Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #769 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#776: ZizouMo.

Haha mon ikke du hellere skal takke Geromel for Higuains mål. Godt nok er Di María ham der aflevere bolden, men direkte i skødet på modstanderen, og det er mig stadig en gåde hvordan han kunne spille Higuain fri

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• nocture
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #770 af nocture
Besvaret af nocture på emne Sæsonen 12/13
God kamp.
Er det bare mig eller er ozil begyndt at brokke sig over dommeren for tiden? Synes det er helt ekstremt hver eneste gang der puffes lidt til ham.

13 år 8 måneder siden #771 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 12/13
@ nocture

Det har han gjort lige siden han kom til Real Madrid, ligesom han også gjorde det i Bundesligaen for Schalke og Werder Bremen, men det gør det skam ikke mindre irriterende... han kunne i mine øjne godt tage et par kilo på i muskelmasse...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 8 måneder siden #772 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæsonen 12/13
# 778
Jeg synes det er meget værre med Ronaldo. Han giver helt op når han bliver puffet til og forventer at han får frispark og når han ikke får det, så laver han sin klassiske arrogante og hånende mine. Sådan spiller man ikke fodbold i mine øjne, men når han så scorer 2 kasser, så er alt jo glemt om det... Her kan Ronaldo lære af Di Marias - til tider - attitude, når han rejser sig idét han falder og ikke giver op før han hører fløjten.

# 779
Jeg læser en artikel i sæson opstarten, hvor Özils far var ude og fortælle, at sønnen har taget 6-8 kg (jeg kan huske det præcise tal forkert) på i muskelmasse henover sommeren, hvilket jeg synes er svært at se. I nogle nærkampe har jeg dog noteret mig at han virker stærkere, men han falder stadig let. Men han har stadig en FANTASTISK balance den mand, omend han smider sig og tuder.

13 år 8 måneder siden #773 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#780: Mathiaska.

Hehe den skal du nok længere ud på landet med :). Måske har han taget 6-8 kg på henover sommeren, men overhovedet ikke i muskler. Det er umuligt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #774 af Real-MOU
Besvaret af Real-MOU på emne Sæsonen 12/13
onside.dk/skal-ramos-have-den-gyldne-bol...-23-nominerede-navne

De 23 nominerede til verdens beste.

Helt seriøst hvad laver Pique og Balotelli på den liste, jo Pique vandt EM med verdens bedste landshold gennem tiderne, hvor hans forsvars makker Sergio Ramos overstrålede ham i alle situationer og fik ham til at ligne en der var i ¨praktik¨. Længe skal med lede efter en spiller der er så ustabil som Balotelli, han spillede flere dårlige kampe end gode for Man City sidste år, hvor nu Dzeko endda har været foran ham i køen. Han spillede til tider nogen gode kampe i EM, men er det nok til at vinde Balon D'or?

Vores egne San Iker - Sergio Ramos - Xabi Alonso - Mesut Øzil - Karim Benzema - Og Cristiano Ronaldo med. Alle fuldt fortjent. Men hvis Pique og Balotelli kan være med forstår jeg ikke hvorfor Marcelo - Sami Khedira - Angel Di Maria ikke er gode nok til den liste.

Hvis ikke Cristiano Ronaldo vinder den pris boykotter jeg alle kampe der er under 'Fifa regi' Jeg vil personligt gå ud og demonstrere på åben gade!!!!!

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #775 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Sæsonen 12/13
Mener du i ramme alvor, at Ronaldo er så meget en bedre fodboldspiller end Messi, at det ville være en regulær skandale, hvis Messi nu gik hen og vandt den?

Enhver kan vel se, at de begge er exceptionelt gode, men at påstå ballon d'or intet er værd, hvis ikke Ronaldo vinder den, selvom de begge er lige gode vil jeg aldrig kunne forstå. Det vil blive tæt og komme an på marginaler, og ligegyldigt hvem af de 2, der vinder, vil det være fortjent. Det eneste useriøse ville være, hvis ingen af dem vandt, men at f.eks. Pirlo eller Iniesta vandt - se, dét, ville jeg ikke kunne tage seriøst.

13 år 8 måneder siden #776 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Sæsonen 12/13
783

Nej det store forargelse vil være helt retfærdig, taget sidste års placering i betragtning. Nok scorer Ronaldo flere mål end Messi, men Messi vinder både CHL og La liga. Derfor må det være naturligt, at Ronaldo løber med titlen i år.

13 år 8 måneder siden #777 af Real-MOU
Først og fremmest, har jeg den største respekt for Messi! Om han er en magisk troldmand er der ingen der kan benægte. Om han fortjent har vundet de sidste 3 år JA.

Men men men alt andet en Ronaldo sejr ville være en skandale i mine øjne. Manden har jo ene mand hentet den spanske mesterskab til Real Madrid, og tæt på alene at hente La Decima. Hvor Messi i næsten alle vigtige kampe fejlede, kampe som Sevilla( brænder straffer i overtiden og giver 1 pladsen til madrid), Chelsea kampene, den vigtige kamp om mesterskabet mod real madrid!. Til gengæld var de vigtige kampe hvor det så ud om Real madrid lå i knæ og var ved at miste alt, så var det ligesom en slags Superman på holdet, Bare husk kampe som den mod Atletico Madrid i Vicente Calderon, Levante på bernabeu, mesterskabskampen i Barcelona eller mod Bayern hvor han var med i alle mål Madrid fik scoret. Ronaldo stod og hvor 2 af de 4 mål vi scorede i super cuppen, og sidste kamp imod Barca hentede han ene mand 1 point til os med en skulder!.¨

Messi har os haft sine gode stunder, men de har været nytteløse at score hattrick mod osasouna på hjemmebane hvor men vinder 8-0 eller score hattrick mod malaga og vallecano efter ligaen er afgjordt giver jeg ikke meget hvor.

Jeg kan seriøst ikke se hvorfor Messi skulle vinde den! hans mange mål, ja han var os barcas eneste afslutter (David Villa ude) sidste sæson var Messi den eneste der kunne score i Barcelona så derfor spillede alle spillere efter ham. Men tænk lige hvis han havde Benzema og Higuain i sit hold, der begge to scorde 20-30 mål, ville han kunne score 60-70 ligesom Ronaldo?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #778 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
@Real-MOU

Jeg skal lige forstå dig ret. Sammenligner du disse to scenarier?

Året 2011
Messi vinder Champions League & La Liga og scorer 55 mål for Barca
Ronaldo vinder Copa del Rey og scorer 53 mål for Real Madrid

Året 2012 indtil videre
Messi vinder Copa del Rey og har scoret 61 mål for Barca indtil videre
Ronaldo vinder La Liga og har scoret 53 mål for Real Madrid indtil videre

Jeg har svært ved at se ligheden mellem de to år. Messi har scoret flere mål begge år og en La Liga titel er ikke i nærheden af 'The Double'

*Der er tale om en manuel optælling, så statistikken kan muligvis indeholde fejl*

Dette er ikke en opfordring til endnu en Messi vs Ronaldo diskussion.

Mvh
Anders

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #779 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Sæsonen 12/13
#784: Men Ronaldo har jo ikke vundet ChL og la liga i år, hvorfor du ikke direkte kan sammenligne de 2 scenarier?

#785: Er meget enig i noget af det du siger, men på den anden side, synes jeg i/du lægger ALT for meget vægt på nogle få kampe over en hel sæson. Ligeledes synes jeg det er latterligt, at folk som Balotelli og Piqué skal have en ballon d'or nominering fordi de spillede godt til EM. Vi snakker altså om en turnering som bliver spillet over en håndfuld kampe, mens de har spillet ringe i resten af året. Man burde kigge på et helhedsindtryk.

13 år 8 måneder siden #780 af Real-MOU
Storken#

Jeg sammenligner dem ikke på den måde du omformulere det på, men på deres præstationer og titler, det er jo det, det hele går ud på. Zidane fik den ikke fordi han scorede 70 mål per sæson? Men på hans præstation og titler.

" en La Liga titel er ikke i nærheden af 'The Double' "

Der er forskel på at vinde en La Liga titel mod et nyt sammenspillet hold (Real Madrid), og vinde den imod "Verdens bedste hold", med 10 points forskel, en historisk La Liga rekord og oven i det var det Ronaldo der var den afgørende brik.

Præstationerne - Titler - Mål for begge spillere 2012

Messi: Messi's eneste gode præstation har været at score mange mål, MEN har kun været direkte afgørende imod Ac Milan ved at score 2 straffesparks scoringer i champions League kvartfinalerne. Og når jeg siger afgørende så mener jeg i de relevante situationer, som at trække sit hold op når de har allermest brug for det! Den eneste titel han har vundet i 2012 var Copa del rey og var manden bag det. Så har han som du skriver scoret 61 mål i 42 kampe.

Ronaldo: Ronaldos præstation har været ' AT VÆRE DEN AFGØRENDE ' . Der var en kold februar aften i Pamplona, hvor din gode ven ikke kunne være den afgørende. Det vidste de straks i den spanske hovedstad, hvor Levante skulle opleve den afgørende mand som scorede hattrick og gravede Barcelonas drøm længere ned om at vinde mesterskabet. Nu var der ligepludselig 10 points forskel.
Men Real madrid og til dels Ronaldo fik gummi ben, og begyndte at miste point, og da ligaen blev åben igen, blev Ronaldo ikke særlig glad, det fik hold som Osasouna, Atletico Madrid, og Fc Barcelona os at mærke. SÅ VAR DEN LIGA LUKKET IGEN!
Så kommer vi til EM slut runden. `Portugal et middelmådelig hold anført af Ronaldo, bliver slået ud af verdens bedste landshold gennem tiderne, efter et lotteri. Men hvis man efter alt dette stadigvæk ikke mener at Ronaldo fortjener at vinde Balon d O'r. Så må det sku' være noget af en bonus at have vundet Super Cuppen imod Barcelona, og have 53 mål ved siden af.

Og nu skal du ikke glemme at Balon d O'r 2012 gælder kun fra Januar 2012 og udløber januar 2013.

Leveret af Kunena Forum