Om vores rivaler VII

12 år 8 måneder siden #2545 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
www.sefutbol.com/en/official-communique-rfef-player-diego-costa

Fornuftigt VDB, han skal nok bombe for La Roja!
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2546 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
www.dailymotion.com/video/x15iav2_bayern-pep_sport

Det her, det er verdens klasse fodbold. Det er sådan jeg håber at vi kommer til at spille. Prøv at se hvordan de spiller, hvordan de løber for hinanden, hvor hurtigt de generobrr bolden og hvor taktisk kloge deres spillere er, det er helt vildt. De har nok den mest komplette trup jeg nogensinde har set et hold have, når man ligger det hele sammen. Taktik, variation, trup, osv... I går så manglede de Javi Martinez og Thiago, mens Götze ikke var helt klar..
De kan spille bolden rundt som Barcelona, endda bedre IMO, deres kontraangreb er ligeså frygtindgydende som vores er og de kan forsvare og stå kompakt lige så godt som Juventus og BVB kan.. De vinder CL i år. Og så tænk på at de får Lewandowski.... Shit....
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2547 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev: www.dailymotion.com/video/x15iav2_bayern-pep_sport

Det her, det er verdens klasse fodbold. Det er sådan jeg håber at vi kommer til at spille. Prøv at se hvordan de spiller, hvordan de løber for hinanden, hvor hurtigt de generobrr bolden og hvor taktisk kloge deres spillere er, det er helt vildt. De har nok den mest komplette trup jeg nogensinde har set et hold have, når man ligger det hele sammen. Taktik, variation, trup, osv... I går så manglede de Javi Martinez og Thiago, mens Götze ikke var helt klar..
De kan spille bolden rundt som Barcelona, endda bedre IMO, deres kontraangreb er ligeså frygtindgydende som vores er og de kan forsvare og stå kompakt lige så godt som Juventus og BVB kan.. De vinder CL i år. Og så tænk på at de får Lewandowski.... Shit....


Så længe det ikke blir en besættelse at have boldbesiddelse... derudover var det en helt igennem absurd ringe kamp af City. Så ustabilt et hold endnu...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2548 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Real Madrid skrev:

Steen skrev: www.dailymotion.com/video/x15iav2_bayern-pep_sport

Det her, det er verdens klasse fodbold. Det er sådan jeg håber at vi kommer til at spille. Prøv at se hvordan de spiller, hvordan de løber for hinanden, hvor hurtigt de generobrr bolden og hvor taktisk kloge deres spillere er, det er helt vildt. De har nok den mest komplette trup jeg nogensinde har set et hold have, når man ligger det hele sammen. Taktik, variation, trup, osv... I går så manglede de Javi Martinez og Thiago, mens Götze ikke var helt klar..
De kan spille bolden rundt som Barcelona, endda bedre IMO, deres kontraangreb er ligeså frygtindgydende som vores er og de kan forsvare og stå kompakt lige så godt som Juventus og BVB kan.. De vinder CL i år. Og så tænk på at de får Lewandowski.... Shit....


Så længe det ikke blir en besættelse at have boldbesiddelse... derudover var det en helt igennem absurd ringe kamp af City. Så ustabilt et hold endnu...


Hvis man kan finde ud af at bruge bolden optimalt, så er boldbesiddelsen nøglen til sejren.
Det var tydeligt at City ikke var gode nok i går, men mon ikke det også havde noget at gøre med at Bayern var utrolig gode? Sådan ser jeg det.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2549 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev: www.dailymotion.com/video/x15iav2_bayern-pep_sport


Puha, det var nogle lange 3 minutter... De kommer jo ikke frem til nogen chancer? Det var slet ikke farligt, bare en værre omgang boldflytteri. Håber aldrig vi kommer til at spille sådan, det er gabende kedeligt at overvære. Jeg vil se mere direkte spil, med en større lyst til at score og skyde på mål end bare at køre modstanderen trætte.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2550 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Jaken skrev:

Steen skrev: www.dailymotion.com/video/x15iav2_bayern-pep_sport


Puha, det var nogle lange 3 minutter... De kommer jo ikke frem til nogen chancer? Det var slet ikke farligt, bare en værre omgang boldflytteri. Håber aldrig vi kommer til at spille sådan, det er gabende kedeligt at overvære. Jeg vil se mere direkte spil, med en større lyst til at score og skyde på mål end bare at køre modstanderen trætte.


Hvis nu modstanderen står meget kompakt og langt tilbage, vil du så bare skyde bolden frem af, selv hvis der ikke er en åbning? Det er dumt, og det vil højst sandsynligt ikke føre til noget. Personligt så hader jeg når modstanderne har bolden, jeg vil gerne se os spille, ikke dem. Det er klart at man ikke bare skal skubbe bolden frem og tilbage nytteløst som Barcelona tit gør det, men der er ingen grund til at smide bolden væk frivilligt, og overlade initiativet til modstanderen. Det var verdensklasse spil det Bayern leverede, og at de kan spille så roligt mod et hold af City's kaliber viser bare hvor gode de er. Så snart vi bliver presset af FCK, Atletico Madrid eller Villarreal, så mister vi bolden, eller vælger den forkerte løsning.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2551 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev: Hvis nu modstanderen står meget kompakt og langt tilbage, vil du så bare skyde bolden frem af, selv hvis der ikke er en åbning? Det er dumt, og det vil højst sandsynligt ikke føre til noget. Personligt så hader jeg når modstanderne har bolden, jeg vil gerne se os spille, ikke dem. Det er klart at man ikke bare skal skubbe bolden frem og tilbage nytteløst som Barcelona tit gør det, men der er ingen grund til at smide bolden væk frivilligt, og overlade initiativet til modstanderen. Det var verdensklasse spil det Bayern leverede, og at de kan spille så roligt mod et hold af City's kaliber viser bare hvor gode de er. Så snart vi bliver presset af FCK, Atletico Madrid eller Villarreal, så mister vi bolden, eller vælger den forkerte løsning.


Jeg ville nok forsøge mig med et langskud. På over 3 minutter og vel nok 200-400 afleveringer, har de ikke ét skud på mål! Nu ved jeg så selvfølgelig ikke hvad tidspunkt i kampen dette klip udspiller sig i, om det var ved 0-0 eller 3-0. Det spiller naturligvis også en rolle i bedømmelsen af spillet.

Der var bare alt for mange gange, hvor de drejer om bag sig selv og spiller en kort aflevering bagud eller mod kanten. Der bliver spillet alt for meget tilbage i banen for min smag. Alt spillet er ved midten af banen, og nærmest intet i eller ved modstanderens felt. Der er i det hele taget meget få spillere, der forsøger at tage nogle løb ind i feltet. De er rigtig gode til at være rolige med bolden, gøre sig spilbare for hinanden og tilbyde sig, men det er alt for sjældent (i dette klip i hvert fald) at de løber i feltet. Der var omkring 20-30 meter mellem Hart og den forreste Bayern-spiller i langt størstedelen af klippet. Det er simpelten for langt, når man husker på, at det udelukkende er dem, der er i boldbesiddelse.

Men jo, det er en hamrende effektiv spillestil, da man simpelthen gør modstanderen modløs og kører dem trætte. Der er også en hel del at tage ved lære af i klippet og af spillestilen, men det minder rigtig rigtig meget om Barcelona for mig. Alt for mange afleveringer, alt for lavt tempo, alt for mange bagudrettede afleveringer og alt for få spillere i og omkring feltet. Ingen chancer.

Man skal heller ikke blive bange for at miste bolden, eller være bange for at sparke udefra - Derfor bliver jeg aldrig fan af Pep's måde at spille fodbold på. Nej, sådan som Bayern, eller Dortmund for den sags skyld, spillede sidste år, var noget jeg var meget begejstret for, og er noget nær den optimale spillestil for mig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2552 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Jaken skrev:

Steen skrev: Hvis nu modstanderen står meget kompakt og langt tilbage, vil du så bare skyde bolden frem af, selv hvis der ikke er en åbning? Det er dumt, og det vil højst sandsynligt ikke føre til noget. Personligt så hader jeg når modstanderne har bolden, jeg vil gerne se os spille, ikke dem. Det er klart at man ikke bare skal skubbe bolden frem og tilbage nytteløst som Barcelona tit gør det, men der er ingen grund til at smide bolden væk frivilligt, og overlade initiativet til modstanderen. Det var verdensklasse spil det Bayern leverede, og at de kan spille så roligt mod et hold af City's kaliber viser bare hvor gode de er. Så snart vi bliver presset af FCK, Atletico Madrid eller Villarreal, så mister vi bolden, eller vælger den forkerte løsning.


Jeg ville nok forsøge mig med et langskud. På over 3 minutter og vel nok 200-400 afleveringer, har de ikke ét skud på mål! Nu ved jeg så selvfølgelig ikke hvad tidspunkt i kampen dette klip udspiller sig i, om det var ved 0-0 eller 3-0. Det spiller naturligvis også en rolle i bedømmelsen af spillet.

Der var bare alt for mange gange, hvor de drejer om bag sig selv og spiller en kort aflevering bagud eller mod kanten. Der bliver spillet alt for meget tilbage i banen for min smag. Alt spillet er ved midten af banen, og nærmest intet i eller ved modstanderens felt. Der er i det hele taget meget få spillere, der forsøger at tage nogle løb ind i feltet. De er rigtig gode til at være rolige med bolden, gøre sig spilbare for hinanden og tilbyde sig, men det er alt for sjældent (i dette klip i hvert fald) at de løber i feltet. Der var omkring 20-30 meter mellem Hart og den forreste Bayern-spiller i langt størstedelen af klippet. Det er simpelten for langt, når man husker på, at det udelukkende er dem, der er i boldbesiddelse.

Men jo, det er en hamrende effektiv spillestil, da man simpelthen gør modstanderen modløs og kører dem trætte. Der er også en hel del at tage ved lære af i klippet og af spillestilen, men det minder rigtig rigtig meget om Barcelona for mig. Alt for mange afleveringer, alt for lavt tempo, alt for mange bagudrettede afleveringer og alt for få spillere i og omkring feltet. Ingen chancer.

Man skal heller ikke blive bange for at miste bolden, eller være bange for at sparke udefra - Derfor bliver jeg aldrig fan af Pep's måde at spille fodbold på. Nej, sådan som Bayern, eller Dortmund for den sags skyld, spillede sidste år, var noget jeg var meget begejstret for, og er noget nær den optimale spillestil for mig.


Bayern havde 20 målforsøg, og 13 skud på mål, så mon ikke at det ikke betød så meget hvis de ikke skabte noget i tre minutter. De førte i øvrigt også 2-0 på det tidspunkt..
De vælger tit den nemmeste aflevering, men også tit den bedste. Jeg er enig i at det til tider godt kan være kedeligt at se på, men som du selv siger, så er det bare så effektivt at spille på den måde. Hvorfor prøve det umulige og miste bolden, når man bare kan lave en simpelt aflevering, som så måske senere kan føre til en åbning?
Jeg ville dog også selv foretrække at vi spillede på samme måde som Bayern gjorde under Heynckes.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2553 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII
Barca v Valladolid 0-1 !

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
  • falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2554 af falle
Besvaret af falle på emne Om vores rivaler VII
Hala Madrid!
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2555 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om vores rivaler VII
Bare rolig. De skal nok vinde med maner.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2556 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om vores rivaler VII
Roma er i gang med at vinde 7 i træk. Lige nu fører de 0-3 over Inter.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum