Om vores rivaler VII

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4597 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Brylle skrev:

Storken skrev:

Brylle skrev: Barcelona spiller jo ikke offensivt. De har bare bolden og kører den rundt på en anderledes defensiv måde, uden de gider skabe noget.

Det er jo kun fordi, Barcelona er voldsomt ringe, når det andet hold venter på omstillinger, at du bedre kan lide, når modstanderholdet går længere frem.

Jeg trak også på smilebåndet, da du valgte at forbinde risiko med Barcelona, for det er tæt på det værste lort, man kan fyre af :)

Det kræver helt vanvittigt mod at spille bolden ud fra bagkæden, når man bliver presset højt. Det ser man sjovt nok kun i de opgør, hvor modstanderen går højt op i presset.

Nej faktisk ikke. Det gjorde Real også flere gange i går, men forskellen på Bayern og Barcelona er, at Bayern kan finde ud af at etablere et genpres og så er der intet at gøre.

Og når det ene hold måske venter lidt, så er Barcelona jo ikke længere et risikovilligt hold. Så spiller de den til siden 700 gange, før de måske overvejer at gøre noget.

"Der kræves nemlig to risikovillige hold før man har en fantastisk kamp"

Så i stedet for at fokusere på, at andre hold ikke tager risiko, så se på dit eget hold, der trækker tempoet ud til modstanderens og egne fans falder i søvn og der kun er de små 12-årige Barcelonaliderlige folk tilbage... og Tobias Hansen selvfølgelig.
Her kunne Barcelona tage risiko ved at tage løb i dybden, udfordre, spille fremad osv.. Det sker dog aldrig og derfor er Barcelona lige så meget med til fuldstændig at dræbe en kamp.

Det er simpelthen Barcas skyld at kampene er kedelige, når modstanderen parkerer bussen? Jeg synes I skulle se weekendens kamp mod Villarreal. Der er tale om to hold med fokus på boldbesiddelse. Jeg spår en rigtig interessant kamp alligevel.

Barcelona bærer en del af skylden, uanset hvor snæversynet du er. Du kan ikke engang kommentere på mine argumenter, så hvorfor overhovedet svare..
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4598 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev:

Storken skrev:

Brylle skrev: Barcelona spiller jo ikke offensivt. De har bare bolden og kører den rundt på en anderledes defensiv måde, uden de gider skabe noget.

Det er jo kun fordi, Barcelona er voldsomt ringe, når det andet hold venter på omstillinger, at du bedre kan lide, når modstanderholdet går længere frem.

Jeg trak også på smilebåndet, da du valgte at forbinde risiko med Barcelona, for det er tæt på det værste lort, man kan fyre af :)

Det kræver helt vanvittigt mod at spille bolden ud fra bagkæden, når man bliver presset højt. Det ser man sjovt nok kun i de opgør, hvor modstanderen går højt op i presset.

Jeg er faktisk helt med på hvad du mener, men omvendt, hvor mange ricisi tager Barcelona egentlig så? Det er jo ikke fordi, at de prøver at skabe chance på chance. De lever udelukkende på modstandernes fejl. Deres afleveringer frem i banen er ikke specielt risikable, og de foretrækker at spille fra side til side, hvis ikke i trekanter frem for den chanceskabende aflevering. Fair nok, at du kategorisere boldbesiddelse med flot offensivt fodbold, men var det ikke også Pep som engang udtalte, at boldbesiddelsen var Barcelona's form for defensiv?

Vi elsker alle forskellige stilarter, men hvor ville det egentlig også være surt, hvis man elskede hurtigt direkte spil, hvis man var Barcelona fan. I føler det er jeres identitet, og det skal forsvares, selvom jeg tror det er en døende race.
Personligt elsker jeg når Real Madrid har omkring de 60% i boldbesiddelse, men hvis de ingen chancer skaber, så ville jeg gå i panik, og nok også falde i søvn. Bayern havde deres første rigtig chance/afslutning i 84 min. og det er jo ikke godt nok.

Barca spiller ikke flot sprudlende fodbold, når modstanderen pakker sig. Jeg har faktisk aldrig nogensinde set et hold, der spillede god fodbold mod et kompakt forsvar. Bayern var faktisk ret ideløse sidste sæson, når de mødte kompakte hold.

Boldbesiddelse er udelukkende smuk fodbold, når modstanderen presser højt.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4599 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII
Jeg synes egentlig at følgende artikel belyser debatten meget fint: www1.skysports.com/football/live/match/310941/analysis

Jeg vil dog på forhånd undskylde for at have inkluderet et væld af citater, hvor linket i sig selv kunne have været nok, men jeg har blot forsøgt at gøre en lang artikel lidt mindre lang ;)

Her er nogle udpluk:

... But when does possession - and Bayern had plenty of it with 71.7 per cent of the ball against Real - not equal control?

The answer, it seems, is when it is as sterile as the fare served up by Pep Guardiola's side on Wednesday evening. Particularly when accompanied by unsatisfactory protection of the defence against opponents so devastatingly dangerous on the counter-attack.

The problem of such patient build-up play is that there is plenty of time for bodies to get back and get in the way. It takes speed in the final third, unbelievable intricacy or an error from an opponent to create the opening. Real were not in the mood for the latter and Bayern looked too one-paced to provide the former.

After all, the last time they (Real Madrid) managed so few passes in a game was up against Pep's great Barca vintage of 2011. But a key difference is that this Bayern - for all its quality - does not have a Lionel Messi.

Against teams with men behind the ball, it requires dribbling as well as passing to unlock defences. Arjen Robben attempted eight of the 18 Bayern tried in the Real half, but completed just three of them and was well marked. His team looked devoid of ideas. "We had a lot of possession but we have to improve our final diagonal pass," Guardiola said. Always the passing.

Balance has been lost. Guardiola took over a Bayern team that had a variety of strengths. There was a physicality to their game and an incisive counter-attack of their own. Bayern scored the most goals from set-pieces in last season's Champions League. This year Atletico Madrid have scored three times as many. Only three teams scored more goals on the counter-attack last season. This year not a single strike has come via a fast break.

"Bayern Munich have become possession without purpose," said Sky Sports pundit Gary Neville. "They have to get that balance right. May seem harsh but if the imbalance continues then what is a great team can become a one-trick pony. Early warning signs are there. However, they still could go through next week. They have a great manager and team have just lost their incision."

Small margins for the soul of football to be decided on. Perhaps what people should really focus on is the joy of a sport that can be played - and won - in so many different ways.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Jaken.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4600 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Storken skrev:

Barca spiller ikke flot sprudlende fodbold, når modstanderen pakker sig. Jeg har faktisk aldrig nogensinde set et hold, der spillede god fodbold mod et kompakt forsvar. Bayern var faktisk ret ideløse sidste sæson, når de mødte kompakte hold.

Men er det så ikke snart på tide, at man lige ser indad? Hvad hjælper imod boldbesiddende hold? Det gør et kompakt hold, og derfor er der 2 til tango. For hvad kom først, hønen eller ægget.
I øvrigt, så ser man jo heller ikke de fleste hold parkere bussen, om man vil, hvis ikke modstanderholdet praktisere den form for fodbold.
De vandt the treble, mon ikke de er total ligeglade med, hvis de havde et par kampe, hvor de ikke kunne dirke et forsvar op. Jeg vil lade tvivlen komme dig til gode, for det var sjældent jeg så Bayern imod dårlige modstandere, eller hold der pakkede sig.

En fantastisk fodboldkamp består hverken i et boldbesiddende hold eller kompakt hold, men 2 hold som spiller direkte og vil score. Altså 2 hold som vil skabe chancer, og ikke spille afventende med 10 pasninger før en risikabel en af slagsen. Faktisk vil jeg sige måden Liverpool spiller på, det er ihvertfald underholdene for mig, men det synes du jo nok ikke, da det langtfra er Tiki Taka.
Jeg synes faktisk Real Madrid vs. Bayern München opgørene i 2012 illustrere perfekt hvad jeg mener. Det var 2 utrolig intense og fantastiske opgør med 2 hold som begge søgte målet og spillede for at score mål, hvorimod kampen igår gør det klart, at Tiki Taka er en anden form for defensiv fodbold, og faktisk er grunden til kedelige kampe. Du kan dræbe Tiki Taka ved og spille kontrolleret, men du kan ikke dræbe offensivt direkte spil med masser af afslutninger på mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, rezamadridista, Jaken, andreashn
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4601 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

BBB skrev: Hvis man vil forstå, hvad Storken mener med risikofyldt, så burde man se det indslag, hvor Gary Neville analyserer Barcelona - Real Madrid . Der er ingen tvivl om, at det er vanvittigt risikofyldt at spille bolden ud fra forsvaret. Det har vi i øvrigt selv nydt godt af op til flere gange.

men var det ikke også Pep som engang udtalte, at boldbesiddelsen var Barcelona's form for defensiv?

Jeg tror faktisk, at det var Johan Cruijff, som sagde det.

E:
Hvis begge hold gerne vil lege med boldbesiddelse, og begge hold er gode til genpres, så bliver det en interessant kamp. Det tilskriver jeg dog genpresset.

E2:
Link tilføjet.

Det der gør kampen god er når der bliver taget risikoer længere fremme i banen. Det kan være ligemeget at man tør tage risiko der nede, når man ikke tør skyde eller sætte en aflevering i dybden uden at have spillet bolden 1000 gange og være sikre på at åbningen er stor nok.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4602 af SR4

Storken skrev:

Dios skrev:

Storken skrev:

Jeg er faktisk helt med på hvad du mener, men omvendt, hvor mange ricisi tager Barcelona egentlig så? Det er jo ikke fordi, at de prøver at skabe chance på chance. De lever udelukkende på modstandernes fejl. Deres afleveringer frem i banen er ikke specielt risikable, og de foretrækker at spille fra side til side, hvis ikke i trekanter frem for den chanceskabende aflevering. Fair nok, at du kategorisere boldbesiddelse med flot offensivt fodbold, men var det ikke også Pep som engang udtalte, at boldbesiddelsen var Barcelona's form for defensiv?

Vi elsker alle forskellige stilarter, men hvor ville det egentlig også være surt, hvis man elskede hurtigt direkte spil, hvis man var Barcelona fan. I føler det er jeres identitet, og det skal forsvares, selvom jeg tror det er en døende race.
Personligt elsker jeg når Real Madrid har omkring de 60% i boldbesiddelse, men hvis de ingen chancer skaber, så ville jeg gå i panik, og nok også falde i søvn. Bayern havde deres første rigtig chance/afslutning i 84 min. og det er jo ikke godt nok.

Så det er altså Reals skyld Barca eller Bayern spiller kedeligt fodbold, fordi vi ikke vælger at spille på de præmisser der giver jer bedst mulig chance for sejr? Hold da kæft
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4603 af SR4

Dios skrev: Storken skrev:

Men er det så ikke snart på tide, at man lige ser indad? Hvad hjælper imod boldbesiddende hold? Det gør et kompakt hold, og derfor er der 2 til tango. For hvad kom først, hønen eller ægget.
I øvrigt, så ser man jo heller ikke de fleste hold parkere bussen, om man vil, hvis ikke modstanderholdet praktisere den form for fodbold.
De vandt the treble, mon ikke de er total ligeglade med, hvis de havde et par kampe, hvor de ikke kunne dirke et forsvar op. Jeg vil lade tvivlen komme dig til gode, for det var sjældent jeg så Bayern imod dårlige modstandere, eller hold der pakkede sig.

En fantastisk fodboldkamp består hverken i et boldbesiddende hold eller kompakt hold, men 2 hold som spiller direkte og vil score. Altså 2 hold som vil skabe chancer, og ikke spille afventende med 10 pasninger før en risikabel en af slagsen. Faktisk vil jeg sige måden Liverpool spiller på, det er ihvertfald underholdene for mig, men det synes du jo nok ikke, da det langtfra er Tiki Taka.
Jeg synes faktisk Real Madrid vs. Bayern München opgørene i 2012 illustrere perfekt hvad jeg mener. Det var 2 utrolig intense og fantastiske opgør med 2 hold som begge søgte målet og spillede for at score mål, hvorimod kampen igår gør det klart, at Tiki Taka er en anden form for defensiv fodbold, og faktisk er grunden til kedelige kampe. Du kan dræbe Tiki Taka ved og spille kontrolleret, men du kan ikke dræbe offensivt direkte spil med masser af afslutninger på mål.

Lige præcis. Barca/Bayern er klare over hvordan modstanderholdene spiller. Så hvis de virkelig går så meget op i "smuk fodbold", så lad dem da skifte taktik mod komptakte hold. Eftersom de ikke ændre taktik, viser de at de pisser på hvad der gør en smuk kamp og istedet gør som der passer dem.
Det er egentlig fint nok at de spiller som de har lyst, men det er irreterende når spillere, trænere og fans er så dobbeltmoralske og snakker om at ingen tør angribe mod Barca. For det er tydeligt at Barca selv ikke tør angribe.
Emnet er blevet låst.
  • DonSelf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4604 af DonSelf
Besvaret af DonSelf på emne Om vores rivaler VII
Ved i om Rakitic fra Sevilla har været nævnt som transferemne til sommer. For jeg mener, at han sagtens kunne passe ind i vores tre mands midtbane og jeg tror ikke han er dyr at købe.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4605 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

DonSelf skrev: Ved i om Rakitic fra Sevilla har været nævnt som transferemne til sommer. For jeg mener, at han sagtens kunne passe ind i vores tre mands midtbane og jeg tror ikke han er dyr at købe.

Kort og godt: Ja. Han har været sat i forbindelse med Real Madrid. Han er angiveligt på listen i Real Madrid, som i så mange andre klubber. www.marca.com/2014/04/02/en/football/rea...drid/1396469080.html
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4606 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om vores rivaler VII
onside.dk/primera-division/indlagt-igen-...er-kaemper-for-livet

Uanset tilhørsforhold er det her altså rigtig ærgerlig læsning.

Ánimo Tito, atter engang.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Dios
Emnet er blevet låst.
  • RealMadridsArmy
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4607 af RealMadridsArmy
Besvaret af RealMadridsArmy på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

DonSelf skrev: Ved i om Rakitic fra Sevilla har været nævnt som transferemne til sommer. For jeg mener, at han sagtens kunne passe ind i vores tre mands midtbane og jeg tror ikke han er dyr at købe.

Kort og godt: Ja. Han har været sat i forbindelse med Real Madrid. Han er angiveligt på listen i Real Madrid, som i så mange andre klubber. www.marca.com/2014/04/02/en/football/rea...drid/1396469080.html

Syntes nu ikke det vil være den bedste ide, at købe Rakitic, Ancelotti har virkelig fået styr på den 3 mands midtbane, og så med en Khedira tilbage, tror jeg næppe der vil komme så meget spilletid til ham, Isco, Illara og Casemeiro hvis en evt. Rakitic skulle blive købt til klubben
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4608 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Om vores rivaler VII
Forfærdelige nyheder: Barcelona bekræfter, at Tito Vilanova er gået bort. Æret være hans minde.
Følgende bruger(e) sagde tak: HHB65
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum