Sæsonen 12/13

13 år 6 måneder siden #925 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 12/13
Så pinligt at vi så let smider mesterskabet over til Barcelona.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #926 af Jarlens
Besvaret af Jarlens på emne Sæsonen 12/13
#924 El_Juan

Jamen jeg er jo absolut helt enig i din betragtning af Di Maria! Han er en fantastisk spiller på gode dage, men han har bare et uhyggeligt lavt bundniveau. Mit eneste problem med ham, og Özil, er deres bundniveau. De er begge af kæmpe værdi på gode dage, men lige i tiden synes jeg de falder lidt i gennem!

I kampen mod Levante spillede han da godt, men helt ærlig så var det jo en tilfældighedernes kamp og der var ikke den store kontrol nogen steder på banen. Di Maria har da helt sikkert spillet flere gode kampe i denne sæson, men savner at se hans kvaliteter hver gang. Selvfølgelig kan man ikke forvente at nogen spillere rammer toppen hver kamp, hele sæsonen, men mener at Di Maria har haft flere dårlige og middelmådige kampe i år, end fx sidste sæson.

Du må ikke misforstå mig; Jeg er kæmpe Di Maria og Özil fan! Deres opfindsomhed definerer i mine øjne RM lige i tiden, men det betyder også at når de så ikke rammer niveau, ligesom igår, så virker det som om at holdet er løbet tør for ideer.

13 år 6 måneder siden #927 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#935: Jarlens

Nu handler det ikke kun om det han gør med bolden, men i høj grad også uden bolden. Han løber solen sort og arbejder for holdet, kamp efter kamp. Det er svært at sætte en finger på. Hvis han så oven i købet laver det ekstraordinære, så desto bedre.

I mine øjne er niveauet hverken været bedre eller værre i forhold til sidste sæson. Han har holdt et stabilt niveau. Men ligesom alle andre på holdet, så kan han løfte sig. Det gælder hele holdet. Med til historien hører det også, at han var skadet og ude en stor del af forrige sæson. Han spillede blot 23 ligakampe - og lavede alligevel 15 assists - mens det kun blev til i alt 32 optrædener. Det leverede, ligesom resten af holdet, på et meget højt niveau. Det skal man genfinde.

Özil var til gengæld ikke god i går. Og det til trods for, at han ellers mod Athletic lignede sig selv igen. Jeg tror blot vi skal være glade for, at Joachim Löw gik med til at spare ham i landskampen mod Holland. Han var i forvejen småskadet. Nu skal han langsomt op i omdrejninger igen, så man kan få den Özil tilbage, som var fremragende i forrige sæson.

Jeg har sagt det tidligere - og nu siger jeg det igen. Jeg synes det er søgt, at pege på enkelte spillere, når det burde være åbenlyst for en hver, at det er hele holdet det kniber med. Der mangler sult, gejst, aggressivitet og motivation. De sidste procenter mangler og ofte mangler koncentrationen også, hvorfor de individuelle fejl opstår. Alt i alt er det et kollektivt problem, som man må løse.

I mine øjne er det meget få spillere, der holder niveau lige nu. Jeg vil gerne rose Benzema, Sergio Ramos og Khedira. Men jeg vil ikke klandre enkelte spillere.

13 år 6 måneder siden #928 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 12/13
M linding, tak for den lille støtte.

Ufatteligt i andre støtter op om den indsats igår, vi burde vade henover betis og alle andre hold i la liga minus barcelona uden problemer. Tydeligt holdet mangler gejst og ingen vilje har, der må fandme snart ske noget med det hold og det spil de leverer.

Derfor er det pinligt.

Er altid real fan til benet, man må tage det sure med det søde, derfor kan man kun håbe de "gider" leverer i sæson 2013/14.

13 år 6 måneder siden #929 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Årh, tag dig for helvede sammen, asp........undskyld, men jeg bliver edderbrandbrøleme træt af folk, der kun læser det, de selv vil læse.

Der er jo ingen - eller i hvert fald kun meget få - som synes at gårsdagens indsats var godkendt, men derfra til at synes at det er pinligt at være Real Madrid-fan og vil spille på en Atlético-sejr, der er bare for langt.

