Om vores rivaler VII
- Storken
- Gæst
-
mortenj skrev: www.theguardian.com/football/ng-interact...est-footballers-2013
Messi er kåret til årets bedste fodboldspiller 2013 af den engelske avis The Guardian.
Det er angiveligt blevet afgjort på baggrund af en afstemning blandt et panel af fodboldeksperter.
Nogle gange er verden bare et sygt sted.
Blandt eksperterne er Sid Lowe, Michael Cox og Jonathan Wilson. Det er muligvis de tre bedste kommentatorer indenfor fodbold. Jeg læser i hvert fald hvert eneste ord de skriver.
Storken skrev:
Messi er kåret til årets bedste fodboldspiller 2013 af den engelske avis The Guardian.
Det er angiveligt blevet afgjort på baggrund af en afstemning blandt et panel af fodboldeksperter.
Blandt eksperterne er Sid Lowe, Michael Cox og Jonathan Wilson. Det er muligvis de tre bedste kommentatorer indenfor fodbold. Jeg læser i hvert fald hvert eneste ord de skriver.
Bliver det ikke bedre af, eksperter....
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det kræver mere end en ekspert-kommentator at forsvare Messis førsteplads. På det personlige plan er han sat på plads af CR7 og på det holdmæssige plan er han sat på plads af Ribery.Storken skrev:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det er meget let. I 2013 har Cristiano Ronaldo været den bedste fodboldspiller i verden. Det behøver man ikke statistik, dybe analyser eller lange diskussioner for at komme frem til.
Det kan faktisk ikke siges mere enkelt.
BBB skrev:
Daniel skrev: han (Benzema, red.) er ikke en goalgetter [...] men som opspilsstation og der tilhørende anliggender, er han en af de ypperste på sin position i fodboldverden, hvorfor min lidt (Læs: Meget(?)) bombastiske udmelding om, at han på sine gode dage er verdens bedste dybdeliggende angriber.
Hvis vi ser bort fra Messi, som vel er verdens bedste "dybdeliggende angriber"/"falske 9'er", så har jeg endnu ikke set den statistik, som overbevisende forklarer, hvad Benzema gør godt. Benzema med sine 47 assists for Real Madrid fortæller ikke ret meget, når han kun har lavet en håndfuld assists mere end Ronaldo i samme periode. Problemet med Benzema er, at han ikke excellerer på nogen måde. Han er ikke en dribler, han er ikke en afslutter, han er ikke en targetman og han har ikke et blik for spillet som Özil. Han er hurtig, men det får han ikke lov at vise, hverken når vi er foran eller bagud.
Sidste sæson havde vi alt undtagen en targetman i vores trup i hhv. Dí María/Özil, Ronaldo (Higuain) og Özil/Dí María. Det er også grunden til, at jeg ville have ønsket mig Lewandowski som vores sommer-signing i endnu højere grad, hvis han havde været ~7 cm højere. Det skyldes, at jeg tror på, at et sammenspillet hold bestående af spidskompetencer kan klare sig bedre end et hold bestående af spillere, som kan lidt af det hele.
Hvilken spidskompetence skulle vores angriber så have ifølge dig? Du nævner Lewandowski, men hvad er hans spidskompetence set med dine øjne?.
Og hvordan har du det egentlig med vores backs? De er jo forsvarspillere, men moderne backs ser vi gerne være bedre offensivt end defensivt. Hvad med Alonso's rolle f.eks. skal han primært være dybdeliggende playmaker og fungere som en offensiv spiller, eller skal han også være balancespilleren som nu? for hvad er hans spidskompetencer egentlig?.
Det er det markerede jeg hentyder til her.
Jeg kan ikke være mere uenig, og selvom jeg dog også tror på, at folk skal have klare rollefordelinger, så tror jeg det øderlægger utrolig meget ift. det flydende flow.
Nu blander jeg dog 2 ting sammen og meget irrelevant for debatten her, men synes nu alligevel det er lidt sjovt. For Ronaldo bliver jo netop hyldet for og kunne det hele, og ikke ligesom Messi som lever på sine spidskompetencer. Nu aner jeg ikke hvor du står henne, men ville du så foretrække Messi fremfor Ronaldo medmindre du mener Real Madrid mere har brug for Ronaldo's spidskompetencer fremfor Messi's? Og hvad er Ronaldo's funktion i Real Madrid for dig?.
Det kan måske godt være en anelse irriterende med så mange spørgsmål hehe :) men synes det er ret så interessant med en sådan udmeldelse. Specielt taget i betragtning af, at Real Madrid overhovedet ikke er bygget op på en sådan måde.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Ikertheman
- Gæst
-
Er enig med dig i, at flere af eksperterne tit har noget brugbart og noget, som er værd at høre på, men mener du virkelig, at Messi "fortjener" prisen mere end Ronaldo i år?
Personligt for mig er prisen ligegyldig, i det jeg anser den mere som en popularitetspris end en vurdering kvaliteterne på fodboldbanen..
MMM skrev: Forøvrigt har visse dele af den spanske presse længe ment at vide, at Pepe Mel står på spring til at tage over i West Brom i den nærmeste fremtid og nu er rygterne også nået til England: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...arrival-England.html
Aftalen ser ud til, at være afblæst:
Pepe Mel has failed to come to an agreement with Jeremy Peace, the West Bromwich Albion chairman, and negotiations for his move to the English club have broken down following a meeting in London on Friday.
The former Betis manager had a meeting with Peace on Monday, when they came to an initial agreement that was supposed to be confirmed on Friday. Mel travelled to London with the idea that he was going to sign the contract, but the conditions laid down by the manager from Madrid were not accepted in the end.
Mel has always said that one of his dreams is to coach in the Premier League, and that he's even been preparing for it by learning English in recent years.
Kilde: www.marca.com/2013/12/27/en/football/int...ball/1388166546.html
Jeg nævner også, at han gerne måtte være ~7 cm højere. Lewandowski er på et teknisk højt nok niveau til at kunne spille i Real Madrid. Derudover er han fysisk stærk nok til at holde forsvarsspillere væk, han er en dygtig afslutter og med de ~7 cm ekstra i højden, så ville vi rent faktisk have en spiller, som kunne tage slagsmålene med forsvarsspillerne. Jeg savner en lufttrussel udover Ronaldo. En spiller som man i 4. minuts overtid af CL-finalen kan smide bolden ind i hovedet på, og vide at han rent faktisk har en chance for, at skabe nok ravage derinde til at vi får en chance.Dios skrev:
BBB skrev: Sidste sæson havde vi alt undtagen en targetman i vores trup i hhv. Dí María/Özil, Ronaldo (Higuain) og Özil/Dí María. Det er også grunden til, at jeg ville have ønsket mig Lewandowski som vores sommer-signing i endnu højere grad, hvis han havde været ~7 cm højere. Det skyldes, at jeg tror på, at et sammenspillet hold bestående af spidskompetencer kan klare sig bedre end et hold bestående af spillere, som kan lidt af det hele.
Hvilken spidskompetence skulle vores angriber så have ifølge dig? Du nævner Lewandowski, men hvad er hans spidskompetence set med dine øjne?.
Jeg er i bund og grund ligeglad med om vi får en mindre hurtig angriber, hvis vi alligevel ikke bruger/kan bruge den egenskab. Så vil hellere have en tank.
Moderne backs skal gerne kunne angribe, det betyder ikke, at de ikke skal kunne forsvare. De skal kunne slå et præcist indlæg, når de har lært at erobre en bold. Jeg foretrækker Arbeloa over Jordi Alba alle ugens dage. Jeg er vild med Marcelo, men jeg mener ikke, at vi skal have to driblere på vores backs. Jeg tror derimod, at Carvajal kunne blive en prototype på den slags backs vi skal have: Hurtig, stærk, god kondition. Han mangler bare det vigtigste - eller i hvert fald hvad der er vigtigst i alle andre klubber - hvilket selvfølgelig er, at han kan forsvare (dække af, tackle, erobre).Dios skrev: Og hvordan har du det egentlig med vores backs? De er jo forsvarspillere, men moderne backs ser vi gerne være bedre offensivt end defensivt. Hvad med Alonso's rolle f.eks. skal han primært være dybdeliggende playmaker og fungere som en offensiv spiller, eller skal han også være balancespilleren som nu? for hvad er hans spidskompetencer egentlig?.
Alonso er balancespiller. Han trækker ned, så vores backs kan angribe, og han fordeler bolden fra den bagerste række. Det er hans rolle på holdet. At vi så mangler den spiller, som jager modstanderne over en halv banelængde, gør, at Alonso må arbejde lidt mere defensivt i øjeblikket. Det kan han heldigvis også, så det gør han til Khedira er frisk, hvorefter han nok går ind i startopstillingen igen.
Dios skrev: Nu blander jeg dog 2 ting sammen og meget irrelevant for debatten her, men synes nu alligevel det er lidt sjovt. For Ronaldo bliver jo netop hyldet for og kunne det hele, og ikke ligesom Messi som lever på sine spidskompetencer. Nu aner jeg ikke hvor du står henne, men ville du så foretrække Messi fremfor Ronaldo medmindre du mener Real Madrid mere har brug for Ronaldo's spidskompetencer fremfor Messi's? Og hvad er Ronaldo's funktion i Real Madrid for dig?.
Ronaldo kan netop det hele, men på så højt et niveau, at der ikke er mange, der kan være med. Hvis man kun ser på Ronaldo, så har han fx en spidskompetence med hans langskud og hans løb ind i boksen, og det er vel det vi bruger ham mest til. Det er hans rolle. 'Problemet' med at definere spidskompetencer hos en mand, som kan stort set alt, er at Ronaldo velsagtens også er verdens bedste på låget. Frispark og straffe er manden vel også i top 50 (i de fem store ligaer) i verden, og det er lavt sat. Hvis du normalt finder en mand, som er i top 50 til at tage frispark, så ville du pege på frispark som hans spidskompetence. Ronaldo er så komplet, at uanset hvad jeg påstår hans ene spidskompetence er, så er det ikke rigtigt. Ronaldo har flere spidskompetencer, og det samme har Messi. Så selvom jeg generelt er enig, når Ronaldo bliver beskrevet som en komplet fodboldspiller, så er der ting, som han er mindre dygtig til. Hans afleveringsprocent bliver aldrig som Lucas, Xavi eller Arteta. Hans blik for spillet bliver aldrig som Özils. Hans lange afleveringer bliver aldrig som Alonsos. Derudover kan jeg tilføje nogle defensive egenskaber, som ingen af os finder relevante eller har reelt statistisk bevis for, eftersom manden stort set aldrig arbejder defensivt - og det er fint nok, for det er ikke hans rolle.
Dybest set så har Ronaldo rolle af målscorer, for der er ingen andre på holdet, som kan påtage sig den rolle og udføre den på samme måde. Hans spidskompetencer gør bare, at han kan udføre sig rolle på mange måder.
Dios skrev: Det kan måske godt være en anelse irriterende med så mange spørgsmål hehe :) men synes det er ret så interessant med en sådan udmeldelse. Specielt taget i betragtning af, at Real Madrid overhovedet ikke er bygget op på en sådan måde.
Tja, det gør det i hvert fald sværere, at komme i dybden med et emne, men det er et valg, som du har taget :-) Så må du vælge, om du vil gå i dybden med et af dem på et tidspunkt.
Er du af den overbevisning, at Real Madrid er bygget op af spillere med samme kvaliteter? For hvis vi fjerner det overordnede mærkat "teknisk dygtig", så kan jeg ikke se det.
Real Madrid er mig bekendt det mest scorende hold indtil nu i sæsonen, i alle turneringer. Holdet har scoret over 100 mål de sidste fire sæsoner i træk. Selv i sidste sæson, hvor holdets rigtige 9'er, Higuaín, "blot" lavede 16 mål. I mesterskabssæsonen lavede Higuaín i øvrigt kun ét mål mere end Benzema i ligaen.
Debatten er fordrejet. Én ting er, hvor vidt holdet mangler en angriber. Det er en subjektiv debat, med forskellige meninger, som man længe kan vende frem og tilbage. Der er flere syn på dette. En anden ting er, om holdet mangler en målscorer. I den sammenhæng er der ikke meget andet at sige, end at Real Madrid formentlig ikke finder en bedre målscorer end Ronaldo. Hans tal taler for sig selv. Det skulle lige være Messi...
Hvis Suárez kommer til sommer, som det helt store Galáctico-indkøb, så vil det ændre Real Madrid. Om det er til det værre eller bedre vil tiden vise. Vi ved Benzema har det bedst med, at have stor tiltro og være det foretrukne valg. Han skal have fuld tillid. Kommer Suárez, så vil det formentlig give en tilsvarende situation, som i tiden med Higuaín. Det gik fint i mesterskabssæsonen, men en anden ting er, om det er holdbart i længden.
"Heldigvis" for Benzema, så er han så alsidig, at vil kunne spille andre roller og der vil givetvis være plads til både ham og Suárez på samme tid, til tider, men han vil stadig ikke være det foretrukne valg og have den samme tillid. For ham handler det i høj grad ligeledes om tillid og selvtillid.
Jeg synes som sagt angriber/målscorer-debatten er blevet en anelse fordrejet og misforstået. Som jeg skrev i en anden debat (www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...-14?start=1272#40620):
[...] For det første, så mangler Real Madrid ikke målscorere. Slet ikke med Cristiano og Bale på holdet. For det andet, så er Benzema ikke en typisk 9'er. Han falder ned, deltager i det opbyggende spil og skaber plads til og assisterer Cristiano, hvorfor Cristiano naturligvis foretrækker ham som frontangriber.
Der er ingen pointe i, at gøre Benzema til andenangriber på bekostning af f.eks. Falcao. Det er to vidt forskellige spillere. En spiller som Falcao, der har sine styker i boksen, vil ikke, på samme måde som Benzema, falde ned og deltage i spillet og frem for alt skabe plads til og assistere Cristiano Ronaldo. Det vil være Benzema/Higuaín om igen. Og det gavner ikke nødvendigvis Benzema. Med mindre man kan gøre som i mesterskabssæsonen, men det mener jeg ikke er holdbart i længden.
Jeg ser to scenarier. Enten henter man en typisk 9'er, for at have en der er anderledes end Benzema, til at supplere ham. Men der er Morata (og Jesé) allerede til rådighed. Så er spørgsmålet, om man skal leje Morata ud eller sælge ham, for at bringe en mindre profileret angriber ind som backup til Benzema. Men hvad gavn gør det. Så kan Morata være et lige så godt alternativ. Problemet med Morata er, at han er blottet for selvtillid lige nu. Der skal bankes noget selvtillid ind i knægten og det kommer, når målene kommer.
Den anden mulighed er at hente en mindre profileret angriber, der minder mere om Benzema. En der ligeledes falder ned og deltager i det opbyggende spil. Hvem end det skulle være. Der foretrækker jeg dog personligt, at man beholder Morata, som bringer noget andet end Benzema. Han er mere boksspiller end franskmanden. Hvilket i øvrigt ligeledes gør sig gældende for Jesé, der er lidt mere som f.eks. Alexis eller Pedro, med sin fart, som giver muligheden for, at true i bagrummet.
PS. Andre har nævnte Agüero som en mulighed, men de fleste glemmer, at han ligeledes - akkurat som Falcao - er en typisk 9'er og har sine styrker i boksen. Sjovt nok er det Negredo, der for Manchester City, er ham der falder ned og deltager i spillet, ikke Agüero: "I think that if Alvaro Negredo plays he could perhaps play a little bit deeper because Sergio Aguero is more of a number nine than Negredo, even though he is shorter. Negredo can intervene in the build-up and assist, whereas Aguero is more dangerous in the box".
* Tilføjelse til dette (udtalt af Paul Clement):
Some have seen in Bale a clone of Ronaldo. "Do you think so?" Clement asks. There is surprise in his voice. "Cristiano's an incredible player: at the moment in my opinion the best there is in the world. Listen, there are similarities, no question: both are good with dead balls, both are wingers who score an incredible amount of goals, both are athletes ... but I think Gareth comes in between the lines more. Cristiano is very direct in his style, whereas Gareth will come inside and play combinations. He'll look to slide balls into others. Ronaldo is very direct.
- Storken
- Gæst
-
Ikertheman skrev: @Storken
Er enig med dig i, at flere af eksperterne tit har noget brugbart og noget, som er værd at høre på, men mener du virkelig, at Messi "fortjener" prisen mere end Ronaldo i år?
Personligt for mig er prisen ligegyldig, i det jeg anser den mere som en popularitetspris end en vurdering kvaliteterne på fodboldbanen..
Jeg mener skam, at Ronaldo er den rigtige vinder. Jeg har endda penge på det.
Min pointe var, at disse såkaldte eksperter er dygtige folk, der ved hvad de snakker om. Man kan læse lidt mere om deres Top 100 her:
www.theguardian.com/football/blog/2013/d...ballers-lionel-messi
El_Juan skrev:
[...] For det første, så mangler Real Madrid ikke målscorere. Slet ikke med Cristiano og Bale på holdet. For det andet, så er Benzema ikke en typisk 9'er. Han falder ned, deltager i det opbyggende spil og skaber plads til og assisterer Cristiano, hvorfor Cristiano naturligvis foretrækker ham som frontangriber.
Nu har du efterhånden postet det her et par gange, men i hele posten er der kun din opfattelse af hvad Benzema bidrager med, men intet som vi rigtigt kan forholde os til. Jeg har tidligere efterspurgt om nogen kan underbygge hvad Benzema egentlig gør, men ingen har svaret. Og hvad burde han gøre som angriber, der åbenbart ikke er 9'er, selvom Zidane har udråbt ham til den potentielt bedste 9'er i Europa?
Hvis vi tager fat i det sidste, så virker det herinde til at være vigtigere, at Benzema deltager i spillet end at han rent faktisk scorer mål, og det har jeg aldrig forstået. Hvis pointen var, at vi skulle have en 9'er som skulle deltage i spillet, hvorfor beholdte vi så ikke Özil og satte Isco på 9'er pladsen? Så har vi en angriber, som er bedre til at spille bolden rundt end Benzema, og han står så langt oppe, at hans vendinger vil skabe chancer hver gang. Samtidig ville vi have beholdt den største assistmaskine som jeg nogensinde har set*.
Derudover kommer vi til saga #334 om Real Madrids spillere på dette forum**: "Ronaldo foretrækker Benzema som frontangriber". Jeg har også læst artiklen for halvandet år siden, hvor sagaen stammer fra, men kunne vi ikke godt lade være med at trække sagaer, myter, rygter og forudsigelser fra te-blade ind i debatten blot for at underbygge vores egne fornemmelser? Vi kan bruge det som påstande i starten, og så kan vi undersøge ud fra det.
*Jeg er klar over at Özil er væk, og I behøver ikke minde mig om det.
**Saga #1-73 har i øvrigt med vores målmænd at gøre, og omhandler alt fra "kommunikation med forsvaret" til "udstråling", "medietræning" og "tidligere bedrifter".
1) Hvad skal en angriber i Real Madrid kunne?
2) Hvordan måler vi det? (Km/kamp, skud/mål, pasningsprocent, dueller vundet, luftdueller vundet, skabte chancer etc,)
3) Hvilke krav opfylder Benzema?
4) Er der andre, som opfylder flere/vigtigere krav end Benzema?
BBB skrev: Nu har du efterhånden postet det her et par gange, men i hele posten er der kun din opfattelse af hvad Benzema bidrager med, men intet som vi rigtigt kan forholde os til. Jeg har tidligere efterspurgt om nogen kan underbygge hvad Benzema egentlig gør, men ingen har svaret. Og hvad burde han gøre som angriber, der åbenbart ikke er 9'er, selvom Zidane har udråbt ham til den potentielt bedste 9'er i Europa?
Hvis vi tager fat i det sidste, så virker det herinde til at være vigtigere, at Benzema deltager i spillet end at han rent faktisk scorer mål, og det har jeg aldrig forstået. Hvis pointen var, at vi skulle have en 9'er som skulle deltage i spillet, hvorfor beholdte vi så ikke Özil og satte Isco på 9'er pladsen? Så har vi en angriber, som er bedre til at spille bolden rundt end Benzema, og han står så langt oppe, at hans vendinger vil skabe chancer hver gang. Samtidig ville vi have beholdt den største assistmaskine som jeg nogensinde har set*.
Derudover kommer vi til saga #334 om Real Madrids spillere på dette forum**: "Ronaldo foretrækker Benzema som frontangriber". Jeg har også læst artiklen for halvandet år siden, hvor sagaen stammer fra, men kunne vi ikke godt lade være med at trække sagaer, myter, rygter og forudsigelser fra te-blade ind i debatten blot for at underbygge vores egne fornemmelser? Vi kan bruge det som påstande i starten, og så kan vi undersøge ud fra det.
*Jeg er klar over at Özil er væk, og I behøver ikke minde mig om det.
**Saga #1-73 har i øvrigt med vores målmænd at gøre, og omhandler alt fra "kommunikation med forsvaret" til "udstråling", "medietræning" og "tidligere bedrifter".
1) Hvad skal en angriber i Real Madrid kunne?
2) Hvordan måler vi det? (Km/kamp, skud/mål, pasningsprocent, dueller vundet, luftdueller vundet, skabte chancer etc,)
3) Hvilke krav opfylder Benzema?
4) Er der andre, som opfylder flere/vigtigere krav end Benzema?
Nej, det er ikke kun min opfattelse. Og det er ikke et spørgsmål om du mener, at det ikke rigtig er noget, som du (lad være med, at sige vi (de); tal for dig selv) kan forholde dig til, eller rettere vil forholde dig til. Det er ikke så svært. Med mindre du ikke VIL forholde dig til det. Det er en anden side af sagen. Du siger, at du tidligere har efterspurgt, om nogen kan underbygge hvad Benzema egentlig gør. Læs mit indlæg. Det er lige akkurat noget af det, som jeg har været inde på.
Du får i øvrigt - i hovedtræk - kun brugernes opfattelser og subjektive holdninger herinde. Nogle underbygget af udefrakommendes opfattelser, med videre. Du kunne i princippet lige så godt sige, at andres opfattelse er underordnet, eftersom du ikke kan forholde dig til det, men det er dit problem. Det nytter selvfølgelig ikke noget, hvis du ikke er enig - på stålfast manér - og har en forudindtaget holdning. Men det er en helt anden side af sagen.
I stedet for at spilde din tid på, at bruge fem linier på at forklare, at du ikke kan forholde dig til det jeg skriver, så kunne du i stedet rent faktist have gjort det, som du åbenbart ikke magtede. Og selvfølgelig kan du eller andre forholde dig til det jeg eller andre skriver, med mindre man ikke gider. Du kunne i stedet passende have pointeret eller argumenteret imod, hvis du ikke er enig. Eller gået i dybden med noget konstruktivt.
Sagen er den: Benzema er ikke en boksspiller. Han er ikke en typisk 9'er. Han søger ned i banen og deltager i det opbyggende spil. Han er stærk med bolden. Han kan holde fast i den og han formår, at skille sig godt af med den og assistere sine medspillere. Han er endvidere god til, at spille i små rum og har et godt touch på bolden. På minus-siden er han mindre god til, at deltage i det defensive arbejde. Det er hans karakteristika, sådan i hovedtræk. Det er ikke alene min egen opfattelse, mine egne observeringer, men ligeledes underbygget af andres, om end formuleret og udtrykt på min måde, i sidste ende med min pointe. Hvad er det, der er så svært, at forholde sig til ved det?
Det er ingen der siger, at det er vigtigere han deltager i det opbyggende spil, end han scorer mål. Det er DIN opfattelse af hvad andre har givet til udtryk. Ikke ordret. For selvfølgelig må man forvente af en angriber, at han scorer mål. Det gælder ligeledes for Benzema, som er i øvrigt er en glimrende afslutter, men det er vel naturligt og ikke særlig svært at forholde sig til, at desto længere han søger ned i banen for at deltage - og kommer længere væk fra boksen - desto mindre chance er der for at score, som hvis han havde befundet sig hyppigere inde i boksen. Han kan netop godt lide at falde ned, deltage i spillet og søge rummene mellem linierne. Det er en naturlig del af hans spil, snarere end så meget andet. Og det er i øvrigt ikke fordi Benzema ikke scorer eller har scoret mål for Real Madrid. Hans tal er fantastisk ganske pæne på målscorings-fronten.
Med Suárez eller Higuaín, blot for at nævne nogle, har vi i stedet nogle spillere, der i højere grad går direkte efter målet. Det betyder ikke, at de ikke har nogle af de samme kvaliteter som Benzema. Suárez kan f.eks. godt finde ud af, at holde fast i eller skille sig af med bolden, men Suárez er i højere grad ham, der afslutter det opbyggende spil, hvorimod Benzema i højere grad tager del i det. Et andet eksempel er hos Manchester City. De har med stor succes gjort brug af Negredo og Agüero på samme tid. Her er det Agüero, der er den hyppige afslutter og den typiske nummer 9, mens det er Negredo der i højere grad går ned og deltager i spillet. Et koncept og en spillestil tilpasses nu engang oftest efter spillernes kvaliteter og karakteristika.
Og der er i den grad noget, som du har misset her. For i den periode, i starten af sæsonen (omkring september og oktober), hvor Benzema blev kritiseret for ikke at score og gøre nok, der var debatten den stik modsatte af det, som er din opfattelse af debatten herinde. Men det har du åbenbart glemt. Du har åbenbart også glemt, at hovedparten af tilhængerne på Santiago Bernabeu rent faktisk piftede efter ham i den periode.
Et eksempel på debatten (og en konstatering af, at dette ikke kun er min opfattelse):
"The fans do not care about the stats. You know what he doesn't do - he doesn't run for every possible ball - that's what they like him to do.
"They like him to have hot blood, but instead he's got milk in his veins. David Beckham was told that when he first arrived. It doesn't matter how good you are, you always run for the ball to show you care, so he did that all the time and they loved him. It took him four years to get a title, but they still love him."
With limited game time last season, Gonzalo Higuain scored 18 goals for Los Galácticos, but was sold to Napoli in the summer transfer window. The loss of the classic No.9 has left more pressure on Benzema take on the role, which according to Balague, he is struggling with.
"Benzema is not that at all and he's not a number 9 . Real Madrid should have someone that scores 30 goals a season at number 9 and he's not that."
Hvis pointen var, at vi skulle have en 9'er som skulle deltage i spillet, hvorfor beholdte vi så ikke Özil og satte Isco på 9'er pladsen?
Lad mig vende den anderledes. Hvorfor ikke beholde Higuaín i stedet for Benzema, når der i forvejen er en masse kreative spillere rundt om angriberen? Burde det så ikke være nok med en mand i boksen til at afslutte? Der er bare et lille twist der. Den mand har Real Madrid i forvejen. Han hedder Cristiano Ronaldo. Hvilket leder mig til det næste.
Jeg har også læst artiklen for halvandet år siden, hvor sagaen stammer fra [...]
Hvad i alverden snakker du om? Cristianos udtalelse (om han foretrak Morata eller Benzema): "Of course I prefer to play with one of them, but I won't tell you. It's Ancelotti who decides." Læste man det egentlige svar, i hele sin kontekst, så sagde han rent faktisk Benzema, læst mellem linierne.
Går vi tilbage til tiden med Higuaín, var det egentlig ret åbenlys hvem har foretræk. Higuaín er en mere direkte og selvisk spiller end Benzema. Benzema afleverede og afleverer i højere grad til Ronaldo, frem for i de fleste af tilfældene, at gå direkte efter målet, som Higuaín, der ikke typisk ledte efter afleveringen (som Benzema). Men du kan sikkert stadig ikke forholde dig til, eller følge pointen.
Du overser i øvrigt åbenbart også, at når man har en som Cristiano på sit hold, så bliver det i høj grad ligeledes tilpasset efter ham. Med det in mente, så kan du stille spørgsmålet, om Real Madrid har behov for en som Benzema eller Rooney, eller en som Higuaín eller Mario Gómez. Vil du have en, der i de fleste af tilfældene søger afleveringen og lægger op til din mest scorende spiller, eller en der i de fleste tilfældene selv går efter målet og står for enden af den sidste aflevering?
I forhold til punkt et, så har jeg svaret på det i mit indlæg. Det er angriber/målscorer-debatten om igen. En angriber skal score mål, men Real Madrid har i forvejen to (tre med Benzema) kliniske afsluttere og naturlige målscorere i Ronaldo og Bale. Bale, som forhåbentlig får en fuld opstarssæson til næste sæson, uden forstyrrelser. De optimale betingelser for, at han for alvor kan folde sig ud. Men jeg hentyder selvfølgelig især til Ronaldo, der uden sammenligning er Real Madrids målscorer.
I forhold til punkt tre, så har jeg skrevet det flere gange. Det er vel ikke så svært at forstå. Men det er det åbenbart for dig. Der vil i øvrigt altid være delte meninger om dette, så du kan stikke "essensen" op hvor solen ikke skinner. Især når du selv fedtspiller. Det virker som om du nægter, at forholde dig til noget som helst og snarere søger efter et svar fra en hellig kilde fra oven. Jeg er i øvrigt ikke hverken for eller imod, hverken den ene eller den anden, men jeg kan godt se objektivt på det og prøve at forklare det, ud fra en objektiv vinkel.