Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #793 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13

Se efter 29 sekunder og så påstå en gang til at "verdens bedste" er så skæv at han rammer forbi den bande som han ellers var så sur på og i stedet de Madrid fans som han på ingen måde kunne finde på at gøre fortræd, da Messi jo er englen selv.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #794 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
Såfremt Messi virkelig vil ramme banden, så er det blot ekstremt dumt. Han ved trods alt at der sidder mennesker bag, og det er uanset hvad en helt unødig handling, hvorfor ikke blot prøve at redde bolden?

Enten argumenterer du for ekstrem dumhed fra Messis side, alternativt for en direkte svinestreg. Uanset hvad, helt igennem håbløst.

Meget kan man sige om Cristiano-Messi debatten(noget jeg ellers sjældent bruger tid på herinde), men det er simpelthen komisk hvor langt de to lejre vil gå i forsvar af deres stjerner. Til tider er det faktisk helt ynkeligt.

Messi er et svin i den omtalte video, nøjagtig som han ved adskillige lejligheder har handlet dybt usportsligt. I det store hele er han dog en unik fodboldspiller og det meste af tiden opfører han sig også pænt, hvorfor man forstår at Barca-fans ser igennem fingre med det. Det gør dog ikke, at man behøver forsvare de til tider håbløse handlinger.

Ligeledes behøver vi ikke bruge tid på at forsvare det, når Cristiano provokerer modstandernes fans. Det er sq nok i sidste ende deri årsagen til den konstante piften af ham ligger. Og ved I hvad? Det gør måske Cristiano ulykkelig at han ikke finder accept, men det er i bund og grund den søgen efter accept, der gør at han konstant udvikler sit spil.

Slutteligt ønsker jeg inderligt, at man kommer til den anerkendelse, at der ikke skal stemmes om prisen som årets fodboldspiller. Den bør deles, nøjagtig som man ved enkeltstående tilfælde har gjort det i NBA med Finals MVP-priser. Cristiano og Messi er uendeligt foran alle de andre, men hvem der er bedst er en håbløs debat. Idet de åbenbart ikke må dele prisen, håber jeg dog man giver dem den på skift. Mon ikke scenariet alligevel er det samme næste år.

Men hvor ville jeg dog ønske de to lejre tog skyklapperne af, anerkendte hinanden lidt mere, samt fodboldverdenen som helhed hyldede de to spillere, fremfor oftest at nedgøre den part man ikke holder med.

13 år 8 måneder siden #795 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Man burde give en slags MVP i champions league, ligesom man gør det til EM og VM. Så er man også uden om at det kun er 2 spillere der egentlig er i betragtning til prisen.

13 år 8 måneder siden #796 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Underholdningsværdien er langt større ved og lege med sin egen afføring, end og se Real Madrid spille fodbold. Er du da sindsyg noget godnat bold vi spiller for tiden. Min medlidenhed er med de tusindevis af fans som har betalt dyre domme for og se Real Madrid overlade initiativet til modstanderen i egen hule.
Man skal da nødig tænke på, at mange procent af fansene rent faktisk sparer op i rigtig langtid for og komme ind og se dem spille fodbold.

Ud med Mourinho, og ind med alle andre som synes fodbold skal underholde sine fans.

Fandme ærgeligt Ronaldo's frisparksforsøg på overlæggeren ikke gik ind.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #797 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
En anden gang behøver du ikke at belemre os med dine fritids-interesser, når du skal beskrive Real Madrids spil ;-)

Når det er sagt, så har du da ret i, at det ikke var specielt underholdende. Det kan dog umuligt have kostet ret mange kræfter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 8 måneder siden #798 af Roesen7
Alberto Toril for manager!!

Kunne i hvert fald være sjovt før eller siden med en manager der igen gav chancen til nogle canteranos. Det er ved at være nogle år siden, at de unge gutter har kunne få mere end 10 minutter mod et Zaragoza hold, hvor man fører 2-0 efter 25 minutter.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #799 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Så vi skal ansætte en cheftræner, udelukkende på grund af at han anvender Canteranos?

Jeg ville også spille med flere Canteranos, pick me Florentino, pick me!!

Toril? Nej tak. Mourinho må meget gerne blive meget længe. Jeg er bestemt ikke hans største fan længere, men han er - med afstand - verdens bedste træner. Vi kan snakke om afløsere, når de er værd at snakke om.

#Dios

Jeg giver dig ret i at vi absolut ikke har spillet flot fodbold denne sæson - overhovedet. Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor Mourinho gang på gang skal have skylden. Når vi spiller godt, så spiller vi også smukt. Det er min mening, mens nogen selvfølgelig stadig er af den holdning, at alt der ikke er ligesom Barcelona er anti-fodbold...

Mourinho skal ikke fokusere på at få os til at spille smukt. Han skal fokusere på at få holdet til at spille godt fodbold igen, og så skal den smukke del nok følge med.

13 år 8 måneder siden #800 af Roesen7
#Alma
Du har en utrolig evne til at overfortolke nærmest alt hvad der skrives herinde :-)

Jeg skriver stille og roligt, at det kunne være sjovt at få en træner FØR ELLER SIDEN, der igen ville give de unge en chance. Jeg synes Mou til tider forspilder nogle chancer for at lade de unge forsøge sig. Sæsonen i år har måske ikke indtil videre helt været til det, men sidste år kørte vi mange modstandere over og der var kampen ofte afgjort ved halvleg, hvor man godt kunne have ladet nogle canteranos snuse til førsteholdet, men det blev ikke gjort.
Og som det til tider er blevet nævnt, så kan det også undre sig hvad La Fabrica's funktion er når Essien står foran til venstrebacken frem for en af vores &quot;egne&quot;. Dog vil jeg ikke tilslutte mig dem som kritiserer Essien vildt for sin præstation på denne plads. Mod Celta var han god, mod Dortmund så man nok nærmere at det ikke var hans naturlige position.

13 år 8 måneder siden #801 af Dios
#805.

Jeg er sikker på du vil få ligeså stor glæde under næste liga kamp, hvis du følger mit råd :D

Dortmund skal nok få underholdt os på Tirsdag, så gem legen til kampen efter.

#807: Alma Merengue.

Den dag Mourinho vinder mesterskabet med Real Madrid under 2 krisetider, så kan du kalde ham verdens bedste træner, og ikke et sekund før. Skider man på underholdningsværdien, så er Capello absolut den største træner nogensinde. Mourinho når ham ikke til sokkeholderne!.

Mourinho skal have skylden, fordi det er ham der bestemmer hvordan holdet skal spille. Vi alle ved, at samtlige 11 spillere kan have nogle off dage, men har nu aldrig hørt om off sæsoner. Vi 2 er meget forskellige på hvordan fodbold skal spilles, og hvor jeg max. Kan tælle 10-15 kampe jeg har været tilfreds med spillet under Mourinho, der har du måske langt flere kunne jeg forestille mig.

Barcelona spiller det flotteste bold, hvis man ser bort fra de 300 ligegyldige afleveringer som gør jeg falder i søvn. Jagten på og vinde over Barcelona har kostet Real Madrid's værdighed når det kommer til underholdning. Der var engang hvor Real Madrid skulle vinde med stil, og en vis overlegenhed som gjorde os til verdens bedste, og hvor Real Madrid var på alles læber. Nu gælder det bare om og vinde over Barcelona koste hvad det vil koste.

I really don't get it.

13 år 8 måneder siden #802 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Dios: &quot;Vi alle ved, at samtlige 11 spillere kan have nogle off dage, men har nu aldrig hørt om off sæsoner&quot;

Kampen mod Zaragoza var tiende spillerunde. Sidste sæson var Real Madrid det bedste hold i historien.

Og kan vi så ikke få stoppet snakken om at der skal bruges flere ungdomsspillere? De skal nok få spilletid, hvis de er gode nok og hvis der er overskud i førsteholdstruppen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #803 af Dios
#810: Kassow-Rossing.

Hehe :) Bedste hold i historien vinder ikke kun et mesterskab. Kom du bare helt ned på jorden igen :D. Sidste sæson slog vi mange rekorder, men spillet er som sædvanligt. Røv sygt og inspirerende. På den front vil jeg give Xavi fuldstændig ret.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #804 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Sæsonen 12/13

Vil gerne lige komme med en indskydelse her. Jeg er overhovedet ikke real-fan, men synes bestemt ikke at real madrids spil sidste sæson var røvkedeligt at se på. Tværtimod, var jeg tit underholdt, og tror også, at denne sæson vil afspejle det samme, men måske først efter vinterpausen, hvor bl.a. marcelo kommer tilbage, og modric forhåbentlig er kommet ordentlig igang (for ikke at snakke om Øzil, som jeg synes spiller forfærdeligt i øjeblikket, i forhold til hvad hans topniveau er - ren verdensklasse på dagen). Måske casillas finder tilbage til den ubestridte nummer 1 i verden?

Vi snakker altså om et hold, hvor alt klikkede i sidste sæson, mht. bl.a. det fornødne held i et par svære udebanekampe mod bl.a. rayo, samt at man ikke var for hårdt ramt på skadesfronten, for ikke at tale om den gigantiske motivation det var, at slå barcelona af pinden og blive spansk mester. Det er altid svært at opretholde et højt niveau, og 100 point i ligaen sker måske aldrig igen, for noget som helst hold. Men jeg synes ikke man kan argumentere imod, at sidste sæson var, også spillemæsigt, en fryd at se på i dele af sæsonen. Ingen hold kan dog/har nogensinde kunnet, spille underholdende over en hel sæson.

Ang. Mourinho... kan jeg kun sige, at jeg personligt ikke ville være glad, hvis han blev træner for det hold jeg følger. Jeg kan godt forstå dem, som er vilde med ham, men for mig, er der bare vigtigere ting end at vinde eller ej. Glæden ved at følge et hold, er jo at sætte sig ned foran tv'et hver uge og forsvare sin klubs farver, i LANGT højere grad end det går ud på den ene kamp hvor man vinder/taber en titel. Kunne godt tænke mig at se en Mourinho, som, når han fører 2-0 eller 3-0, IKKE stiller sig ned og forsvarer sit resultat, da det godt kan blive farligt, eller en mourinho, der tør stille med en lidt mere målsøgende midtbane, når lejligheden byder sig.

Leveret af Kunena Forum