Og så køber jeg altså ikke den forklaring med, at bare fordi Sevilla gennembanker Betis med 5-1, så skal vi også partout slå dem med bind for øjnene og med snørrebåndene bundet sammen. Vi skulle selvfølgelig have vundet i går og vi havde både spil og chancer til det, men igen kniber det med træfsikkerheden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 6 måneder siden #930 af El_Juan
#937: asp3200

Jeg kan godt følge dig, men jeg vil godt sætte tingene lidt i perspektiv for dig.

Real Madrid kommer fra en sæson, hvor de skulle overgå et af historiens bedste hold. Man vidste i forvejen, at der ikke var råd til pointtab og for at blive mestre, så måtte man høste et historisk antal point. Det viste og viser historien. I de seneste par sæsoner har de blot overgået hinanden, sæson efter sæson.

Missionen lykkedes for holdet. De fravister Barcelona mesterskabet. De henter historiske 100 point og scorer historiske 121 mål. De vinder 32 ud af 38 kampe og de taber blot to. Før forrige sæson var det ikke svært for Mourinho, at motivere spillerne. Men der er ingen tvivl om, at de har oplevet presset fra kamp til kamp, men de har trods alt leveret på et meget højt niveau sæsonen igennem. Den fornødne gejst, sult, motivation og aggressivitet har været der.

Først i det moment sæsonen slutter kan spillerne slappe af. Når de så kommer ind til den nye sæson efter sommerpausen er det med visheden om, at de - for anden sæson i træk - skal ud og gøre noget, der er så krævende, ikke mindst mentalt. Som man siger, så er det sværere, at holde sig på toppen, som det er at nå dertil. Det ser vi i høj grad.

Jeg kan godt forstå dig, men må have øje for, hvor krævende det egentlig er og har været. Men jeg helt enig med dig i, at det der grundlæggende mangler, er gejst, sult, aggressivitet og motivation. Især mod de mindre hold. Det er ikke svært, at sætte sig op til de store kampe. Det er sværere mod de mindre hold. Men det formåede man trods alt i forrige sæson.

Jeg kan godt forstå, at Mourinho klør sig i hårbunden og tænker ved sig selv, hvad han lige skal gøre. Tag Pep som modstykke. Han formåede, at banke denne motivation ind i spillerne sæson efter sæson. Det er en svær opgave, blot efter en sæson, men formåede alligevel at gøre det over flere. Det har Mourinho til dels ikke formået i denne sæson, selv om det er alle på og omkring holdet - og ikke kun Mourinho - som bærer skylden for, at tingene er gået som de er. Alle har et ansvar og det må de leve op til.

Når det så er sagt, så synes jeg, at din tilgang er lidt ynkelig. At du vitterligt sætter dig - nok så pigesur - med armene over kors og stempler sæsonen som værende overstået, mens det eneste du åbenbart har at se frem til, er næste sæson. Bu-fucking-hu. Hvis det er mentaliteten, så kan du lige vove, at betegne dig selv, som værende "Real-fan til benet", for sådan vil en rigtig Madridista aldrig anskue det. Det er mere pinligt, end holdets indsats.

13 år 6 måneder siden #931 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Jeg tror at der er rigtig meget rigtigt, i det som El_Juan skriver...

Men et eller andet måtte man da kunne ha' gjort... Savner truppen måske sult og friskt blod?

Casillas, Ozil, di Maria, Pepe, Benzema og til dels Alonso og Ronaldo, har ikke virket til at være der rent mentalt. Og på nogle pladser savner jeg andre alternativer.

F.eks:

Burde man have solgt Higuain, og fået en anden type ind, som kunne stimulere truppen, og presse Benzema mere? Måske byde ind med nogle helt andre kvaliteter...?

13 år 6 måneder siden #932 af El_Juan
#940: M_linding

Det er åbenlyst, at sulten mangler og spillerne ikke har været der mentalt, men at der skulle mangle frisk blod. Det kan jeg ikke følge.

Vi snakker de samme spillere, der var så formidable i forrige sæson. Spillerne er jo ikke blevet ringere. Men overordnet set er det tydeligt, at der manglet noget. Meget af dette har jeg påpeget i mit forrige indlæg. Alle bærer et ansvar og de må løfte i flok, for at nå samme niveau som i forrige sæson. Casillas siger det meget rammende: "Vi stod ikke sammen på banen, men vi må vise ansigtet nu og stå mere sammen end nogensinde før."

Jeg kan heller ikke se en fidus i dit eksempel med Higuaín og Benzema. Higuaín startede sæsonen godt, mens Benzema gjorde det mindre godt. Benzema var tydeligvis ikke helt på toppen efter EM-slutrunden. Glædeligt, at Higuaín kunne levere i de første runder. Nu er han skadet og Benzema er for alvor begyndt at træde i karakter igen. Det optimale vil selvfølgelig være, at have dem begge til rådighed i topform.

Men hvordan vil du presse Benzema yderligere? Nuvel, han startede ikke sæsonen i særlig god form, men i mine øjne er han - i den form han er i nu - en af de absolut bedste angribere i verden. Han giver så meget til holdet. Han hjælper til over hele banen. Han hjælper backsene. Han er med til at skabe overtal på kanterne. Han skaber rum og plads til de andre. Såvel midtbanespillerne, som de andre angribere. Han tilbyder sig altid. Han er god til at sætte sine medspillere op. Han kan assistere. Han scorer mål. Han er den første til at forsvare. Han giver centerforsvarerne muligheden for, at spille lange bolde op, fordi han er stærk nok til at holde fast i bolden.

Han er så meget mere, end blot en regulær centerforward. Der er Higuaín mere en typisk angriber og selvom de minder lidt om hinanden på nogle punkter, så har man netop to forskellige angribere med forskellige kvaliteter. De bringer noget anderledes, hver især.

At jeg så personligt godt kunne tænke mig en ny angriber til sommer, er en anden side af sagen. Det afhænger dog også meget af Cristianos situation, men ikke desto mindre, så kunne det være interessant med Falcao eller Cavani. Ellers måske Llorente.

13 år 6 måneder siden #933 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
El_juan

Det er jo ganske normalt, at alle hold har brug for små doser af nye spillere... Selv Barcelona købte spillere i sommeren 09, selvom de aldrig har været så gode som i 08/09.

Benzema i topform, er den spiller som jeg helst vil ha' på toppen. Men Higuain har jeg begrænset fidus til. Hans træfsikkerhed har altid været hans force, og den svigter i nogen grad. Når Benzema ikke spiller godt/ikke er på banen, er den offensive del af spillet langsom og for let at læse. Især når der heller ikke kommer noget uventet fra Ozil, som har mistet alle sine idéer.
Mange af vores pointtab kan tilskrives manglende dommerheld og skarphed, men det kan ikke blive ved med at undskylde, at vi kun får 2 point pr. kamp.

Jeg aner jo ingenting - men famler lidt i blinde efter nogle forklaringer;)

13 år 6 måneder siden #934 af asp3200
Giver ikke en skid for det med vi skal stå sammen, der skal handling til i januar på den ene eller anden måde.

Ja de kan godt mod de "store" hold men intet mod de små, det er sku en lal holdning og attitude som ikke høre hjemme nogensteder, det har ikke en skid at gøre med de er mætte eller de slog barcelona i sidste sæson. Der skal ske noget, om det så er træner skifte eller grupperinger som gør det ikke spiller eller små sure ronaldo.

Guess what, så er vi ikke med i CHL næste sæson, for så skidte er vi i øjeblikket kørende, det er det jeg mener er direkte pinligt og som gør jeg bliver pige sur og buhu fornærmet som i siger. De drenge løber og hiver kassen hver dag, og så kan de ikke tage sig sammen mod små modstandere eller fordi de har en kamp mindre at blive frisk på. Det ser man ikke hos andre store hold, hvis det ikke kører så kæmper man røven ud og vinder på andre midler. Det er forskellen p.t, de gider simpelthen ikke.

Kan godt se det i siger med "vi skal alle stå sammen og så skal det nok gå, vi smadre ath madrid osv osv", men siger i også det om nogle kampe med 2 uafgjorte eller 2 tabte kampe, det tror jeg ikke i gør.

Ved godt jeg er den mest negative herinde udover Dios:), men konen vil ikke diskutere det så har kun jer:):)

Verdens mægtigste klub, ikke p.t :(:(

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 6 måneder siden #935 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 12/13
&quot;Ved godt jeg er den mest negative herinde udover Dios:), men konen vil ikke diskutere det så har kun jer:):)&quot;

Efter at have fulgt med herinde, havde jeg i hvert fald ikke gættet på, at du er en voksen mand og er gift, men at være kone & mand har selvfølgelig ingen alder. ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 6 måneder siden #936 af asp3200
Er skam oppe i alderen, men folk skriver forskelligt og reagere forskelligt på fodbold, skal jeg være den første til at sige.

Leveret af Kunena Forum