Om vores rivaler VII

13 år 2 måneder siden #1033 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
De har hentet nok verdens største talent ind, efter min mening. Jeg har udover hans kampe for Santos også fulgt med i hvordan det går ham i det brasilianske landshold. Alle kender til hans egenskaber, så dem vil jeg ikke beskrive igen, men noget nogen kritisere ham for er hans ego, og der tager man fejl. Det er rigtigt, han er begyndt at føle sig hevet over i Brasilien, men når det gælder udenfor samba landet, så har han altid udtalt sig med respekt, senest med Barton som kritiserede ham, hvor han blot svare at han ikke ved hvem han er. En lille stikpille, men mange vil svare på en helt anden måde. Han har altid udtalt sig med respekt om Ronaldo, Messi, Barcelona, Madrid og Chelsea osv.. Da han var 18 var han stjernespilleren i Santos, det var ham der skulle sikre dem trofæer. Dengang havde han nogen disciplinære problemer, blandt andet med den forhenværende træner Dorival Junior. Neymar fik tilkendt et straffe som han selv ville tage, men træneren gav ham ikke lov og det gjorde ham så rasende at han bandede af træneren og de andre holdkammerater, og han nægtede at spille dem bolden resten af kampen. Neymar fik 1 kamps karantæne af klubben, efter det skulle de spille en vigtig kamp og Dorival sagde at han skulle spille den kamp, men et par dage før så udtager han ham alligevel ikke. Efter pres fra Neymar's sponsorer så blev han fyret.

Hans spil på banen er heller ikke så individualistisk som folk prøver at få det til at lyde. Ligesom i Tottenham hvor spillet køre gennem Bale, sådan er det også i Santos med Neymar. Han ligger op til rigtig mange chancer og han dribler meget, men selvfølgelig, som vi også ser det med Ronaldo og Messi, så er alle hans driblinger ikke succesfulde, men mange af dem er. I kampen mod England spillede han ikke godt, han missede en kæmpe chance og det fungerede ikke rigtig for ham, mens han spillede rigtig godt mod Italien hvor han legede rundt med dem, de kunne ikke stoppe ham. Han bliver kritiseret for at han bruger for meget tid på at styrke sit eget image, men mon ikke det er noget han ligger til side når han kommer til Barcelona. For mig at se har Barcelona gjort et af de største kup længe, nu er det bare op til Assistenten om at få ham rigtig ind på holdet så man både får udnyttet hans kvaliteter, men samtidig ikke begrænser Messi.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1034 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev: De har hentet nok verdens største talent ind, efter min mening. Jeg har udover hans kampe for Santos også fulgt med i hvordan det går ham i det brasilianske landshold. Alle kender til hans egenskaber, så dem vil jeg ikke beskrive igen, men noget nogen kritisere ham for er hans ego, og der tager man fejl. Det er rigtigt, han er begyndt at føle sig hevet over i Brasilien, men når det gælder udenfor samba landet, så har han altid udtalt sig med respekt, senest med Barton som kritiserede ham, hvor han blot svare at han ikke ved hvem han er. En lille stikpille, men mange vil svare på en helt anden måde. Han har altid udtalt sig med respekt om Ronaldo, Messi, Barcelona, Madrid og Chelsea osv.. Da han var 18 var han stjernespilleren i Santos, det var ham der skulle sikre dem trofæer. Dengang havde han nogen disciplinære problemer, blandt andet med den forhenværende træner Dorival Junior. Neymar fik tilkendt et straffe som han selv ville tage, men træneren gav ham ikke lov og det gjorde ham så rasende at han bandede af træneren og de andre holdkammerater, og han nægtede at spille dem bolden resten af kampen. Neymar fik 1 kamps karantæne af klubben, efter det skulle de spille en vigtig kamp og Dorival sagde at han skulle spille den kamp, men et par dage før så udtager han ham alligevel ikke. Efter pres fra Neymar's sponsorer så blev han fyret.

Hans spil på banen er heller ikke så individualistisk som folk prøver at få det til at lyde. Ligesom i Tottenham hvor spillet køre gennem Bale, sådan er det også i Santos med Neymar. Han ligger op til rigtig mange chancer og han dribler meget, men selvfølgelig, som vi også ser det med Ronaldo og Messi, så er alle hans driblinger ikke succesfulde, men mange af dem er. I kampen mod England spillede han ikke godt, han missede en kæmpe chance og det fungerede ikke rigtig for ham, mens han spillede rigtig godt mod Italien hvor han legede rundt med dem, de kunne ikke stoppe ham. Han bliver kritiseret for at han bruger for meget tid på at styrke sit eget image, men mon ikke det er noget han ligger til side når han kommer til Barcelona. For mig at se har Barcelona gjort et af de største kup længe, nu er det bare op til Assistenten om at få ham rigtig ind på holdet så man både får udnyttet hans kvaliteter, men samtidig ikke begrænser Messi.

Et stort ego kan komme til udtryk på mange måder - Bare se "ydmyge" Lionel Messi.

Som jeg har beskrevet et par gange, så er Neymar kongen af Brasilien. Og der er vist ingen tvivl om, at han nyder den tilværelse. Så hvordan skal det gå, nar han nu skal omstille sig fuldstændig, og altid huske at sige: "MESSI ER VERDENS BEDSTE!", hver gang der er en journalist i nærheden?

