Om vores rivaler VII

12 år 8 måneder siden #2509 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html

Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?

Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!

Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).

Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!


Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.


Okay?... Det er godt nok dumt at sammenligne dette. Hvis du vil, så se alle de straffespark igennem og så fortæl hvor mange af disse er forkert dømt, ellers kan du ikke rigtig bruge den til noget..
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2510 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Pointen er, at det på et tidspunkt ikke længere går under begrebet varians. Og når det sker, så tager følelserne over.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2511 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html

Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?

Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!

Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).

Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!


Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.


Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2512 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

rezamadridista skrev:

Storken skrev:

M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html

Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?

Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!

Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).

Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!


Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.


Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.


Jeg kunne bedre li' #2510....;)
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2513 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

rezamadridista skrev:

Storken skrev:
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.


Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.


Det lover i hvert fald godt for bundniveauet her på siden...
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2514 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Storken, du er simpelthen nødt til at være mere direkte i dine indlæg. Mange af os herinde på madridista er simpelthen ikke skarpsindige nok til at forstå små hentydninger.

Hvis jeg ikke vidste bedre, så lyder det som om, at når du skriver følgende: "Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.", så anklager du Real Madrid for at være kommet uretmæssigt til mange af disse 16 flere straffespark end din favoritklub, som jo omvendt er kommet retmæssigt til deres straffespark.

Ja sådan tolker jeg det, da jeg som sagt ikke ved bedre, men da jeg er sikker på, at det ikke var sådan det skulle forståes, da det jo ville være torskedumt og meget ulig dig og andre Barcelonatilhængere at komme med den slags postulater, kan du så i fremtiden ikke være mere præcis i din retorik, så vi undgår den slags misforståelser.

Og vil du så ikke godt forklare, hvad ovennævnte citat så betyder, i stedet for min håbløse og helt ramt-ved-siden-af fortolkning?
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Gribben.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2515 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html

Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?

Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!

Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).

Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!


Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.


Straffespark i CL siden Perez kom til i 2009 og frem til sommeren 2013:

Barcelona: 10 for, 2 imod.

Real Madrid: 4 for, 7 imod.

Jeg har ikke gidet køre en distributionsanalyse med de opdaterede tal fra sidste sæson, men sommeren 2012 så den sådan her ud:





Net.pen. betyder netto tal - straffespark for minus straffespark imod. Samtlige hold der kvalificerede sig til gruppespillet indgår. Du må selv gætte hvilken blå prik der er Barca. Hint - kig allerlængst til højre.

I perioden 2009-2012 blev 11% af samtlige straffespark i CL tildelt til fordel for Barcelona, mens de kun har spillet 6% af de minutter, der blev spillet af hold involveret i en straffesparkssituation. På den baggrund kan vi konkludere at Mou havde ret, UEFA er i lommen på Barcelona. Eller hvad?
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, Jaken, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2516 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII
Eller også havde Barca bolden mest og var derfor mere omkring modstandernes felt og Mourinho så de spøgelser, som altid har forfulgt ham.

Det er jo ikke sådan, at det skal gå lige op og alle hold skal have lige mange straffespark.

Jeg er simpelthen imponeret, når ellers stærke debattører forfalder til så simpel statistik, når de burde vide, at sagen er langt mere kompleks end det.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, MMM
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2517 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
@Gribben

Når man står i en situation, der ikke kan forklares ud fra sund fornuft, så vil man automatisk argumentere ud fra følelser. Det er præcis grunden til, at Rosell argumenterer som han gør. Og det er samtidig grunden til at samtlige brugere herinde har argumenteret følelsesladet, da jeg de anførte antallet af straffespark til Real Madrid ift. Barca.

Man kan ikke komme med en fornuftig forklaring, hvortil følelserne tager over.


@MMM

Ingen tvivl om, at Barca har fået sin del af straffesparkene i Champions League. Det samme er tilfældet i Copa del Rey. Jeg skrev udelukkende tallene for at bevise en pointe. Nemlig hvorfor Rosell udtalte sig som han gjorde.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2518 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

raul7=kongen skrev: Eller også havde Barca bolden mest og var derfor mere omkring modstandernes felt og Mourinho så de spøgelser, som altid har forfulgt ham.

Det er jo ikke sådan, at det skal gå lige op og alle hold skal have lige mange straffespark.

Jeg er simpelthen imponeret, når ellers stærke debattører forfalder til så simpel statistik, når de burde vide, at sagen er langt mere kompleks end det.


Ha, jeg vidste jeg skulle have gjort sarkasmen mere klar. Jeg er helt enig med dig! Det var pointen. Tal er taknemmelig og kan bruges til at vise meget, særligt hvis man fjerner konteksten. Antallet af straffespark til fordel for Barca har statistisk signifikans, hvilket betyder at vilkårlighed alene ikke kan forklare mængden. Men det siger ikke noget om hvorfor Barca er blevet tildelt de straffespark, om det dommeren der er i lommen på UNICEF eller den mere sandsynlige forklaring som du selv byder ind med. Storkens tal om straffespark i La Liga mangler endnu mere kontekst og kan sige endnu mindre.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2519 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: @Gribben

Når man står i en situation, der ikke kan forklares ud fra sund fornuft, så vil man automatisk argumentere ud fra følelser. Det er præcis grunden til, at Rosell argumenterer som han gør. Og det er samtidig grunden til at samtlige brugere herinde har argumenteret følelsesladet, da jeg de anførte antallet af straffespark til Real Madrid ift. Barca.

Man kan ikke komme med en fornuftig forklaring, hvortil følelserne tager over.


@MMM

Ingen tvivl om, at Barca har fået sin del af straffesparkene i Champions League. Det samme er tilfældet i Copa del Rey. Jeg skrev udelukkende tallene for at bevise en pointe. Nemlig hvorfor Rosell udtalte sig som han gjorde.


Men hvor vi "blot" er fans er Rosell præsident for de direkte rivaler og derfor giver hans ord selvsagt noget mere genlyd, hvorfor man også må kunne forvente en noget mere velovervejet tilgang til tingene end bare at lade sine følelser tage over.

Jeg synes det er uprofessionelt og tåbeligt af Rosell at han har behov for at udtale sig som han gør. Men jeg er heller ikke i tvivl om at hvis man graver længe nok vil man også finde nogen udtalelser af Perez om Barcelona der også virker en kende unødvendige.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Dios, Roesen7
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2520 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Pawlowskis scoring til 2-2 i gårsdagens opgør mellem Valladolid og Málaga. Klasse!
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum