Om vores rivaler VII
Storken skrev:
M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html
Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?
Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!
Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).
Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.
Okay?... Det er godt nok dumt at sammenligne dette. Hvis du vil, så se alle de straffespark igennem og så fortæl hvor mange af disse er forkert dømt, ellers kan du ikke rigtig bruge den til noget..
- Storken
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Offline
- Platin bruger
-
Storken skrev:
M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html
Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?
Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!
Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).
Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.
Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev:
Storken skrev:
M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html
Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?
Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!
Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).
Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.
Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.
Jeg kunne bedre li' #2510....;)
- Storken
- Gæst
-
rezamadridista skrev:
Storken skrev:
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.
Sikker kandidat til dummeste indlæg nogensinde.
Det lover i hvert fald godt for bundniveauet her på siden...
Hvis jeg ikke vidste bedre, så lyder det som om, at når du skriver følgende: "Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.", så anklager du Real Madrid for at være kommet uretmæssigt til mange af disse 16 flere straffespark end din favoritklub, som jo omvendt er kommet retmæssigt til deres straffespark.
Ja sådan tolker jeg det, da jeg som sagt ikke ved bedre, men da jeg er sikker på, at det ikke var sådan det skulle forståes, da det jo ville være torskedumt og meget ulig dig og andre Barcelonatilhængere at komme med den slags postulater, kan du så i fremtiden ikke være mere præcis i din retorik, så vi undgår den slags misforståelser.
Og vil du så ikke godt forklare, hvad ovennævnte citat så betyder, i stedet for min håbløse og helt ramt-ved-siden-af fortolkning?
Storken skrev:
M_linding skrev: www.marca.com/2013/09/26/en/football/barcelona/1380209456.html
Er det bare mig, eller går Rosell igen igen igen langt over stregen?
Han er præsident i Barcelona - Hvad fanden bilder han sig ind?!
Det er mig en evig gåde, hvordan den dybt usympatiske, pinagtige og gennemført latterlige lille mand er blevet præsident i en storklub (som Barcelona trods alt er).
Jeg håber at Real Madrid svarer igen, ved at gøre som de plejer: Have for meget format, til at snakke om Barcelona!
Straffespark i La Liga siden Perez kom til i 2009:
Real Madrid har fået tildelt 39, Barca 23.
Straffespark i CL siden Perez kom til i 2009 og frem til sommeren 2013:
Barcelona: 10 for, 2 imod.
Real Madrid: 4 for, 7 imod.
Jeg har ikke gidet køre en distributionsanalyse med de opdaterede tal fra sidste sæson, men sommeren 2012 så den sådan her ud:
Net.pen. betyder netto tal - straffespark for minus straffespark imod. Samtlige hold der kvalificerede sig til gruppespillet indgår. Du må selv gætte hvilken blå prik der er Barca. Hint - kig allerlængst til højre.
I perioden 2009-2012 blev 11% af samtlige straffespark i CL tildelt til fordel for Barcelona, mens de kun har spillet 6% af de minutter, der blev spillet af hold involveret i en straffesparkssituation. På den baggrund kan vi konkludere at Mou havde ret, UEFA er i lommen på Barcelona. Eller hvad?
- raul7=kongen
-
- Offline
- Moderator
-
Det er jo ikke sådan, at det skal gå lige op og alle hold skal have lige mange straffespark.
Jeg er simpelthen imponeret, når ellers stærke debattører forfalder til så simpel statistik, når de burde vide, at sagen er langt mere kompleks end det.
- Storken
- Gæst
-
Når man står i en situation, der ikke kan forklares ud fra sund fornuft, så vil man automatisk argumentere ud fra følelser. Det er præcis grunden til, at Rosell argumenterer som han gør. Og det er samtidig grunden til at samtlige brugere herinde har argumenteret følelsesladet, da jeg de anførte antallet af straffespark til Real Madrid ift. Barca.
Man kan ikke komme med en fornuftig forklaring, hvortil følelserne tager over.
@MMM
Ingen tvivl om, at Barca har fået sin del af straffesparkene i Champions League. Det samme er tilfældet i Copa del Rey. Jeg skrev udelukkende tallene for at bevise en pointe. Nemlig hvorfor Rosell udtalte sig som han gjorde.
raul7=kongen skrev: Eller også havde Barca bolden mest og var derfor mere omkring modstandernes felt og Mourinho så de spøgelser, som altid har forfulgt ham.
Det er jo ikke sådan, at det skal gå lige op og alle hold skal have lige mange straffespark.
Jeg er simpelthen imponeret, når ellers stærke debattører forfalder til så simpel statistik, når de burde vide, at sagen er langt mere kompleks end det.
Ha, jeg vidste jeg skulle have gjort sarkasmen mere klar. Jeg er helt enig med dig! Det var pointen. Tal er taknemmelig og kan bruges til at vise meget, særligt hvis man fjerner konteksten. Antallet af straffespark til fordel for Barca har statistisk signifikans, hvilket betyder at vilkårlighed alene ikke kan forklare mængden. Men det siger ikke noget om hvorfor Barca er blevet tildelt de straffespark, om det dommeren der er i lommen på UNICEF eller den mere sandsynlige forklaring som du selv byder ind med. Storkens tal om straffespark i La Liga mangler endnu mere kontekst og kan sige endnu mindre.
Storken skrev: @Gribben
Når man står i en situation, der ikke kan forklares ud fra sund fornuft, så vil man automatisk argumentere ud fra følelser. Det er præcis grunden til, at Rosell argumenterer som han gør. Og det er samtidig grunden til at samtlige brugere herinde har argumenteret følelsesladet, da jeg de anførte antallet af straffespark til Real Madrid ift. Barca.
Man kan ikke komme med en fornuftig forklaring, hvortil følelserne tager over.
@MMM
Ingen tvivl om, at Barca har fået sin del af straffesparkene i Champions League. Det samme er tilfældet i Copa del Rey. Jeg skrev udelukkende tallene for at bevise en pointe. Nemlig hvorfor Rosell udtalte sig som han gjorde.
Men hvor vi "blot" er fans er Rosell præsident for de direkte rivaler og derfor giver hans ord selvsagt noget mere genlyd, hvorfor man også må kunne forvente en noget mere velovervejet tilgang til tingene end bare at lade sine følelser tage over.
Jeg synes det er uprofessionelt og tåbeligt af Rosell at han har behov for at udtale sig som han gør. Men jeg er heller ikke i tvivl om at hvis man graver længe nok vil man også finde nogen udtalelser af Perez om Barcelona der også virker en kende unødvendige.
DC19
