Sæsonen 12/13
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det er min påstand, og i den optik var gårsdagens spil og indsats godkendt. Når man ikke spiller possession-fodbold(noget som jeg også ved keder dig, Dios) er det, til tider, nødvendigt at spare kræfter og afvente modstanderen lidt. Særligt på et tidspunkt af sæsonen, hvor Khedira, Marcelo og Coentrao er ude med skader, Xabi Alonso, Arbeloa, Cristiano Ronaldo, Di Maria, Higuain, Benzema og Ramos alle har døjet - eller døjer - med alt fra mindre til mere alvorlige skader. Oveni det skadeshelvede skal tilsættes en periode, hvor holdet går ind i de kolde vintermåneder, som altid tager hårdere på spillere.
Udover ovenstående har Real Madrids spillere(med undtagelse af, hvis man sparer dem i returkampen mod Alcoyano, samt i pokalkampene mod Celta eller Almeria 11. og 18. december, samt hvis de ikke udtages med langskampe) to kampe om ugen frem til og med 22. december.
Det er altså en enormt hård periode holdet går ind til. Det er også en periode, hvor man kan ryge ud af Champions League, man kan ryge ud af Copa del Rey og risikere at tabe ligaen, grundet det dårlige udgangspunkt. Modsat kan man ikke vinde én eneste af ovenstående pokaler i de syv uger.
Derfor står Mourinho, og den fysiske stab, overfor et enormt dilemma. Skal spillerne toppe nu, spille flot fodbold, vinde kampene i stor stil eller køre på lavt blus og forhåbentlig hive de nødvendige sejre hjem? Det bliver selvfølgelig en mellemting. En mellemting, hvor Real Madrid vil køre et par enormt kedelige sejre hjem, som vi har set det mod Celta og Zaragoza. Kan man spare kræfter, er det simpelthen en nødvendighed.
I løbet af de førnævnte syv uger, står Real Madrid altså overfor skæbnekampe mod Manchester City, Borussia Dortmund, Ajax Amsterdam, Atletico Madrid, Athletic Bilbao og Malaga.
Når man ser tingene i det lys, kan jeg ikke klandre Mourinho eller spillerne, for en tam aften på sofaen i går - og jeg kan ellers godt lide at klandre Mourinho for ting. Tværtimod takker jeg for en dejlig lur, et glimrende resultat og ser frem mod et forår, som endnu kan indbringe os op til tre titler.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Very, very well spoken imo.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hehe men den holdning er du, og har du altid været, ene om :) Faktum er at intet hold har været så godt, som Real Madrid var i sidste sæson og intet hold har været så underholdende at følge, som Real Madrid var i sidste sæson hvor man var historiens bedste CHL hold i gruppespillet og historiens bedste hold i La Liga med flest sejre, flest mål osv. osv. Du er alene i verden om din holdning, så uden tvivl historiens bedste hold i sidste sæson. Det siger tallene selv.
Zgtaf: "Jeg kan godt forstå dem, som er vilde med ham, men for mig, er der bare vigtigere ting end at vinde eller ej. Glæden ved at følge et hold, er jo at sætte sig ned foran tv'et hver uge og forsvare sin klubs farver, i LANGT højere grad end det går ud på den ene kamp hvor man vinder/taber en titel. Kunne godt tænke mig at se en Mourinho, som, når han fører 2-0 eller 3-0, IKKE stiller sig ned og forsvarer sit resultat, da det godt kan blive farligt, eller en mourinho, der tør stille med en lidt mere målsøgende midtbane, når lejligheden byder sig."
Jeg tror du forveksler Real Madrid med Chelsea og Inter. Mourinhos spillestil er at score flest mulige mål på en sæson. Det er dejligt at se Real Madrid på TV hver uge og se dem kæmpe og forsvare den hvide trøje. Det har kun været mod Barcelona, at der har været en trende om at skulle forsvare et resultat hjem. Lad være med at bedømme en træner ud fra hvordan han spiller mod én modstander, når der er mange andre kampe hver sæson.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg er faktisk enig med dig langt hen ad vejen. Og du ser måske en anelse mere realistisk på det end jeg gør det. Jeg synes bare stadig ikke det er acceptabelt, og den evige "undskyldning" med det hårde program køber jeg bare ikke. Det er langt hårdere end før grundet alle skaderne. Men hvis du selv har spillet fodbold, så prøv og svar mig på dette. Er det hårdest og løbe efter bolden, eller lade bolden gøre arbejdet?
Ja du har helt ret i possession fodbold keder mig, hvis det udføres i samme stil som Barcelona. Men jeg ville nu til hver en tid foretrække 300 kedelige afleveringer, end og se alle 11 Real Madrid spillere forsvarer en oftest smal sejr hjem.
#815: Kassow-Rossing.
Du er seriøst altid en bruger jeg elsker og følge herinde :D. Jeg anser dig som en typisk Real Madrid fan. Du elsker statestikker når det taler for Real Madrid, og hakker Anders (Storken) ned, når han gang på gang kommer med hans statestikker som sætter Barca i et bedre lys.
Og det er det sjove ved statestikker.
Måske er jeg den eneste Real Madrid fan som har denne holdning, ja. Det skal jeg ikke kunne sige, men tilgengæld står jeg ved min holdning uanset hvem jeg snakker med. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men Bilka, Føtex og H&M sælger rent faktisk Barcelona tøj, og spørg man hvorfor de ikke sælger Real Madrid merchandise, så er det fordi det ikke sælger nok. Barcelona er om nogen det hold som er elsket mest, og klart det hold alle neutrale fans har mest sympati for.
Men jeg er da sikker på du kan finde en statestik som viser det modsatte ;).
Det er som regel taberne som finder ligegyldige statestikker og undskyldninger frem, og vinderne som sidder og griner af dem. Gæt engang hvilken kategori du hører til :).
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
1. Jeg står også ved min holdning altid. Indtil jeg indser, at jeg tager fejl. Så giver jeg moddebattøren ret.
2. Real Madrid sælger flest trøjer på verdensplan. Det har vi lige fået offentliggjort en opgørelse for. De butikker som du har besøgt ala Bilka og Føtex har kun solgt trøjer i Danmark. Kom igen.
Jeg citerer dig lige for kommentaren, der startede samtalen: "Vi alle ved, at samtlige 11 spillere kan have nogle off dage, men har nu aldrig hørt om off sæsoner."
Igen: Real Madrid havde en offstart på sæsonen. Derfor er de otte point bagud men har alligevel en lige så god målscore. Real Madrid havde ikke en offsæson i sidste sæson, og jeg har svært ved at se, hvordan du kan tro det. Det må du meget gerne forklare for os andre, der mener at Real Madrid slog alle rekorder i sidste sæson.
Mick Øgendahl sagde engang en sjov og i mine øjne også en sand ting. Han sagde, at folk der bruger ordet faktum ofte er de folk der ikke ved hvad de snakker om. Sjovt du bruger det inden du konkluderer at vi sidste år var det mest underholdende hold verden havde set. En ret subjektiv mening som du lige gør til fact ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Skal nok skrive senere, men vil dog lige slå fast, at det overhovedet ikke er skrevet i en flabet tone, og jeg rent faktisk mener at jeg elsker og følge dine indæg herinde, hvis det var det du mente skulle være flabet?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Når man skriver sådan noget, så lægger man jo bare op til besvær. Du er, åbenbart, kun rimelig alene i din holdning om at Real Madrids spillere er inde i en række af offsæsoner. My bad. Personligt mener jeg at intet hold kunne nå Real Madrid i sidste sæson, hvor held og uheld trods alt spiller ind i Champions League og dermed tabte Real Madrid på straffesparkskonkurrence til Bayern München.
Så la' da vær.... med at minde mig om, hvor stor en kegle Pepe var i Champions League-semifinalens returkamp, samt Coentrao i første kamp :)
Associationerne opstår i hvert fald, når snakken falder på Champions League.
"Du er vidst ikke for intelligent :) Flabet er du i hvert fald." Hmm. Kan du selv se det?.
Og det skal man også. Nu er det som regel altid subjektive ting man diskutere, og derfor handler det ikke om og få ret, og jeg kunne da aldrig finde på og bøje mig i en diskussion, selvom jeg var den eneste ud af 1 milliard, om Real Madrid spiller kedeligt eller underholdene. Det er en subjektiv mening, og Roesen7 nævnte det fint. Fantastisk du kan gøre en subjektiv ting til faktum. Det var da en enestående gave du har fået dig der :).
Underholdningsværdi er ikke af lig med flest sælgende trøjer. F.eks. Har ihvertfald over 20 Real Madrid trøjer, men det gør jo ikke at jeg synes de spiller fremragende. Jeg nævner Bilka, Føtex og H&M, fordi det handler om efterspørgelse og popularitet. Det har intet og gøre med, hvem der sælger flest trøjer, eller hvem der har den bedste økonomi. Det handler om, at Barcelona er langt mere attraktive end Real Madrid for den neutrale seer. Og selvom jeg ikke har statestikker på den slags, så tør jeg godt lægge hovedet på blokken, og sige det er sandt.
Jeg håber du forstod det var underholdningsmæssigt jeg hentydede til, da jeg skrev Real Madrid havde off sæsoner. For jeg skrev det ellers også kun 2 gange ;D.
Også ville det være fantastisk hvis du kun talte på dine egne vejne, og ikke på hele forummets vejne. Her hentyder jeg til kommentarer alá denne: "Det må du meget gerne forklare for os andre". Så takker jeg :).
#821: Kassow-Rossing.
Som sagt, så var det ikke ment flabet, og jeg nævner dig, fordi du støtter Real Madrid, og min pointe var, at Real Madrid var taberen i den sammenhæng.
Det jeg mener er, at dem som støtter C. Ronaldo i hans duel imod Messi om verdens bedste, oftest finder de mest ligegyldige statestikker, som nok skal få Ronaldo til og se ud som den bedste. Selvom Anders (Storken) dog afkræfter min pointe, så vil jeg bare sige til mit forsvar, at han om nogen er den mest statestik liderlige dreng jeg nogensinde har skrevet med :D No offence Anders. Men han gør det vel nok også bare for og provokere lidt, for uanset hvilken statestik du fremviser, så er Messi stort set altid stillet bedre end Ronaldo, og det ved han udmærket også godt.
Det er jo også derfor man sammenligner Ronaldo's 3 et halvt år i Real Madrid, og Messi's 7-8 år i Barcelona. Man finder jo ikke statstikken frem fra samme årstal, hvor jeg uden og vide det er utrolig lige imellem de 2, og faktisk tror jeg også den hælder over til Messi.
Det er altid vinderen som griner over de tåbeligheder taberen prøver og hive frem. Ergo no hard feeling :).
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>