Om vores rivaler VII
- RasmusKring
- Gæst
-
Ligeså snart man åbner op for muligheden for, at man får en "rabat" i form af et gult kort fremfor rødt, så begynder man at kunne spekulrere i, om det er bedre i en given situation at lave straffe. Det er da for dumt. Det skal altid koste dyrere at lave en forseelse inden i feltet.
Folk whinede i forvejen over, at Suarez var kynisk og usportslig, da han tog den med hånden på stregen. Han fik dog både rødt og straffe, helt efter reglerne. En helt fair straf, der ligesom med både Demichelis og Schechny (aner ikke hvordan det staves) giver mening i forhold til forseelsen. Hvis man laver reglerne om, så synes jeg personligt ikke længere, at den slags handlinger bliver straffet hådt nok til, at de ikke er værd at lave. Det ville sku' være et stort problem.
RasmusKring skrev: Alt den snak om dobbelstraf er simpelthen ved at blive træls. Diskussionen har været der før og vil sikkert komme igen (gab). Man fortjener sku' da at blive straffet hårdt for det, hvis man laver et straffespark for at fratage en åbenlys målchance.
Ligeså snart man åbner op for muligheden for, at man får en "rabat" i form af et gult kort fremfor rødt, så begynder man at kunne spekulrere i, om det er bedre i en given situation at lave straffe. Det er da for dumt. Det skal altid koste dyrere at lave en forseelse inden i feltet.
Folk whinede i forvejen over, at Suarez var kynisk og usportslig, da han tog den med hånden på stregen. Han fik dog både rødt og straffe, helt efter reglerne. En helt fair straf, der ligesom med både Demichelis og Schechny (aner ikke hvordan det staves) giver mening i forhold til forseelsen. Hvis man laver reglerne om, så synes jeg personligt ikke længere, at den slags handlinger bliver straffet hådt nok til, at de ikke er værd at lave. Det ville sku' være et stort problem.
Meget enig... Og hvor stort et problem er det egentligt?
Det eneste jeg kunne overveje var, om målmanden skal kunne slippe med gult + straffe, hvis dommeren vurderer at målmanden gik efter bolden, og ikke forsøgte at tackle manden. Det er selvfølgelig svært at vurdere, men det ville potentielt kunne fjerne de "uretfærdige" episoder, som den igår.
BBB skrev:
Dios skrev: *Tager du bolden med hånden, som Suarez gjorde det under Vm, så skal det takseres som 2 ulovligheder. Hånd på bold=gult, og fratage modstanderen en oplagt scoringsmulighed=gult, og tilsammen vil det give et rødt kort.
Mig bekendt siger fodboldloven, at der skal straffes efter den groveste forseelse. Det er altså ikke muligt at straffe kumulativt.
Rigtig nok, men ligesom med mange andre regler, så kan det jo hurtigt blive lavet om til én regel, og ikke vurderes som 2 regler med 1 straf. Lidt ligesom med, at mange frispark kan forvandles til et gult kort uanset grovheden af dem. Det er jo også en regel man hurtigt kan lege lidt med.
Det var nu også mere for, at skærer reglerne lidt ud i pap, for ellers kommer man hurtigt tilbage til, hvad der er bedst. Et straffespark eller rødt kort?.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
M_linding skrev:
RasmusKring skrev: Alt den snak om dobbelstraf er simpelthen ved at blive træls. Diskussionen har været der før og vil sikkert komme igen (gab). Man fortjener sku' da at blive straffet hårdt for det, hvis man laver et straffespark for at fratage en åbenlys målchance.
Det eneste jeg kunne overveje var, om målmanden skal kunne slippe med gult + straffe, hvis dommeren vurderer at målmanden gik efter bolden, og ikke forsøgte at tackle manden. Det er selvfølgelig svært at vurdere, men det ville potentielt kunne fjerne de "uretfærdige" episoder, som den igår.
Og det er jo netop det der diskuteres.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
M_linding skrev:
Og det er jo netop det der diskuteres.
Retorisk spørgsmål;)
SR4 skrev: fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/nyheder/busqu...erbrok-er-for-tabere hehe ;)
Du skulle lige have haft den her 3 måneder gamle udtalelse med ;)
www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2013/12/02/1202051705.htm
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
I særdeleshed Busquets. En lorteklub fyldt med medløberfans præget af medierne. Pisse hellige når alt går deres vej, men har straks 5-6 mand omkring dommeren, når noget går dem imod. Jeg bliver sur på dem bare af at skrive det her. Jeg håber selvfølgelig ikke, at nogle af dem dør - men skulle Messi blive ramt en Bautasten imorgen, ville det være ok.
Er det lidt for hårdt? Så beklager jeg. Jeg kan ikke være mere saglig omkring Barcelona.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Jeg håber selvfølgelig ikke, at nogle af dem dør - men skulle Messi blive ramt en Bautasten imorgen, ville det være ok.
Haha, af alt hvad Messi eventuelt kunne blive ramt af, valgte du simpelthen en bautasten. Det synes jeg er enormt sjovt af en eller anden grund.
Og ja, Busquets (og Alba, Alves og Pedro) er modbydelige, men jeg kan næsten gætte mig til hvad Barcelonas fans mon også tænker om Pepe, Di Maria og Arbeloa :-)
DC19