Om vores rivaler VII
- RasmusKring
- Gæst
-
Det ville da være dejligt at få en tidligere madridista hjem igen, hvis det kan gøres til billige penge, men jeg har svært ved at se ham passe godt ind i truppen. Hvis vi har brug for en type som ham, så var det en kæmpe fejl at sælge Özil, der bidrager med mange af de samme kvaliteter.
Stoke City midfielder Wilson Palacios could be poised for a switch to Real Betis, according to reports in Spain. The Honduras international has been a fringe player at the Britannia Stadium since his 2011 move from Tottenham and speculation suggests Betis are preparing a January bid.
Atlético Madrid are looking to kick on during the second half of the season and win the Primera Liga title, and they have announced the signing of midfielder José Sosa on a six-month loan deal from Metalist Kharkiv. Sosa is an Argentina international with 19 caps to has name and he will now link up with fellow countryman Diego Simeone.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11838/9...signing-of-jose-sosa)
According to L’Equipe, Roma playmaker Miralem Pjanic is the latest name to have been identified as a possible transfer target for Paris Saint-Germain this month. The Bosnia-Herzegovina is a key player for Roma and they are not keen to sell, but it is thought that a swap deal with Javier Pastore could attract them.
José Mourinho’s admission yesterday that his ‘door is open’ if Juan Mata wants to leave Chelsea has fuelled speculation about interest in the Spaniard, not just in the Premier league but across Europe. Tuttosport in Italy is now reporting that Mata would be ready to accept a move to Inter in exchange for Colombian midfielder Fredy Guarin.
Paris Saint-Germain are now the favorites to sign Juan Mata, according to the London Evening Standard, and are reportedly readying a £30million bid for the Chelsea man.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11668/9...chelsea-if-they-wish)
The future of Kevin de Bruyne has appeared uncertain all season since it became apparent that he was not a first-choice starter at Chelsea, but it is reported in Belgium today that a £25million price tag has been slapped on the attacking midfielder. Het Laatste Nieuws says Wolfsburg have opened negotiations to try and lower the fee, and if he still proves too expensive they hope to loan him with an option to buy.
A report doing the rounds is that Arsenal are preparing to join the race to sign Benfica midfielder Nemanja Matic. The Gunners have made contact with Matic’s agent Dejan Mitrovic about a possible move to the Emirates, according to TalkSPORT.
On the subject of Nemanja Matic, A Bola in Portugal is reporting that Borussia Dortmund have also set their sights on the Benfica midfielder. Dortmund are understood to be planning a couple of eye-catching signings, with Spanish paper El Mundo Deportivo suggesting that the Bundesliga club have also targeted a summer move for Atlético Madrid striker Diego Costa, who has also been linked with several English sides.
European champions Bayern München have previously admitted that major signings are unlikely this month, but Bild reports that they are battling it out with Borussia Dortmund to sign highly-rated Freiburg defender Matthias Ginter. Bayern striker Mario Mandzukic, meanwhile, has been linked with a move to Juventus in the summer by Italian paper Tuttosport.
Reports in Italy are also suggesting that another Premier League player could be heading to Inter, with La Gazzetta dello Sport saying that Erik Lamela remains on their radar. The Argentine has struggled to make an impact at White Hart Lane since joining Tottenham in a club-record deal from Roma in the summer.
Daily Mirror: Manchester United could be set to break the bank to sign Juventus midfielder Arturo Vidal.
Another line from the Daily Mirror is that West Ham are on alert after Atlético Madrid gave the green light to striker Leo Baptistao to leave on loan. Sam Allardyce is keen to bolster his attack to help the Hammers push out of the relegation zone during the second half of the season.
PS. Mata kommer ikke til Real Madrid. Slet ikke til januar. Lige nu anses PSG og Inter, som værende favoritter til at hente ham. Jeg tror dog ikke helt, man skal afskrive et retur til Spanien. Overtager Peter Lim som ventet Valencia, så kan jeg godt se Mata vende tilbage til Valencia for at spille resten af sæsonen der på en lejeaftale.
Lidt andet nyt: Dimitar Berbatov meldes fortsat på vej til Arsenal (£2 mio.). Manchester United, Chelsea og Barcelona er angiveligt alle interesserede i den 17-årige Dinamo Zagreb-spiller, Robert Muric. Og Besiktas' interesse i Manchester City-forsvaren, Joleon Lescott, er blevet bekræftet.
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Real Madrid 7 skrev: Så er det chancen vi kan få Mata ifølge goal så vil Mourinho sælge mata hvis han selv vil forlade Chelsea www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/20...is-open?ICID=HP_HN_1
Mourinho vil altid sælge, hvis prisen er rigtig. Der er på ingen måde lagt op til, at Mata vil blive billig. Og ærligt talt: Hvad skal vi egentlig bruge ham til?
Han vil på ingen måde byde ind med noget, som vi ikke har til overflod i truppen i øjeblikket.
Pt. har vi 2 meget ustabile spillere på højrekanten, så han vil nok bidrage med en helvedes masse stabilitet og kvalitet, noget som hverken Di María eller Bale indtil videre har bidraget med. Omend Bale har en fantastisk statistik allerede, så er det ikke spillet på banen som får det store smil frem... Endnu.
Så jo vi kan sagtens bruge Mata!
Prisen vil kunne presses langt ned, hvis Mata ikke får mere spilletid og nægter og bære Chelsea trøjen. Noget jeg godt kunne se komme, for med den behandling, så tror jeg ikke der er meget tilovers, men hvad kan man regne med når Mourinho er træneren.
Så hver eneste gang, at vi har en ustabil spiller, så skal der bare hentes en ny ind fra højre?
Di María og Bale har leveret fornuftigt, omend det stadig kan blive bedre. Jeg mener dog ikke, at Juan Mata vil kunne bidrage med mere. Hypen omkring ham eksisterer nok kun blandt Madridistas, fordi han har været omkring La Fábrica. Hvis han var startet i Celta Vigo og var røget videre derfra til Valencia og Chelsea, tvivler jeg på, at man ville lægge specielt mærke til ham.
Dit had til Mourinho fjerner iøvrigt dit klarsyn. Det er ekstremt få spillere, som har noget dårligt at sige om ham og jeg tror på ingen måde, at Mata vil gå i krig for at komme væk fra Chelsea.
Nej overhovedet ikke, men situationen som den er nu er bare ikke holdbar på nogen måde, hvis du spørger mig. Bale er konstant skadet, og har været det igennem hele hans karriere, og der er intet der tyder på det bliver bedre i fremtiden. Di María er nok jordens mest ustabile spiller, og har overhovedet ikke niveauet til og være fast starter i Real Madrid. Dermed går der rygter på han altid er utilfreds, og seriøst, så er det bare trættende i længden.
Mata er så hypet af os Madridistaer, at han rent faktisk blev kåret til Chelsea's bedste mand sidste sæson, kom på årets hold i England og generelt høster utrolig meget ros derovre. Ifølge en af mine bekendte (som er Chelsea fan), så er der blevet lavet hade sange om Mourinho, for ikke og bruge Mata, og Mourinho er blevet groft kritiseret for ikke og bruge deres bedste spiller sidste sæson. Jeg er helt med på hvorfor Mourinho ikke bruger ham, men det er sådan en behandling som gør ondt på os fans. Nærmere betegnet Chelsea fans i den sammenhæng :).
Mata assistere sine holdkammerater til perfektion, og han er også utrolig målfarlig på samme tid. Ikke nok med det, så er han utrolig stabil i sit spil. Det er meget sjældent han falder ud af kampene, og det er noget vi har brug for i Real Madrid. Meget siger mig du overhovedet ikke så Premier League eller Chelsea sidste sæson?.
Nu er der kun få fodboldspillere i verden som ikke er så diplomatiske og sympatiske om man vil, som fodboldelskere åbenbart er så vilde med, så nej der er ikke mange som kritisere Mourinho. Ligesom Mourinho heller ikke kritisere sine spillere eller tidligere spillere, men blot kommer med små stikpiller. Så vidt jeg husker, så talte Mourinho også positivt om Ramos og Casillas efter han smuttede fra klubben. Du skal nok ikke lægge så meget i det, det er rent overfladisk og diplomatisk. Det er sådan tingene fungere ude i verden :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
RasmusKring skrev: Jeg er helt enig i, at Mata har kvaliteten til at bidrage i Real Madrid. Han er en rigtig dygtig spiller, men han er altså en udpræget central offensiv midtbanespiller. Han har ikke slet ikke den samme fart som Di Maria, Bale og Jese. Det begrænser hans evner til at udfordre og lave dybdeløb, begge ting, som vores kantspillere skal gøre meget i Ancelottis system.
Det ville da være dejligt at få en tidligere madridista hjem igen, hvis det kan gøres til billige penge, men jeg har svært ved at se ham passe godt ind i truppen. Hvis vi har brug for en type som ham, så var det en kæmpe fejl at sælge Özil, der bidrager med mange af de samme kvaliteter.
Så Isco f.eks. kan ikke udfordre sine modspillere, fordi han mangler fart, eller hvordan skal det forstås? Dybdeløb og udfordringer har da intet med fart at gøre. Noget siger mig du heller ikke har set meget til Mata i Chelsea, for dybdeløb er noget af det han gør rigtig godt. Først og fremmest så kræver det timing, og ikke hurtighed, at det kun er et plus og være hurtig gør jo ikke, at hurtighed kun er er vejen frem til og kunne udfordre og lave dybdeløb.
Mata kan spille alle pladser offensivt, og hans debutkamp for Real Madrid var faktisk på kanten. Han er meget bevægelig i sit spil og vil derfor ikke være noget problem.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rene
- Gæst
-
Med hensyn til om Bale har været god eller ej, så synes jeg at han har gjort det glimrende ind til videre, altså 9 mål i kun 15 kampe + han er stadig ny på holdet, synes jeg sku er godkendt, han skal nok blive en succes.
rene skrev: Synes det er noget underligt noget at folk pludseligt begynder at tale om Mata til Real Madrid. Mener ikke vi har brug og behov for ham, da vi har isco som vores playmaker som jeg ser det, selvfølgelig er Mata en klasse spiller med 20 mål og vanvittige 35 assist i sidste sæson for chelsea og forstår heller ikke at Mourinho ikke bruger ham som fast starter, men isco synes jeg bare er vores fremtid, hallo manden er kun 21 år, er yngre end Mata og mener heller ikke at vi hele tiden skal bruge kæmpe summer på nye spillere i hver transfervindue.
Med hensyn til om Bale har været god eller ej, så synes jeg at han har gjort det glimrende ind til videre, altså 9 mål i kun 15 kampe + han er stadig ny på holdet, synes jeg sku er godkendt, han skal nok blive en succes.
Mata skulle, i min verden, spille samtidig med Isco.
Inden vi solgte Ozil, skrev jeg flere indlæg om hvordan man kunne spille med Isco og Ozil samtidig - Nu bytter man så bare om på Ozil og Mata.
Jeg ser meget gerne, at man får solgt di Maria;)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Spansk presse er simpelthen formiddabel. Her er lidt mere om Matas utilfredshed i Chelsea, bemærk specielt musikken.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Mata10
- Gæst
-
Kunne det tænkes at der faktisk er spillere som ikke nød samarbejdet med Mourinho, men som til gengæld heller ikke vil synke ned på hans niveau ved at kritisere, komme med stikpiller og endda svine andre til når de ikke arbejder sammen længere? Noget som Mourinho tydeligvis har inspireret i andre spillere (Zlatan VS Pep). Casillas har jo heller ikke sagt en eneste dårlig ting om Mourinho - tværtimod, han roste og takkede ham faktisk! Men betyder det at der ikke var problemer? Nej, vel.Siempre Madrid skrev: Det er ekstremt få spillere, som har noget dårligt at sige om ham.
Jeg ved godt at du beundrer Mourinho (af en eller anden grund) og det har du selvfølgelig også lov til. Men helt ærligt, det bliver altså pinligt nogen gange.
No disrespect intended.
Det ville være skønt med Mata på holdet, men der er bare ikke plads til ham ligesom der heller ikke var plads til Özil. Og for at være ærlig så fortrækker jeg faktisk Isco over dem begge. Han kan mere på egen hånd.
Lars1991 skrev: Vi kan da slet ikke bruge Mata som slet ikke kan udfordre på samme måde som Bale og Maria kan. Og det er det vi har brug for på kanterne. På midten har vi allerede Modric og Isco som kan mange af de samme ting som Mata, selvom de selvfølgelig alle er forskellige.
Det ville være skønt med Mata på holdet, men der er bare ikke plads til ham ligesom der heller ikke var plads til Özil. Og for at være ærlig så fortrækker jeg faktisk Isco over dem begge. Han kan mere på egen hånd.
Mata skal kun hentes hvis Di Maria (mod min vilje) bliver solgt. Hvis det ender med at blive tilfældet, så skal Mata have en plads i truppen som Di Marias nuværende. Hvor Bale er starteren, så Di Maria (Mata), og så Jese til sidst. Om Mata så kan leve med at være andenvalg er en anden snak.
Som Dios nævner så mestre Mata jo netop de tre pladser bag angriberen, og med tanke på Bales skadeshistorik + plus hvil til Isco her og der, så skal det nok blive til en del kampe. Jeg ser forresten slet ikke et Mata-indkøb som værende en konkurrent til Isco.
Flere af jer skriver, at vi skal have en decideret kantspiller (ud over Ronaldo og Bale)! Og at vi nærmest ikke kan bruge en anden type spiller på de pladser. Say what? Hvornår har det ikke været klogt at have flere kort på hånden? Behøver jeg at nævne Carvajals spidskompetencer kontra Arbeloas?:) Det smukke ved fodbold er, at en kamp kan ændres fuldstændig ved blot at udskifte en enkelt spiller, ændre taktikken, etc. Hvad skulle vi dog bruge 2 på hver plads til, med fuldstændig ens spillestil. Så bliver det alligevel for nemt at læse.
Om ikke andet hvis Di Maria smutter til sommer, så skal der logisk nok hentes en backup til kanterne. Jese er på vej, men det er lidt voldsomt, at tro at han kan udfylde skoene på Ronaldo og Bale hvis en af dem bliver længerevarende skadet.
Jeg er her stadig XOXO
Manchester United have been linked with several left-backs of late, but have abandoned plans to make a move for Sevilla's £25million-rated youngster Alberto Moreno, according to Estadio Deportivo. Moreno has also been linked with Real Madrid.
Local Basel newspaper Basler Zeitung says Liverpool have a host of rivals in their bid to sign Egyptian winger Mohamed Salah. As well as German clubs Bayer Leverkusen and Wolfsburg, and Spaniards Atlético Madrid, they also say Chelsea and Manchester United are very keen.
Daily Mirror: Inter are set to put Manchester United and Chelsea on alert by releasing midfielder Esteban Cambiasso this summer.
West Ham are plotting moves for Nikica Jelavic and Asamoah Gyan as the club's owners back under-fire boss Sam Allardyce.
Daily Mail: Chelsea defender David Luiz is attracting fresh enquiries from Bayern Munich and Barcelona.
The Daily Star reports Arsenal are set to make a £32million bid to meet the release clause for Atlético Madrid striker Diego Costa. Costa is regarded as one of the best strikers in Europe after impressing at Atlético and has been linked with the likes of Chelsea and Liverpool in the past.
Swansea are eyeing a loan move for Liverpool winger Raheem Sterling should the Reds bring in Egypt winger Mohamed Salah from Basel this month, according to the Daily Mirror.
The Sun claims former Chelsea boss Rafa Benitez is planning a move to bring unsettled playmaker Juan Mata to Napoli during this month's transfer window after José Mourinho said he would not stand in the way of the former Valencia man if he wanted to leave Stamford Bridge this month.
The seemingly imminent signing of Robert Lewandowski to Bayern Munich has put Mario Mandzukic's future in doubt and he has been linked with Juventus. But Mandzukic's agent, Ivan Cvjetkovic, is quoted as telling tuttomercatoweb.com: “The player is focused only on Bayern Munich and he is very happy at the club. I remind you that Mario has a contract valid for another two years.”
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev:
RasmusKring skrev: Jeg er helt enig i, at Mata har kvaliteten til at bidrage i Real Madrid. Han er en rigtig dygtig spiller, men han er altså en udpræget central offensiv midtbanespiller. Han har ikke slet ikke den samme fart som Di Maria, Bale og Jese. Det begrænser hans evner til at udfordre og lave dybdeløb, begge ting, som vores kantspillere skal gøre meget i Ancelottis system.
Så Isco f.eks. kan ikke udfordre sine modspillere, fordi han mangler fart, eller hvordan skal det forstås? Dybdeløb og udfordringer har da intet med fart at gøre. Noget siger mig du heller ikke har set meget til Mata i Chelsea, for dybdeløb er noget af det han gør rigtig godt. Først og fremmest så kræver det timing, og ikke hurtighed, at det kun er et plus og være hurtig gør jo ikke, at hurtighed kun er er vejen frem til og kunne udfordre og lave dybdeløb.
Mata kan spille alle pladser offensivt, og hans debutkamp for Real Madrid var faktisk på kanten. Han er meget bevægelig i sit spil og vil derfor ikke være noget problem.
Dybdeløb og udfordringer har i høj grad noget med fart at gøre. Selvfølgelig kan du lave både dybdeløb og udfordringer uden fart med timing og snilde, men de bliver begge langt mere effektive, når du samtidig har farten. Det er der slet ingen tvivl om! Derfor vil det være en klar fordel at have hurtige folk på kanterne, når vi spiller Ancelottis system.
Jeg har set mange kampe med Mata, ellers ville jeg ikke gøre mig klog på ham. Han er en dygtig spiller, og han er bestemt ikke uduelig på kanten, ligesom Özil eller Isco heller ikke er det, men ligesom dem, så passer hans evner langt bedre til en central rolle. Grunden til, at han så fantastisk sidste år var faktisk, at de stoppede med at bruge ham på kanten og spillede ham centralt. Overordnet set minder han faktisk på mange måder om Isco. Dygtig boldspiller med overblik og en dygtig afslutter, men mangler verdensklasse speed.