Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #853 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#861: Dios

Jeg fortæller dig, at jeg synes det er søgt og en værre omgang vås. Pointen er, at der ikke skal være mere plads til fejl det ene sted, end det andet sted. Det er immervæk en skæv måde at sætte tingene op på. Og jeg kan godt gøre det endnu mere skævt, hvis du ønsker det... Fejl er noget vi alle begår før eller siden.

Det er fuldstændig ligegyldigt. Og det går ned til endnu mere ligegyldige petitesser. Fejl er noget man så vidt muligt skal undgå, eller i hvert fald minimere, så antallet af fejl er noget nær lig nul. Selvom man ikke kan minimere det helt. Det er trods alt menneskeligt at fejle. Det har jeg allerede pointeret. Det er lidt ligesom når en offensiv-spiller tager en chance og vælger driblingen. Han kan komme til at se dum ud, men tilfældet kan ligeledes være det modsatte og nærmere noget positivt.

Begår man en fejl, så lærer man af det og forsøger, at rette op på det, så det ikke gentager sig. Det gør man typisk til næste træningssession efter kamp. Så tager man den der med vedkommende og resten af holdet. Uden nogen skal klandres.

"Nu kan jeg kun tale for mig selv, og jeg forventer ikke nogle defensive spillere laver noget spektakulært, scorer mål, eller sågar slet ikke begår fejl. Jeg forventer de levere varen, og forsvarer på et så højt niveau, at man kan regne med dem."

Det er ellers det der kommer til udtryk. Måske ikke så meget hos dig. Men det gør det immervæk hos mange. Pointen er også, at disse spillere laver det beskidte arbejde. Og folk lægger normalt ikke mærke til de defensive spillere. Hvad Pepe angår, så spiller han på sine kompetencer. Og det har jeg tilsvarende forklaret i denne sammenhæng. Han buser ofte og jeg sammenligner det gerne med, når en offensiv-spiller forsøger driblingen. Som sagt, så kan man hurtigt komme til at se dum ud. Men Pepe kan tillade sig det, lige så vel som Ramos kan, fordi de har kvaliteterne. Det er bare lettere at skyde efter og klandre Pepe. Det er forudindtaget.

Hverken Pepe, Sergio Ramos eller Varane laver noget spektakulært. Men de to førstnævnte spiller med stor risici. Fordi de - som sagt - kan tillade sig det. Netop fordi de har kvaliteterne.

At du bliver ved med at hænge dig i hændelsen med Casquero er immervæk småligt. Det siger egentlig ret beset det hele. Pepe har undskyldt. Og selv Casquero er kommet videre i livet. En hver idiot kunne se hvad der skete der. Skulle Juanito så tilsvarende have haft livslang karantæne i sin tid?

Dette eksempel er netop med til, at kritikken af Pepe ofte er forudindtaget. Der er blevet skabt denne her stemning omkring ham. Og medierne har gjort deres til at kaste brænde på bålet. Selv den danske sladderpresse har vist sig nok så amatøragtige og de er hoppet med på legen. Senest efter kampen mod Levante, hvor en avis kaster om sig med beskyldninger. Igen rettet mod Pepe. Noget Real Madrid i øvrigt har afkræftet i en officiel udmelding, hvor de støtter Pepe.

Jeg synes det er søgt, hyklerisk og småligt. Jeg kan ikke sætte en finger på Pepes professionalitet. Han har været i klubben siden sommeren 2007, hvor han har været fast mand og han har leveret på et højt niveau. Og netop det sportslige har folk det nogle gange med at sætte helt til side. Han er en klassespiller. Varane er ikke på hans niveau endnu og af gode grunde har han ikke samme erfaring. Og der er ikke fare for, at Varane erstatter Pepe lige foreløbig, som Ramos erstattede Carvalho.

Om end Varane leverer på et højt niveau, men der er STADIG (LÆS: STADIG) en god grund til, at man for alt i verden beskytter Varane. Men fortsætter Varane sin udvikling, så kan han blive en af de bedste. Det tror jeg allesammen vi håber på. Pepe er nutiden og Varane er fremtiden. Og jeg er mere end tryg ved dem begge, såvel som jeg er ved Sergio Ramos.

Forsvarer det Pepes handling mod Casquero? Det er intet der gør. Det hører ingen steder hjemme. Men livet går videre og det hører fortiden til. Sørgeligt er det blot, at nogle fortsat vælger at hænge sig i det. Hvad han ellers gør, rager mig en høstblomst. Så længe han leverer varen - og det synes jeg han gør - så har jeg svært ved at klandre ham. Hvis han filmer lidt i ny og næ eller andet, så fred være med det. Det gør alle spillere, i et eller andet omfang. Så må man klandre spillet, fremfor spillerne. At holdet som enhed så ikke har præsteret indtil nu i denne sæson, er i øvrigt en anden side af sagen.

Og hvis du og andre virkelig havde ret i alt det I siger, hvorfor er det så ikke tilfældet, at han allerede nu var fortid i klubben? Efter seks sæsoner i klubben, vel at mærke. Real Madrid har aldrig så meget som antydet, at de vil skille sig af med ham. Snarere tværtimod. Man har støttet ham og udstyret ham med en kontrakt frem til 2016. Og det vil ikke undre mig, hvis han fuldfører den kontrakt.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #854 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 12/13
Her er mit bidrag:

Pepe er en enestående forsvarsspiller. En af de bedste i verden. Det er ærgerligt, at han laver iøjnefaldende brølere i tide og utide, som hæmmer helhedsbilledet en hel del. Portugiseren har et flertal af store præstationer bag sig i Real Madrid-trøjen, men disse husker man ikke på samme måde, som fejlene der også forekommer, desværre for ofte.

Varanes tid kommer, snart. Han banker virkelig på til startopstilling.

13 år 8 måneder siden #855 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#862: El_Juan.

Problemet er jo bare, at du ikke ser realiteterne i øjnene. Vi alle er da klar over, at det er menneskeligt og fejle, og fejl burde minimeres. Enten formulerede du dig forkert, ellers er du virkelig på bar bund. For selvfølgelig er der stor forskel på om Benzema laver en fejlaflevering i modstandernes felt, eller om Pepé eller Casillas forære en 100 % chance væk.
Om du mente noget andet til og starte med, er i og for sig fair nok, for det er jo menneskeligt og fejle hehe. Ku ikke la vær :).

Ikke nødvendigvis. Der er nogle personer som ikke lære af sine fejl, og uden og kende Pepé personligt, så virker han ikke til en person som lære af sine fejl. Ihvertfald ikke på en fodboldbane.

Det er fint du vil sammenligne de 2 ting. Forskellen er jo bare igen, at den offensive spiller ikke spiller med samme risiko som den bagerste man gør. Sammenlign det istedet med, at man ikke dribler i eget felt. Selvom de offensive spillere gør det i modsatte ende, så er det ikke ens betydende med, at de defensive spillere kan tillade sig det i eget felt. Risikoen er større, og det virker helt utroligt jeg overhovedet behøver og skrive det.

Min holdning til Pepé's undskyldning, er han kan proppe den direkte op hvor solen ikke skinner. Enten er man direkte idiot, ellers fortryder man ikke sine handlinger, når de gentager sig. Måske ikke i samme overfalds stil, men når man træder sin modstander bevidst over hånden, så virker den undskyldning ikke skide troværdig. Du skulle dog kun lige være en Madridista eller en total fan af Pepé.
Lidt samme stil er det når Storken forsvarer Messi's handling hvor han sparker bolden direkte efter tilskuerne i fjor, med at han intet ser i Messi, så derfor er han undskyldt.
Hykleri siger du.

Ja da. Selvfølgelig synes jeg Juanito skulle have livsvarig karantæne. Også for lige at slå det fast, så du ikke behøver og nævne det igen. Jeg er pisse ligeglad med hvad Real Madrid melder ud til pressen. Perez forsvarede også Mourinho, da han prikkede assistenten i øjet, og det siger bare det hele.
Ledelsen i Real Madrid er nogle fandens hyklere, og det er spillerne til dels også. De er ikke en skid bedre end nogen andre, og selvom dette lyder meget hårdt, så er det bare realiteterne og de kultur forskelle der er.
Real Madrid kan ikke offentligt gå ud og kritisere sine spillere eller trænere. Det siger jo sig selv.
Også har du inkl. Nogle andre &quot;beskyttet&quot; Pepé ved og sige tilskuerne på Bernabeú stadig støtter Juanito. Men du ser dem også stadig hegle, skal vi så nu også til og støtte nazisterne? Bare for at sætte det lidt i perspektiv.

Jeg er uenig med dig i, at Varane ikke er på højde med Ramos og Pepé. Og jeg mener langtfra Pepé levere varen. Har har kostet os mål på personlige fejl i alle store opgør denne sæson, og det er langtfra hvad jeg kalder at levere varen.

Hvis alle hopper ud fra en bro, ville du så også gøre det? Pepé's film bliver ikke retfærdiggjort, fordi der er mange andre der gør det. Det er om noget hyklerisk hvis du spørg mig. Nej jeg vil ikke klandre spillet, men derimod de spillere som snyder. Uanset om de spiller i Real eller ej.

Der er 1 simpel grund til det. Det er simpelthen fordi det er en subjektiv mening. Nogle kan lide Pepé andre kan ikke, og ingen har ret. Tror du ikke selv Pepé er blevet diskuteret så mange gange på de øverste etager i Real Madrid? Det tror jeg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• nocture
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #856 af nocture
Besvaret af nocture på emne Sæsonen 12/13
&quot;Lidt samme stil er det når Storken forsvarer Messi's handling hvor han sparker bolden direkte efter tilskuerne i fjor, med at han intet ser i Messi, så derfor er han undskyldt&quot;

hahahah hvor det fedt sagt

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #857 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
@Raul Madrid

Ronaldo har i indeværende år scoret 59 mål for klub og landshold. Messi har til sammenligning scoret 76 kasser. Nummer 3 på listen er Falcao med 42.

@Dios & nocture

&quot;Lidt samme stil er det når Storken forsvarer Messi's handling hvor han sparker bolden direkte efter tilskuerne i fjor, med at han intet ser i Messi, så derfor er han undskyldt.&quot;

Dios du kunne blive journalist på Ekstra-Bladet med den sensationsvinkel. Det er dog godt at se, at I på trods af uenigheder ikke glemmer hvem den virkelige fjende er :)

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #858 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#866: Storken.

Du må da undskylde jeg ikke lige ramte 100 % rigtigt, men meningen er da den samme. Jeg mangler godt nok ordet&quot;ondt&quot; i mit tidligere indlæg, men alle forstår vel meningen med det. Det er det direkte citat.

&quot;#800: Storken | 30-10-2012 22:42

Jeg ser intet ondt i Messi og jeg tvivler på, at han bevidst ville skyde bolden ud i publikum.&quot;

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #859 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Den bold blev smadret ud mod folkene på Bernabeu og det var tydeligvis ren ondskab. Samme ondskab som man oplever i Pepe, når han tramper Messi på hånden for at skade ham.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #860 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Sæsonen 12/13
Selvfoelgelig var det da i et oejebliks frustration\ondskab, det siger vel sig selv. Men ingen er perfekte, og Pepe handling mod messi var hverken mindre eller mere slemt end messis handling mod tilskuerne. Dog sker det bare lidt oftere for Pepe, at han ikke lige naar at taenke sig om...

13 år 8 måneder siden #861 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Enig!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #862 af Michel
Besvaret af Michel på emne Sæsonen 12/13
Messi skifter karakter når han møder os, det ser man tydligt i hans jubelscener når han scorer. Han tror nærmest ikke på han lige har scoret, og løber rundt som et vildt dyr, hvor imod Ronaldo når han gør det mod Barcelona i Barcelona er total cool og kold. Her vil jeg også sige jo mere glæde jo mere frustration og ondskab, igen det er kun mod Real Madrid jeg synes vi ser det. Hvis også han blander vores tilskuere ind i kampen, SÅ er der noget galt med knægten og ikke kun Pepe. Og vi ved at Barcas tilskuere ikke kan nå Real til knæ højden, man har altid taget pænt imod Barcelona, bukket hovedet og gået sin vej efter ydmygelser. Så igen, Messi er ikke Messi når han møder Real, men nærmest en PEPE II.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #863 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
@Dios

Jeg skriver ingen steder, at Messi er undskyldt for sin handling. Hvis du faktisk gik efter sandheden, ville du være faldet over følgende sætning:
&quot;Det var en forkert handling af Messi, men ikke ondsindet i mine øjne.&quot;

Der er en kæmpe forskel på beviste og ubevidste dumheder. Jeg vælger at tro, at Messis handling var en ubevidst dumhed. Det er stadig forkert, men det kan tilgives.

@Michel
El Clasico er de største opgør indenfor fodbold. Hvis spillerne ikke er pumpet lidt op så er de på valium!
Pepe, Ramos og Marcelo ved hvad jeg snakker om...

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #864 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Storken

Er Iniesta og Ronaldo på valium? De har da opført sig som skoledrenge, selv i de mest hæsblæsende El Clasicos... Eller har jeg set forkert?;)

Leveret af Kunena Forum