Sæsonen 12/13
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Men nu er det i ligaen at det halter. For en træt og lettere demotiveret spiller, er det nok nemmere at sætte sig op til at spille mod Barca og i ChL, end mod Levante.
#968: ZizouMo
Ronaldo har ikke scoret i 6 liga kampe (eller 8 hvis man som Siempre Madrid ikke tæller straffespark med). Messi har ikke scoret i 4 liga kampe. Messi lavede dog de afgørende assists mod Sevilla og Valencia (skrev fejlagtigt mål sidst), hvilket bringer ham ned på 2 kampe hvor ham ikke har haft afgørende betydning. Tal fra football-lineups.com.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Han er desværre på vej til at tabe Guldbolden til Lionel Messi.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Den er tabt. Og han kan udelukkende takke sig selv og sin pattebarns-attitude for udslaget til den forestående prisuddeling.
- karimbenz9
- Gæst
-
Han scorede da mod Levante, så det er de seneste 2 ligakampe (3 med CHL), han ikke har scoret i.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Rubæk
- Gæst
-
At prisen så af uransagelige årsager gives for præstationer i kalenderåret og ikke foregående sæson er også en faktor. At man i teorien kan præstere godt i sidste del af en sæson og i begyndelsen af den næste og være i spil om prisen er jo latterligt.
- Ramses
- Gæst
-
Tror I han vil være vores træner til næste sæson hvis vi vinder intet i år? Jeg tvivler..
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
My bad ;-)
Men jeg synes fortsat ikke, at det ændrer på, at Cristiano Ronaldo er ved at afhænde Guldbolden.
Man ligger, som man har redt og det ved Mourinho også godt. Om han fortsætter til næste sæson, hvis denne ender uden titler, kan jeg godt være tvivlende over for. Som enhver snu ræv har Mourinho forberedt flere udgange, så det i hvert fald ikke er hans skyld, hvis samarbejdet ophører før tid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Atletico Madrid har naturligvis andre forcer, og her er kollektivet nævnt, som uden tvivl bærer holdet en hel del af vejen. De udraderede senest Sevilla på hjemmebane, men generelt set har de været frygtindgydende på hjemmebane, hvor det er blevet til syv sejre, af lige så mange mulige. Sevilla blev ikke levnet nogen chance i seneste kamp, og blev vel sagtens blæst ud af Vicente Calderon fra første fløjt. Det virker til, at Atletico Madrid har fundet et koncept, som kan bringe dem langt i indeværende sæson, uden naturligvis at sidde og juble over netop det faktum, som Real Madrid-fan.
Courtois, Filipe, Miranda, Godin, Juanfran, Tiago, Gabi, Turan, Koke, Costa og Falcao.
Ovenstående hold indgyder ikke nævneværdig respekt, men faktum er bare, at de leverer god fodbold, hvad det så end kommer sig af. Med til historien hører dog, at Atletico Madrid har tabt én kamp på fremmed græs, denne mod et Valencia-mandskab, som uden tvivl har ydet markant mere modstand end hold, som Granada, Real Sociedad, Betis (dem Real Madrid ikke kunne bide skeer med) og Espanyol, hvor det er blevet til sejr.
Jeg forventer egentligt, at Atletico Madrid stiller med noget, der ligner ovenstående mandskab, med forbehold for eventuelle karantæner og skader. Adrian kan også komme i spil.
Statistikker lyver aldrig, og Real Madrid - vi - har et notorisk godt tag på Lillesøsteren. Disse kan dog ikke bruges til noget som helst til lørdagens opgør, hvor Real Madrid møder op mere formsvage en nogensinde før til, El Derbí. Der er meget få lyspunkter på Real Madrid-holdet i skrivende stund, hvilket man virkelig kan undre sig over, materialet taget i betraget. Kloge debattører har allerede været inde på, at det mentale aspekt kan spille ind, ligesom Mourinhos rovdrift på en bestemt stamme af spillere kan have spillet et puds. Der er mange gisninger om, hvorfor Real Madrid befinder sig i en spillemæssig og resultatmæssig mindre krise. Mourinho satser ikke entydig på Champions League. Det nægter jeg at tro på, efter have set alle indledende kampe. Der har ligeledes været slinger i valsen. Faktum er, at Real Madrid kun har spillet maksimum en håndfuld gode kampe. Dette billede skal simpelthen til at vendes, og Lillesøsteren må gerne få Tsunamien af føle i lørdagens brag.
Jeg har her til formiddag spekuleret en del i en opstilling til kampen. Dette pga., at jeg er stærkt utilfreds med visse aktører på banen, personificeret ved Özil. Han er en magiker uden lige, på sine bedste dage, men disse har der ret beset ikke været en eneste af i indeværende sæson. Han har lavet momentvise gode afleveringer, men han stopper det positive så. Han virker lad, uden spilleglæde og idéer. Magien er ganske enkelt væk. Vi skal bestræbe os på at stille i stærkest mulig opstilling, og dette vil Mourinho også efterleve, så bliver det bare spændende, om han kan motivere spillerne til dette historiske opgør.
Jeg kunne personligt godt tænke mig følgende opstilling: Casillas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Coentrao, Alonso, Khedira, Ronaldo, Di María, Callejón og Benzema.
Det bliver givetvis Modric, som kommer til at besidde den offensive midtbane, men med Di María og Callejón på banen, har vi større mulighed for at praktisere vores hurtige omstillingsspil - Modric har det med at varme bolden og stoppe angrebene i disse situationer. Vi vil få omstillinger mod Atletico Madrid, da de uden tvivl ikke stiller sig tilbage på banen og afventer. Det kan jeg i hvert fald ikke forestille sig, når de har resultatmæssigt momentum. Ovenstående hold er pt. det mest formstærke, hvorfor netop de elleve spillere skal have chancen. Ronaldo må i øvrigt godt hive noget out-of-this-world ud af støvlerne i denne kamp.
Hvad siger I, og hvilke forventninger har I til lørdagens kamp?
Hvis man kigger på (point/kampe sejr, uafgjort, tabte) fra sidste sæson og til denne sæson, så skal real vinde resten af kampene, de må spille en kamp uafgjort ellers løber Barcelona med titlen.
Så der er pres på. Hvis de taber på lørdag er det 100% ovre med titel forsvar og det må I andre sku indse:)
Jeg synes dit indlæg er rigtig godt og jeg er enig i langt de fleste synspunkter.
Jeg vil være tilbøjelig til, at give Di Maria en sidste chance. For jeg synes han har underpræsteret i store dele af denne sæson - sammen med alt for mange andre dog. Men som du selv nævner bliver omstillingerne essentielle, og her er Di Maria (på sine gode dage) VANVITTIG.
Og som du nævner Ronaldo... Ja, ham savner jeg egentlig. Ligesom en Pepe der går ind og dominerer vores banehalvdel. På en god dag kan vores midterforsvar neutralisere Falcao, som vi før har set det. Det sker på lørdag!
Men hvis RM leverer en skidt kollektiv indsats som vi desværre har set lidt for meget på det sidste, får vi intet med hjem lørdag. Men jeg tror nu på 3 point (og Mourinho!)
God dag til alle
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>