Om vores rivaler VII
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
- Ikertheman
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev:
Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?
Nu er det jo ikke fordi, at City står 10 mand foran målet i den video, som du viste.. Endvidere vil Barcelona nok ikke parkere bussen foran målet, de har de i hvert fald ikke gjort de sidste mange gange, så jeg kan ikke forstå, at du mener det spil skal praktiseres.. Det er klart, at man ikke kan spille lige så direkte, når der er 10 mand foran målet, men så er det jo heldigt, at Barcelona ikke har opfundet "at spille bolden rundt" og lede efter åbninger, det er sådan rimeligt essentielt i fodbold, men hvor mange kampe står der 10 mand og parkerer bussen, skal vi ligefrem praktisere tiki-taka kun pga det? Det tror jeg ikke.. Hvis man ligger mærke til noget, som hedder remontada og det at score flere mål end modstanderen gør, jeg siger ikke, at der ikke er plads til forbedringer, men jeg synes, at det er en opløftende form for fodbold, i stedet for tiki-taka, som man falder i søvn til, det findes da ikke kedeligere...
Avavav, ikke sjovt for Juventus, det er et godt udgangspunkt for os!
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Offline
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Nej City stod ikke med 10 mand foran feltet, det sagde jeg heller ikke. Men de fleste hold vi møder parkerer bussen.Ikertheman skrev:
Real-Laudrup skrev:
Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?
Nu er det jo ikke fordi, at City står 10 mand foran målet i den video, som du viste.. Endvidere vil Barcelona nok ikke parkere bussen foran målet, de har de i hvert fald ikke gjort de sidste mange gange, så jeg kan ikke forstå, at du mener det spil skal praktiseres.. Det er klart, at man ikke kan spille lige så direkte, når der er 10 mand foran målet, men så er det jo heldigt, at Barcelona ikke har opfundet "at spille bolden rundt" og lede efter åbninger, det er sådan rimeligt essentielt i fodbold, men hvor mange kampe står der 10 mand og parkerer bussen, skal vi ligefrem praktisere tiki-taka kun pga det? Det tror jeg ikke.. Hvis man ligger mærke til noget, som hedder remontada og det at score flere mål end modstanderen gør, jeg siger ikke, at der ikke er plads til forbedringer, men jeg synes, at det er en opløftende form for fodbold, i stedet for tiki-taka, som man falder i søvn til, det findes da ikke kedeligere...
Avavav, ikke sjovt for Juventus, det er et godt udgangspunkt for os!
Jeg siger ikke at Real Madrid nødvendigvis skal spille Tiki-Taka, men i det mindste en form for possesion fodbold. Men det tror jeg kommer til at blive svært med Ronaldo og Bale på holdet.
Hvad jeg godt kan lide ved Bayern(i hvert fald i sidste sæson under Jupp) er at de spillede et fantastisk possesion spil, men de var også dødsensfarlige på kontra og de kunne også slå den lange bold. En blanding af det hele.
Igen, det er jeres mening at Tiki-Taka er kedeligt, det kan jeg ikke gøre noget ved. Jeg vil hellere spille Tiki-Taka en kontrafodbold.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Rubæk
- Gæst
-
Tiki-taka's kedelighed bliver i hvert fald udstillet hver gang Barcelona spiller.Real-Laudrup skrev: Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet.
Edit: Og nå ja, Guiseppe Rossi med et hattrick mod Juventus - Jeg begriber ikke at Barcelona ikke hentede ham i transfervinduet hvor de valgte Sanchez i stedet (jeg mener det var samme transfervindue). Hvis de havde haft en vestrebenet spiller i angrebet ville de have været endnu mere skræmmende.
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
asp3200: Hold nu op. Bayern kunne selvfølgelig godt slå Barca over 2 kampe, men når du siger at de havde smadret dem så er det svært at tage alvorligt. Det er det Barca hold som slog os 5-0 og 2-6, det hold som ydmygede Man United i 2 CL finaler.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Rubæk
- Gæst
-
Ja, jeg ynder jo gerne at skrive min mening. Nu har du pointeret det to gange at hvis man ikke kan lide tiki-taka, så er det subjektivt. Det tror jeg egentlig alle er klar over, da der ikke er nogen der forsøger at fremstille det som et faktum at en spillestil er bedre end en anden.Real-Laudrup skrev: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
.
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Hvordan synes du at vi burde spille?Rubæk skrev:
Ja, jeg ynder jo gerne at skrive min mening. Nu har du pointeret det to gange at hvis man ikke kan lide tiki-taka, så er det subjektivt. Det tror jeg egentlig alle er klar over, da der ikke er nogen der forsøger at fremstille det som et faktum at en spillestil er bedre end en anden.Real-Laudrup skrev: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
.
