Om vores rivaler VII

12 år 6 måneder siden #2881 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2882 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev: Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.


Enig. De fire modstandere, som de kan møde i en ottendedels-finale, bør i hvert fald vække bekymring.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2883 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII

Jaken skrev: Enig med Siempre. Jeg ser også Chelsea som en sværere modstander for os end CIty, der minder mere om os, bare svagere. Et så fysisk stærkt, arbejdsivrigt og omstillingorienteret hold som Chelsea kan sagtens volde os problemer.

Og så vil jeg også lige tilføje både Dortmund og Atletico Madrid til favoritfeltet, der under ingen omstændigheder må undervurderes (hvilket vi vel ved mere om end de fleste...). Jeg ser stadig ikke Atletico Madrid som et hold med bredden til at vinde ligaen, men over 2 knockout-kampe kan de slå hvem som helst.

Mine favoritter lyder:

Bayern
Real Madrid
Atletico Madrid
Dortmund

Og de lidt større "underdogs/boblere" (selvom det lyder fjollet, at kalde Barcelona det):

FC Barcelona
Chelsea
Juventus (2'er i deres gruppe - højst sandsynligt)
PSG
City (2'er i deres gruppe)


Enig i det meste.
Dog mener jeg Arsenal og United skal være med i det felt også. Måske skal Arsenal endda erstatte Dortmund, for jeg synes Arsenal samlet set over de 2 kampe, som de spillede mod Dortmund i deres pulje, var bedst. Desuden moser Arsenal også bare derud af i ligaen. De får 3 point, selvom de spiller dårligt (senest Cardiff, på en svær udebane), og det er lige netop dét, som de har manglet de seneste sæsoner. De har meget selvtillid, og det meste går deres vej.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2884 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII
De 4 bedste hold pt. i Europa:
1. Bayern
2. Real Madrid
3. Atletico Madrid (meget tæt på os)
4. Arsenal
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2885 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev: Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.


For mit vedkommende er det deres offensiv, der ikke kan få mig til at afskrive dem fuldstændigt. De har et stort potentiale, som jeg ser det. Deres trup er bred og deres offensiv er i stand til at præstere urimelig godt på deres gode dage. Tilmed har de et par nye spillere og en yderst dygtig træner, så jeg kan kun se dem blive endnu bedre med tiden i takt med at de finder stabiliteten på udebane og lærer hinanden og systemet bedre at kende.

Jeg kan dog også sagtens se dem ryge ud allerede i 1/8-finalen, men får de en lettere lodtrækning og undgår Real Madrid, Atletico og Barcelona, så ser jeg dem blot forbedre sig op til en eventuel kvartfinale.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2886 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Jaken skrev:

M_linding skrev: Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.


For mit vedkommende er det deres offensiv, der ikke kan få mig til at afskrive dem fuldstændigt. De har et stort potentiale, som jeg ser det. Deres trup er bred og deres offensiv er i stand til at præstere urimelig godt på deres gode dage. Tilmed har de et par nye spillere og en yderst dygtig træner, så jeg kan kun se dem blive endnu bedre med tiden i takt med at de finder stabiliteten på udebane og lærer hinanden og systemet bedre at kende.

Jeg kan dog også sagtens se dem ryge ud allerede i 1/8-finalen, men får de en lettere lodtrækning og undgår Real Madrid, Atletico og Barcelona, så ser jeg dem blot forbedre sig op til en eventuel kvartfinale.


Problemet med City er så bare, at de netop ikke bliver bedre;)

De køber og køber og køber og køber, fra øst og vest og nord og syd - Uden at de forbedrer sig. Den eneste røde tråd som der er i deres indkøbspolitik er tilsyneladende, at spillerne helst ikke må være britiske.

De var heldige med at vinde et mesterskab. Men de har hverken klasse eller kultur til at kunne lege med i CL, når vi rammer foråret.

Så må det være op til City selv at modbevise mine postulater, og få mig til at ligne en idiot;)
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2887 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

Daniel skrev:

Steen skrev: Hvis Barcelona vinder imod Athletic Bilbao, så bliver de mestre i år. Alves, Messi, Valdes og Alba er ikke med.


Lige en lille hypotese: Uden Diego López, Arbeloa, Marcelo og C. Ronaldo skulle Real Madrid da gerne kunne slå Athletic Bilbao, også på udebane, ikke sandt?

Derfor: Jeg kan ikke se, hvorfor netop denne kamp skulle være sæsondefinerende for, om Barcelona vinder mesterskabet eller ej. De har sværere kampe end denne i indeværende sæson, eksempelvis Real Madrid på udebane og Atletico Madrid på udebane ditto...... det er lidt tidligt at kaste håndklædet i ringen, er det ikke, Steen?


Jo da, men det skulle man også hvis man var uden dem du nævnte + Bale, Xabi Alonso, Modric osv... Men svært bliver det.

Muligvis, men folk glemmer at vi altså også kan tabe point. Vi mangler blandt andet Atletico Madrid, Sevilla, Valencia og Atheltic Bilbao ude..
Vi så det i sidste sæson, Barcelona behøver ikke at være i tip top form for at holde deres forspring. Heldigvis, så tabte Barcelona.
Deres næste liga-kamp er imod Villarreal på hjemmebane. Mon Villarreal kan byde dem op til dans?

Jeg fatter ikke, at i ikke tror på Barcelona i CL. De når minimum semifinalen, regner jeg med. De spiller ikke godt, men det er nu Barcelona vi taler om. Mine favoritter;
Bayern
Real Madrid
Barcelona
Manchester City
Dortmund
Chelsea

Jeg fatter i øvrigt heller ikke, at man kan mene at Arsenal er blandt favoritterne. De kan intet så snart de møder lidt modstand. Intet er måske lidt hårdt sagt, men så snart de har mødt et godt hold, så har de ikke været overbevisende. Godt nok vandt de på udebane over BVB, som er flot, men det var langt fra fortjent.
Jeg forvener at de ligger på 2. eller 3. pladsen i ligaen, den 31/12/2013.

Edit: Neymar har kun 4 gule kort, så han misser alligevel ikke kampen. Jeg troede at han havde 5.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Steen.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2888 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev: Problemet med City er så bare, at de netop ikke bliver bedre;)

De køber og køber og køber og køber, fra øst og vest og nord og syd - Uden at de forbedrer sig. Den eneste røde tråd som der er i deres indkøbspolitik er tilsyneladende, at spillerne helst ikke må være britiske.

De var heldige med at vinde et mesterskab. Men de har hverken klasse eller kultur til at kunne lege med i CL, når vi rammer foråret.

Så må det være op til City selv at modbevise mine postulater, og få mig til at ligne en idiot;)


Jeg er ligeledes langt fra begejstret for Manchester City som klub, men det er jeg til gengæld for Manuel Pellegrini ;) Jeg har umådelig meget tiltro til ham, og så er det også svært at komme udenom spillere som Yaya Touré og Sergio Aguero. Rent spillemæssigt er der bestemt et potentiale, spørgsmålet er så, som du også siger, hvordan de udløser det rent organisatorisk.

På et eller andet tidspunkt må de også lære af deres egne fejl, som Real Madrid (eller rettere, Florentino Perez) forhåbentlig også har.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2889 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII

Steen skrev:

Daniel skrev:

Steen skrev: Hvis Barcelona vinder imod Athletic Bilbao, så bliver de mestre i år. Alves, Messi, Valdes og Alba er ikke med.


Lige en lille hypotese: Uden Diego López, Arbeloa, Marcelo og C. Ronaldo skulle Real Madrid da gerne kunne slå Athletic Bilbao, også på udebane, ikke sandt?

Derfor: Jeg kan ikke se, hvorfor netop denne kamp skulle være sæsondefinerende for, om Barcelona vinder mesterskabet eller ej. De har sværere kampe end denne i indeværende sæson, eksempelvis Real Madrid på udebane og Atletico Madrid på udebane ditto...... det er lidt tidligt at kaste håndklædet i ringen, er det ikke, Steen?


Jo da, men det skulle man også hvis man var uden dem du nævnte + Bale, Xabi Alonso, Modric osv... Men svært bliver det.

Muligvis, men folk glemmer at vi altså også kan tabe point. Vi mangler blandt andet Atletico Madrid, Sevilla, Valencia og Atheltic Bilbao ude..
Vi så det i sidste sæson, Barcelona behøver ikke at være i tip top form for at holde deres forspring. Heldigvis, så tabte Barcelona.
Deres næste liga-kamp er imod Villarreal på hjemmebane. Mon Villarreal kan byde dem op til dans?

Jeg fatter ikke, at i ikke tror på Barcelona i CL. De når minimum semifinalen, regner jeg med. De spiller ikke godt, men det er nu Barcelona vi taler om. Mine favoritter;
Bayern
Real Madrid
Barcelona
Manchester City
Dortmund
Chelsea

Jeg fatter i øvrigt heller ikke, at man kan mene at Arsenal er blandt favoritterne. De kan intet så snart de møder lidt modstand. Intet er måske lidt hårdt sagt, men så snart de har mødt et godt hold, så har de ikke været overbevisende. Godt nok vandt de på udebane over BVB, som er flot, men det var langt fra fortjent.
Jeg forvener at de ligger på 2. eller 3. pladsen i ligaen, den 31/12/2013.

Edit: Neymar har kun 4 gule kort, så han misser alligevel ikke kampen. Jeg troede at han havde 5.


Jeg synes du undervurderer Arsenal. Det var måske lidt ufortjent med sejren i Dortmund, men det var det så sandelig også da Dortmund vandt på Emirates. Tabellen i Premier League viser jo også bare hvilken kvalitet de besidder. Specielt en Ramsey, som har været den bedste boks-til-boks spiller i denne sæson. Men vi får at se her i December, hvad de kan. Mener de har City og Chelsea - så må vi se. Jeg oddser ihvertfald Arsenal sejre, som det ser ud pt. ;)
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved LasseRMD.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2890 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Så gik den desværre ikke længere for Pepe Mel i Betis.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt ærgerlig over det, for Betis er alt for gode til at ligge som bundprop i Liga BBVA og Pepe Mel er alt for dygtig en træner til at lide den tort. Desværre gik tingene ikke op i en højere enhed for dem denne gang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2891 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev:

Jaken skrev:

M_linding skrev: Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.


For mit vedkommende er det deres offensiv, der ikke kan få mig til at afskrive dem fuldstændigt. De har et stort potentiale, som jeg ser det. Deres trup er bred og deres offensiv er i stand til at præstere urimelig godt på deres gode dage. Tilmed har de et par nye spillere og en yderst dygtig træner, så jeg kan kun se dem blive endnu bedre med tiden i takt med at de finder stabiliteten på udebane og lærer hinanden og systemet bedre at kende.

Jeg kan dog også sagtens se dem ryge ud allerede i 1/8-finalen, men får de en lettere lodtrækning og undgår Real Madrid, Atletico og Barcelona, så ser jeg dem blot forbedre sig op til en eventuel kvartfinale.


Problemet med City er så bare, at de netop ikke bliver bedre;)

De køber og køber og køber og køber, fra øst og vest og nord og syd - Uden at de forbedrer sig. Den eneste røde tråd som der er i deres indkøbspolitik er tilsyneladende, at spillerne helst ikke må være britiske.

De var heldige med at vinde et mesterskab. Men de har hverken klasse eller kultur til at kunne lege med i CL, når vi rammer foråret.

Så må det være op til City selv at modbevise mine postulater, og få mig til at ligne en idiot;)


Hov hvem er det nu lige det minder os om? Jeg tror jeg kender en som kender en, som muligvis kan fortælle mig det ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2892 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev:

M_linding skrev:

Jaken skrev:

M_linding skrev: Hvad er det I ser i City, som jeg åbenbart ikke gør?;)

City var heldige med at komme i en pulje, som de ikke kunne undgå at gå videre fra... I 1/8-finalerne ryger de så ud - Og det ville ikke undre mig, hvis det bliver med et brag.


For mit vedkommende er det deres offensiv, der ikke kan få mig til at afskrive dem fuldstændigt. De har et stort potentiale, som jeg ser det. Deres trup er bred og deres offensiv er i stand til at præstere urimelig godt på deres gode dage. Tilmed har de et par nye spillere og en yderst dygtig træner, så jeg kan kun se dem blive endnu bedre med tiden i takt med at de finder stabiliteten på udebane og lærer hinanden og systemet bedre at kende.

Jeg kan dog også sagtens se dem ryge ud allerede i 1/8-finalen, men får de en lettere lodtrækning og undgår Real Madrid, Atletico og Barcelona, så ser jeg dem blot forbedre sig op til en eventuel kvartfinale.


Problemet med City er så bare, at de netop ikke bliver bedre;)

De køber og køber og køber og køber, fra øst og vest og nord og syd - Uden at de forbedrer sig. Den eneste røde tråd som der er i deres indkøbspolitik er tilsyneladende, at spillerne helst ikke må være britiske.

De var heldige med at vinde et mesterskab. Men de har hverken klasse eller kultur til at kunne lege med i CL, når vi rammer foråret.

Så må det være op til City selv at modbevise mine postulater, og få mig til at ligne en idiot;)


Hov hvem er det nu lige det minder os om? Jeg tror jeg kender en som kender en, som muligvis kan fortælle mig det ;)


Og hvor håbløse var de ikke lige i de sæsoner, hvor de mindede om nutidens City-hold?:)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum