Om vores rivaler VII
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte. Det har vi jo set flere gange at vi bare ikke kan åbne et kompakt forsvar. Og det bliver ikke bedre med Bale som jo minder meget om Ronaldo, altså ikke kreativ, ikke god i små rum, ikke en god pasningsspiller. Jeg foretrækker faktisk Di Maria på den højre kant, ja han er ustabil men han er bedre med bolden end Bale. Han er faktisk meget undervurderet når det komme til pasningsspillet, bare husk tilbage på 11/12 sæsonen. Han var verdensklasse, nok vores bedste spiller efter RonaldoGutiHAZ14 skrev: Real Madrid skal finde deres egen stil, og så kunne de godt trænge til en Sir Alex, Wenger periode. Tiki Taka er en fin spillestil, men det har aldrig været en spillestil prioriteret i Real Madrid. Real Madrid blæser til angreb, med hurtige kombinationer både under kontrol, men også ved kontra.
Når man sidder og ser Barca spille, så ved man at de nok skal score fordi at de styrer kampen, de udmatter modstanderen. I hvert fald når de spiller i det rigtige tempo, for til tider bliver bolden ikke flyttet hurtigt nok. Og de har selvfølgelig de rigtige spillere.
Real-Laudrup skrev: Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte.
En uddybelse ville umiddelbart være på sin plads.
(såfremt du vælger at gøre dette, kan du bare redigere og tilføje det til dit foregående indlæg, så vi måske kan forhindre at få en unødvendig lang tråd)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
Real-Laudrup skrev: Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte.
En uddybelse ville umiddelbart være på sin plads.
(såfremt du vælger at gøre dette, kan du bare redigere og tilføje det til dit foregående indlæg, så vi måske kan forhindre at få en unødvendig lang tråd)
Mon ikke han hentyder til når modstanderne pakker sig? Jeg er generelt meget enig med Real-Laudrup på det punkt.
F.eks. i kampen mod Malaga der kunne vi ikke spille direkte, for Malaga ville ikke frem, men stå kompakt og overleve alle 90 min. på Bernabeú. Det har altid været vores problem de seneste mange år, og specielt under Mourinho.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Real-Laudrup skrev: Rubæk: Det er subjektivt, du synes at Tiki-Taka er kedeligt, det gør jeg ikke.
asp3200: Hold nu op. Bayern kunne selvfølgelig godt slå Barca over 2 kampe, men når du siger at de havde smadret dem så er det svært at tage alvorligt. Det er det Barca hold som slog os 5-0 og 2-6, det hold som ydmygede Man United i 2 CL finaler.
Du er svær at tage alvorlig ;)
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Dios skrev:
Jaken skrev:
Real-Laudrup skrev: Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte.
En uddybelse ville umiddelbart være på sin plads.
(såfremt du vælger at gøre dette, kan du bare redigere og tilføje det til dit foregående indlæg, så vi måske kan forhindre at få en unødvendig lang tråd)
Mon ikke han hentyder til når modstanderne pakker sig? Jeg er generelt meget enig med Real-Laudrup på det punkt.
F.eks. i kampen mod Malaga der kunne vi ikke spille direkte, for Malaga ville ikke frem, men stå kompakt og overleve alle 90 min. på Bernabeú. Det har altid været vores problem de seneste mange år, og specielt under Mourinho.
Det klarede vi nu meget godt.
Morata havde flere gode chancer, Ronaldo burde ha scoret på Jeses oplæg. Vi brændte blot en masse chancer og Malaga kunne ha brækket armen, hvis vi havde scoret på alle de chancer.
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Problemet under Mou var jo at de ikke trænede det, de trænede kun omstillingspillet. Nu har vi fået Ancelotti som sikkert er blevet fortalt at holdet skal spille på den her måde. At have bolden, kontrollere spillet. Problemet er så bare at han ikke har spillerne til det. Så Perez har endnu engang skudt sig selv i foden ved at sælge en af de mest kreative spillere og ved at hente en spiller ind som jo bare er hurtig.Dios skrev:
Jaken skrev:
Real-Laudrup skrev: Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte.
En uddybelse ville umiddelbart være på sin plads.
(såfremt du vælger at gøre dette, kan du bare redigere og tilføje det til dit foregående indlæg, så vi måske kan forhindre at få en unødvendig lang tråd)
Mon ikke han hentyder til når modstanderne pakker sig? Jeg er generelt meget enig med Real-Laudrup på det punkt.
F.eks. i kampen mod Malaga der kunne vi ikke spille direkte, for Malaga ville ikke frem, men stå kompakt og overleve alle 90 min. på Bernabeú. Det har altid været vores problem de seneste mange år, og specielt under Mourinho.
Guti: Hvordan synes du at vi klarede det imod Atleti, et hold der faktisk KAN forsvare?
GutiHAZ14 skrev:
Dios skrev:
Jaken skrev:
Real-Laudrup skrev: Ja men det er jo ikke optimalt at spille direkte.
En uddybelse ville umiddelbart være på sin plads.
(såfremt du vælger at gøre dette, kan du bare redigere og tilføje det til dit foregående indlæg, så vi måske kan forhindre at få en unødvendig lang tråd)
Mon ikke han hentyder til når modstanderne pakker sig? Jeg er generelt meget enig med Real-Laudrup på det punkt.
F.eks. i kampen mod Malaga der kunne vi ikke spille direkte, for Malaga ville ikke frem, men stå kompakt og overleve alle 90 min. på Bernabeú. Det har altid været vores problem de seneste mange år, og specielt under Mourinho.
Det klarede vi nu meget godt.
Morata havde flere gode chancer, Ronaldo burde ha scoret på Jeses oplæg. Vi brændte blot en masse chancer og Malaga kunne ha brækket armen, hvis vi havde scoret på alle de chancer.
Jeg forstår ikke hvor du vil hen? Jeg kunne måske have formuleret mig anderledes, men direkte=kontra i store træk. Når modstanderen står dybt, så kan du jo ikke bare blæse derud af og spille med få afleveringer og få en afslutning. Og det var netop hele min pointe med Malaga kampen.
Stilen der blev lagt for dagen imod Malaga passer mig helt perfekt. Det skal dog flyde langt bedre, og der var da også en del huller i presspillet, men selve måden man greb tingene an på var lige min stil.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Offline
- Platin bruger
-
Du har ret Dios, det gik bedre. Nu er spørgsmålet bare: Hvordan kommer det til at gå når Gareth Bale kommer tilbage? Og det er der, jeg har min frygt for at kampbilledet kommer til at være en masse langskud og en masse håbløse afleveringer som ikke fører til noget som helst. Men..... forhåbentligt tager jeg fejl!Dios skrev: Stilen der blev lagt for dagen imod Malaga passer mig helt perfekt. Det skal dog flyde langt bedre, og der var da også en del huller i presspillet, men selve måden man greb tingene an på var lige min stil.
Rubæk skrev: Hvis de havde haft en vestrebenet spiller i angrebet ville de have været endnu mere skræmmende.
De har vel en enkelt der er rimelig god ;)
- GutiHAZ14
- Gæst
-
