Om vores rivaler VII
Cavani er en spiller, som ikke deltager i spillet, og faktisk er rigtig dårlig til det. Jeg foretrækker bare en teknisk dygtig angriber, som ikke nødvendigvis skal scorer plus 25 mål, men bare scorer de rigtige mål. Vil langt hellere have Zlatan end nogle af de andre. Min førsteprioritet er dog stadig Benzema, og specielt efter Lewandowski ikke kommer.
Cavani er fortrinlig i opspillet og har en fin boldbehandling. Jeg er enig i, at man ikke skal give mere end 300 mio. DKK for ham. Vi bliver bare nødt til at være realistiske, for hvis vi fastholder 4231, så SKAL vi have et alternativ til Benzema over en hel sæson.
Jeg formoder ikke at Ronaldo bliver betragtet som angriber i den kommende sæson, men hvis han gør, så kan vi godt undvære en Cavani.
Er kæmpe modstander af Bale. For hvad vil han løse for Real Madrid? Han er en kopi af Ronaldo, en spiller som spillet er bygget op omkring, og er endnu uprøvet i en stor klub. Real Madrid's problem er jo ikke, der hvor Bale's kvaliteter er, men i positionspillet, hvor vi ikke kan kombinere os igennem en kompakt defensiv. Bale vil sparke en masse kvalitet ind på holdet, men holdet er 11 individuelister, og det vil kun blive værre med Bale på holdet.
Hvad ser du Bale bidrage med, som holdet ikke allerede har?
Bale er ikke en tro kopi af Ronaldo, de har mange spidskompetencer til fælles, men husk på at Bale opdraget som venstreback og har derfor en helt naturlig defensivt mindset også, hvilket Ronaldo aldrig får. Bale er et fænomen, at han ikke er afprøvet i en storklub synes jeg ikke man kan bruge som et argument, når han i flere sæsoner i streg har markeret sig som en af de stærkeste i Premier League, spiller for et top-5 mandskab og gang på gang viser klassen i de store kampe.
Positionsspillet?
For mig set er problemet, at vi i denne sæson ikke har haft en højreside - især imod Dortmund (ude) var det tydeligt at vores spil aldrig rigtig flød. Når højresiden består af Arbeloa/Essien, som intet kan frem ad banen, og Di Maria som har haft et ALT for lavt bundniveau og med Ozil derude flyder det heller ikke, da han alene ikke har gennembrudsstyrken. Vi har brug for mere kvalitet, Ronaldo og Ozil har det, Benzema og Higuain til dels, mens Di Maria, Kaka og Callejon simpelthen ikke har det fornødne niveau til en start 11'er i Madrid.
At Dortmund og Bayern er suveræne skyldes at de er motorer der er sindssygt velsmurte, deres trupper har været 2-3 år undervejs og topper i år, arbejder alle stenhårdt for hinanden, gode tekniske, spiller over begge fløje (med både backs og fløje!).
Især fløjspillet Piszczek/Schmelzer og Lahm/Alaba har bidraget med, har været klasse. Det minder om gamle dage med Roberto Carlos og Michel Salgado, der blæser op af kanten. Både Bayern og Dortmund har et godt positionsspil, men i mine øjne er det ligeså meget dynamikken fra backsene der driver værket. Noget vi bør fokusere på igen i den kommende sæson, så vi ikke igen skal være vidne til en anonym højreside, der efterlader alt for meget initiativ til Ronaldo, hvilket er alt for let at lukke ned for stærke dynamiske modstandere som Dortmund og Bayern.
Hvis vi ellers sammenligner os med Bayern, så er vi stærkere i midterforsvaret, den centrale midtbane - Alonso/Modric-Khedira vs. Schweini-Martinez - er nogenlunde lige stærke, vi er bedre på venstrekanten og centralt; Muller er dog mere hårdtarbejdende, deres højrekant er bedre end vores og helt fremme er det nogenlund status quo også.
Deres backs er langt mere effektive end vores. Alaba og Marcelo har nogenlunde samme niveau, men Lahm overtrumfer vores højrebacks med flere længder.
Jeg køber ikke rigtig den med at de er et bedre hold, for vi har haft en af verdens bedste trænere i tre år til at forme dette. Der hvor det har fejlet er i min optik på højrekanten, hvor Arbeloa og Essien ikke har haft noget at byde ind med og Di Maria har være så langt under vanlig standard, at det har været pinligt, mens Ozil ikke egner sig som decideret kantspiller. Det kan sikkert fungere fint med Ozil derude, hvis man har en offensive back til at kombinere med, men alene fungerer bare ikke det har vi set utallige gange i de seneste sæsoner.
Jeg håber Carvajal kan tage sit gode spil med hjem og lave en "Alaba", så vi igen kan få gennembrud fra begge backs. Og hvis man tilmed kan installere Bale på højre wing, hvorfra han også skal jagte defensivt, så har vi for alvor forbedret os på to punkter hvor det har haltet i de afgørende situationer i år.
Isco minder meget om Ozil og Modric; en playmaker, men har ikke evnerne til gennembrud, som kun Ronaldo har leveret i denne sæson. Coentrao har ikke leveret det offensive arbejde, som Marcelo gjorde tidligere og Di Maria og co har slet ikke haft evnerne.
isco er en super god investering, men han løser ikke vores problemer nu og her.
M_linding skrev: Og må jeg ikke komme med det forslag, at alle dem som bliver ved med at spørge: "Hvorfor vil I ikke ha' Bale til Real Madrid?!?!", læser Dios svar.
Så skulle den være ude af verden;)
Jeg bliver mere og mere optimistisk - Real Madrid har chancen for at være de kloge i dette vindue - og ikke "bare" dem som henter stjerne i øst og vest.
Lad os se Barcelona-skibet blive splittet ad med deres to kaptajner, imens Isco løfter Real Madrid der hvor vi har mangler. En fantastisk, spansk og sympatisk spiller!
Synes det er lidt vagt, at man håber på at Isco redder hele situationen, fordi han er sympatisk og spanier.
Isco minder meget om Ozil og Modric; en playmaker, men har ikke evnerne til gennembrud, som kun Ronaldo har leveret i denne sæson. Coentrao har ikke leveret det offensive arbejde, som Marcelo gjorde tidligere og Di Maria og co har slet ikke haft evnerne.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev:
M_linding skrev: Og må jeg ikke komme med det forslag, at alle dem som bliver ved med at spørge: "Hvorfor vil I ikke ha' Bale til Real Madrid?!?!", læser Dios svar.
Jeg bliver mere og mere optimistisk - Real Madrid har chancen for at være de kloge i dette vindue - og ikke "bare" dem som henter stjerne i øst og vest.
Lad os se Barcelona-skibet blive splittet ad med deres to kaptajner, imens Isco løfter Real Madrid der hvor vi har mangler. En fantastisk, spansk og sympatisk spiller!
Synes det er lidt vagt, at man håber på at Isco redder hele situationen, fordi han er sympatisk og spanier.
Tænkte det samme, men man må bare erkende at det jeg kalder en "økologisk strømning" er meget stærk blandt Madridistas nu om dage. Hvis man er spanier, sympatisk/ydmyg og måske endda har spillet for Castilla, så betyder evnerne knap så meget - sådan lidt groft sagt :o)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev:
Elkrimi skrev:
Tænkte det samme, men man må bare erkende at det jeg kalder en "økologisk strømning" er meget stærk blandt Madridistas nu om dage. Hvis man er spanier, sympatisk/ydmyg og måske endda har spillet for Castilla, så betyder evnerne knap så meget - sådan lidt groft sagt :o)
Meget groft sagt :)
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Hvis vi ellers sammenligner os med Bayern, så er vi stærkere i midterforsvaret, den centrale midtbane - Alonso/Modric-Khedira vs. Schweini-Martinez - er nogenlunde lige stærke
Alonso/Modric-Khedira...? Af med de farvede briller... Sidste år var det busquet-Xavi men dette år har Schweini-Martinez været klart det stærkeste midtbanepar i verden efterfulgt af Busquet-Xavi og derefter måske Alonso/Modric-Khedira.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Vi mangler simpelthen en spiller ude på højrekant der er utrolig dygtig med hensyn til teknik. En kombination mellem Modric, Isco og Özil vil kunne knække alle de kompakte forsvar vi har mødt, specielt på udebane, hvor vores chancer aldrig har været farlige.
Vores problem er at vi ikke kan komme HELT tæt på modstanderens mål, hvis de har et godt forsvar. Det ender for det meste med at vi tager de lang skud (Ronaldo) ellers så prøver vi forgæves at splitte deres forsvar.
Også vil folk sikkert tænke "Hvad med Di Maria? Han har da god teknik", Ja det har han, men hans bundniveau er uhyggeligt lavt. Di maria ville jo være en af verdens bedste spillere hvis hans bundniveau var højere, men siden den ikke er det, så er vi nød til at hente en spiller der kan udfylde Di Marias rolle, men spilleren skal bare være langt mere stabil.
Når man har fundet alt i en spiller man har brug for, så kan man så tænke på om han er spansker og sympatisk?
I Iscos tilfælde, jamen så har man sku hele pakken.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev:
Hvis vi ellers sammenligner os med Bayern, så er vi stærkere i midterforsvaret, den centrale midtbane - Alonso/Modric-Khedira vs. Schweini-Martinez - er nogenlunde lige stærke
Alonso/Modric-Khedira...? Af med de farvede briller... Sidste år var det busquet-Xavi men dette år har Schweini-Martinez været klart det stærkeste midtbanepar i verden efterfulgt af Busquet-Xavi og derefter måske Alonso/Modric-Khedira.
Ja jeg må oz erkende at jeg mildt sagt ik er voldsomt imponeret af vores centrale midt - jeg er nærmere bekymret. Jeg ville ønske at man gik en anden vej end Xabi-Khedira - jeg synes det er en tung, udynamisk konstellation som er mere hæmsko end noget andet. Jeg drømmer stadig stort om spillere som Verratti, Pogba og ik mindst Vidal - det er spillere som ku bringe noget dynamik og fart ind i motorrummet.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
rezamadridista skrev: Jeg tror folk herinde undervurderer hvad Isco er i stand til. Isco er netop hvad vi har manglet denne sæson.
Vi mangler simpelthen en spiller ude på højrekant der er utrolig dygtig med hensyn til teknik. En kombination mellem Modric, Isco og Özil vil kunne knække alle de kompakte forsvar vi har mødt, specielt på udebane, hvor vores chancer aldrig har været farlige.
Vores problem er at vi ikke kan komme HELT tæt på modstanderens mål, hvis de har et godt forsvar. Det ender for det meste med at vi tager de lang skud (Ronaldo) ellers så prøver vi forgæves at splitte deres forsvar.
Også vil folk sikkert tænke "Hvad med Di Maria? Han har da god teknik", Ja det har han, men hans bundniveau er uhyggeligt lavt. Di maria ville jo være en af verdens bedste spillere hvis hans bundniveau var højere, men siden den ikke er det, så er vi nød til at hente en spiller der kan udfylde Di Marias rolle, men spilleren skal bare være langt mere stabil.
Når man har fundet alt i en spiller man har brug for, så kan man så tænke på om han er spansker og sympatisk?
I Iscos tilfælde, jamen så har man sku hele pakken.
Jeg vil gerne se hvor godt Isco kan operere på Real Madrids højrekant, når højrebacken hedder Arbeloa.
Det samme gælder for en ny venstreback, når venstrekanten hedder Ronaldo.
Di marias bundniveau er Arbeloa selvfølgelig ikke alene skyld i, men han er stor skyld i at den højrekant er så død i Madrid. Det samme gælder når folk herinde kritisere Contrao eller Marcelo for den sags skyld for at præstere dårligt. Alle ved at det svært at forsvare mod to spillere.
Isco er en fantastisk spiller, men tror ikke at han alene kan løse vores problemer. Men Isco, Carvajal og en afløser for Higuain ville kunne gøre det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Førsteprioritet er Benzema??? Wauw - er det fordi du pludselig ser ham blive god eller? Jeg spørger bare fordi jeg kun har set ham spille godt en halv sæson ud af de 3 han har været i klubben. Fantastisk topniveau, men helt uhyggeligt bundniveau og problemet har så bare været at han har befundet sig nærmere sit bundniveau 80 procent af tiden. Jeg håber da han ka lave om på dette, da han jo formentlig bliver i klubben, men jeg har ik set noget fra ham der berettiger til at man sku tro på ham.
Bale har ik bevist noget i en stor klub - nej så løsningen må være at lade ham skifte til United, City, Chelski, Bayern eller Milan - når han så har bevist sig i en af disse klubber for så derefter at gå efter ham. Mit bud er at det nok ik bliver hverken meget lettere eller billigere at gøre det på denne måde - men det er bare et gæt.
Et bud er at en Bale vil koste ca 60 mio og Cavani ca 45 - det kan self blive dyrere og jeg forstår sagtens at nogen synes det er alt for meget for disse spillere og måske foretrækker andre løsninger. Men de her pjat med at "Hele Dortmund og Bayern's hold koster ikke engang så meget" er vel så overdrevet at det er decideret useriøst at smide rundt i en saglig debat. Mig bekendt kostede Javi Martinez ca 40 - Lewandowski måske kun 25, men det er så kun fordi han havde kontraktudløb næste år, ellers havde han nok kostet ca 40. Herudover tror jeg man ville få vanskeligt ved at hente en Müller eller Reus under 40 mio stykket. Gode spillere koster penge - og når Real ska købe koster de endnu flere penge.
Jeg har altid elsket Benzema, og jeg synes han har det rette talent, og kan blive en af verdens bedste angribere med den rette træner. Mourinho kørte for hårdt på både Benzema og Higuain, og det ser vi resultatet af denne sæson. En angriber er bygget op på 90% tillid og selvtillid, og sender du et signal om, at du aldrig er førstevalg, så knækker filmen.
Bale er ikke testet på højeste niveau, hvor han ikke er stjernen. Alle søger ham i Tottenham, og det samme scenarie kommer til og ske med Neymar i Barcelona. Det er ligeså meget Bale's pris jeg synes er vanvittig. Jeg tror ikke du får Bale for under 65-70 mil. Euro, og slet ikke, hvis vi ser tilbage på Modric sagaen.
Overdrivelse fremmer forståelsen, men den tager jeg på min kappe, at du ikke lige fattede?
Hvorfor mon, det koster ekstra når Real skal købe? Fordi vi er så hjernedøde når det handler om penge. Vi er jo en tro kopi af en zombie klub, og det er useriøst, at folk ikke har lært, at det ikke handler om hvor mange verdenstjerner vi har på holdet.
Jeg kan læse, at du stadig ikke fik svar på, hvorfor jeg ikke mente Bale skulle hentes, så nu spørger jeg dig. Hvad kan Bale bidrage med, som vi ikke har i forvejen? Vi scorer i forvejen en masse mål, og de seneste år, så har vi været det mest scorende hold i verden, så spar mig for vi mangler Bale's mål.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.