Selvfølgelig kan det ende godt for Barcelona. Jeg siger blot, som jeg har sagt i lang tid, at der er nogle faktorer, som vi ikke kan spå om endnu... Det kan også gå Zlatan-galt, selvom Neymar er en anden type person end Zlatan.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1035 af Steen
Den var heller ikke møntet på dig. Men omkring det med Messi, så vil sige at Neymar slet ikke er på samme måde, han opføre sig ''ærligt'', hvis man kan sige det sådan. Sådan som jeg har opfattet hans person, så tror jeg ikke han kommer til Barcelona med den følelse at han er større end nogen af dem derover, han bliver nok nærmere den nye generte dreng i klassen. Det bliver spændende at se hvordan han omstiller sig til livet i Barcelona, men jeg vil sige at han har gode chancer for at blive en stor spiller derover, selvom jeg håber det modsatte.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
  • Mlarco
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #1036 af Mlarco
Besvaret af Mlarco på emne Om vores rivaler VII
Og som en ung og langt fra færdigudviklet spiller, skal Neymar bare indordne sig og lærer at han efter sit skifte til Europa, nu spiller sammen med en masse rutineret spillere og hans skal komme med en helt nede på jorden attitude (ligemeget hvilken klub han ender i)
Er bange for at deres venstre side med ham og Alba ku blive ond at skulle prøve at håndtere.. Neymar kan virkelig godt finde ud af at sætte en mand og spille bande med sine medspillere, ud fra hvad jeg har set af kampe med ham. Samtidig med at hvis Neymar og Messi fungerer sammen, kan de stå med et meget homogent hold som ikke er er 100% afhængige af hvilket spillehumør Messi er den enkelte dag.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Mlarco .
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1037 af Steen
Alba og Neymar kunne blive farligt.. For dem selv! Alba er rigtig offensiv, mens Iniesta og Neymar slet ikke hjælper defensivt, det bliver guld værd for hold som vil spille kontra mod dem.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200
Emnet er blevet låst.
  • Mlarco
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #1038 af Mlarco
Besvaret af Mlarco på emne Om vores rivaler VII
Helt enig! Tænkte lige kun på det offensive aspekt i mit indlæg der :-) Men ja de skal helt sikkert finde en balance mellem det. Glæder mig virkelig til at se om Neymar virkelig har en arbejdsivrig indstiling til at arbejde begge veje. Kan han jo blive nød til hvis Alba altid kommer flyvende i overlap, der kommer man helt sikkert til at se om Neymar har hvad der skal til for at spille med her på dennne side af Atlanten.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1039 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Rogoshin skrev:

Det du beskriver omkring straffesparket er noget af det mest vanvittige jeg længe har hørt :-)

Så du ikke finalen med Swansea? Dyer lavede noget lignende :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
  • ElGalacticos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #1040 af ElGalacticos
Besvaret af ElGalacticos på emne Om vores rivaler VII
Jeg glæder mig til at se Neymar i Europa, og forhåbentligt ikke i Real Madrid. Man kan ikke konkludere, at han er en fantastisk fodboldspiller uden at se hans kunnen i en større liga. Jeg tror næppe han får muligheden får at lave alle de finurlige driblinger så snart han skifter klub. Neymar er overvurderet, Hazard derimod……!
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1041 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Medie-skinken Rossell har åbenbart tilbudt den fyrstelige sum af 150 millioner kroner for Neymar, hvilket Santos har afvist.

For satan de må ærgre sig over den forhåndsaftale, som angiveligt skulle være lavet med sigøjerne, når man ser på de langt større beløb, de kan tjene på ham. :-D

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1042 af Steen
Mlarco

Når ja, du har helt ret, deres angrebsspil bliver rigtig farligt, de bliver svære at lukke ned for. Nu har de bare en ved navn Messi, luk ham ned og wupti ; 50 % af kreativiteten er væk. Generelt bliver det en meget spændende sommer for alle stor klubber, der kommer til at være masser af store transfers.

Rogoshin

Ja det var noget af en spøjs sag, som Dios siger så sker det også andre steder med straffe, men man må sige hele den situation med Neymar tog overhånd :). Det viser vel bare hvor stor en person han er der nede.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1043 af Steen

DarioGomez skrev: Medie-skinken Rossell har åbenbart tilbudt den fyrstelige sum af 150 millioner kroner for Neymar, hvilket Santos har afvist.

For satan de må ærgre sig over den forhåndsaftale, som angiveligt skulle være lavet med sigøjerne, når man ser på de langt større beløb, de kan tjene på ham. :-D

Og hold godt fast! Deres bud før det var på 130 millioner, men det forhøjede de med vanvittige 20 millioner også ovenikøbet 2 træningskampe mod dem, hvordan kan man dog sige nej til det tilbud!

Ja det er sku dumt af dem, de kunne sagtens tjene 50-60 og endda 70 millioner euro på ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding
Emnet er blevet låst.
13 år 2 måneder siden #1044 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article1983704.ece

Måske er jeg langsom, men Malaga må igen spille med i Europa! Det er rigtig fint for spansk fodbold...;)

De ærgrer sig nok lidt over, i Malaga, at karantænen ikke blev ophævet FØR holdet mistede motivationen... Nu står den ikke på CL længere, men hård kamp om at spille i Europa League.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum