Om vores rivaler VII
onside.dk/primera-division/barcelona-vandt-med-noed-og-naeppe
2-1-sejren over tabellens nummer fire betyder, at Barcelona rykker forbi Real Madrid og nu er nummer to i Primera Division, fire point efter Atlético Madrid.
Ikke et ord om at vi har en kamp i baghånden.
Barcelona skal håbe på, at Atlético Madrid sætter mindst et point til i de tre næste ligakampe.
Så kan mesterskabet nemlig afgøres på sidste spilledag, hvor Barca tager imod netop Atlético Madrid hjemme på Camp Nou.
Underforstået: mesterskabet kan afgøres til Barcelonas fordel på sidste spilledag, hvis Atletico sætter point til.
Steen skrev:
BBB skrev:
Steen skrev: Hmmmm... Øv, tror jeg....
Bare rolig Pinto skal nok få dem tilbage i opgøret.
Haha hvordan?
Sarkasme. Jeg håber, at Barca taber alle deres kampe, medmindre et nederlag har direkte negativ indflydelse på os.
BBB skrev:
Dios skrev:
BBB skrev: Du misforstår vist. Det er træning i angreb og undertalssituationer. Det handler ikke om at han arbejder med en primitiv spillestil, men at hans hold træner i at nedbryde andre.
Det er vel ikke meget anderledes end Dortmunds pasningsmaskine. Dem kritiserer du vel heller ikke for, at de gerne vil ramme deres medspillere, gør du?
Jeg misforstår ikke. Jeg griner af Mourinho, for det er tydeligt hans primitive arbejdsvilkår ikke fungere! Mourinho er en fantastisk træner, men bare ikke når hans hold ikke er underdogs. Mourinho's mandskaber kan ikke skabe spillet, og lever udelukkende på, at modstander holdet bliver lokket frem, så man kan slå til på omstillingerne.
Hvor mange Real Madrid kampe har man ikke set hvor boldbesiddelsen har været 55-45 i vores favør, fordi Mourinho vil tillade modstanderne at have bolden.
Forstår slet ikke argumentet med Dortmund? Det ene fungere tydeligvis, hvor det andet fungere delvist, og faktisk tættere på fiasko end succes.
Du ignorerer stadig, at det er fundamental angrebstræning*, som jeg henviser til. Han ved, at det er vigtigt at kunne åbne en modstander. Han ved også, at det er lettere at score på omstillinger end ved at cirkulere bolden.
Mourinho er i semifinalen i CL for 10. år i træk. Han har vundet rigtig mange titler med forskellige hold. Tydeligvis virker hans tilgang.
*På samme måde som det er fundamentalt at kunne ramme en medspiller med bolden.
Men det virker jo tilsyneladende ikke! Altså hans primitive form for angrebstræning. Det var et kæmpe problem i Real Madrid og det er nu et kæmpe problem i Chelsea. Granada træner vel også for at vinde mesterskabet, men hvor skal vi hen med den ligegyldige snak? Mourinho har måske et fantastisk cv, men jeg vil nu stadig mene, at han har svært ved og præstere som tophold som ikke er underdogs. Når han lægger karrieren på hylden, så vil jeg ihvertfald ikke huske ham for noget specielt. Nuvel, så vandt han Cl med Porto og Inter, men alt kan ske i fodbold, men hans metoder virker her og nu, og er på ingen måder langsigtet, og han byder ikke rigtig ind med noget der skal huskes andet end han i mine øjne altid har været en skamplet for fodbolden.
Jeg forstår dog ikke hvorfor man er begyndt og hylde en 2. plads. Semifinalen for 10. gang i træk, også slutter eventyret oftest også der.
Jeg tager ikke noget fra Mourinho, for der er ingen tvivl om han er en rigtig god træner, for ellers havde han ikke været der hvor han er idag. Vi er bare uenige om, hvor fantastisk han egentlig er. Og der ligger han faktisk langt nede på min skala, da han stadig mangler at bevise, at han er en topklub værdig. Her taler jeg udelukkende for mig selv.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
BBB skrev: @Dario
onside.dk/primera-division/barcelona-vandt-med-noed-og-naeppe
2-1-sejren over tabellens nummer fire betyder, at Barcelona rykker forbi Real Madrid og nu er nummer to i Primera Division, fire point efter Atlético Madrid.
Ikke et ord om at vi har en kamp i baghånden.
Barcelona skal håbe på, at Atlético Madrid sætter mindst et point til i de tre næste ligakampe.
Så kan mesterskabet nemlig afgøres på sidste spilledag, hvor Barca tager imod netop Atlético Madrid hjemme på Camp Nou.
Underforstået: mesterskabet kan afgøres til Barcelonas fordel på sidste spilledag, hvis Atletico sætter point til.
Steen skrev:
BBB skrev:
Steen skrev: Hmmmm... Øv, tror jeg....
Bare rolig Pinto skal nok få dem tilbage i opgøret.
Haha hvordan?
Sarkasme. Jeg håber, at Barca taber alle deres kampe, medmindre et nederlag har direkte negativ indflydelse på os.
Måske vores klub ikke eksisterer længere?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
1) Chelsea træner ikke angreb, offensive løbemønstre og 'nedbrydning af kompakte' hold under Mourinho. Det gjorde Real Madrid heller ikke. Og det både var og er tydeligt. Fokus er på organisationen og primært det defensive. Så er det ellers op til det individuelle talent, at kreere noget offensivt i kamp.
Nuvel, det er et omstillingshold og de kan nok omstille fra forsvar til angreb. Det ville ligeledes være mærkeligt, med de spillere de har. Men når de skal nedbryde kompakte hold og hold der står dybt, så kommer de ofte til kort. Det sammen gjorde Real Madrid i tiden under Mourinho.
2) Det er lidt noget andet med Dortmund og Klopp, der tydeligvis rent faktisk bruger mere tid på de offensive løbemønstre til træning. Det var især sammenspillet mellem Lewandowski og Götze et vidnesbyrd om. Tag ligeledes Reus med i den ligning. Det var og er mere etableret og indøvet, selv om Dortmund ligeledes primært er et omstillingshold.
Der er åbenlyse forskelle hist og her, som man selvfølgelig kan gå videre i detaljerne med, hvis det er det man har lyst til.
Tata er også fortid til sommer, alle Barca fans kræver ham fyret og det ser heller ikke ud til at deres spillere er glade for ham..
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Manchester United fansene jubler, da det ser ud til at Moyes bliver fyret.
Tata er også fortid til sommer, alle Barca fans kræver ham fyret og det ser heller ikke ud til at deres spillere er glade for ham..
Tata til United. Moyes til Barca.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Steen skrev: Perfekt, Malaga vandt 2-0 over Villarreal, hvilket betyder at Valencia stadig har en chance for at nå en EL-plads. Dermed bør de være topmotiveret forud opgøret mod Atletico på hjemmebane, hvor de i ligaen ikke har tabt til dem hjemme siden 2003. Jeg er optimistisk.
Men de har også en EL semifinale mod Sevilla lige før og få dage efter. Så det bliver interessant at se hvordan de vil prioritere.
- Lassemadrid
- Gæst
-
MMM skrev:
Steen skrev: Perfekt, Malaga vandt 2-0 over Villarreal, hvilket betyder at Valencia stadig har en chance for at nå en EL-plads. Dermed bør de være topmotiveret forud opgøret mod Atletico på hjemmebane, hvor de i ligaen ikke har tabt til dem hjemme siden 2003. Jeg er optimistisk.
Men de har også en EL semifinale mod Sevilla lige før og få dage efter. Så det bliver interessant at se hvordan de vil prioritere.
Var jeg Valencia træner, så ville jeg også spare alle mine spillere til EL kampen.
Ligaen er afgjort for deres vedkommende og de når ikke EL i år.
Jeg sætter min lid på Levante hjemme, men tror desværre Atletico løber med den i år.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.