Om vores rivaler VII

12 år 8 måneder siden #2641 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Ancelotti har jo også udtalt at han netop ynder at gøre Real Madrid mere boldbesiddende fremover. Men at komme til Camp Nou allerede nu og regne med at dominere bolden, er naivt, og det var netop det der gjorde at vi i Mou's første classico fik en ordentlig snitter.

Hvem har sagt noget om at dominere bolden på Camp Nou?
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2642 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII

Real-Laudrup skrev:

JesperA skrev: Ancelotti har jo også udtalt at han netop ynder at gøre Real Madrid mere boldbesiddende fremover. Men at komme til Camp Nou allerede nu og regne med at dominere bolden, er naivt, og det var netop det der gjorde at vi i Mou's første classico fik en ordentlig snitter.

Hvem har sagt noget om at dominere bolden på Camp Nou?


Det har du.....
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2643 af baggins
Besvaret af baggins på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Ancelotti har jo også udtalt at han netop ynder at gøre Real Madrid mere boldbesiddende fremover. Men at komme til Camp Nou allerede nu og regne med at dominere bolden, er naivt, og det var netop det der gjorde at vi i Mou's første classico fik en ordentlig snitter.


Det sjove er at både Madrid og Barca har med de nye trænere droppet idéen om total kontra-bold og total Tika-taka, da man har fundet ud at det ikke er den perfekte løsning, da det bliver for nemt at dæmme op for. Derfor har Barca indført, at man skal gå mere efter konta, samt at man muligvis henter en stor centerforward. Hvor man i Madrid går efter en mere spillebetonet spillestil med højere genpres - med andre ord, hver træner prøver at finder hver deres gyldenmellem vej.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved baggins.
Emnet er blevet låst.
12 år 8 måneder siden #2644 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev:

Real-Laudrup skrev:

JesperA skrev: Ancelotti har jo også udtalt at han netop ynder at gøre Real Madrid mere boldbesiddende fremover. Men at komme til Camp Nou allerede nu og regne med at dominere bolden, er naivt, og det var netop det der gjorde at vi i Mou's første classico fik en ordentlig snitter.

Hvem har sagt noget om at dominere bolden på Camp Nou?


Det har du.....

Tror du har læst forkert. Tværtimod, jeg skrev(i en anden tråd) at vi burde spille kontra fodbold på Camp Nou. I alle de andre kampe(Udover Barca og Bayern) burde vi dominere kampen.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2645 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII
Puha... Sergio Agüero er i storform i denne sæson!

9 mål i 10 kampe so far.

Illarra Modric/Gündoğan

Bale Isco Ronaldo

Agüero

Av av av .

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Steen, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2646 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
WOW, Bayern er skræmmende! 34 forsøg, 21 på mål. 0 forsøg fra Plzen overhovedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Henrik--
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2647 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om vores rivaler VII

Real-Laudrup skrev: WOW, Bayern er skræmmende! 34 forsøg, 21 på mål. 0 forsøg fra Plzen overhovedet.


Det var det eneste jeg lagde mærke til i det indlæg

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2648 af baggins
Besvaret af baggins på emne Om vores rivaler VII

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2649 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII
I optakten til weekendens kamp har Cesc Fabregas givet et langt interview til the Guardian. Han har egentlig mange interessante ting at sige, blandt andet om forskellen på spillet i ELP og La Liga:

Can Özil provide some of those goals?

I think he's going to enjoy it enormously. He's the man who has to make the difference in the final third. His last pass is brilliant, he'll get more space and with space he kills you. He's going to score more goals himself because of that space. There's no one better than him for that mediapunta role. In England opponents follow you, but if a player comes out to you it is easier to play a quick one-two and go beyond him into space. In a tactical-defensive sense, it is much more calculated in Spain; it's harder to score goals than in England.

Yet the assumption is that the Premier League is harder than La Liga ...

It's complicated, because the English league is more difficult to win but on an individual level it is much, much easier to shine in England. I always thought English football was the best to watch because there are more goals, more chances, more excitement. But now I understand why there are more goals and more chances: it's much more crazy, out of control, everyone attacking, pouring forward ...

(...)

Was it easy for you?

I wouldn't say that. But if we're talking about someone like Özil, it's a question of space. A Spanish-style footballer, like [David] Silva or Özil, if they can find two seconds to think, will see the pass because there'll be space. You see players like Silva in England and you think: "Bloody hell, how good is he!" A second, space, and there's the pass. In Spain, you're up against a Mario Suárez or a Gabi [both at Atlético Madrid] and what a pain they are! In Spain, reducing space is worked on more. In England, it's fast but you can find that space if you are a good player.


Første del af interviewet er her: www.theguardian.com/football/2013/oct/24...as-arsenal-barcelona, anden del kommer i morgen.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2650 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
Det Cesc taler om understreger jo, hvorfor Bale er den forkete spiller for Real Madrid: Plads! Der er mere plads i PL, det er lettere at score mål, det er lettere at løbe imod målet, fordi det er end-to-end med flere omstillinger. Og den plads får han ikke ligeså meget som i Spurs fordi de fleste hold har tœnkt sig at parkere bussen - isœr på Bernabeu. Vi kommer selvfølgelig til at få omstillinger, men den sidste aflevering ender jo for det meste hos Ronaldo.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Real-Laudrup.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2651 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Farvel Karim Benzema. Goddag Luis Suárez. Hattrick mod WBA. Jeg kunne godt se ham i Madrid. Måske ikke til vinter, men så til sommer.
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real-Laudrup
Emnet er blevet låst.
12 år 7 måneder siden #2652 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Og farvel til Bernd Schuster. 0-5 foreløbig hjemme mod Amunikes søn!?

Det er ikke godkendt!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum