Sæsonen 12/13

13 år 6 måneder siden #937 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#942: M_linding

Mig bekendt var der ikke brug for en større udrensning eller revolution i sommers. Der var brug for finjusteringer og det var det, man foretog sig. Man kunne måske godt have ønsket sig en ekstra forsvarsspiller, men det - eller købet af en offensivspiller - havde formentlig ikke ændret noget i forhold til sulten, mentaliteten og gejsten - eller rettere manglen på samme. Men det er altid let, at være bagklog. Det er et hypotetisk spørgsmål.

Jeg siger ikke noget om manglende dommerheld. Jeg kigger på holdets nuværende tilstand og sammenligner med holdets tilstand i forrige sæson. Bortset fra nogle finjusteringer og små ændringer, så er det nøjagtig det samme hold, stort set med de samme spillere. Og det er ikke fordi, at spillerne er blevet dårligere henover sommeren. Det er heller ikke fordi man har ændret på spilkonceptet. Så må det være noget andet det falder tilbage på. Kig på Mourinhos attitude og kropssprog. Kig på spillernes præstationer. Kig på holdet som helhed. Er det ikke tydeligt, at der mangler gejst, motivation og sult. Er det ikke påfaldende, at de har det svært i kampe, som de dominerede og vandt uden de store problemer i forrige sæson, mens de kun kan sætte sig op til de store kampe? Er det ikke påfaldende, at Mourinho har været efter spillerne op til flere gange og udtalt, at han vil se noget mere fra spillerne og han mangler at se det Real Madrid-hold vi så i forrige sæson. Vi ved det er der, men det er immervæk gemt godt væk.

Det er lidt ligesom Barcelona i forrige sæson. Der var det dem, der tabte vigtige point på udebane. Det var dem der manglede fokus og motivation, mens Real Madrid var fokuserede og motiverede til de opgaver. Sæsonen før det, var det omvendt. Og i denne sæson, er det omvendt igen.

Det var i høj grad vilje, gejst, sult, motivation og mandsmod, der gav mesterskabet i forrige sæson. En mentalitet meget lig det, man så under Capello, blot med langt bedre spil. Alt det er mere eller mindre væk i denne sæson. Man går endelig ud og viser det mod Levante og det smitter af og man tager det videre med til den næste kamp mod Athletic, hvor holdet spillede den hidtil bedste kamp i sæsonen. I den næste ligakamp, er det væk igen. Det er immervæk påfaldende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #938 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Sæsonen 12/13
Jeg er begyndt at blive af den mening at Ronaldo for eftertiden primært burde spille som forreste man i midten istedet for på vingerne, vi mangler simpelthen Marcelo til at assistere ham på vingen for tiden, og jeg føler Benz er for langsom, uskarp og for tit ender i offside på striker positionen.

Hvad syntes i ? er det helt ude i hampen eller ?

13 år 6 måneder siden #939 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
El_juan

"Er det ikke tydeligt, at der mangler gejst, motivation og sult. Er det ikke påfaldende, at de har det svært i kampe, som de dominerede og vandt uden de store problemer i forrige sæson, mens de kun kan sætte sig op til de store kampe? Er det ikke påfaldende, at Mourinho har været efter spillerne op til flere gange og udtalt, at han vil se noget mere fra spillerne og han mangler at se det Real Madrid-hold vi så i forrige sæson."

Jo, jo og jo:) Jeg har aldrig ment andet...

Men er vi ikke tilbage til igen, at en ny sulten spiller, som kunne afløse/aflaste di Maria eller Higuain (eller en anden) kunne have holdt noget gnist igang?

Og ja, Mourinho er måske blevet lidt for "pæn", og bruger for lang tid på sin flade. Han skal ned på knæ, og smadre flere Hugo Boss jakkesæt, som han gjorde mod City!

13 år 6 måneder siden #940 af El_Juan
#948: M_linding

"Men er vi ikke tilbage til igen, at en ny sulten spiller, som kunne afløse/aflaste di Maria eller Higuain (eller en anden) kunne have holdt noget gnist igang?"

Nej. Én enkelt spiller kan ikke gøre hele forskellen. Det er utopi og man må anskue situationen i et større perspektiv. I princippet, så kunne Modric vel sagtens lige så godt være redningsmanden, hvis det er sådan man anskuer det, men sådan fungerer det ikke. Skulle man så have købt yderligere tre spillere, blot for at kunne aflaste en eller flere af dem du nævner? Igen. Det er en hypotetisk anskuelse og det er altid let at være bagklog.

Det står og falder ikke med dette punkt. Og det er utopi at tro, at det ville være løsningen. Casillas siger selv, at de ikke stod sammen på banen. Skulle de i højere grad stå sammen, hvis der var en anden spiller til at aflaste Higuaín eller Di María? Mourinho påpeger og roser Betis' vilje og mandsmod, mens han omvendt er ude med riven efter sine egne spillere. Det er et kollektivt problem. Alle har et ansvar. Vi ved, hvad de er i stand til at levere og præstere, men vi mangler at se det. Det er op til dem at løfte deres niveau og vise det. Holdet må give et modsvar allerede i næste weekend.

13 år 6 måneder siden #941 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Hvis jeg kunne fortælle den fulde løsning, ville jeg tjene 70 mio kr. om året. Det gør jeg ikke.

Der sker og er sket en masse turbulente ting uden for banen. Det har jeg i lang tid været træt af, og det er måske en af mange forklaringer. Oven i det, er der sket noget omkring Mourinho, som heller ikke virker for godt. Om det er fordi at han plaudselig vil væk, skal jeg ikke kunne sige.

Modric har været en god transfer, og har netop vist lidt af det jeg snakker om; noget vilje og sult. Det kunne da have været lækkert, hvis di Maria ikke havde "card blanche" til at spille så svingende og hovedløst (til tider), og stadig bevare sin startplads.

Nye mennesker giver ny energi, men lige nu er problemet nok, at der er sket ALT for mange ting i omklædningsrummet, som intet har med fodbold at gøre. Her tænker jeg klikker, Mourinho vs ledelsen, Ronaldo som er trist, Iker som har for travlt med at modarbejde Mou osv osv... Når det kommer til stykket, er vores nuværende niveau måske meget logisk.

13 år 6 måneder siden #942 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 12/13
Der kommer til at ske ting til januar. Jeg tror ikke Mourinho gider mere ligesom Ronaldo. Derfor spillet halter.

Gad godt være en flue på væggen, for tror ikke der er harmoni i truppen og folk internt er uvenner. Måske spanien vs portugal igen igen.

Der må være en forklaring på forrige sæson og nu her, der er noget vi ikke ved foregår bag kulisserne.

• Trip7992
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #943 af Trip7992
Besvaret af Trip7992 på emne Sæsonen 12/13
Hvor mange point kom vi foran sidste sæson ned til Barca? Var det ikke også 11 - eller kun 8?
Selvom det ser meget håbløst og spillet virker idéforladt, så er det måske nok for tidligt helt at give op, det hjælper selvfølgelig ikke at Messi virkelig får bombet igennem, mens vores offensiv mangler skarpheden :)

13 år 6 måneder siden #944 af asp3200
Mesterskabet er tabt, længere er den ikke. Om Champions League er tabt bliver spændende for de kan jo godt spille mod tophold, bare ikke de små.

Men afhænger også af om ronaldo smutter til januar. For Neymar eller lign kan ikke nå at komme derefter og hjælpe holdet før sæson 13/14.

13 år 6 måneder siden #945 af El_Juan
#953: asp3200

"Men afhænger også af om ronaldo smutter til januar."

No offence, men er det en joke, eller har du bare ikke tænkt særlig grundigt over det?

13 år 6 måneder siden #946 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæsonen 12/13
@953
Jeg skammer mig over at der findes fans som dig. Der resterer stadig 25 runder. 75 point der skal spilles om.
Javist, vi er 11 point bagud og det kører for Barca lige p.t. Men de får jo også en dårlig periode. Derudover har vi stadig et indbyrdes opgør, som spilles på Bernabeu. Vi var 10 point foran i slutningen af sidste sæson, alligevel endte vi med at blive nervøse for titlen.

Du er virkelig barnlig, asp3000.

13 år 6 måneder siden #947 af asp3200
#954: El_Juan

Umiddelbart er der da stor sandsynlighed for han smutter, det vælter jo med rygter overalt og manden går ikke lige ud og siger at han er glad igen vel.

13 år 6 måneder siden #948 af asp3200
#955: Halamadrid1411

Jamen så skam dig. Det forspring er aldrig hentet og sker nok heller ikke.

Intet med barnlighed at gøre, er bare realistisk og statistiks opmærksom på hvad der er ved at ske med point osv.

Kan da godt være Barcelona får en dårlig periode, men sådan som Real spiller i øjeblikket ryger der jo ikke ligefrem mange point på kontoen vel.

Prøv og se lidt mere med andre øjne, sådan som jeg ser det har vi kun en titel tilbage og det CHL, regner ikke copa del rey for noget.

Leveret af Kunena Forum