Om vores rivaler VII
El_Juan skrev: Tottenhams midtbane i dag mod West Bromwich Albiol (det er ikke en joke): Chadli, Holtby, Eriksen, Sigurdsson. Med Soldado og Adebayor som de to angribere. Tim Sherwood har et tydeligt problem med defensive midtbanespillere! ;-))
Tim '4-0-6' Sherwood > Troels '4-2-4' Bech!
Vil du ikke gerne uddybe dette? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
asp3200 skrev:
Dios skrev: www.mirror.co.uk/sport/football/transfer...lease-clause-2958816
Faldt lige over denne her. Troværdige er de vel ikke, men synes den er sjov og have med i jeres tidligere Suarez debat. Det ville være fantastisk, hvis det var sandt :)
Fantastisk hvis det passer, alt for at han ikke ender i madrid.
Det er præcis det jeg mener :) Nu ved man aldrig med Perez, men han går vel ikke ud og køber en sekundær angriber, hvor hans spil er 50% afgørende for en modspiller retter/lægger den tilrette for ham :D
El_Juan skrev: Tottenhams midtbane i dag mod West Bromwich Albiol (det er ikke en joke): Chadli, Holtby, Eriksen, Sigurdsson. Med Soldado og Adebayor som de to angribere. Tim Sherwood har et tydeligt problem med defensive midtbanespillere! ;-))
Sherwood: "I'm not one to complicate the game. I like attacking players to attack, defenders to defend and midfielders to do a bit of both."
Forøvrigt har visse dele af den spanske presse længe ment at vide, at Pepe Mel står på spring til at tage over i West Brom i den nærmeste fremtid og nu er rygterne også nået til England: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...arrival-England.html
Dios skrev:
Vil du ikke gerne uddybe dette? :)
Uddybe hvad? At det er en typo og det skulle være et n i stedet for et l? :-))
MMM skrev:
Sherwood: "I'm not one to complicate the game. I like attacking players to attack, defenders to defend and midfielders to do a bit of both."
Forøvrigt har visse dele af den spanske presse længe ment at vide, at Pepe Mel står på spring til at tage over i West Brom i den nærmeste fremtid og nu er rygterne også nået til England: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...arrival-England.html
Om jeg begriber hvorfor Tottenham har ansat den mand. Det kan kun være en vennetjeneste, i mangel af bedre eller en kombination. Jeg håber immervæk de venter på De Boer, Van Gaal, Prandelli eller en fjerde til sommer.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor WBA smed Steve Clarke på porten, men når det nu skal være, så finder de nok ikke en bedre afløser end Pepe Mel. Og jeg tror Pepe Mel vil tage imod en udfordring i England med kyshånd!
Uddybe hvad? At det er en typo og det skulle være et n i stedet for et l? :-))
Ja, men mere du skriver det ikke er en joke :) Jeg fangede kun din "humoristiske" Albiol :)
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Dios skrev: www.mirror.co.uk/sport/football/transfer...lease-clause-2958816
Faldt lige over denne her. Troværdige er de vel ikke, men synes den er sjov og have med i jeres tidligere Suarez debat. Det ville være fantastisk, hvis det var sandt :)
Beløbet er faktisk ikke så højt - hvis man altså sammenligner Suarez's fodboldkvaliteter og pris med Bales kvaliteter og pris... :-)
Daniel skrev: Benzema er på sine gode dage, verdens bedste dybeliggende angriber eller hvad man ynder at kalde franskmandens funktion i Real Madrids taktiske opbygning af spillet. Ingen angriber, heller ikke Rooney, matcher Ronaldo bedre end Benzema, hvorfor franskmanden ikke bare sårn er at udskifte i den nuværende trup.
Må jeg lige, for god ordens skyld, påpege at vi af gode grunde ikke kan vide, om han nu også gør det. Rooney-Tevez-Ronaldo-kombinationen fungerede jo ganske glimrende i United, og hvordan eksempelvis Rooney eller Suarez ville komplementere Real Madrid, er i den grad svært at forudsige.
Hvis man var af den holdning da Bale blev købt, at en spiller af hans statur og kvalitet pr. automatik ville være en glimrende tilføjelse til en hvilken som helst startopstilling, må det samme også gøre sig gældende for spillere á la Suarez, Aguero og Rooney.
Personligt er jeg ganske tilfreds med Benzema for tiden og holdet generelt og ser klart kontinuitet som den væsentligste faktor i at opbygge et succesfuldt hold, men jeg vil ikke afvise kategorisk, at visse andre spillere ikke også kunne passe ind eller måske endda forbedre holdet yderligere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
Daniel skrev: Benzema er på sine gode dage, verdens bedste dybeliggende angriber eller hvad man ynder at kalde franskmandens funktion i Real Madrids taktiske opbygning af spillet. Ingen angriber, heller ikke Rooney, matcher Ronaldo bedre end Benzema, hvorfor franskmanden ikke bare sårn er at udskifte i den nuværende trup.
Må jeg lige, for god ordens skyld, påpege at vi af gode grunde ikke kan vide, om han nu også gør det. Rooney-Tevez-Ronaldo-kombinationen fungerede jo ganske glimrende i United, og hvordan eksempelvis Rooney eller Suarez ville komplementere Real Madrid, er i den grad svært at forudsige.
Hvis man var af den holdning da Bale blev købt, at en spiller af hans statur og kvalitet pr. automatik ville være en glimrende tilføjelse til en hvilken som helst startopstilling, må det samme også gøre sig gældende for spillere á la Suarez, Aguero og Rooney.
Personligt er jeg ganske tilfreds med Benzema for tiden og holdet generelt og ser klart kontinuitet som den væsentligste faktor i at opbygge et succesfuldt hold, men jeg vil ikke afvise kategorisk, at visse andre spillere ikke også kunne passe ind eller måske endda forbedre holdet yderligere.
Men hvis vi ser tilbage på den gamle Ronaldo i United, og den nuværende i Real, så er der godt nok stor forskel på de 2 stilarter. Dengang var Ronaldo jo ikke angriber, eller hans rolle var primært kun på kanten, hvor han meget sjældent ift. nu trak ind i banen.
Jeg tror sagtens Rooney ville kunne fungere med Ronaldo i Real Madrid i stedet for Benzema, men rollefordelingerne i United dengang var klare, og meget anderledes end vores nuværende situation.
Jeg vil egentlig ikke anfægte din pointe, men nogen gange må man vælge parti. Jeg har personligt et ambivalent forhold til Benzema; han er ikke en goalgetter, hvilket har irriteret mig i flere henseender, men som opspilsstation og der tilhørende anliggender, er han en af de ypperste på sin position i fodboldverden, hvorfor min lidt (Læs: Meget(?)) bombastiske udmelding om, at han på sine gode dage er verdens bedste dybdeliggende angriber.
Jeg har på intet tidspunkt postuleret, at Rooney, Suarez, Agüero eller sågar Diego Costa ikke ville være glimrende tilføjelser til vores nuværende trup. De har hver især nogle særdeles fremragende kvaliteter, der på hver sin vis ville klæde Real Madrid. Jeg har derimod påpeget Benzemas enorme vigtighed for Ronaldo og denne vigtighed vil med tiden - antager jeg - ligeledes involvere Bale ditto; det erstatter man ikke bare sårn.
Henter man en erstatning for Benzema, så skal man være helt sikker på, at denne vil kunne udfylde hullet fra dag ét, især in mente, at Morata er eneste backup. Det kan sagtens vise sig, at en af ovennævnte kan magte denne opgave til UG, men i så fald skal dette ikke blot være en gisning, men en vished, så vigtig mener jeg faktisk Benzema er på banens sidste tredjedel; det samme kan man jo hævde om de nævnte fire i deres respektive klubber, men dette er nødvendigvis ikke ensbetydende med succes i Real Madrid. Det findes der trods alt flere eksempler på ;-)
Der er to spillere, som pt. gør Ronaldo exceptionel i Real Madrid. Marcelo og Benzema. Benzema har simpelthen en uforlignelig evne til at skabe pladsen til vores elskede verdensstjerne.
Lidt statistik på de spillere, som er bragt ind i debatten:
Benzema: espnfc.com/player/_/id/46858/karim-benzema?cc=5739
Rooney: espnfc.com/player/_/id/21046/wayne-rooney?cc=5739
Agüero: espnfc.com/player/_/id/44927/sergio-leonel-aguero?cc=5739
Suarez: espnfc.com/player/_/id/125088/luis-su%C3%A1rez?cc=5739
Diego Costa: espnfc.com/player?id=95410&cc=5739
Efter at have kigget statistikker lidt hurtigt i sømmene, er jeg faktisk kun mere overbevist om, at det vil være fuldstændig unødvendigt at erstatte Benzema. De bringer mål med sig, korrekt, men kun Rooney assisterer i et omfang, hvor det giver mening at debattere, om denne ville klæde Ronaldo i Real Madrid. Det kan jeg godt gå med til, at han ville, men jeg kan ikke gå med til, at det ville være prisen værd.
bleacherreport.com/articles/1787097-why-...tis-big-no-9-problem
Jeg har ikke fundet ovenstående artikel for at gøre mit synspunkt stærkere, da den egentlig godt kan bevise, hvorfor det kunne være værd at kaste pengene efter især Rooney, men blot for at vise, at debatten vi har, giver mening, forstået på den måde, at Benzemas mangler er Rooneys kvaliteter. Benzema har dog vist, at han kan godt score mål, også i Real Madrid-trøjen, endda de flotte af slagsene:
Daniel skrev: han (Benzema, red.) er ikke en goalgetter [...] men som opspilsstation og der tilhørende anliggender, er han en af de ypperste på sin position i fodboldverden, hvorfor min lidt (Læs: Meget(?)) bombastiske udmelding om, at han på sine gode dage er verdens bedste dybdeliggende angriber.
Hvis vi ser bort fra Messi, som vel er verdens bedste "dybdeliggende angriber"/"falske 9'er", så har jeg endnu ikke set den statistik, som overbevisende forklarer, hvad Benzema gør godt. Benzema med sine 47 assists for Real Madrid fortæller ikke ret meget, når han kun har lavet en håndfuld assists mere end Ronaldo i samme periode. Problemet med Benzema er, at han ikke excellerer på nogen måde. Han er ikke en dribler, han er ikke en afslutter, han er ikke en targetman og han har ikke et blik for spillet som Özil. Han er hurtig, men det får han ikke lov at vise, hverken når vi er foran eller bagud.
Sidste sæson havde vi alt undtagen en targetman i vores trup i hhv. Dí María/Özil, Ronaldo (Higuain) og Özil/Dí María. Det er også grunden til, at jeg ville have ønsket mig Lewandowski som vores sommer-signing i endnu højere grad, hvis han havde været ~7 cm højere. Det skyldes, at jeg tror på, at et sammenspillet hold bestående af spidskompetencer kan klare sig bedre end et hold bestående af spillere, som kan lidt af det hele.
Messi er kåret til årets bedste fodboldspiller 2013 af den engelske avis The Guardian.
Det er angiveligt blevet afgjort på baggrund af en afstemning blandt et panel af fodboldeksperter.
Nogle gange er verden bare et sygt sted.
Part of the reason for their (strike partnerships) success is that defences have, up to a point, forgotten how to deal with a partnership. When there are two centre-backs against one centre-forward, one marks and the other is cover: the mechanics of defending are easy. When it's two v two, there is no cover, or that cover has to come from a full-back, and modern full-backs are used to fighting individual battles with their wingers, looking to get forward at every opportunity. In addition, for many sides, one of the centre-backs has become at least in part a de facto playmaker. While one centre-back gets on with the business of defending, the other sweeps up behind him and looks to distribute form the back; with another player who needs marking, he becomes restricted in that role and so a front two can be an effective defensive strategy as well.
Jonathan Wilson kigger tilbage på de taktiske trends i året der gik. Første del her: www.theguardian.com/football/blog/2013/d...-strike-partnerships
Og en tidligere artikel om udviklingen af defensive midtbanespilleres rolle i spillet, også relevant for diskussionen om Xabi Alonsos fremtid: www.theguardian.com/football/blog/2013/d...elders-changing-role