Om vores rivaler VII

12 år 11 måneder siden #2137 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev:

El_Juan skrev: Hvis man skal bedømme de forskellige hold på én kamp, så ser det sort ud for Real Madrid. Det er vel tilladt, at se lidt på tingene i et bredere perspektiv ;-)

Men det er nu engang hvad jeg vælger at gøre. Og hvad skulle vi ellers lægge vægt på? Pre-season? Det viste RM os jo tydeligt i søndags, at vi ikke kan bruge til noget.

Dortmund spillede en omgang fodbold som var så elendigt og fantasi-forladt, at jeg sjældent har set noget lignende. Derfor baserer jeg min formodning ud fra det. Og så har det i øvrigt intet med et bredere perspektiv at gøre :-)

Selvfølgelig har det noget med et bredere perspektiv at gøre, med mindre du altså er lige så fantasiforladt, som du mener Dortmunds spil er. Det er vel f.eks. ikke svært at tage et kig på deres trup - isoleret set - og derfra konstarere, at netop Dortmund har forstærket bredden. Endvidere havde Klopp to af de nye med i offensiven og det giver vel lidt sig selv, at de stadig skal finde hinanden og holdkammeraterne. Hvilket Klopp i øvrigt selv har udtalt for nylig, ikke mindst med reference til Aubameyang. Det er en anelse blåøjet at antage, at det er niveauet, uden endvidere at kigge på holdet som helhed og omstændighederne omkring.
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2138 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Pelle skrev:

El_Juan skrev: Hvis man skal bedømme de forskellige hold på én kamp, så ser det sort ud for Real Madrid. Det er vel tilladt, at se lidt på tingene i et bredere perspektiv ;-)

Men det er nu engang hvad jeg vælger at gøre. Og hvad skulle vi ellers lægge vægt på? Pre-season? Det viste RM os jo tydeligt i søndags, at vi ikke kan bruge til noget.

Dortmund spillede en omgang fodbold som var så elendigt og fantasi-forladt, at jeg sjældent har set noget lignende. Derfor baserer jeg min formodning ud fra det. Og så har det i øvrigt intet med et bredere perspektiv at gøre :-)

Selvfølgelig har det noget med et bredere perspektiv at gøre, med mindre du altså er lige så fantasiforladt, som du mener Dortmunds spil er. Det er vel f.eks. ikke svært at tage et kig på deres trup - isoleret set - og derfra konstarere, at netop Dortmund har forstærket bredden. Endvidere havde Klopp to af de nye med i offensiven og det giver vel lidt sig selv, at de stadig skal finde hinanden og holdkammeraterne. Hvilket Klopp i øvrigt selv har udtalt for nylig, ikke mindst med reference til Aubameyang. Det er en anelse blåøjet at antage, at det er niveauet, uden endvidere at kigge på holdet som helhed og omstændighederne omkring.

Lige nu bruger du bare en masse fancy ord, som jeg betvivler ret kraftigt om du overhovedet selv forstår.

Så lad mig spørge dig. Så du kampen? For det gjorde jeg. Alle de gamle var der samt Aubameyang (som også spillede en elendig kamp). Hvem var den anden nye Klopp havde med i offensiven? Reus og Lewandowski? De er ikke nye ;-) ej heller blaszczykowski som var dem de stillede med.

Nu er mit indlæg jo også bare min subjektive vurdering og ikke nødvendigvis noget man ABSOLUT skal diskutere, selvom jeg har lagt mærke til, at du rigtig gerne vil ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
  • falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #2139 af falle
Besvaret af falle på emne Om vores rivaler VII
^ Hvilke fancy ord hentyder du til???
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2140 af El_Juan

Pelle skrev: Lige nu bruger du bare en masse fancy ord, som jeg betvivler ret kraftigt om du overhovedet selv forstår.

Så lad mig spørge dig. Så du kampen? For det gjorde jeg. Alle de gamle var der samt Aubameyang (som også spillede en elendig kamp). Hvem var den anden nye Klopp havde med i offensiven? Reus og Lewandowski? De er ikke nye ;-) ej heller blaszczykowski som var dem de stillede med.

Nu er mit indlæg jo også bare min subjektive vurdering og ikke nødvendigvis noget man ABSOLUT skal diskutere, selvom jeg har lagt mærke til, at du rigtig gerne vil ;-)

Hvis du rent faktisk havde set kampen, så ville du formentlig vide, at Klopp startede med både Aubameyang og Mkhitaryan, mens Reus kun fik den sidste halve time på banen, i øvrigt i stedet for Kuba. Aubameyang blev endvidere erstattet af kampens første målscorer, den unge Hofmann, som blot har været inde omkring førsteholdet i et halvt år. Det er lidt en om'er, især med din indledende kommentar.

Jeg diskuterede ikke i første omgang. Jeg konstaterede. Du baserer din vurdering på én kamp, som jeg forresten tvivler på, om du egentlig overhovedet har set, men det må du selv rode med. I stedet for at vurdere på baggrund af omstændighederne omkring og kigge på det i sin helhed, men siden du ikke går i detaljerne og end ikke kan huske hvem der spillede i den kamp du så, så kan jeg godt regne ud, at det er lettere lige at drage en hurtig konklusion ud fra en halv times fodbold. Subjektiv mening eller ej. Det giver egentlig sig selv.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2141 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
Lassana Diarra skifter til Lokomotiv Moskva. www.fclm.ru/ru/info/news/index.php?id_4=21419
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2142 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Pelle skrev: Lige nu bruger du bare en masse fancy ord, som jeg betvivler ret kraftigt om du overhovedet selv forstår.

Hvis du rent faktisk havde set kampen, så ville du formentlig vide, at Klopp startede med både Aubameyang og Mkhitaryan, mens Reus kun fik den sidste halve time på banen, i øvrigt i stedet for Kuba. Aubameyang blev endvidere erstattet af kampens første målscorer, den unge Hofmann, som blot har været inde omkring førsteholdet i et halvt år. Det er lidt en om'er, især med din indledende kommentar.

Jeg diskuterede ikke i første omgang. Jeg konstaterede. Du baserer din vurdering på én kamp, som jeg forresten tvivler på, om du egentlig overhovedet har set, men det må du selv rode med. I stedet for at vurdere på baggrund af omstændighederne omkring og kigge på det i sin helhed, men siden du ikke går i detaljerne og end ikke kan huske hvem der spillede i den kamp du så, så kan jeg godt regne ud, at det er lettere lige at drage en hurtig konklusion ud fra en halv times fodbold. Subjektiv mening eller ej. Det giver egentlig sig selv.

Ret skal være ret. Og jeg havde glemt Mkhitaryan - my bad. Jeg så dog kampen og så også Hofmann levere en stabil indsats.

Jeg kan dog ikke forstå hvordan du kan mene, at Dortmund spiller en god kamp - udover det sidste kvarter, hvor de får de to kasser. Jeg "drager ikke konklusionen ud fra en halv times fodbold", da jeg rent faktisk så hele kampen - havde oddset på lortet.

Men lad os se hvem der får ret, når den tyske liga nærmer sig sin afslutning :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2143 af El_Juan

Pelle skrev: Ret skal være ret. Og jeg havde glemt Mkhitaryan - my bad. Jeg så dog kampen og så også Hofmann levere en stabil indsats.

Jeg kan dog ikke forstå hvordan du kan mene, at Dortmund spiller en god kamp - udover det sidste kvarter, hvor de får de to kasser. Jeg "drager ikke konklusionen ud fra en halv times fodbold", da jeg rent faktisk så hele kampen - havde oddset på lortet.

Men lad os se hvem der får ret, når den tyske liga nærmer sig sin afslutning :-)

Undskyld mig, men hvor ser du mig udtale, at jeg synes Dortmund spillede en god kamp? :-)
Det har jeg overhovedet ikke ytret mig om. Og det var ikke det snakken gik på. Jeg kommenterede på en vurdering af, hvordan Dortmund ville klare sig i løbet af sæsonen, vurderet på én kamp. Men nok om det.

Og nej, jeg synes ikke Dortmund spillede en god kamp. Det fungerede ikke rigtigt for dem. Men som jeg pointerede tidligere, så skal de nye i offensiven lige finde hinanden og deres nye holdkammerater. Reus, Götze og Lewa kunne finde hinanden i mørke, men mekanismerne sidder ikke på rygraden efter to kampe, så det er måske meget at forlange allerede nu. Der er stadig meget at arbejde med.

Når det er sagt, så har Dortmund et stærkt hold. Deres trup er bredere end den var i forrige sæson. De har flere kort at spille ud i offensiven. Og de viste trods alt også mod Bayern og Augsburg, at de godt kan. Alle hold kan endvidere have en offday. Og samtidig skal det med, at Braunschweig spillede en god kamp taktisk set. De var velorganiserede og de stod godt på banen. Når Dortmund så samtidig har en af de dage, hvor det ikke rigtig fungerer, så bliver det svært. Til gengæld viste de sig så som et rigtig tophold, ved at hente alle tre points trods det, at spillet måske ikke var kønt.

For at vende tilbage til den oprindelige debat, så mener jeg ikke, at man kan afskrive Dortmund i mesterskabskampen på baggrund af denne ene kamp. Det er et hold, som Klopp gradvist har bygget op i de seneste år og de ser rigtig stærke ud. Kigger man på truppen og Dortmunds stærke præstationer over de seneste par sæsoner, så er der ingen grund til at afskrive dem på baggrund af en kamp. Tiden vil vise hvordan og hvorledes, men jeg kan ikke selv se, hvorfor de ikke skal kunne udfordre Bayern i det lange løb.
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2144 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Nej nej nej!!!

Se lige Sociedads mål mod Lyon!

Morten Nordstrand gange 1,5;)
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2145 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev: Nej nej nej!!!

www.spherasports.com/video/golazo_de_gri...yon_0_1#.UhO-TBY79Y5

Lækker kasse! Jeg håber at de holder den!
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2146 af El_Juan

Et klassemål. Men ligefrem "Nordstrand gange 1,5"?! Det kan man så diskutere. Selv om det - teknisk set - er en utrolig krævende detalje, så mener jeg, at Nordstrands lige var 0,03 gange bedre og sværere at udføre. Dog er det to forskellige mål.

Men det er et utroligt flot mål. Ingen tvivl om det.

Edit: I øvrigt glædeligt for La Real, at de har Bergara tilbage. Det havde jeg ikke regnet med!
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2147 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII
Teknisk er det lettere at ramme en bold som kommer modsat din fods bevægelse end en bold som foden skal indhente.

Dog et flot mål.
Emnet er blevet låst.
12 år 11 måneder siden #2148 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Et klassemål. Men ligefrem "Nordstrand gange 1,5"?! Det kan man så diskutere. Selv om det - teknisk set - er en utrolig krævende detalje, så mener jeg, at Nordstrands lige var 0,03 gange bedre og sværere at udføre. Dog er det to forskellige mål.

Men det er et utroligt flot mål. Ingen tvivl om det.

Edit: I øvrigt glædeligt for La Real, at de har Bergara tilbage. Det havde jeg ikke regnet med!

1.03 ;)

Men ja, et lækkert mål, håber også på Sociedad videre i ChL, både fordi de er spanske og så fordi jeg har nørdet dem lidt i FM og så får man jo lidt ekstra sympati, selvom det måske ikke er "fortjent" : D
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum