Om vores rivaler VII

12 år 8 måneder siden #2617 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.

Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Real-Laudrup.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2618 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
Juve har lige smidt en 2-0 føring, 4-2 til Fiorentina!
Emnet er blevet låst.
  • Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2619 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Om vores rivaler VII

Real-Laudrup skrev:

JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.

Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?


Nu er det jo ikke fordi, at City står 10 mand foran målet i den video, som du viste.. Endvidere vil Barcelona nok ikke parkere bussen foran målet, de har de i hvert fald ikke gjort de sidste mange gange, så jeg kan ikke forstå, at du mener det spil skal praktiseres.. Det er klart, at man ikke kan spille lige så direkte, når der er 10 mand foran målet, men så er det jo heldigt, at Barcelona ikke har opfundet "at spille bolden rundt" og lede efter åbninger, det er sådan rimeligt essentielt i fodbold, men hvor mange kampe står der 10 mand og parkerer bussen, skal vi ligefrem praktisere tiki-taka kun pga det? Det tror jeg ikke.. Hvis man ligger mærke til noget, som hedder remontada og det at score flere mål end modstanderen gør, jeg siger ikke, at der ikke er plads til forbedringer, men jeg synes, at det er en opløftende form for fodbold, i stedet for tiki-taka, som man falder i søvn til, det findes da ikke kedeligere...

Avavav, ikke sjovt for Juventus, det er et godt udgangspunkt for os!
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Ikertheman.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2620 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII
Fantastisk at Giuseppe Rossi har kæmpet sig tilbage til at blive en verdensklasse angriber. Han går en stor sæson i møde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2621 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII

Ikertheman skrev:

Real-Laudrup skrev:

JesperA skrev: Personligt foretrækker jeg den direkte stil hvor to pasninger kan splitte et forsvar ad, frem for at bruge 5 minutter på at spille bolden rundt på midten. Bayern scorede heller ikke efter alt det der pasningsfodbold, deres mål i den kamp var et langskud, en lang bold, og en omstilling. Hvis du er fan af sådan noget fodbold der, så holder du vidst med det forkerte hold i Spanien. 117 mål og 100 point synes jeg taler sit tydelige sprog, og tiki-taka-stilens svagheder blev i øvrigt på det skammeligste udstillet i sidste sæson, af både Real og Bayern. Det er selvfølgelig flot når det lykkedes med nogle mål som Wilsheres, Adebayor lavede et tilsvarende for os for et par sæsoner siden, men i resten af kampens 89 minutter kan det søvndyssende og uinspirerende trillen på tværs sgu ikke få mig op af stolen.

Tja, det er din mening, jeg har altid beundret Barcelona for den måde de har gjort tingene på & det er derfor de har domineret. Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet. Deres elendige arbejde i transfermarkedet blev udstillet. Jeg synes også at de har set trætte ud, hvilket er naturligt efter 4 store år. Man kan jo se at de ikke presser mere, de kan ikke, de har ikke benene. Ville det her Bayern have vundet over Pep´s 2009 eller 2011 hold? Det tror jeg ikke.
Ved du hvor træt du bliver af at jagte skygger på den måde? Det er effektivt. Ja Bayern scorede ikke ved at spille sådan men de havde chancer.
Hvordan har du tænkt dig at spille direkte når der er 10 mand foran målet?


Nu er det jo ikke fordi, at City står 10 mand foran målet i den video, som du viste.. Endvidere vil Barcelona nok ikke parkere bussen foran målet, de har de i hvert fald ikke gjort de sidste mange gange, så jeg kan ikke forstå, at du mener det spil skal praktiseres.. Det er klart, at man ikke kan spille lige så direkte, når der er 10 mand foran målet, men så er det jo heldigt, at Barcelona ikke har opfundet "at spille bolden rundt" og lede efter åbninger, det er sådan rimeligt essentielt i fodbold, men hvor mange kampe står der 10 mand og parkerer bussen, skal vi ligefrem praktisere tiki-taka kun pga det? Det tror jeg ikke.. Hvis man ligger mærke til noget, som hedder remontada og det at score flere mål end modstanderen gør, jeg siger ikke, at der ikke er plads til forbedringer, men jeg synes, at det er en opløftende form for fodbold, i stedet for tiki-taka, som man falder i søvn til, det findes da ikke kedeligere...

Avavav, ikke sjovt for Juventus, det er et godt udgangspunkt for os!

Nej City stod ikke med 10 mand foran feltet, det sagde jeg heller ikke. Men de fleste hold vi møder parkerer bussen.
Jeg siger ikke at Real Madrid nødvendigvis skal spille Tiki-Taka, men i det mindste en form for possesion fodbold. Men det tror jeg kommer til at blive svært med Ronaldo og Bale på holdet.
Hvad jeg godt kan lide ved Bayern(i hvert fald i sidste sæson under Jupp) er at de spillede et fantastisk possesion spil, men de var også dødsensfarlige på kontra og de kunne også slå den lange bold. En blanding af det hele.
Igen, det er jeres mening at Tiki-Taka er kedeligt, det kan jeg ikke gøre noget ved. Jeg vil hellere spille Tiki-Taka en kontrafodbold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2622 af baggins
Besvaret af baggins på emne Om vores rivaler VII
Pablo Sarabia er ved at få genstartet sin karriere i Getafe, efter sidste sæson, hvor det blev til få spilleminutter. Han har i denne sæson spillet 8 kampe (4 fra start) for Getafe og lavet 2 assist, samt spillet 2 kampe (1 fra start) for Spanien u-21 også med to assist tilfølge. Sarabia mangler dog stadig at forbedre sine afslutninger og opretholde et mere stabilt niveau.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved baggins.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2623 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Real-Laudrup skrev: Jeg ville ikke sige at Tiki-Tika blev udstillet.

Tiki-taka's kedelighed bliver i hvert fald udstillet hver gang Barcelona spiller.

Edit: Og nå ja, Guiseppe Rossi med et hattrick mod Juventus - Jeg begriber ikke at Barcelona ikke hentede ham i transfervinduet hvor de valgte Sanchez i stedet (jeg mener det var samme transfervindue). Hvis de havde haft en vestrebenet spiller i angrebet ville de have været endnu mere skræmmende.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Rubæk.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2624 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Bayern havde stadig smadret Barca under hykleren. Meget bedre hold end Barcelona.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2625 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
Rubæk: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
asp3200: Hold nu op. Bayern kunne selvfølgelig godt slå Barca over 2 kampe, men når du siger at de havde smadret dem så er det svært at tage alvorligt. Det er det Barca hold som slog os 5-0 og 2-6, det hold som ydmygede Man United i 2 CL finaler.
Emnet er blevet låst.
  • GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2626 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Om vores rivaler VII
Real Madrid skal finde deres egen stil, og så kunne de godt trænge til en Sir Alex, Wenger periode. Tiki Taka er en fin spillestil, men det har aldrig været en spillestil prioriteret i Real Madrid. Real Madrid blæser til angreb, med hurtige kombinationer både under kontrol, men også ved kontra.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #2627 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Real-Laudrup skrev: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
.

Ja, jeg ynder jo gerne at skrive min mening. Nu har du pointeret det to gange at hvis man ikke kan lide tiki-taka, så er det subjektivt. Det tror jeg egentlig alle er klar over, da der ikke er nogen der forsøger at fremstille det som et faktum at en spillestil er bedre end en anden.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2628 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII

Rubæk skrev:

Real-Laudrup skrev: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
.

Ja, jeg ynder jo gerne at skrive min mening. Nu har du pointeret det to gange at hvis man ikke kan lide tiki-taka, så er det subjektivt. Det tror jeg egentlig alle er klar over, da der ikke er nogen der forsøger at fremstille det som et faktum at en spillestil er bedre end en anden.

Hvordan synes du at vi burde spille?
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum