Om vores rivaler VII

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4573 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Sebberg skrev: Hvis i har en god brækfornemmelse kørende, men ikke lige synes om at stikke en finger i halsen, så bør i besøge FCBARCELONA.DK og tjekke deres CL-tråd ud. Eller hvis i bare vil more jer lidt.

Jeg har aldrig i mit liv set noget så hyklerisk. "Real har solgt deres sjæl" - "Det her er forskellen på Barca og Real. Vi kunne aldrig have spillet sådan" bla bla bla.

Jeg bliver gang på gang bekræftet i min hypotese om Barcelona fans. Majoriteten af dem er bare helt decideret forfærdelige. Kan ikke finde et andet ord.

Kampen i går er da netop et bevis på forskellen mellem Real Madrid og Barca. Barca ville aldrig nogensinde parkere bussen på Camp Nou i en Champions League semifinale. Det ligger fuldstændig fjernt fra klubbens identitet. Barca lider muligvis nogle smertefulde nederlag en gang i mellem, men jeg er altid stolt af klubben, så længe de taber med støvlerne på.

Real Madrid spillede en god gang resultatorienteret fodbold i går. Problemet er, at det kun er genialt så længe det virker. Hvor mange gange har I ikke kritiseret Mourinho efter et nederlag, hvor han parkerede bussen?

The distance between genius and insanity is measured only by success
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4574 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om vores rivaler VII
Han har fuldstændig ret "der kaiser" . Prop jeres boldbesidelse op i rø...!

footy.dk/2014/04/24/beckenbauer-kritiserer-kedelige-bayern/
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4575 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Kampen i går er da netop et bevis på forskellen mellem Real Madrid og Barca. Barca ville aldrig nogensinde parkere bussen på Camp Nou i en Champions League semifinale. Det ligger fuldstændig fjernt fra klubbens identitet. Barca lider muligvis nogle smertefulde nederlag en gang i mellem, men jeg er altid stolt af klubben, så længe de taber med støvlerne på.

Hvilken fundamental ændring i spillestil var vi vidne til i går? Der var ingen Pepe eller Varane på midtbanen, faktisk var opstillingen den samme som den der bruges når vi agter at dominere et andet hold.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4576 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Sebberg skrev: Hvis i har en god brækfornemmelse kørende, men ikke lige synes om at stikke en finger i halsen, så bør i besøge FCBARCELONA.DK og tjekke deres CL-tråd ud. Eller hvis i bare vil more jer lidt.

Jeg har aldrig i mit liv set noget så hyklerisk. "Real har solgt deres sjæl" - "Det her er forskellen på Barca og Real. Vi kunne aldrig have spillet sådan" bla bla bla.

Jeg bliver gang på gang bekræftet i min hypotese om Barcelona fans. Majoriteten af dem er bare helt decideret forfærdelige. Kan ikke finde et andet ord.

Kampen i går er da netop et bevis på forskellen mellem Real Madrid og Barca. Barca ville aldrig nogensinde parkere bussen på Camp Nou i en Champions League semifinale. Det ligger fuldstændig fjernt fra klubbens identitet. Barca lider muligvis nogle smertefulde nederlag en gang i mellem, men jeg er altid stolt af klubben, så længe de taber med støvlerne på.

Real Madrid spillede en god gang resultatorienteret fodbold i går. Problemet er, at det kun er genialt så længe det virker. Hvor mange gange har I ikke kritiseret Mourinho efter et nederlag, hvor han parkerede bussen?

Jeg er helt enig, det vi så i går var resultatorienteret. Jeg må indrømme, at jeg nogengange skammer mig lidt over, hvor defensivt det bliver. En ting er at stå lavt, en anden ting er at være bange for at spille fodbold når man så vinder den. Det vil jeg gerne se lavet om på.

Når det så er sagt, så vil jeg til HVER en tid, hellere se denne resultatorienterede fodbold frem for Barca eller Bayerns boldflytteri. Fodbold handler om at score mål, derfor er det spændende hver gang et af holdene er tæt på at score. Real Madrid har været både Barca og Bayern overlegne i antallet af chancer i de to sidste indbyrdes møder. Nogen synes det er kedeligt at spille defensivt, at stå dybt og satse på omstillinger. Andre synes det er endnu kedeligere, at spille powerplay uden at søge mod mål. Jeg synes det sidste er mest kedeligt, ligesom de fleste andre herinde nok også synes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4577 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Storken - jeg synes faktisk, du forsimpler tingene, hvilket ellers sker meget sjældent fra din side. Så det er lidt trist.

I min optik er det meget ensporet at definere Madrids spil i går som at 'parkere bussen' når man tænker på, at de hvidblusede jo havde et ekstremt overtag i chancer. Nøjagtigt som mod Barcelona i øvrigt.
Sagen er nemlig, at Bayern München i modsætning til Barcelona i dag er ekstremt stærke i det hurtige pasningsspil og let kan spille sig ud af et højt pres og skabe overtalssituationer foran Madrids mål.
Man kan da sagtens kalde det forbilledligt at stille op i en 3-4-3-formation, men resultatet ville så også være en nedslagtning. Vi skal sådan set ikke længere tilbage end sidste år for at finde en sådan - måske du også erindrer de to kampe?

Madrid spillede afventende og balanceret, men imodsætning til Chelsea, som bare sparkede bolden frem for at få tiden til at gå, så fik Madrid jo netop sat presset på de rigtige steder, hvilket betød flere gode omstillinger, hvor man så ofrede mere end meget for at skabe chancer.

Nu er det kun på La Masia og i 3+-studiet, at boldbesiddelse berettiger til, at man har spillet bedst - for faktum er, at det havde været ekstraordinært ufortjent, hvis Bayern havde fået noget med hjem fra i går - simpelthen fordi man ingenlunde var farlig. Og da man endelig blev det - Götzes chance - så var det pga. den direkte stil som man lærte under Juup, og som holdet har mistet en grad af under Pep.

Men det er naturligvis korrekt, at Madrid havde et mere defensivt udgangspunkt end i hjemmekampen mod Almería, men det viser i min verden blot, at man evner at omstille sig og udnytte kampenens udvikling til egen fordel: man vandt da også begge kampe, endda relativt problemfrit.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, Dahl, Dios, Real HWL, ZizouMo, JimmyBroe, rezamadridista, Jaken og 4 flere
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4578 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om vores rivaler VII

El Rojo skrev:

Storken skrev:

Jeg er helt enig, det vi så i går var resultatorienteret. Jeg må indrømme, at jeg nogengange skammer mig lidt over, hvor defensivt det bliver. En ting er at stå lavt, en anden ting er at være bange for at spille fodbold når man så vinder den. Det vil jeg gerne se lavet om på.

Når det så er sagt, så vil jeg til HVER en tid, hellere se denne resultatorienterede fodbold frem for Barca eller Bayerns boldflytteri. Fodbold handler om at score mål, derfor er det spændende hver gang et af holdene er tæt på at score. Real Madrid har været både Barca og Bayern overlegne i antallet af chancer i de to sidste indbyrdes møder. Nogen synes det er kedeligt at spille defensivt, at stå dybt og satse på omstillinger. Andre synes det er endnu kedeligere, at spille powerplay uden at søge mod mål. Jeg synes det sidste er mest kedeligt, ligesom de fleste andre herinde nok også synes.

Enig - jeg ka oz godt leve med at stå dybt i nogle kampe - isæ når vi skaber chancer på omstillinger. Men når vi så får bolden - og IKKE kører en omstilling - så ku man altså godt ønske sig at vi på hjemmebane evner at sætte 3 afleveringer sammen og lette lidt af presset på defensiven ved at ha lidt bodbesiddelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4579 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII
Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig med Siempre fiel og Dario Gomez. Fodbold drejer sig nu engang om at score mål, sekundært må det dreje sig om at skabe chancer. Real Madrid havde et markant overtag på begge disse parametre i går. God fodbold er i min optik, at spille chanceskabende fodbold. Var der ét hold, som i går spillede henholdende var det Bayern, som gang på gang undlod at spille chancen større, fordi man ikke ville miste boldbesiddelsen.

Real Madrid skal stadig arbejde med konceptet, så man bliver bedre til at afveksle mellem det direkte omstillingsspil og til tider trække tempoet og beholde bolden lidt mere(you know, også kontrollere med bold). Men den dag Real Madrid ønsker at have bolden fremfor at skabe chancer, der er jeg færdig med at følge klubben. Det er simpelthen ikke Real Madrids DNA.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Real HWL, ZizouMo, JimmyBroe, rezamadridista, Jaken, andreashn
Emnet er blevet låst.
  • Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4580 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Synes du at Barca i det samlede 7-0 nederlag sidste år, døde med støvlerne på? Det var da det pinligste CL øjeblik længe set. Resultatorienteret fodbold er kun genialt så længe det virker, siger du. Hvad med boldbesiddende fodbold? Er det altid genialt, også når man taber 0-7?

Her er et citat til dig: "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Da Barca tabte 4-0 til Bayern prøvede de gudhjælpemig, at spille på præcis samme måde i hjemmekampen. Hvor de så tabte 3-0. Ikke noget med at spille mere direkte. Jeg ved godt Barca kun træner den ene form for fodbold siden spillerne er 2 år gamle, men det kunne da være fofriskende at se dem spille anderledes bare én gang.

Var det så genius eller insanity? Efter din tese at dømme var det jo sindssygt eftersom at i ikke vandt.

Jeg tror desuden Barca fans forveksler bolbesiddelse med offensivt spil. At køre bolden rundt i evigheder er lige så defensivt som at pakke sig. Man kører bolden rundt og rundt og venter på en lille fejl i modstanderens forsvar. Det er lige så kynisk som at spille på kontra i min bog. Men nok om det.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Raúl 7.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4581 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

Raúl 7 skrev: Her er et citat til dig: "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Da Barca tabte 4-0 til Bayern prøvede de gudhjælpemig, at spille på præcis samme måde i hjemmekampen. Hvor de så tabte 3-0. Ikke noget med at spille mere direkte.

Der var en kæmpe stor forskel på de to kampe, som gjorde at Barca retfærdigvis blev nødt til at behandle de to kampe separat.

Banen i München var decideret horribelt for Barcas spil, og det er fair, at antage spilet ville være markant anderledes i kamp #2. Udelukkende pga. banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4582 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4583 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Vi må bare erkende, at vi ser forskelligt på tingene.

I mine øjne er de største fodboldhold dem der tager en risiko. Der kræves nemlig to risikovillige hold før man har en fantastisk kamp. Det er ligegyldigt om man spiller med tempo, boldbesiddelse eller noget helt tredje. Jeg har altid dyb respekt for de hold, der prøver at skabe en god kamp.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4584 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Vi må bare erkende, at vi ser forskelligt på tingene.

I mine øjne er de største fodboldhold dem der tager en risiko. Der kræves nemlig to risikovillige hold før man har en fantastisk kamp. Det er ligegyldigt om man spiller med tempo, boldbesiddelse eller noget helt tredje. Jeg har altid dyb respekt for de hold, der prøver at skabe en god kamp.

Og da en god kamp jo som ofte kendetegnes af mange målchancer, så må respekten for Real Madrid være stor, da vi jo netop skaber flere store chancer end modstandere som Barca og Bayern.

Jeg ville bestemt ønske vi havde bolden noget mere end i de seneste to kampe, men ska jeg vælge mellem at skabe målchancer eller ha stor boldbesiddelse, så vælger jeg dog klart chancerne, da der ik er noget værre end se sit hold ude af stand til at komme frem til chancer overhovedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum