi de har kvaliteterne. Men fejl koster og man ligger i højere grad mærke til det.
... og hvis du vil sidde og udpensle hver en individuel fejl, så kan vi passende gøre det på alle spillere. Det her handler om holdet. Ikke om den enkelte. Jagten på en syndebuk bærer præg af den smålighed der hersker.