Om vores rivaler VII
Peter Lim targeting Dzeko coup
Amadeo Salvo wants to make a statement. Assuming Peter Lim completes his takeover, Valencia will be splashing the cash, as the president stated when announcing the Singaporean tycoon's bid for the club, which includes "€30-40 million to spend in January".
Valencia is currently preparing for a low-profile, tightened-purse-strings approach to the transfer window, but all that will change if Lim pitches up. There are several big-name players on the club's radar, including notably Manchester City striker Edin Dzeko.
The 27-year-old Bosnian is a proven top-class performer, but once more finds himself cast as a misfit at City. After a promising start to life under Manuel Pellegrini, the form of Sergio Agüero and Álvaro Negredo has pushed him back down the pecking order and he has featured just eight times in the Premier League, scoring three goals.
Dzeko's current bumper salary would be impossible for all but the cash-happiest clubs to match, but Lim's arrival could make such a prospect possible. In particular, the club would look to lure targets by offering them longer contracts and the chance to take centre stage in a new era at Valencia.
The Bosnia marksman has several Spanish teammates at City, meaning he has been able to ask around about Valencia. However, 'Los Che' are not the only crisis team on his trail, with beleaguered Inter Milan also believed to be in the frame.
Beyond boosting the squad, Valencia is desperate to offload some players who have become surplus to requirements. Pabón and Postiga are two under-performers who fit the bill, but Pizzi will have the last word on any departures.
Kilde: www.marca.com/2013/12/27/en/football/spa...ball/1388174773.html
El_Juan skrev: Nej, det er ikke kun min opfattelse. Og det er ikke et spørgsmål om du mener, at det ikke rigtig er noget, som du (lad være med, at sige vi (de); tal for dig selv) kan forholde dig til, eller rettere vil forholde dig til. Det er ikke så svært. Med mindre du ikke VIL forholde dig til det. Det er en anden side af sagen. Du siger, at du tidligere har efterspurgt, om nogen kan underbygge hvad Benzema egentlig gør. Læs mit indlæg. Det er lige akkurat noget af det, som jeg har været inde på.
Uanset om jeg skriver "vi", "jeg" eller noget tredje ændrer det ikke på, at forsvaret af, såvel som angrebet på, Benzema foregår på et begyndende stadie. Vi har hans mål og hans assists og derfra bliver der tolket helt fantastisk meget. Vi har intet, der viser, at Benzema rent faktisk går med i spillet. Jeg efterspørger tal (afleveringsprocenter, chancer skabt etc) som kan bruges til at underbygge pointen om, at Benzema går med i spillet.
Dit indlæg underbygger nul og en skid, det påstår. Eller opsummerer andres holdninger.
El_Juan skrev: Du får i øvrigt - i hovedtræk - kun brugernes opfattelser og subjektive holdninger herinde. Nogle underbygget af udefrakommendes opfattelser, med videre. Du kunne i princippet lige så godt sige, at andres opfattelse er underordnet, eftersom du ikke kan forholde dig til det, men det er dit problem. Det nytter selvfølgelig ikke noget, hvis du ikke er enig - på stålfast manér - og har en forudindtaget holdning. Men det er en helt anden side af sagen.
Du har delvist ret. Andres mening er underordnet, men ikke fordi jeg ikke kan forholde mig til det, men nærmere fordi jeg netop ikke efterspørger subjektive meninger og opfattelser. Jeg efterspørger beviser, og uanset hvor klog du end måtte være, så er din mening ikke et bevis i sig selv.
El_Juan skrev: I stedet for at spilde din tid på, at bruge fem linier på at forklare, at du ikke kan forholde dig til det jeg skriver, så kunne du i stedet rent faktist have gjort det, som du åbenbart ikke magtede. Og selvfølgelig kan du eller andre forholde dig til det jeg eller andre skriver, med mindre man ikke gider. Du kunne i stedet passende have pointeret eller argumenteret imod, hvis du ikke er enig. Eller gået i dybden med noget konstruktivt.
Jeg er ikke enig i, at man kan diskutere det på det niveau, hvor du vil diskutere det. Jeg vil højere op. Min opfattelse af hvad en angriber skal, kan forsimples til: Han skal score mål, og han skal bruge så få chancer som muligt på det.
El_Juan skrev: Sagen er den: Benzema er ikke en boksspiller. Han er ikke en typisk 9'er. Han søger ned i banen og deltager i det opbyggende spil. Han er stærk med bolden. Han kan holde fast i den og han formår, at skille sig godt af med den og assistere sine medspillere. Han er endvidere god til, at spille i små rum og har et godt touch på bolden. På minus-siden er han mindre god til, at deltage i det defensive arbejde. Det er hans karakteristika, sådan i hovedtræk. Det er ikke alene min egen opfattelse, mine egne observeringer, men ligeledes underbygget af andres (observationer, red.), om end formuleret og udtrykt på min måde, i sidste ende med min pointe. Hvad er det, der er så svært, at forholde sig til ved det?
Hvis man kigger på resten af min post, så burde man kunne fange, hvorfor jeg har markeret i ovenstående. Jeg har ellers gjort det umådeligt simpelt, hvad jeg efterspørger. Jeg efterspørger underbygning af pointer, og det er ikke ved hjælp af andres pointer, men med tal.
Jeg har svært ved at understrege (specielt overfor dig virker det til), hvor lidt andres mening om Benzema betyder for mig, når jeg efterspørger noget helt andet. Forstå mig ret: Din mening om Benzema er ligeså god som alle andres, men hverken den eller andres er brugbare her. Dette gælder også min egen mening om Benzema.
El_Juan skrev: Det er ingen der siger, at det er vigtigere han deltager i det opbyggende spil, end han scorer mål. Det er DIN opfattelse af hvad andre har givet til udtryk. Ikke ordret. For selvfølgelig må man forvente af en angriber, at han scorer mål. Det gælder ligeledes for Benzema, som er i øvrigt er en glimrende afslutter, men det er vel naturligt og ikke særlig svært at forholde sig til, at desto længere han søger ned i banen for at deltage - og kommer længere væk fra boksen - desto mindre chance er der for at score, som hvis han havde befundet sig hyppigere inde i boksen. Han kan netop godt lide at falde ned, deltage i spillet og søge rummene mellem linierne. Det er en naturlig del af hans spil, snarere end så meget andet. Og det er i øvrigt ikke fordi Benzema ikke scorer eller har scoret mål for Real Madrid. Hans tal er fantastisk ganske pæne på målscorings-fronten.
Med ganske pæne tal så kan man være i en klub som Arsenal. Jeg forholder mig til de skud en angriber tager per mål, og der er hans tal altså ikke så pæne igen (omkring 11 procentpoint dårligere i La Liga end Higuain sidste sæson).
El_Juan skrev: Går vi tilbage til tiden med Higuaín, var det egentlig ret åbenlys hvem har foretræk. Higuaín er en mere direkte og selvisk spiller end Benzema. Benzema afleverede og afleverer i højere grad til Ronaldo, frem for i de fleste af tilfældene, at gå direkte efter målet, som Higuaín, der ikke typisk ledte efter afleveringen (som Benzema). Men du kan sikkert stadig ikke forholde dig til, eller følge pointen.
Hvorfor var det åbenlyst? Er du da af den holdning, at Ronaldo mener personlig succes er vigtigere end kollektiv succes?
Jeg kan ikke lide, at du skriver spekulationer som fakta.
El_Juan skrev: I forhold til punkt et, så har jeg svaret på det i mit indlæg. Det er angriber/målscorer-debatten om igen. En angriber skal score mål, men Real Madrid har i forvejen to (tre med Benzema) kliniske afsluttere og naturlige målscorere i Ronaldo og Bale.
Så en angriber skal score mål, men vi har i forvejen to andre som opfylder den rolle. Skal vi så have tre, eller skal vores angriber have en anden rolle? Jeg spørger helt oprigtigt, fordi jeg gerne vil vide hvad der er vigtigst for dig: Skal han score mål eller er det alligevel ikke så vigtig en funktion, fordi to andre tager sig af det?
El_Juan skrev: I forhold til punkt tre, så har jeg skrevet det flere gange. Det er vel ikke så svært at forstå. Men det er det åbenbart for dig. Der vil i øvrigt altid være delte meninger om dette, så du kan stikke "essensen" op hvor solen ikke skinner. Især når du selv fedtspiller. Det virker som om du nægter, at forholde dig til noget som helst og snarere søger efter et svar fra en hellig kilde fra oven. Jeg er i øvrigt ikke hverken for eller imod, hverken den ene eller den anden, men jeg kan godt se objektivt på det og prøve at forklare det, ud fra en objektiv vinkel.
Nej. Det har du ikke skrevet flere gange. Du har skrevet din og andres opfattelse, men på ingen måde har du svaret på, hvad jeg har efterspurgt. Din mening er i øvrigt ikke objektiv, og vil aldrig blive det.
Jeg gider ikke engang åbne op for hvad jeg åbenbart fedtspiller med - specielt ikke når der kan være så mange fornærmelser gemt i den lille tekst du har skrevet denne gang. Jeg er oprigtigt træt af det, og du må egentlig godt stoppe det og hæve niveauet fra infantile stikpiller til en reel diskussion. På forhånd tak.
Så lad være med, at skrive til mig, hvis du mener det er uinteressant. Længere er den ikke. Og om du blot måtte skrive i trods, fordi du bliver provokeret, så skulle du nok bare helt lade være. For det virker snarere sådan, eftersom du ret beset ikke forholder dig til hovedparten af det jeg kommer med. Det er lige med, at navigere på dybt vand...
Vi har intet, der viser, at Benzema rent faktisk går med i spillet. Jeg efterspørger tal (afleveringsprocenter, chancer skabt etc) som kan bruges til at underbygge pointen om, at Benzema går med i spillet.
Dit indlæg underbygger nul og en skid, det påstår. Eller opsummerer andres holdninger.
Det er din mærkværdige tolkning af det. Du ser vel Real Madrids kampe, såvel som de fleste af os. Så må du bidrage med, hvad du tænker og observerer, i stedet for at negligere andres tanker og observationer, når de rent faktisk kommer med noget konstruktivt. Det ene udelukker nu engang ikke det andet. Hvis du efterspørger tal og andet underbyggelse, så led efter det på internettet. Hvis du vitterligt er interesseret i det, så skulle man tro, at du havde gjort det forlængst. Det underbygger min pointe og forståelse. At du er uenig og ikke vil høre andet, end dine forudindtagede holdninger og i øvrigt ikke selv formår, at gå i dybden med det, men blot venter på, at få det serveret, er en anden ting.
Hvis der er én, der er uinteressant, at diskutere med, så er det en som dig, der ikke sætter sig bare lidt ind i tingene, men alligevel skal sidde og kloge sig på andres bekostning, uden egentlig selv at bidrage. Og hør nu her. Modsat dig, så kommer jeg rent faktisk med noget konstruktivt - tanker og observationer - hvad enten det er min egen subjektive holdning, mine egne tanker og observeringer eller andres observationer og anskuelser af tingene. Du formår knap nok, at komme med tilsvarende fra din synsvinkel. Så lad være med at klandre andre, når du ikke selv kan bidrage. Det er sølle, ligeledes, at klandre mig for det selv samme, som du selv sidder og gør. Det er nok så småligt. Hvis det ikke er godt nok til dig, så gør noget konstruktivt ved det. Og hvis du er så forhippet på at komme højere op, så fordyb dig i det.
Jeg efterspørger beviser, og uanset hvor klog du end måtte være, så er din mening ikke et bevis i sig selv.
Smil og vær lidt open-minded. Hvis du vitterligt er så forhippet på, at få egentlig bevisforståelse, så gå i dybden med det, i stedet for at tale om det. Sæt lidt handling bag! Og det var netop min pointe. Du kan sagtens forholde dig til det, men du VIL ikke. Fodbold er nu engang i grove træk subjektivt og alt kan nu engang ikke bevises. Der er ikke et endegyldig svar, et endegyldigt bevis eller en endegyldig sandhed. Vi har hver især ret i det vi oplever og ser, indtil vi selv erkender, at det udelukkende er vores egen oplevelse og ikke alle andres. Lidt menneskelig forståelse, tak.
Jeg er ikke enig i, at man kan diskutere det på det niveau, hvor du vil diskutere det. Jeg vil højere op. Min opfattelse af hvad en angriber skal, kan forsimples til: Han skal score mål, og han skal bruge så få chancer som muligt på det.
Selvfølgelig kan man det. Men du vil ikke og du er af en anden holdning. Fordi du vil højere op, er ikke ensbetydende med, at man ikke kan tage udgangspunkt i og forholde sig til andres pointer, forståelser, tanker og observationer, f.eks. det jeg kommer med. Jeg har fundet ud af, at du søger svar fra en hellig kilde fra oven, men prøv nu lige, at komme ned og start et sted. Tag del i det og bidrag, i stedet for at stikke næsen i sky og fremstå som et bedrevidende fjols, der kun godtager endegyldige beviser og sandheder. Det bliver ikke bedre af, at du ordret bruger vendningen: Jeg vil højere op. Har du overvejet euforiserende stoffer eller Ryanair? :-)
Med ganske pæne tal så kan man være i en klub som Arsenal. Jeg forholder mig til de skud en angriber tager per mål, og der er hans tal altså ikke så pæne igen (omkring 11 procentpoint dårligere i La Liga end Higuain sidste sæson).
Alligevel matcher han stort set Higuaín scoringsmæssigt. I mesterskabssæsonen overgik han ham i øvrigt, men det glemmer vi bare ;-)
Så en angriber skal score mål, men vi har i forvejen to andre som opfylder den rolle. Skal vi så have tre, eller skal vores angriber have en anden rolle? Jeg spørger helt oprigtigt, fordi jeg gerne vil vide hvad der er vigtigst for dig: Skal han score mål eller er det alligevel ikke så vigtig en funktion, fordi to andre tager sig af det?
"Jeg er i øvrigt ikke hverken for eller imod, hverken den ene eller den anden, men jeg kan godt se objektivt på det og prøve at forklare det, ud fra en objektiv vinkel". Det undrer mig i øvrigt, at du stiller det spørgsmål, når du alligevel ikke, er interesseret i at forholde dig til min subjektive holdning. Og det undrer mig især, når du nu vil højere op og søger noget 'større'. Jeg har i øvrigt svaret på det tidligere: "For selvfølgelig må man forvente af en angriber, at han scorer mål. Det gælder ligeledes for Benzema, som er i øvrigt er en glimrende afslutter, men det er vel naturligt og ikke særlig svært at forholde sig til, at desto længere han søger ned i banen for at deltage - og kommer længere væk fra boksen - desto mindre chance er der for at score, som hvis han havde befundet sig hyppigere inde i boksen". I bund og grund handler det du spørger om ligeledes om holdets mekanismer. Om at tilpasse det efter spillernes styrker og karakteristika. Og det som jeg har beskrevet, er nu engang mere naturligt for Benzema.
Det er i øvrigt interessant, at du stadig ikke forholder dig til perioden i september og oktober, hvor debatten gik på det selv samme. Men det må vel være gået din næse forbi, deroppe hvor du sidder. I forlængelse af dette har jeg rent faktisk forholdt mig til det. Læs hvad jeg skrev...
Jeg er oprigtigt træt af det, og du må egentlig godt stoppe det og hæve niveauet fra infantile stikpiller til en reel diskussion.
Bu-fucking-hu. Du sidder og klandrer mig for noget, mens du samtidig agerer på selv samme måde. Jeg skriver lige nøjagtig i øjenhøjde. Og hvad du er træt af, er dit problem. Det er noget i DIG. Men det er selvfølgelig lettere, at pege fingre af andre. Noget med en sten og et glashus. Vi projicerer ganske. Og velbekomme!
PS. Vi har gjort det godt og formået, at dreje det væk fra den fodboldmæssige debat. Mon det var fordi, vi ikke kunne forholde os til det - og forholde os til det subjektive? :-)
Jeg prøver at åbne op, skabe lidt forståelse, bidrage til debatten og give noget stof til eftertanke. Hvis du ikke kan lide det jeg bidrager med, så står det dig frit for ikke at læse, kommentere eller forholde dig til det. Hvis en enkelt eller to føler sig provokeret, så er der nok ingen skade sket. Der er intet personligt i det og hvis man tager det personligt, så er det ens eget. Akkurat som det er mit eget, hvis jeg føler mig provokeret. Og om nogle mener jeg er arrogant, er hvad det er. Jeg nyder, at fordybe mig, sætte mig ind i tingene og give noget af det videre. Om det udelukkende er mit eget, eller jeg tager andres med ind over det, så er den samlede pakke blot én måde, at anskue tingene på. Så kan debattere ud fra det og forhåbentlig kommer der andre vinkler på, så der skabes endnu mere stof til eftertanke. Det ene udelukker som sagt ikke det andet. Take it or leave it.
Valencia CF have closed a deal with Juan Antonio Pizzi to make the Argentine the new manager of the club. Pizzi comes to Mestalla fresh from winning the Torneo Clausura in his homeland with San Lorenzo de Almagro (he has also won a league title in Chile with Universidad Católica in 2010). He will be joined at Valencia CF by fitness coach Alejandro Richino and assistant Manuel Suárez.
Atlético forbederer sig på, at fremtidssikre Diego Costa og Thibaut Courtois. Flere klubber er angiveligt interesserede i Costa og det er ikke utænkeligt, at en klub betaler hans frikøbsklausul til sommer. Atlético skal, som tidligere nævnt, sælge for 40-50 mio. € hver sommer. Ang. Courtois, så vil Atlético gerne beholde ham.
Så ventes det, at Valdés snart er tilbage i aktion for Barcelona. Han forventes klar igen til Elche-kampen.
El_Juan skrev:
Vi har intet, der viser, at Benzema rent faktisk går med i spillet. Jeg efterspørger tal (afleveringsprocenter, chancer skabt etc) som kan bruges til at underbygge pointen om, at Benzema går med i spillet.
Det er din mærkværdige tolkning af det. Du ser vel Real Madrids kampe, såvel som de fleste af os. Så må du bidrage med, hvad du tænker og observerer, i stedet for at negligere andres tanker og observationer, når de rent faktisk kommer med noget konstruktivt. Det ene udelukker nu engang ikke det andet.
Hvad jeg tænker og observerer er ligeså uinteressant og ubetydeligt som hvad alle andre tænker og observerer. Jeg er ikke af den opfattelse, at min holdning er bedre end din. Hvis jeg var det, så ville jeg skrive hvad jeg mener om Benzema og ignorere alt andet.
El_Juan skrev: Hvis du efterspørger tal og andet underbyggelse, så led efter det på internettet. Hvis du vitterligt er interesseret i det, så skulle man tro, at du havde gjort det forlængst. Det underbygger min pointe og forståelse. At du er uenig og ikke vil høre andet, end dine forudindtagede holdninger og i øvrigt ikke selv formår, at gå i dybden med det, men blot venter på, at få det serveret, er en anden ting.
Nu er det jo trods alt ikke mig, som påstår, at Benzema går bedre med i spillet end andre, så det er vel urimeligt, at bede mig om at bevise din pointe. Synes du ikke?
El_Juan skrev: Hvis der er én, der er uinteressant, at diskutere med, så er det en som dig, der ikke sætter sig bare lidt ind i tingene, men alligevel skal sidde og kloge sig på andres bekostning, uden egentlig selv at bidrage. Og hør nu her. Modsat dig, så kommer jeg rent faktisk med noget konstruktivt - tanker og observationer - hvad enten det er min egen subjektive holdning, mine egne tanker og observeringer eller andres observationer og anskuelser af tingene. Du formår knap nok, at komme med tilsvarende fra din synsvinkel. Så lad være med at klandre andre, når du ikke selv kan bidrage. Det er sølle, ligeledes, at klandre mig for det selv samme, som du selv sidder og gør. Det er nok så småligt. Hvis det ikke er godt nok til dig, så gør noget konstruktivt ved det.
Jeg har for længe siden kommet med mit bud på, hvad en angribers job er. Meget forsimplet skal han score flest mulige mål på færrest mulige chancer. Der kan jeg sagtens finde statistik, som viser, at Benzema ikke er i nærheden af hvad vi har brug for. Det bliver affejet med argumenter som "det er ikke Benzemas rolle" og "han går med i spillet". Her forholder man sig i første omgang ikke til hvad Benzemas rolle egentlig er, og i anden omgang forholder mig sig hverken til hvad det betyder, eller hvordan man beviser det.
El_Juan skrev:
Jeg efterspørger beviser, og uanset hvor klog du end måtte være, så er din mening ikke et bevis i sig selv.
Smil og vær lidt open-minded. Hvis du vitterligt er så forhippet på, at få egentlig bevisforståelse, så gå i dybden med det, i stedet for at tale om det. Sæt lidt handling bag! Og det var netop min pointe. Du kan sagtens forholde dig til det, men du VIL ikke. Fodbold er nu engang i grove træk subjektivt og alt kan nu engang ikke bevises. Der er ikke et endegyldig svar, et endegyldigt bevis eller en endegyldig sandhed. Vi har hver især ret i det vi oplever og ser, indtil vi selv erkender, at det udelukkende er vores egen oplevelse og ikke alle andres. Lidt menneskelig forståelse, tak.
Jeg er ikke konstruktivist, ej heller socialkonstruktivist, så jeg er naturligvis ikke enig i ovenstående. Man sagde i øvrigt engang det samme om baseball, men som filmen Moneyball viser, så kom de sig over det.
El_Juan skrev:
Selvfølgelig kan man det. Men du vil ikke og du er af en anden holdning. Fordi du vil højere op, er ikke ensbetydende med, at man ikke kan tage udgangspunkt i og forholde sig til andres pointer, forståelser, tanker og observationer, f.eks. det jeg kommer med. Jeg har fundet ud af, at du søger svar fra en hellig kilde fra oven, men prøv nu lige, at komme ned og start et sted. Tag del i det og bidrag, i stedet for at stikke næsen i sky og fremstå som et bedrevidende fjols, der kun godtager endegyldige beviser og sandheder. Det bliver ikke bedre af, at du ordret bruger vendningen: Jeg vil højere op. Har du overvejet euforiserende stoffer eller Ryanair? :-)
Det her er en uendelig diskussion, hvis vi skal komme frem til om vi har den rigtige angriber eller ej på din måde. Til slut vil vi konkludere, at vi ikke er enige, men har fået en større fornemmelse for hinandens synspunkter. I mellemtiden vil hele Real Madrids hold være skiftet ud, og vi kan begynde forfra. Lyder det ikke bare vildt sjovt og produktivt?
Jeg har prøvet Ryanair, og det var ikke mig. Hvis du foreslår euforiserende stoffer i samme sætning, så er det nok heller ikke mig.
El_Juan skrev:
Alligevel matcher han stort set Higuaín scoringsmæssigt. I mesterskabssæsonen overgik han ham i øvrigt, men det glemmer vi bare ;-)
Ja, jeg synes vi skal ignorere mesterskabssæsonen. Specielt fordi Higuain kun skulle bruge 2,4 skud for at score. Benzema skulle bruge over dobbelt så mange med 5,1. Faktisk var det kun halvdelen af Benzemas skud som overhovedet ramte målet, så jeg synes vi skal ignorere den sæson. For i den konkurrence bliver Benzema jordet.
El_Juan skrev:
"Jeg er i øvrigt ikke hverken for eller imod, hverken den ene eller den anden, men jeg kan godt se objektivt på det og prøve at forklare det, ud fra en objektiv vinkel". Det undrer mig i øvrigt, at du stiller det spørgsmål, når du alligevel ikke, er interesseret i at forholde dig til min subjektive holdning. Og det undrer mig især, når du nu vil højere op og søger noget 'større'. Jeg har i øvrigt svaret på det tidligere: "For selvfølgelig må man forvente af en angriber, at han scorer mål. Det gælder ligeledes for Benzema, som er i øvrigt er en glimrende afslutter, men det er vel naturligt og ikke særlig svært at forholde sig til, at desto længere han søger ned i banen for at deltage - og kommer længere væk fra boksen - desto mindre chance er der for at score, som hvis han havde befundet sig hyppigere inde i boksen". I bund og grund handler det du spørger om ligeledes om holdets mekanismer. Om at tilpasse det efter spillernes styrker og karakteristika. Og det som jeg har beskrevet, er nu engang mere naturligt for Benzema.
Vi skal blive enige om hvad der er vigtigt før vi kan måle det. Det kan være, at vi bliver enige om noget forkert, men i det mindste måler vi det samme. Det jeg spørger om er ganske legitimt. Som jeg har pointeret tidligere er Benzema ikke en afslutter, hvilket jeg har underbygget med tal. Du har beskrevet hvad Benzema gør, men ikke hvad du ønsker at vores angriber skal gøre. Hvis jeg ikke har nævnt det før, så kan jeg ikke lide de vage argumenter, som "han søger ned i banen" og "han deltager i spillet", for det er vel ikke et mål i sig selv, at søge ned i banen? Så skal vi vel bare finde nogle heatmaps, som viser at vores en angriber, som løber mod bolden, og så har vi den angriber vi skal bruge?
El_Juan skrev: Det er i øvrigt interessant, at du stadig ikke forholder dig til perioden i september og oktober, hvor debatten gik på det selv samme. Men det må vel være gået din næse forbi, deroppe hvor du sidder. I forlængelse af dette har jeg rent faktisk forholdt mig til det. Læs hvad jeg skrev...
Er det interessant, at jeg ikke finder en periode på under to måneder interessant? Eller er det interessant, at jeg ikke finder debatten interessant? Jeg ved helt ærligt ikke hvad du vil have, at jeg skal forholde mig til, så jeg vælger at ignorere det. Hvis du mener, at det er vigtigt, så vender du vel tilbage til det. Det var mit udgangspunkt.
El_Juan skrev:
Jeg er oprigtigt træt af det, og du må egentlig godt stoppe det og hæve niveauet fra infantile stikpiller til en reel diskussion.
Bu-fucking-hu. Du sidder og klandrer mig for noget, mens du samtidig agerer på selv samme måde. Jeg skriver lige nøjagtig i øjenhøjde. Og hvad du er træt af, er dit problem. Det er noget i DIG. Men det er selvfølgelig lettere, at pege fingre af andre. Noget med en sten og et glashus. Vi projicerer ganske. Og velbekomme!
Jeg er jo ikke den eneste, som er træt af den måde du skriver på. Det er så belejligt, at du kan lægge det over på mig, og derved gøre det mit problem, fremfor rent faktisk at forholde dig til om der kunne være noget i det jeg skriver.
El_Juan skrev: Jeg prøver at åbne op, skabe lidt forståelse, bidrage til debatten og give noget stof til eftertanke. Hvis du ikke kan lide det jeg bidrager med, så står det dig frit for ikke at læse, kommentere eller forholde dig til det.
Det er svært, når den samme tekst bliver smidt i alle emner, som jeg bevæger mig i. Teksten fortjente åbenbart, at blive ophøjet til noget større end blot et indspark, siden at den skulle med i alle emner.
El_Juan skrev: Jeg nyder, at fordybe mig, sætte mig ind i tingene og give noget af det videre. Om det udelukkende er mit eget, eller jeg tager andres med ind over det, så er den samlede pakke blot én måde, at anskue tingene på.
Tro det eller ej, men jeg sætter pris på det. Det jeg ikke sætter pris på er, at holdninger bruges til at understøtte holdninger.
BBB skrev: Nu er det jo trods alt ikke mig, som påstår, at Benzema går bedre med i spillet end andre, så det er vel urimeligt, at bede mig om at bevise din pointe. Synes du ikke?
For det første, så er der INGEN der har påstået, at han går bedre med i spillet end andre. Det jeg har sagt er at han i højere grad går ned i banen og deltager i spillet. Jeg har fremlagt mine tanker og pointer, side op og ned. Det står lige der. Bevise min pointe? Vil du have, at jeg skal klippe en video sammen? Det er observationer og tanker. Hvordan kan det være så svært, at forstå? Og hvordan kan det være så svært at forstå, at det ikke er noget, der endegyldigt kan bevises og der ikke findes et endegyldigt svar, eller en endegyldig sandhed? Det er ikke et videnskabeligt eksperiment jeg skal sidde og udrede...
BBB skrev: Jeg har for længe siden kommet med mit bud på, hvad en angribers job er. Meget forsimplet skal han score flest mulige mål på færrest mulige chancer. Der kan jeg sagtens finde statistik, som viser, at Benzema ikke er i nærheden af hvad vi har brug for. Det bliver affejet med argumenter som "det er ikke Benzemas rolle" og "han går med i spillet". Her forholder man sig i første omgang ikke til hvad Benzemas rolle egentlig er, og i anden omgang forholder mig sig hverken til hvad det betyder, eller hvordan man beviser det.
Nej, du kan IKKE finde en statistik der BEVISER, at Benzema ikke er i nærheden af hvad vi har brug for. Du kan måske finde en statistisk, der underbygger din holdning om, at du mener han ikke er i nærheden af, hvad holdet har brug for. Det gør det ikke til et endegyldigt bevis. Nu gør du nøjagtig det samme, som du klandrer mig for. Du har lige skrevet, at det du ikke sætter pris på er, at holdninger bruges til at understøtte holdninger, men det er nøjagtig det samme du lige har gjort. Om det er statistik eller kompente holdninger der bruges. Sidstnævnte er ofte underbygget af førstnævnte. Og igen kommer der en masse ord, uden noget konkret bag, hvor du i stedet bare taler løs om det konkrete, i stedet for rent faktisk, at bringe det ind i snakken.
Forstå nu, at min pointe ikke for at komme med et bevis på, om Benzema er eller ikke er det, som Real Madrid har brug for. Jeg forklarer hvilken type spiller Benzema er, hans karakteristika og hvad der er naturligt for ham på banen. Det skal lige så vel sættes i en samlet kontekst omkring holdets mekanismer, hvilket i bund og grund tager udgangspunkt i den enkelte spillers styrker og karakteristika, som man prøver at sætte holdet og dets koncept op ud fra.
Dit bud på, hvad en angribers job er, er en ting. Men sagen er nu engang den, at angriberne er forskellige, har forskellige karakteristika, forskellige styrker og forskellige svagheder. Så kan du i stedet snakke om, hvad du mener en angriber skal bringe. Det er i øvrigt ikke noget, der er rigtig eller forkert på den front, selv om du gerne vil have 'beviser'. Og det er immervæk forsimplet. Læs i øvrigt hvad jeg skrev tidligere:
For selvfølgelig må man forvente af en angriber, at han scorer mål. Det gælder ligeledes for Benzema, som er i øvrigt er en glimrende afslutter, men det er vel naturligt og ikke særlig svært at forholde sig til, at desto længere han søger ned i banen for at deltage - og kommer længere væk fra boksen - desto mindre chance er der for at score, som hvis han havde befundet sig hyppigere inde i boksen. Han kan netop godt lide at falde ned, deltage i spillet og søge rummene mellem linierne. Det er en naturlig del af hans spil, snarere end så meget andet. Og det er i øvrigt ikke fordi Benzema ikke scorer eller har scoret mål for Real Madrid. Hans tal er fantastisk ganske pæne på målscorings-fronten.
(Så tror da pokker, at Benzema netop ikke er en afslutter, som i øvrigt selv siger senere hen. Bemærk i øvrigt, at jeg udelukkende snakker om mål, ikke det, som du begynder, at vade rundt i efterfølgende).
Lad være med, at proppe dine ord i min mund. Du tolker det, som du vil, men respekter det jeg har udtalt. Selv i ovenstående indlæg prøver jeg, at komme med en forklaring på, hvilken type Benzema er. Benzemas rolle og det faktum, at han som en naturlig del af sit spil, gerne falder ned og deltager i det opbyggende spil, er ikke affejning med argumenter. Jeg kommer med en posibel forklaring på hvilken type Benzema er. Jeg kan sagtens følge, at du ikke mener, han er den type Real Madrid mangler. Det er din subjektive holdning. Jeg prøver ikke, at postulere om han eller ikke er den Real Madrid har brug. Og det må du lige så vel kunne forstå og respektere. Jeg forholder mig i øvrigt lige præcis til den rolle, som Benzema har. Det er ikke afhængigt af, om du mener det samme eller ej. Det er min holdning! Din evige snak om hvordan man beviser det... Det må du selv rode med. Efter min mening, er det søgt og mangel på forståelse.
BBB skrev: Det her er en uendelig diskussion, hvis vi skal komme frem til om vi har den rigtige angriber eller ej på din måde.
Her bliver det lidt tragikomisk. For det er en skarp understregning af, at du ikke har forstået halvdelen af det, som jeg har forklaret. Modsat dig, så bunder det jeg har forklaret nemlig lige netop ikke i, om vi har den rigtige angriber eller ej. Det har jeg sågar skrevet ordret. Forståelse og stof til eftertanke. For at få lidt andre vinkler på. Når jeg forklarer, at Benzema - efter min og mange andres mening - ikke er decideret 9'er, men i højere grad en angriber, der godt kan lide, at gå ned i banen og deltage i det opbyggende spil, så er det ikke for at understøtte, at han måtte være den rigtige angriber. Der er en simpel forklaring af hvilke type han er, for at skabe lidt i forståelse. Med det in mente, kan man så tage snakken videre og begynde at snakke om, hvor vidt det egentlig er det Benzema bidrager med, som Real Madrid har brug for. Det mener du tydeligivis ikke og fred være med det, men det er ikke ensbetynde med, at det ikke er en mulighed, der kan være lige så god, som det du efterspørger (henvist til din forsimplede forklaring på hvad du mener Real Madrid har brug for). Det ikke udelukker som sagt ikke det andet. Og der er ikke noget, der er mere rigtig end det andet. Det er subjektive holdninger. Det er fucking fodbold. Og du kan stikke din snak om beviser op hvor solen ikke skinner.
BBB skrev: Ja, jeg synes vi skal ignorere mesterskabssæsonen. Specielt fordi Higuain kun skulle bruge 2,4 skud for at score. Benzema skulle bruge over dobbelt så mange med 5,1. Faktisk var det kun halvdelen af Benzemas skud som overhovedet ramte målet, så jeg synes vi skal ignorere den sæson. For i den konkurrence bliver Benzema jordet.
Jeg synes ikke vi skal ignorere mesterskabssæsonen. Om Higuaín kun skulle bruge 2,4 skud på mål for at score, ændrer ikke på, at Benzema stadig scorede flere mål. Det er åbenbart ikke længere nok i sig selv. Jeg vil lige minde dig om, at 2,4 skud på mål ikke tæller i sidste ende på måltavlen. Det understreger endvidere min pointe. Der er flere måder, at anskue det på, hvilket jeg hele tiden har understreget. Vurderer du også Ronaldo på hvor mange forsøg han skal bruge før han scorer?
Jeg er i øvrigt ikke interesseret i, om Benzema bliver jordet eller ej. Det er muligt, at det er en konkurrence i sig selv for dig, men dig om det. Det understreger i øvrigt en anden af mine pointer. Jeg har tidligere sagt, at Higuaín er mere direkte end Benzema. Higuaín skyder i højere grad på mål, end han prøver, at finde den sidste aflevering, som Benzema. Logisk vil det derfor være, at Higuaín kommer frem til flere chancer end Benzema. Og eftersom han er en type, der er mere direkte og i højere befinder sig i boksen, for anden af den sidste aflevering, med afslutningen, så skulle han vel egentlig også have en bedre statistik på den front. Men igen; det er blot en helt anden måde, at anskue det på. Ikke et bevis eller en endegyldig forklaring, men det udelukker det ikke, eller gør det hverken mere eller mindre relevant.
BBB skrev: Vi skal blive enige om hvad der er vigtigt før vi kan måle det. Det kan være, at vi bliver enige om noget forkert, men i det mindste måler vi det samme. Det jeg spørger om er ganske legitimt. Som jeg har pointeret tidligere er Benzema ikke en afslutter, hvilket jeg har underbygget med tal. Du har beskrevet hvad Benzema gør, men ikke hvad du ønsker at vores angriber skal gøre. Hvis jeg ikke har nævnt det før, så kan jeg ikke lide de vage argumenter, som "han søger ned i banen" og "han deltager i spillet", for det er vel ikke et mål i sig selv, at søge ned i banen? Så skal vi vel bare finde nogle heatmaps, som viser at vores en angriber, som løber mod bolden, og så har vi den angriber vi skal bruge?
Man kan ikke blive enige om noget forkert. Hvem definerer rigtigt og forkert? Og nu har jeg sagt det for sidste gang. Jeg har ikke beskrevet, hvad jeg ønsker, for jeg er hverken for eller imod det ene eller det andet i den kontekst, som jeg forklarer og kommer med mine pointer. Det er efter min mening en anden og længere debat, der ligeledes i høj grad handler om måden Real Madrid skal spille på. Jeg har kastet nogle vinkler op i luften, som man kan tygge lidt på. Om end jeg stadig mener angriber/målscorer-debatten er helt ude i hampen. Der mangler lidt grundlæggende forståelse. Man klandrer bl.a. Benzema, uden at tage in mente, hvad han egentlig bidrager med. Samtidig overser flere, at Real Madrid rent faktisk har en målscorer og afslutter, som lige nu er bedre end alle andre i branchen. Hvorfor jeg ligeledes tidligere spurgte: Vil du have en, der i de fleste af tilfældene søger afleveringen og lægger op til din mest scorende spiller, eller en der i de fleste tilfældene selv går efter målet og står for enden af den sidste aflevering? Du ønsker en målscorer (tror jeg nok, du vægter åbenbart hvor mange chancer en spiller skal bruge for at score højere, end det egentlige antal mål). Godt så. Færdig og afdebaderet. Det jeg ville bidrage var, var udspecificering af typen der søger afleveringen og typen der står for enden af afleveringen, til videre debat om hvad holdet har brug for. En debat jeg ikke selv er gået ind i. Jeg udmærket klar over, at du er så vidt. Det er jeg ikke. Og det er der kæden hopper af for dig.
BBB skrev: Som jeg har pointeret tidligere er Benzema ikke en afslutter, hvilket jeg har underbygget med tal.
Tager du pis på mig? Det er lige netop det, som jeg hele tiden har prøvet på at forklare og givet til kende. Og i øvrigt lige har gentaget. Så enten læser du ikke hvad jeg skriver, eller også VIL du ikke forstå. Du tolker på mærkværdig vis. Det kan ydermere siges meget simpelt: What we've got here is (a) failure to communicate...
BBB skrev: Det er så belejligt, at du kan lægge det over på mig, og derved gøre det mit problem, fremfor rent faktisk at forholde dig til om der kunne være noget i det jeg skriver.
Lige så belejligt, som det er for dig, at gøre det samme? Og lige så belejligt, hvis du rent faktisk forholdte dig til jeg skrev, akkurat som omvendt. Jeg har ikke sagt, at der ikke kunne være noget i det, som du skriver. Jeg har til gengæld klart udtrykt, at det ene ikke udelukker det andet, eller er mere rigtigt eller forkert. Der findes ingen endegyldige beviser, for der er ikke defineret nogen stedet, hvad der er rigtigt eller forkert. Undskyld mig, men så fat det dog. Og skru ned for hykleriet og dobbeltmoralen. Pas dit eget i stedet. Så passer jeg mit. Der er intet personligt i det og hvis man tager det personligt, så er det ens eget. Akkurat som det er mit eget, hvis jeg føler mig provokeret.
Edit: God jul og godt nytår.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
asp3200 skrev: Find jer et rum
Eller find tilbage til trådens emne...........
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Manchester United skulle være yderst interesserede i midtbanespilleren. I det hele taget meldes der om stor interesse for England. Ligeledes er Bayern München og FC Barcelona angiveligt interesserede. Det kan dog blive en dyr affære, for dem der vil have fingrene i ham. Frikøbsklausulen lyder på 60 mio. €.
Det bliver spændende om Atléti kan holde på Diego Costa, Courtois og Koke til sommer. Der er ligeledes stor interesse for spillere som Arda Turan, Tiago, Cristian Rodríguez og formstærke Raúl García.
(Kilde: as.com/diarioas/2013/12/28/english/1388254294_864510.html)
Juventus er eftersigende ude efter Di María og Mandzukic. I hvert fald hvis man skal tro italienske Tuttosport og spanske AS:
Tuttosport: Juventus to make move for Ángel Di María
The Italian daily insists that Di María and Bayern Munich's Mario Mandzukic are top of the Bianconeri's shopping list for the coming season.
Real Madrid’s Ángel Di María is among the players being targeted by Serie A club Juventus for next season, according to Tuttosport.
The newspaper reports that the Italian champions have set their sights on creating the “world’s strongest midfield” by bringing in the Argentina international alongside current Bianconeri stars Andrea Pirlo, Paul Pogba and Arturo Vidal.
It is not the first time that Di María has been linked with a move away from the Santiago Bernabéu. A few weeks ago, it was reported that negotiations between Real Madrid and Monaco were at an advanced stage. However, a deal has not been confirmed by either club.
(Kilde: as.com/diarioas/2013/12/27/english/1388153213_519281.html)
www1.skysports.com/football/news/11669/9...cardiff-city-stadium
- Mata10
- Gæst
-
Det er jo helt vildt at den her fyr kan gøre sig selv til grin gang på gang! Han siger at Suarez burde have fået gult for at dive selvom, at Eto´o begår et klokkeklart straffespark.
I sidste måned sagde han også at det straffe Chelsea fik mod West Brom var spot on.
Folk ville nok have mere respekt for ham, hvis han ikke opførte sig som en skændsel hele tiden!
"Lewandowski will announce his move to Bayern on 2nd January"
Polish TV host, Mateusz Borek took to Twitter to reveal that Robert Lewandowski will announce his move to Bayern Munich on the 2nd January. The fact that Borek sent the tweet just after the Polish striker had appeared on his show, 'Football Café' makes it all the more likely.
Lewandowski's contract with Borussia Dortmund ends next summer, so from 1st January he is free to sign for any club. The rumour mill had been indicating that he would sign for Bayern for some time now, but the striker has never wanted to confirm. Next Thursday could be the day.
Other clubs interested in signing Lewandowski included Real Madrid, Barcelona and Manchester United, but for now it seems he is set to continue in the Bundesliga.
(Kilde: www.marca.com/2013/12/29/en/football/int...ball/1388343529.html)
Det virker ikke usandsynligt. Om det så lige præcis bliver den dag, er jeg så ikke helt overbevist om, men for midt vedkommende er der ingen tvivl om, at Lewandowski fortsætter i Bayern München.