Om vores rivaler VII

12 år 5 måneder siden #3097 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
RasmusKring skrev:

Dybdeløb og udfordringer har i høj grad noget med fart at gøre. Selvfølgelig kan du lave både dybdeløb og udfordringer uden fart med timing og snilde, men de bliver begge langt mere effektive, når du samtidig har farten. Det er der slet ingen tvivl om! Derfor vil det være en klar fordel at have hurtige folk på kanterne, når vi spiller Ancelottis system.

Jeg har set mange kampe med Mata, ellers ville jeg ikke gøre mig klog på ham. Han er en dygtig spiller, og han er bestemt ikke uduelig på kanten, ligesom Özil eller Isco heller ikke er det, men ligesom dem, så passer hans evner langt bedre til en central rolle. Grunden til, at han så fantastisk sidste år var faktisk, at de stoppede med at bruge ham på kanten og spillede ham centralt. Overordnet set minder han faktisk på mange måder om Isco. Dygtig boldspiller med overblik og en dygtig afslutter, men mangler verdensklasse speed.


Vidal og Fabregas som nok er de bedste centrale midtbanespillere til og tage dybdeløb er ikke specielt hurtige. Det hele handler om timing! Og som sagt, så er det altid et plus i bogen, hvis man er hurtig, men jeg kan nok nævne de første 10 spillere som er verdensklasse, hvor fart ikke er én af deres kompetencer. Både som "kantspillere", men også som centrale midtbanespillere. Det er nu også vigtigt lige og få en definition på en kantspiller, da jeg ikke mener typer som Navas og Valencia som kun kan søge baglinjen, men tage udgangspunkt i vores kanter. Altså kantspillere som bevæger sig hen på alle offensive pladser og oftest ender centralt inde i banen.

Jeg er meget uenig. For det kommer jo an på hvordan vi vælger og spille fodbold på. Bale og Di María og f.eks. 2 vidt forskellige typer, hvor Bale er den hurtige direkte spiller som altid søger målet, men omvendt så er Di María blevet til den spillende fløj á la Mata, Silva, Isco - på det spanske u-landshold og tildels Iniesta, som oftest stopper op, og søger afleveringerne og ikke er så direkte i deres spil.
Mata blev ikke kun brugt centralt, men fik en meget mere fri rolle, og søgte de steder hvor pladsen var. Det samme ville gøre sig gældende i Real Madrid, og derfor var Carvajal også et nødvendigt køb, da spillet altid gik i stå i højre side.

Zidane, Iniesta, Totti, Gutí og Riquelme var/er alle verdensklasse, og ingen af dem havde fart som deres kompetencer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3098 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Vidal og Fabregas som nok er de bedste centrale midtbanespillere til og tage dybdeløb er ikke specielt hurtige. Det hele handler om timing! Og som sagt, så er det altid et plus i bogen, hvis man er hurtig, men jeg kan nok nævne de første 10 spillere som er verdensklasse, hvor fart ikke er én af deres kompetencer. Både som "kantspillere", men også som centrale midtbanespillere. Det er nu også vigtigt lige og få en definition på en kantspiller, da jeg ikke mener typer som Navas og Valencia som kun kan søge baglinjen, men tage udgangspunkt i vores kanter. Altså kantspillere som bevæger sig hen på alle offensive pladser og oftest ender centralt inde i banen.

Jeg er meget uenig. For det kommer jo an på hvordan vi vælger og spille fodbold på. Bale og Di María og f.eks. 2 vidt forskellige typer, hvor Bale er den hurtige direkte spiller som altid søger målet, men omvendt så er Di María blevet til den spillende fløj á la Mata, Silva, Isco - på det spanske u-landshold og tildels Iniesta, som oftest stopper op, og søger afleveringerne og ikke er så direkte i deres spil.
Mata blev ikke kun brugt centralt, men fik en meget mere fri rolle, og søgte de steder hvor pladsen var. Det samme ville gøre sig gældende i Real Madrid, og derfor var Carvajal også et nødvendigt køb, da spillet altid gik i stå i højre side.

Zidane, Iniesta, Totti, Gutí og Riquelme var/er alle verdensklasse, og ingen af dem havde fart som deres kompetencer.


Vi har efterhånden gang i mange forskellige diskussioner her. Jeg synes, at de allesammen er spændende, så jeg tager dem en efter en.

Jeg siger på ingen måde, at speed er nødvendigt for at være verdensklasse. Alle de spillere, du nævner, både aktive og pensionerede var verdensklasse. Med undtagelse af måske Iniesta, så er ingen af dem dog kantspillere. Der er forskel på at lave dybdeløb fra kanten eller inde fra midten af banen. På kanten har du en direkte modstander overfor dig, mens man i højere grad kan bruge timing til at finde hullet i forsvaret, hvis man kommer nede fra midtbanen. Den store forskel ses tydeligt i forskellen på dybdeløb fra Ronaldo og Fabregas f.eks. Ronaldo laver eksplosive løb fra kanten og løber typisk på indensiden af backen. Han har en fantastisk timing i sine løb, men de er kun så effektive, fordi han nærmest altid løber fra sin direkte oppasser. Fabregas ville ikke være i stand til at lave den slags løb. Han lever på sin timing og på, at han ofte ikke har en direkte modstander, når han løber sig fri af midtbanen.

Så er det spørgsmålet om hvad en kantspiller er. Vi kan hurtigt blive enige om, at der findes mange typer. Jeg argumentere ikke for, at vi skal bruge en klassisk kantspiller, der løber direkte ned af kanten. I mine øjne er en kantspiller blot en type, der kan tage sit udgangspunkt ude på kanten. Om han så dribler ind i banen eller ud i banen er ligemeget. Ancelotti foretrækker tydeligvis typer, der trækker ind i banen. Det passer også glimrende til de typer, vi har i truppen. Di Maria er måske en anderledes type på kanten (det er nok også derfor, at Ancelotti har spillet ham på midten en del gange), men han tager udgangspunkt derude og skaber bredde i spillet. Özil startede et par kampe på kanten i starten af sæsonen og det er tydeligt, at han ikke var skabt til at ligge derude. Så min pointe er primært, at man kan sagtens have en kantspiller, der trækker meget ind i banen og ligger en del centralt, men det betyder ikke, at du kan sætte enhver centralt offensivspiller ud på kanten og forvente, at det fungerer. Mata kunne måske godt fungere, men jeg tror på ingen måde, at han ville spille op til sit bedste i den rolle. Derfor ville det måske være bedre at bruge pengene på en anden type, hvis vi mangler spillere til kanten.

Det hele kommer selvfølgelig an på, hvorvidt Ancelotti er villig til at ændre på sit taktiske oplæg. Indtil videre har jeg indtryk af, at han ikke er specielt villig til det.
Emnet er blevet låst.
  • lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3099 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Om vores rivaler VII
www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...ruggle?ICID=HP_FT_28

Nogen gange kunne det være rart med mere nuance omkring Messi's personlighed, denne her artikel sætter ham ikke i et heldigt lys....
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3100 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

FC Barcelona sporting director Andoni Zubizaretta has rubbished any suggestion that Cristian Tello will be allowed to leave the club in January. Reports in Catalunya suggest that Liverpool and Valencia had asked about taking the highly-rated winger on loan.


A final line from the morning papers, with The Times claiming that Chelsea have seen a £13million offer for Fredy Guarin rejected by Inter. The Colombian midfielder has been a target for the Blues for some time.


According to the Daily Star, Rio Ferdinand is playing for his Manchester United future and will be given until the end of the season to prove that he is deserving of an extension to his current contract.



Atléticos offensivspiller, Léo Baptistão, spiller resten af sæsonen på lån i Betis. Brasilianerens forhenværende arbejdsgiver, Rayo Vallecano, var ligeledes interesserede, ligesom West Ham angiveligt var det. Ifølge AS betaler Betis 2,3 mio. € til Atlético for at leje Baptistão.


Det tyder, at Maxime Gonalons er meget tæt på et skifte til Napoli, som - ifølge klubbens præsident - vil præsentere en ny spiller på mandag: www1.skysports.com/football/news/12962/9...e-a-new-signing-soon

Napoli president Aurelio De Laurentiis has hinted that his club could announce a new signing on Monday. Napoli are currently third in Serie A, and speculation has linked them with a move for Lyon midfielder Maxime Gonalons.


Tottenham's record signing, Erik Lamela, has been linked with a January loan move away, with the likes of Atlético Madrid and Inter reportedly interested. However, Tim Sherwood is not looking to let Lamela move on this month.


Thibaut Courtois' father has been talking about the Chelsea goalkeeper's future. Courtois is currently on loan at Atlético Madrid and he had been rumoured as a candidate to replace Victor Valdes at Barcelona. Reports suggest Barcelona will sign Borussia Mönchengladbach keeper Marc-Andre ter Stegen instead, but Courtois' senior insists the Belgium international isn't disappointed.


Manchester City defender Joleon Lescott has been linked with Besiktas, Newcastle and Tottenham this month, but Manuel Pellegrini isn't planning to let the player leave.


Striker John Guidetti looks set to leave Manchester City on loan this month, with Málaga strongly linked with a bid.


Derudover meldes den tidligere Chelsea-spiller, Salomon Kalou, på vej tilbage til England. Apropos Chelsea, så bliver de i dag sat i forbindelse med Higuaín. Mourinho har sagt følgende om Higuaín og Mata: www1.skysports.com/football/news/11668/9...-not-be-able-to-sign
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3101 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Den dårligst bevarede hemmelighed er ifølge Bild tæt på, at være en kendsgerning. Robert Lewandowski skifter til Bayern München næste sommer.

According to German publication Bild, Robert Lewandowski's future has finally been resolved. Reports suggest that the Borussia Dortmund striker, who has been heavily linked with the likes of Manchester United and Chelsea in the past, has agreed a five-year deal to join Bayern Munich as a free agent at the end of the season.

Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3102 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Den dårligst bevarede hemmelighed er ifølge Bild tæt på, at være en kendsgerning. Robert Lewandowski skifter til Bayern München næste sommer.

According to German publication Bild, Robert Lewandowski's future has finally been resolved. Reports suggest that the Borussia Dortmund striker, who has been heavily linked with the likes of Manchester United and Chelsea in the past, has agreed a five-year deal to join Bayern Munich as a free agent at the end of the season.


Og man må bare sige: Dortmund - Av av av! Først henter rivalen Götze, og nu Lewandowski...Gratis!;)
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3103 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev: Og man må bare sige: Dortmund - Av av av! Først henter rivalen Götze, og nu Lewandowski...Gratis!;)


Nuvel, de fik en klækkelig sum for Götze. I dette tilfælde er det nok primært Lewandowski selv, der griner hele vejen til banken, antageligt med en ganske god kontrakt og en pæn tiltrædelsesbonus (sign-on fee).

Det bliver i øvrigt interessant at se, om Mandzukic fortsætter i klubben efter denne sæson. Allerede nu kædes han sammen med bl.a. Juventus. Lige så interessant bliver det at se, hvad Borussia Dortmund gør til sommer. De skal i den grad ud og investere.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3104 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Gundogan og Mandzukic i Madrid. Kunne være dejligt.
Emnet er blevet låst.
  • Mata10
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3105 af Mata10
Besvaret af Mata10 på emne Om vores rivaler VII
Og nu er det officielt.

Official: #FCBayern have signed Robert Lewandowski (25)! The striker has signed a 5-year contract until 2019. More soon on FCB.de

Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3106 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Kan også godt lide Bleacher Reports:

Breaking: Bayern Munich agree 5-year deal for Jurgen Klopp's wife.


Sky Sports og MARCA bringer hele historien: www1.skysports.com/football/news/11890/9...o-join-bayern-munich og www.marca.com/2014/01/04/en/football/int...ball/1388854088.html

Lidt andet nyt:

Keisuke Honda has just arrived in Italy after a long flight from Tokyo Narita, to close his transfer to AC Milan.


Paris Saint-Germain midfielder Javier Pastore has been linked with Liverpool in recent weeks, but he is not expected to move this month. PSG chairman Nasser Al-Khelaifi doesn't think Pastore wants to leave and insists the Argentinian remains a key player for the French champions.

Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3107 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII
Lewandowski til Bayern! Så begynder den nye Bayern æra, hvis den ikke allerede er begyndt...

Shit en trup de har sig... Må være nemt at være Guardiola. Han har kun luxus-problemer.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3108 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Pizzi fik en sejr i sin første kamp som Valencia-træner. Og så endda i lokalopgøret mod Levante. Los Che vandt opgøret 2-0. Glæder mig stadig til at se, hvordan det udvikler sig for Valencia omkring Peter Lim. Mon de får lidt at skyde med, inden transfervinduet lukker.

LasseRMD skrev: Lewandowski til Bayern! Så begynder den nye Bayern æra, hvis den ikke allerede er begyndt...

Shit en trup de har sig... Må være nemt at være Guardiola. Han har kun luxus-problemer.


Begynder? Har du været helt fraværende det sidste halvandet års tid? :-)) Vi snakker om et hold, der har domineret Bundesligaen de sidste to års tid (fra midten af 2012 frem til nu). Endvidere de forsvarende Champions League-mestre. Champions League-finalist to sæsoner i træk. Og treble-vindere i forrige sæson. Skal vi ikke bare slå fast, at "Bayern-æraen" er godt i gang :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, MMM
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum