Om vores rivaler VII

12 år 6 måneder siden #2953 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII
@Juan Store dele af den spanske presse har Juan Antonio Pizzi fra San Lorenzo som den store favorit i Valencia. Er han en du ved noget om?
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2954 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om vores rivaler VII
Hvor interessant det end måtte være med Laudrup tilbage i Spanien, synes jeg han burde tage til Tottenham såfremt han får tilbuddet, for hans egen karrieres skyld. Tottenham må alt andet lige ligge inde med en del flere milder til indkøb end Valencia og spillermaterialet er også noget bedre.

Pepe Mel kunne bestemt være interessant i Valencia. Og jeg tror også det ville være et bedre valg end Villas-Boas der umiddelbart ikke virker som det kæmpestore trænertalent han blev udråbt som i Porto. Uheld kan selvfølgelig have spillet ind i både Chelsea og Tottenham, men taktisk virker han ikke for kløgtig. Og nu læser man tilmed at mange Tottenham fans allerede var utilfredse med ham i sidste sæson, og at de mener han nærmest udelukkende blev reddet af en storspillende Gareth Bale.

DC19
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2955 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

MMM skrev: @Juan Store dele af den spanske presse har Juan Antonio Pizzi fra San Lorenzo som den store favorit i Valencia. Er han en du ved noget om?

Kan du ikke huske Pizzi? ;-)) Tidligere Tenerife-, Valencia-, Barcelona- og Villarreal-spiller (en gang tilbage i halvfemserne og starten af årtusindeskiftet). Blandt andre. Han har alt andet end lige et godt kendskab til spansk fodbold, efter rundt regnet otte år som spiller i landet, i øvrigt med 22 landskampe for Spanien til følge (han er nationaliseret).

Hvordan han er som træner, skal jeg til gengæld ikke kunne sige. Så stort er mit kendskab til sydamerikansk fodbold ikke. Jeg ved så meget, at han lige har ført San Lorenzo til det halvårlige mesterskab (Torneo Inicial), efter lidt over et år i klubben. Han har også tidligere vundet det chilenske mesterskab som træner.

Formoder, at Valencia - hvis de henter Pizzi ind - vil være inspireret af Simeone. Og håbe på, at de kan få deres egen Simeone. Jeg kunne godt forestille mig, at han er lidt af samme skole. Baggrundsmæssigt kommer de godt nok fra to forskellige steder i Argentina. De har dog begge det tilfælles, at de har været i Spanien i noget nær lige så lang tid som spiller. Godt og vel otte år. Simeone har i øvrigt tidligere trænet San Lorenzo en enkelt sæson.

Jeg tror primært det er Simeone og Atlético, som de lader sig inspirere af, når og hvis de retter deres blik mod Pizzi. Så tæller det selvfølgelig noget, at han lige har vundet et mesterskab. Det gør ham ikke mindre aktuel og varm på markedet. Det så vi ligeledes med Tata Martino.

-#7- skrev: Hvor interessant det end måtte være med Laudrup tilbage i Spanien, synes jeg han burde tage til Tottenham såfremt han får tilbuddet, for hans egen karrieres skyld. Tottenham må alt andet lige ligge inde med en del flere milder til indkøb end Valencia og spillermaterialet er også noget bedre.

Pepe Mel kunne bestemt være interessant i Valencia. Og jeg tror også det ville være et bedre valg end Villas-Boas der umiddelbart ikke virker som det kæmpestore trænertalent han blev udråbt som i Porto. Uheld kan selvfølgelig have spillet ind i både Chelsea og Tottenham, men taktisk virker han ikke for kløgtig. Og nu læser man tilmed at mange Tottenham fans allerede var utilfredse med ham i sidste sæson, og at de mener han nærmest udelukkende blev reddet af en storspillende Gareth Bale.

Slå kold vand i blodet og kig lidt på tallene: "Villas-Boas has the highest win percentage of any of the last 13 Spurs managers (53,7%)". Redknapp og Jol følger efter med 49%. Personligt forstår jeg slet ikke, hvorfor Tottenham vælger at fyre ham allerede nu. Det virker en anelse underligt.

Og hverken hans tid i Tottenham, eller Chelsea, ændrer på, at han stadig er en talentfuld træner. Hans tid i Chelsea var én stor joke. Han kom til, at tage skylden for spillernes og ledelsens rod. Hans tid i Chelsea er et kapitel for sig og du bliver nødt til, at kigge på omstændighederne, som bestemt ikke talte til AVBs fordel. I Tottenham har han til gengæld gjort det ganske hæderligt.

Talentet er der dog, uden tvivl, og han vil ikke få problemer med, at finde et nyt arbejde. Han ville være et scoop for Valencia. Min første tanke var faktisk, spøjst nok, at Valencia ikke er attraktiv nok for AVB, men ved nærmere eftertanke, så ville det måske være godt for ham lige, at træde et lille skridt tilbage og komme på rette spor igen. Valencias ledelse burde i hvert fald efter min mening kigge efter Villas-Boas og Pepe Mel i nævnte rækkefølge. Frank de Boer og Michael Laudrup kunne de passende, ligesom Tottenham, have med i tankerne.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2956 af MMM

El_Juan skrev:

MMM skrev: @Juan Store dele af den spanske presse har Juan Antonio Pizzi fra San Lorenzo som den store favorit i Valencia. Er han en du ved noget om?

Kan du ikke huske Pizzi? ;-)) Tidligere Tenerife-, Valencia-, Barcelona- og Villarreal-spiller (en gang tilbage i halvfemserne og starten af årtusindeskiftet). Blandt andre. Han har alt andet end lige et godt kendskab til spansk fodbold, efter rundt regnet otte år som spiller i landet, i øvrigt med 22 landskampe for Spanien til følge (han er nationaliseret).

Hvordan han er som træner, skal jeg til gengæld ikke kunne sige. Så stort er mit kendskab til sydamerikansk fodbold ikke. Jeg ved så meget, at han lige har ført San Lorenzo til det halvårlige mesterskab (Torneo Inicial), efter lidt over et år i klubben. Han har også tidligere vundet det chilenske mesterskab som træner.

Formoder, at Valencia - hvis de henter Pizzi ind - vil være inspireret af Simeone. Og håbe på, at de kan få deres egen Simeone. Jeg kunne godt forestille mig, at han er lidt af samme skole. Baggrundsmæssigt kommer de godt nok fra to forskellige steder i Argentina. De har dog begge det tilfælles, at de har været i Spanien i noget nær lige så lang tid som spiller. Godt og vel otte år. Simeone har i øvrigt tidligere trænet San Lorenzo en enkelt sæson.

Jeg tror primært det er Simeone og Atlético, som de lader sig inspirere af, når og hvis de retter deres blik mod Pizzi. Så tæller det selvfølgelig noget, at han lige har vundet et mesterskab. Det gør ham ikke mindre aktuel og varm på markedet. Det så vi ligeledes med Tata Martino.

Ha, jeg havde faktisk ikke indset, at det var ham, der var tale om. Jeg kan egentlig kun huske ham fra Valdanos forbandede Tenerife, der knuste mit 8-9-årige hjerte.

Din Simione-inspirerede teori lyder ret overbevisende og klassisk Valencia, på trods af det nye blod på direktionsgangen. Jeg håber dog de tager en snak med Pepe Mel først. Jeg er ikke helt sikker på hvor godt AVB ville fungere i en klub så præget af drama uden for banen som Valencia. Det er efterhånden mit indtryk, at det er den del han har vanskeligst ved at tackle.

El_Juan skrev: Slå kold vand i blodet og kig lidt på tallene: "Villas-Boas has the highest win percentage of any of the last 13 Spurs managers (53,7%)". Redknapp og Jol følger efter med 49%. Personligt forstår jeg slet ikke, hvorfor Tottenham vælger at fyre ham allerede nu. Det virker en anelse underligt.

Gab Marcotti har nogle interessante ting at sige om det her: espnfc.com/blog/_/name/mondaymusings/id/738?cc=5739
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2957 af El_Juan
Seneste nyt er i øvrigt, at Zola nu også sættes i forbindelse med jobbet som Tottenham-træner, efter han i dag opsagde sin stilling hos Watford. Flere kilder i det britiske vil dog vide, at holdets midlertidige træner, Tim Sherwood, skulle være en kraftig kanditat til at få jobbet på permanent basis, hvis han gør en figur i klubben i den kommende tid.

MMM skrev: Ha, jeg havde faktisk ikke indset, at det var ham, der var tale om. Jeg kan egentlig kun huske ham fra Valdanos forbandede Tenerife, der knuste mit 8-9-årige hjerte.

Din Simione-inspirerede teori lyder ret overbevisende og klassisk Valencia, på trods af det nye blod på direktionsgangen. Jeg håber dog de tager en snak med Pepe Mel først. Jeg er ikke helt sikker på hvor godt AVB ville fungere i en klub så præget af drama uden for banen som Valencia. Det er efterhånden mit indtryk, at det er den del han har vanskeligst ved at tackle

Hvis man kigger på AVBs tid i Tottenham, så tror jeg ikke det var fordi det kneb med mandskabsbehandlingen. Igen skal man passe på med, at sammenligne hans tid i Tottenham med hans tid i Chelsea, og ud fra dette konkludere, at han har svært ved at håndtere omklædningsrummet, så at sige. Der var mange kedelige omstændigheder der spillede ind i Chelsea og gjorde det svært for AVB. Hans tid i Chelsea og Tottenham er to enkeltstående kapitler.

Valencias største problem er tilhængerne, som lider af storhedsvanvid. De tror de er Spaniens bedste hold, om end mener de i hvert fald, at de skal være Spaniens bedst spillende hold. Det led Unai Emery under. Tilhængerne var ikke tilfreds med ham og det var efter stort pres fra omgivelserne, og sikkert også visse dele af bestyrelsen, at Valencia skilte sig af med ham. Til trods for, at han år efter år sikrede klubben Champions League-fodbold, endda det til trods, at de år efter år solgte deres bedste spillere.

Valencia lider stadig under dette problem. Du har helt ret i, at der er meget drama i og omkring klubben. Og spillermaterialet er for slapt. I den forstand, at spillerne virker ugidelige. Det så ellers ud til, at Ernesto Valverde havde fået sat skik på holdet, men jeg forstår godt, hvorfor han valgte at forlade dem. Siden Emery har det, bortset fra tiden med Valverde, set skidt ud. Pellegrino og Djukic var begge to kæmpe fejltagelser fra ledelsens side.

Jeg kunne stadig godt se AVB som et emne. Om han er hårdfør nok og kan ruske noget liv i spillerne, skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror nu nok, at han ville kunne bringe lidt inspiration og liv. På samme måde som Valverde. Pizzi ville nok nærmere bringe den passionerede og typisk argentinske tilgang til tingene, akkurat som Simeone i Atlético. Igen; inspireret af det, som de foretager sig i Atlético. Måske er det også det rette. De mangler i hvert fald en leder!
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2958 af MMM
Jeg er enig vedr. AVBs mandskabsbehandling og det var nu heller ikke den jeg tænkte på, nærmere det sammensurium af ejere, presse, magtkampe osv. der har præget hans tid i England. I Valencia ville han oven i hatten få en stor flok bindegale fans, som du er inde på, og efter lidt tid med præsidenten, bestyrelsen, Bankia og den regionale regering, der pt. ejer klubben*, omend Bankia eftersigende skulle have sat den til salg, så er det muligt, at han ville næsten ville tage sig selv i at savne Abramovich.

Valencia og Atleti minder egentlig en del om hinanden uden for banen - stolt historie, voldsom stor gæld til både banker, staten og diverse mere eller mindre suspekte tredje-parts investorer, ikke-færdigt-byggede nye stadier, omend det nye Mestella selvfølgelig er en langt større katastrofe end Atletis nye stadium pt, og en lang historie med mere eller mindre bundkorrupte klubkonger. Det er egentlig vanvittig imponerende hvad Simione har præsteret på den baggrund. Så jeg kan sagtens se ideén i at prøve at gøre dem kunsten efter og hive en "strong man" fra Argentina ind, men om Pizzi er den rette, det er jo så gamblet.

Lederskab er virkelig en mangelvare i klubben pt., sat på spidsen af at Ever Banega blev gjort til kaptajn i sommers. Jeg synes han er en meget underholdende figur både på og uden for banen, men det bliver aldrig fra ham, at de skal hente styrke og sammenhold. Eller bare et koldt hoved i pressede situationer. Jeg har stor fidus til Pepe Mel hvad det angår og også når det kommer til at få meget ud af et begrænset spillermateriale, men jeg tror ikke han er en figur, der vil kunne sætte sig igennem over for direktionsgangen etc. på samme måde som Simione har formået i Atleti. Et eller andet drastisk skal der dog ske. Ligaen vil alt andet lige være fattigere uden et funktionelt Valencia.

*Cadena SER havde fået fingre i Valencias regnskabsbøger i sidste uge og det var rædselsvækkende læsning, men jeg kan selvfølgelig ikke genfinde linket lige nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
  • falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #2959 af falle
Besvaret af falle på emne Om vores rivaler VII
Et stort tak herfra til El_Juan for at bringe os up-2-date med vores rivaler og deres mulige trænerrokader :) God læsning.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #2960 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

falle skrev: Et stort tak herfra til El_Juan for at bringe os up-2-date med vores rivaler og deres mulige trænerrokader :) God læsning.

Hørt. Rystende højt niveau fra den sidste håndfuld indlæg, MMM, -#7- og El_Juan. Bliv ved med det! Dejligt at høre fra folk der er godt inde i spanske (og engelske) forhold.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2961 af El_Juan

MMM skrev: Jeg er enig vedr. AVBs mandskabsbehandling og det var nu heller ikke den jeg tænkte på, nærmere det sammensurium af ejere, presse, magtkampe osv. der har præget hans tid i England. I Valencia ville han oven i hatten få en stor flok bindegale fans, som du er inde på, og efter lidt tid med præsidenten, bestyrelsen, Bankia og den regionale regering, der pt. ejer klubben*, omend Bankia eftersigende skulle have sat den til salg, så er det muligt, at han ville næsten ville tage sig selv i at savne Abramovich.

Valencia og Atleti minder egentlig en del om hinanden uden for banen - stolt historie, voldsom stor gæld til både banker, staten og diverse mere eller mindre suspekte tredje-parts investorer, ikke-færdigt-byggede nye stadier, omend det nye Mestella selvfølgelig er en langt større katastrofe end Atletis nye stadium pt, og en lang historie med mere eller mindre bundkorrupte klubkonger. Det er egentlig vanvittig imponerende hvad Simione har præsteret på den baggrund. Så jeg kan sagtens se ideén i at prøve at gøre dem kunsten efter og hive en "strong man" fra Argentina ind, men om Pizzi er den rette, det er jo så gamblet.

Lederskab er virkelig en mangelvare i klubben pt., sat på spidsen af at Ever Banega blev gjort til kaptajn i sommers. Jeg synes han er en meget underholdende figur både på og uden for banen, men det bliver aldrig fra ham, at de skal hente styrke og sammenhold. Eller bare et koldt hoved i pressede situationer. Jeg har stor fidus til Pepe Mel hvad det angår og også når det kommer til at få meget ud af et begrænset spillermateriale, men jeg tror ikke han er en figur, der vil kunne sætte sig igennem over for direktionsgangen etc. på samme måde som Simione har formået i Atleti. Et eller andet drastisk skal der dog ske. Ligaen vil alt andet lige være fattigere uden et funktionelt Valencia.

*Cadena SER havde fået fingre i Valencias regnskabsbøger i sidste uge og det var rædselsvækkende læsning, men jeg kan selvfølgelig ikke genfinde linket lige nu.

Havde helt glemt nyheden om, at Bankia ville købe Valencia! Jeg smågriner lidt hver gang jeg tænker på den historie :-))

På den anden side ville AVB være et kæmpe scoop for præsidenten. Hvis han kan præsentere ham for tilhængerne, så ville det være en god historie. Det kommer nok ikke til at ske, men det er en anden side af sagen. Valencias økonomi rækker nok ikke til det. Men Valencia ville være dumme, hvis de ikke så meget som overvejede muligheden. Personligt synes jeg, at AVB på flere måder ville passe godt ind hos Valencia. At tiden så nok ikke er den rette, er noget helt andet.

Simeone er i sig selv en karakter. Selvfølgelig var han ligeledes et sats fra ledelsens side. Akkurat, som Guardiola var det hos Barcelona. Men nogle gange må man satse før det lykkes. Den forvandling Atlético har gennemgået under Simeones tid, kan udelukkende tilskrives El Cholo. Om Valencia kan gøre det samme, hvis de henter Pizzi ind, vil tiden selvfølgelig vise. Der er dog ingen som helst tvivl om, hvem Valencia lader sig inspirere af, hvis de henter ham. Om det kan hjælpe dem på vej får vi at se.

Jeg vil godt lige forsvare Ever Banega. Han blomstrede langsomt op igen under Ernesto Valverde. Valverde var dog også klog, at bruge Banega på 10'er-positionen og understrege, at det er der, han er bedst. Blot et eksempel på det gode arbejde Valverde foretog. Han fik ligeledes sat skub i Parejo, ved at lade ham spille den ene af de to pladser på den centrale midtbane, som Banega ofte spillede før under Pellegrino og senere under Djukic. Mathieu løftede sig ligeledes gevaldigt under Valverde, ikke mindst efter Valverde slog fast over for ham, at han kunne og skulle spille i centerforsvaret. Med andre ord, så formåede Valverde, at få sit budskab ud til spillerne, samtidig med, at han samlede spillerne og fik dem til at tro på tingene. Der var intet af det under hverken Pellegrino eller Djukic. Spillermaterialet sejler. Og Djukic viste det godt, hvorfor han - klogt eller uklogt - flere gange kritiserede spillerne offentligt for deres præstationer og mangel på - stort set alt. I stedet for at prøve, at samle holdet og få dem til at tro på tingene. Det er den opgave der venter for den næste træner. Og det kræver en leder. Hvad enten det er 'Simeone'- eller 'Valverde'-typen.

Jeg har stor fidus til Pepe Mel hvad det angår og også når det kommer til at få meget ud af et begrænset spillermateriale, men jeg tror ikke han er en figur, der vil kunne sætte sig igennem over for direktionsgangen etc. på samme måde som Simione har formået i Atleti.

Igen; jeg tror ikke nødvendigvis det kræver en 'Simeone'-type. Det virkede med Unai Emergy og Ernesto Valverde, så derfor tror jeg godt, at det kan virke med AVB eller Pepe Mel. De er taktisk dygtige, de formår, at få deres budskaber ud og jeg tror sagtens de ligeledes kan samle spillerne op, samle holdet og få deres idéer igennem. De er karakterer på hver deres måde, om end de selvfølgelig ikke er så passionerede og frembrusende udadtil som Simeone, men sådan har El Cholo jo altid været.

Lad os nu se, hvad der kommer til at ske. Lige nu ser jeg egentlig bare gerne, at Real Madrid banker fire søm i Valencias ligkiste på søndag!
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2962 af El_Juan
Allegri kan meget vel blive den næste træner fra en af Europas store klubber, som må lade livet. Han skal være glad for, at Milan sikrede sig uafgjort mod Roma her til aften. Muntari sikrede med sin scoring det ene point, et kvarter før tid. Men det var Roma der fortjente sejren. Efter aftenens kamp og 16 spillede runder i Serie A, er Milan placeret på en beskeden 11. plads med 19 points, hele 16 points op til Napoli på den sidste af CL-pladserne. 24 points efter Juventus. End ikke Europa League-pladserne er de i nærheden af.

I øvrigt en morsom lille historie, der knytter sig til dagens CL-lodtrækning - og Milans møde med Atlético. Lørdag sagde Muntari, at han gerne ville trække Atlético og han så dem, som det svageste hold af gruppevinderne. I aftes fulgte Gabi op på det og udtalte, at han gerne ville trække Milan, mens han smilende spurgte pressen, hvem Muntari er. Muntari har åbenbart ikke en TV-pakke med mulighed for, at se spansk fodbold.

Edit: Og så lige et opsigtsvækkende skifte i brasiliansk fodbold. Leandro Damião, der flere gange tidligere er blevet rygtet til diverse europæiske klubber, ikke mindst Tottenham, skifter fra Internacional til Santos og bliver dermed i hjemlandet.
Emnet er blevet låst.
  • Fedtegreven
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #2963 af Fedtegreven
Besvaret af Fedtegreven på emne Om vores rivaler VII
Ud fra spillet fortjente Roma sejren, men rent chancemæssigt vil jeg nu sige, at uafgjort var et fair resultat. Milan havde jo adskillige kæmpechancer, og blev snydt for 2 straffespark, mens Roma "kun" blev snydt for 1.
Roma var dog det bedste hold på banen, og Milan vågnede for alvor først op efter Allegris udvisning.
Jeg synes, at spillermaterialet er lige godt på de to hold, og det er derfor meget tydeligt, hvor meget selvtillid betyder i fodbold, da Milan slet intet har, mens Romaspillerne stråler af det.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #2964 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om vores rivaler VII
Roma fortjente at vinde. Milan lignte hovedløs høner.

Iøvrigt kæmper Kaka rigtig meget og prøver rigtig meget, men det lykkedes sjældnt for ham, men tingene er på rette vej. Han virker uden tvivl som den hurtigste og mest kreative.

Milan ryger 100% ud til atl.madrid. Specielt hvis de ikke fortager sig noget i vinter transferen.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum