Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #841 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Hold da op El_Juan som du dog forstår at debatere.. Eller noget..
Hvis du nu bare holdt dig til dine pointer og snakkede pænt til folk i stedet for at svine brugere til, så ville du vinde folkets respekt og formentlig blive kaldt den bedste debatør, vi nogensinde har haft herinde. I stedet falder dine pointer igennem og du bliver til en ligegyldighed. Stram nu op i det sprogbrug.

Varane er ti år yngre end Pepe. Noget der bestemt taler for franskmandens! Jeg er glad for at Madridista.dk nu også er med på min idé med at sætte Pepe på bænken eller skille sig af med ham. En idé som jeg har ytret herinde i mere end to år og som har været berettiget i mere end to år.

Måske går der en måned, og så bliver han tilgivet af alle, fordi han pludselig upper sit niveau igen, men om et halvt år står vi med lorten endnu engang. Varane er en bedre fodboldspiller, så selvfølgelig skal han spille i stedet for Pepe. Og han skal til enhver en tid skiftet ind i stedet for Albiol, hvis han da starter på bænken og en forsvarsspiller skal skiftes en.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidste har følt mig så imponeret over en Real Madrid spiller og så imponerer han hver evig eneste kamp, hvor han spiller. Jeg husker en Zidane, der også fik mig til at tænke, at han var bedre end man burde være. Varane er bedre end man burde være som 19 årig. Synd at lade talentet sidde for meget på bænken og lade potentiale gå spildt.

Arbeloa synes jeg bestemt skal starte inde, men han er bare ikke bundsolig længere. Hans niveau svinger mere end Pepes og Ronaldos :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #842 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 12/13
El Juan, du er meget teatralsk, is på.

Jeg er klar over at han er ung. Jeg er klar over at nogle mener Ramos og Pepe er verdens bedste midterforsvar - jeg har aldrig været een af dem. Og sidst men ikke mindst så søger jeg ikke en syndebuk i en kriseperiode - det er ikke "søgt". Jeg har over en lang, lang periode påpeget at Pepe, på trods af verdensklasse perioder, simpelthen fejler for ofte.

Jeg vil langt hellere se Varane lave fejl fra den kommende sæson og se ham lære af dem end at se Pepe lave flere hovedløse aktioner på og udenfor banen.
Til den tid har han været i klubben i 2 år, er 20 år, har fået debut for det franske landshold og ER klar til udfordringen. Selvfølgelig vil der komme perioder med kritik, men som andre åbenlyse kæmpe talenter vil Varane også klare disse perioder....

Iøvrigt så har Ramos ikke lavet afgørende fejl som Pepe i denne sæson. Det er et faktum.

13 år 8 måneder siden #843 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#851: Elkrimi

Hvis en spiller fejler for ofte, så spiller han ikke. Det er ganske simpelt. Og slet ikke i Real Madrid. Og slet ikke når man er i gang med sin sjette sæson i klubben. Så var man røget ud forlængst, hvis man vel at mærke ikke havde noget som helst at byde ind med.

Jeg sagde i øvrigt IKKE, at Ramos-Pepe ER det bedste midterforsvar i verden. Jeg sagde, at mange - sågar også herinde - anså duoen som værende den bedste i verden. For et år siden. I forrige sæson. Hvor hele holdet toppede. Der er nogle ting du overser her.

Nu ved hverken du eller jeg hvordan Varane egentlig vil klare sig og reagerer, når det virkelig brænder på. Der er som sagt stadig en grund til, at man beskytter ham. Gudskelov, så har både Mourinho og Varane selv forstået. Og Varane viser, gudskelov, mere coolness og fattethed end Madridista.dk's brugerskare gør til sammen i denne utålelige og smålige "debat".

Det er din subjektive holdning. Ikke et faktum. Der er en forskel. Så vil jeg i øvrigt gerne berolige dig og andre med, at så længe Pepe holder niveau, så lider han ikke samme skæbne som Carvalho lige foreløbig.

13 år 8 måneder siden #844 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
El_Juan.

"At lede efter syndebukke, er for det meste søgt. Især taget i betragtning, at fejl er noget vi alle laver. Fejl lærer man af".
Jeg er helt enig, men for mig virker det som om Pepé ikke lærer af sine fejl. Om vi er ovre i det svinske eller det spillemæssige gør faktisk ingenting, for han lader til og glemme ret hurtigt.

"Jeg har svært ved at klandre Pepe for de kollektive fejl mod Manchester City.".

"Mod Dortmund - i Madrid - taber han en 50/50-duel mod Lewa. Så kan man diskutere om han skulle have vundet den, eller om det egentlig var en fejl eller ej.".

Som jeg altid har sagt, så er alle Pepe´s aktioner stort set altid 50/50 situationer. For hans spillestil gør bare, at det er alt eller intet. Derfor mener jeg ikke man kan kalde det kollektive fejl imod City, selvom der er fler fejl indblandet i City's mål. Det er igen Pepe´s hjerneblødninger, som gør, at chancen opstår. Han skal på ingen måde satse så voldsomt for og erobre bolden, og slet ikke når vi i forvejen var i ubalance.
Derfor skal man klandre Pepé for målet imod City. Friløberen var aldrig opstået, hvis Pepé ikke satset, og det har Marcelo's (mener jeg det var) fejlaflevering intet og gøre med.

"Lad nu den stakkels knægt udvikle sig i fred og ro.

En hver kan se, at Varane - trods sine unge alder - udstråler klasse. Intet mindre. Men folk har åbenbart en tendens til at glemme, at han blot er 19 år gammel - ti år yngre end Pepe - og han er ikke en frelser eller en fransk supermand.".

Om han er 19 eller 30, så ændre det jo ikke på hans niveau. Nuvel, kan man komme til og standse hans udvikling, hvis han ikke er klar psykisk, men så kaster man ham da ikke for løverne imod City, hvis man har vejet ham for let og ustabil på det psykiske. Og netop den prøve beviste jo, at han vitterligt er klar til og spille fast.
Nej han er måske ingen frelser eller superhelt, men han har trods alt gjort det langt bedre end Pepé denne sæson IMO.
Hans niveau er på højde med Ramos og Pepé i de kampe han har fået, og det er jo de kampe man må bedømme ham på.
I øvrigt så sagde kommentatorerne noget sjovt imod Dortmund. Hvis man ikke havde kendskab til Pepé eller Varane, og kun skulle bedømme dem på deres spil, så ville man da tror Varane var fast starter, og var den ældste af ham og Pepé. Det er da tankevækkende, og så sandt som det er sagt.

Er enig med dig i mange ting, men disse ting jeg har plukket er jeg langt fra enig med dig i.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #845 af Raúl Madrid
Besvaret af Raúl Madrid på emne Sæsonen 12/13
Jeg ville lige høre om der var nogen af jer, der vidste hvor mange mål Cristiano Ronaldo har scoret i kalender året 2012? Nu når alle snakker om Messi, der slår rekorder, er det rart at vide om Ronaldo er i nærheden eller ej :-)

13 år 8 måneder siden #846 af El_Juan
#853: Dios

Så det er okay når en spiller laver en fejlaflevering, men ikke når en anden gør det? Sikke noget vås. Men det understreger blot min pointe om, at det er manden man går efter. Det handler igen om, at man gør Pepe til skurken. Ikke andet.

Og nej, Pepes aktioner er ikke "stort set" 50/50, for han vinder langt over halvdelen af sine dueller. Han har langt flere succesfulde aktioner end fejlagtige. Men som oftest har man i højere grad en tendens til at fremhæve fejlene, især når det gælder defensiv-spillere, der blot skal gøre det beskidte arbejde.

Og det har intet med hjerneblødninger at gøre. Vi begår alle fejl. Og der er ingen på holdet der skal se sig fri i en periode, hvor det ikke helt kører. Så må alle kigge ind ad. Jeg har talt et hav af fejlafleveringer og dumme koncentrationsfejl i løbet af denne sæson. Og det er ikke kun hos Pepe.

Hvad Varane angår, så tager du så grueligt fejl. Lad mig understrege én ting. Varane udstråler klasse. Høj klasse. Og fortsætter han sin udvikling, så kan han blive en af de allerbedste. Men der er lang vej. Og det vej han gudskelov også godt selv. Der er meget at arbejde med. Han har præsteret på et højt niveau allerede i de kampe han har spillet, men man bliver for alt i verden nødt til at værne om og beskytte ham. Han spiller i verdens mægtigste klub, hvor presset er langt større end andre steder.

Og nej, man skal ikke kun bedømme ham ud fra kampene. Men det er som sådan den eneste mulighed vi har for at bedømme. Om end, så følger Mourinho knægten hver evig eneste dag. Igennem kamp og på træningsbanen. Og han har forstået det.

Han er altså kun 19 år og det er utopi at tro, at en ung knægt som ham - til trods for sit allerede høje niveau - kan magte det, som du og andre forventer af ham. Han har ikke erfaringen. Det kan godt være, at han er stærk mentalt. Det betvivler jeg faktisk ikke. Men erfaringen mangler og han har meget at lære.

Jeg tror nogle gange folk glemmer, at det er mennesker vi har med at gøre. Eller også er der bare en enorm mangel på menneskelig indsigt.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #847 af Kassow-Rossing
Kan vi ikke alle sammen godt blive enige om at Varane har spillet mere end et niveau over Pepe i samtlige kampe, han har fået på banen?

Kan vi ikke også godt blive enige om, at hvis man sætter Varane på banen i CHL mod Manchester City, så viser det, at man tror på han kan klare presset mod de allerstørste?

13 år 8 måneder siden #848 af Dios
#855: El_Juan.

Hehe og du nået da også lige og redigere dine første linjer inden jeg postedet mit indlæg :).
Det er faktisk meget simpelt. Er man på banens sidste tredjedel, så skal der være plads til fejlafleveringer, for det sker langt oftere end ofte. Marcelo lavede en risikabel aflevering, men vi var stadig i overtal i forsvaret. Du har da helt ret i, at markante fejl bliver opdaget. Det er også oftest fordi det enten koster et mål i en af enderne.
Selv kan jeg ikke fordrage Pepé, og det skyldes ikke blot han er en klovn og et svin på en bane, men simpelthen fordi han koster så utrolig mange mål i hans evige og altid alt-eller-intet-taklinger. Om han vinder største delen af hans dueller er for mig irellevant, for min pointe ligger slet ikke der. Min pointe ligger i, at Pepé altid sætter sig selv i en 50/50 situation. Forstået på den måde, at det enten fører til en 100 % chance til modstanderen, eller en høj risikabel bolderobring Man går oftest efter dem som ikke er gode nok, sjovt nok. Du nævner det selv. Pepé, Di María og Arbeloa er alle voldsomt kritiseret alle steder, men det er jo ikke uden grund. Der findes bare langt bedre alternativer, og det kan man bare ikke komme udenom.
Casillas er måske den mest kritiseret Real Madrid spiller denne sæson, og det er da med god grund. Og det beviser jo også bare, at det ikke altid er manden der bliver gået efter, men spillerens niveau i en længere periode.

Er det nu jeg skal hive Casillas, Ramos, og for slet ikke og tale om Messi frem? De er om nogen 3 spillere hvor presset og alderen var langt højere end hvad Varane er udsat for idag. Casillas havde fået prædikatet Spaniens største målmandstalent allerede i en alder af 20 år. Det samme gør sig faktisk gældende for De Gea, som er udråbt det største talent siden Casillas.
Det jeg vil frem til er egentlig bare, at unge spillere skal man altid være omhyggelige med, men har de psyken, talentet og niveuaet, så når de utrolig langt allerede i en ung alder.

Nu mente jeg også hvad vi skulle/kunne bedømme udfra. Vi ser ham ikke til træning, og alt hvad Mourinho gør er ikke lov og orden.

13 år 8 måneder siden #849 af El_Juan
#857: Dios

Jeg kunne ikke være mere uenig. Der er ikke mere plads til fejl et sted på banen, som der er et andet sted. Det er en noget skæv anskuelse. En fejl kan blive begået langt oppe på modstanderens banehalvdel og alligevel blive straffet og omsat til mål i den anden enden, blot sekunder efter. Lige så kan en fejl blive begået i eget felt, uden den kommer til at koste. Så det er noget forfærdeligt vås du bevæger dig ud i.

Og det er stadig søgt. Fodbold er en holdsport. Det drejer sig om kollektivet. Det er holdet der vinder og det er holdet der taber. Hver enkelte spiller er en del af et hold. At den enkelte på holdet kan fejle, er blot menneskeligt.

Fejl er noget man skal undgå, eller i hvert fald minimere, så antallet af fejl er noget nær lig nul. Det har jeg allerede pointeret. Det er lidt ligesom når en offensiv-spiller tager en chance og vælger driblingen. Han kan komme til at se dum ud, men tilfældet kan ligeledes være det modsatte og nærmere noget positivt.

Som jeg ligeledes har skrevet, så forventer man nærmest noget spektakulært af defensiv-spillere, som ret beset blot skal gøre det beskidte arbejde. De skiller sig kun ud hvis de scorer, laver noget spektakulært - eller laver fejl. Det er ofte det sidste man ser og fremhæver, eftersom deres præstationer og opgaver i al almindelighed går hen i stilheden.

Du siger det selv. Du kan ikke fordrage Pepe. Af uforklarlige grunde, andet end ud fra det indtryk du har om Pepe, vel at mærke som professionel fodboldspiller. Det svarer lidt til, at du går hen til en person og siger til vedkommende, at han er en idiot, men du kan egentlig ikke forklare hvorfor; det er vedkommende bare. Det er muligt du kan give nogle grunde, men det vil ikke være andet end overfladisk.

Og det er slet og ret ikke korrekt det du siger. Hvis vi antager, at Pepe rent faktisk var skyld i så mange fejl og alt muligt andet, så ville han ikke være fast mand på dette hold og han ville ikke være i klubben for sjette sæson i træk. Så simpelt er det egentlig. Og den er rent faktisk ikke længere. Men du har åbenbart ikke særlig høje tanker om verdens mægtigste fodboldklub. Så må du klandre klubben, ledelsen eller sågar sporten i stedet.

Kritikken af Pepe er anderledes end kritikken af Casillas. Den er forudindtaget. Der er i forvejen dannet et billede af de to. To vidt forskellige spillere og personligheder. Det er i høj grad også påvirket af medierne. Og det er det folk bygger videre på og fortsat koger suppe på. Selv en situation, som den med Casquero, bliver stadig bragt op år efter. I stedet for at komme videre. Selv når Pepe offentligt har undskyldt. Men det er nok et tegn på den smålighed der hersker i denne debat.

Du har ret. Alt hvad Mourinho gør er ikke lov og orden. Men du misser pointen. Det handler om faglighed og menneskelig indsigt.

Og det er stadig en grund til, at Varane bliver beskyttet og ikke spiller mere end han gør. Jeg synes i øvrigt, at han har fået passende med spilletid, ikke mindst taget omstændighederne i betragtning. Der må man heller ikke glemme, at forsvaret især har været ramt af skader.

&quot;Du nævner det selv. Pepé, Di María og Arbeloa er alle voldsomt kritiseret alle steder, men det er jo ikke uden grund. Der findes bare langt bedre alternativer, og det kan man bare ikke komme udenom.&quot;

Igen noget vås. Jorden drejer ikke rundt om Madridista.dk og Madridista.dk er ikke ALLE steder. Og det var herinde jeg pointerede den usaglige kritik af netop disse spillere. Så kan man igen diskutere fagligheden og indsigten. Apropos Di María, så jeg i øvrigt kun noteret mig roser til ham i forbindelse med Levante-kampen. Det eneste sted jeg har set, at han har fået kritik, er herinde.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #850 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 12/13
&quot;Jeg kunne ikke være mere uenig. Der er ikke mere plads til fejl et sted på banen, som der er et andet sted. Det er en noget skæv anskuelse. En fejl kan blive begået langt oppe på modstanderens banehalvdel og alligevel blive straffet og omsat til mål i den anden enden, blot sekunder efter. Lige så kan en fejl blive begået i eget felt, uden den kommer til at koste. Så det er noget forfærdeligt vås du bevæger dig ud i.

Og det er stadig søgt. Fodbold er en holdsport. Det drejer sig om kollektivet. Det er holdet der vinder og det er holdet der taber. Hver enkelte spiller er en del af et hold. At den enkelte på holdet kan fejle, er blot menneskeligt.&quot;

Jeg stoppede med at læse efter det der. Det da noget forbandet sludder, ja undskyld. Selvfølgelig(!!!!!!!!) er der mere plads til fejl på den sidste tredje del af banen end den første. Det da logik. Selvfølgelig kan en fejl der opstår langt oppe på banen resultere i et mål bag i - bare laaaangt fra ligeså tit.

Selvfølgelig er fodbold en holdsport, men der er en grund til at der er niveau forskel på spillerne i Madrid og Brøndby. Det ikke bare fordi at man holder bedre sammen i Madrid, kan jeg godt fortælle dig.

13 år 8 måneder siden #851 af Kassow-Rossing
Sikke noget sludder El_Juan. Du træder dig selv længere og længere ned. Lad mig komme med to eksempler for at illustere det så kort som muligt:

Eksempel 1: Der er forskel på hvor på banen man begår en fejl. Hvis man mister bolden hvor Marcelo mistede den, så koster fejlen ikke noget hvis resten af holdet kan gøre op for din fejl. Det kan de som regel, når man mister bolden så højt på banen. Dermed er boldtabet ikke farligt. Dermed bliver man ikke undervist på fodboldskoler om at sådanne tab, er farlige boldtab. Det modsatte gør sig gælende, hvis det sker lige ude foran feltet hvor Pepe befandt sig.

Eksempel 2: Man er ikke en god fodboldspiller bare fordi man bliver sat på holdet seks år i træk. Man er en god fodboldspiller hvis man har kvaliteter, der gør en til en god fodboldspiller. Pepes fejl og mangler skal opvejes mod hans gode sider. Ikke mod hans mange år på banen. Det er det samme sludder som at sige at Messi er verdens bedste fodboldspiller, fordi han er kåret til verdens bedste fodboldspiller. NEJ man bliver sat på banen HVIS man er en god fodboldspiller og ikke omvendt OG man bliver kåret til verdens bedste fodboldspiller HVIS man er verdens bedste fodboldspiller og ikke omvendt.

Men det hele kommer ned til det her: Kan du ikke godt se, at Varane er en bedre forsvarsspiller end Pepe?

13 år 8 måneder siden #852 af Dios
#858: El_Juan.

Kan godt lide din nye stil :).

Så du fortæller mig, at hvis Benzema laver en fejlaflevering i modstanderens felt, så er sandsynligheden principielt ligeså stor for at inkassere et mål, som når Pepé laver en fejlaflevering direkte i fødderne på Lewandowski, så han har frit løb mod mål? Hvis det er det du hentyder til, så kan det da kun blive en mere interessant debat end det i forvejen er.

Jeg er da helt klart enig med dig i, at fodbold er en holdsport. Men sjovt du mener det drejer sig om kollektivet, nu når Real Madrid ikke rigtig er kendt for og praktisere den del specielt højt. Jeg husker ihvertfald ikke, at kollektivet har ført Real Madrid til titler. Jeg husker alle individuelisterne.

Nu kan jeg kun tale for mig selv, og jeg forventer ikke nogle defensive spillere laver noget spektakulært, scorer mål, eller sågår slet ikke begår fejl. Jeg forventer de levere varen, og forsvarer på et så højt niveau, at man kan regne med dem.
Varane laver jo aldrig noget spektakulært, og har kun scoret 1 mål på halvanden sæson. Ikke noget vildt over det. Han levere simpelthen bare varen, og begår stort set aldrig fejl. Han gør det simple, og spiller med et enormt overskud og en vis ro som der skal til. Han er langtfra nogen Ramos, som står for det spektakulære, men han har bare de kompetencer som matcher en type som Ramos.

Der er mange forklarlige grunde til jeg ikke kan lide Pepé. Og så mener jeg overhovedet ikke dit eksempel holder stik.
For det første så synes jeg ikke Pepé burde have lov til og spille fodbold efter hans overfald på Casquero og Albin. For det andet, så ville jeg personligt gøre alt for lignende situationer aldrig ville opstå, og det er netop ikke tilfældet.
For det tredje, så er der ikke noget værre end skuespillere IMO. Pepé er i kategori med de værste i verden på den front.
For det fjerde, så er Pepé alt for ustabil både i sit spil, men også hvad angår spilletid. I de 6 år, der har han jo kun spillet omkring de 50 % af alle kampe han har kunne medvirke i. Om det er på grund af skader eller karantæner betyder intet for mig, for det er helt og aldeles uacceptabelt.
For det femte, så findes der langt bedre alternativer IMO. Du siger bare til, hvis du vil have navne.

Forstår ikke om det er dit eksempel der ville virke overfladisk, eller om det var mine meninger om Pepé der ville virke overfladiske?.
Jeg bedømmer Pepé udfra hans spil på banen. Nogle vil kalde det en subjektiv mening, andre ville åbenbart kalde det overfladiske meninger. Se endelig bort fra dette, hvis jeg misforstod pointen.

Igen kan jeg kun tale for mig selv. Min kritik af spillere jeg ikke vægter gode nok til Real Madrid her inkl. Pepé er ikke forudindtaget. Den er bare bestemt. Vi alle ser tingene forskelligt, og mange meninger bliver dannet udfra hvor sympatiske spillere er. Og det er direkte latterligt hvis du spørg mig. Bedste eksempel er Kaká. Ser man bort fra hans personlighed og tidligere karriere, så ville han jo have svært ved og komme på hvilket som helst tophold i verden med hans nuværende niveau, men han er elsket fordi han er som han er, og han tidligere har bevist spil i verdensklasse.
Dertil kan du da have fuldstændig ret i, at ris og ros er forudindtaget.

Varane får masser af spilletid, og det er helt fantastisk, men vi er nu bare et par stykker, hvis ikke fler, som helst så han slog Pepé af.

Kan ikke udtale mig om Levante kampen, for så kun de første 20 min. Af kampen desværre.

Leveret af Kunena Forum