Om vores rivaler VII

13 år 4 måneder siden #577 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Om vores rivaler VII

Bismo skrev:

rezamadridista skrev: HVORDAN ER DET MULIGT AT HAVE EN 4-0 SEJR (SAMLET) MOD JUVE?!?!?!

Fordi Juve stinker offensivt og ikke kan forsvare sig i 90 minutter?

Lad os endeligt ikke glemme, hvor shaky de var i gruppespillet. De har brug for at investere i nogle offensive spillere til sommer, hvis de vil være med helt fremme i Europa.

Og ja, Alba er ved at udvikle sig til den alletiders mest usympatiske Barca spiller. Han er værre end både Pique, Busquets, Pedrito og Mascherano..... TILSAMMEN!

Juves offensiv STINKER ikke. Og HVIS den gjorde, så er det stadig underligt at:
1. De får ikke scoret et eneste mål
2. Fire mål ryger ind på dem, når de også er kendte for at have et godt forsvar og en hvis Buffon dækker deres mål.
Det er ikke en nyhed, at Bayern er skræmmende i år, endda meget bedre end sidste (hvor de også var skræmmende).

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved rezamadridista.
Emnet er blevet låst.
13 år 4 måneder siden #578 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII
Jeg hader at sige det her, men jeg er bange for Bayern... (eller i hvert fald betydeligt mere end for de andre) Jeg ville selvfølgelig elske at slå dem her i semifinalen og få revanche fra sidste års smertefulde nederlag, men lad os nu gemme den revanche til en evt. finale ;)

Umiddelbart ville jeg tro, at det ville passe os bedst at møde Barcelona i semifinalen, men jeg vil egentlig helst undgå de ekstra Clasicos. Det er ved at blive for meget.... Udover det, ville en revanche mod Dortmund også være kærkomment, om end de virkede stærke mod os over de 2 gruppespilskampe.

Så mit håb er: Undgå Bayern og lad for guds skyld returkampen være på Bernabeu! Om det så bliver Dortmund eller Barcelona vi skal prøve kræfter med, er for mig hip som hap.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #579 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII

Bernabéu skrev: Har undersøgt det nærmere, og der er flere der siger det samme som jeg, med banen kun skulle være vandet på PSG's halvdel i pausen (Til Barcelona's fordel selvfølgelig)

Flere berettiger om det samme, både på Tysk, Engelsk osv, så man må vel antage at det er sandt. Hvilket jeg igen (Prøver at ned drosle mit ordforråd) totalt usmageligt, for ikke at kalde de usportsligt. Det fortæller hvor pressede de er når deres spil ikke fungere. Fy føj..

Hvad er forskellen på dét, og så at man IKKE vander banen ALLE andre dage, end dem hvor man møder Barca? Eller ikke plejer banen en uge op til kampen, FORDI man møder Barca? Det er måske meget smageligt?
Emnet er blevet låst.
  • Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #580 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Om vores rivaler VII
Forskellen er at de vander den ene halvdel af banen (Hvor Barcelona skal op og angribe på) Det er en fordel for Barcelona's korte pasningsspil, at bolden bevæger sig hurtigere på en våd bane. Hvis man ikke vandede hele banen, eller som Barcelona normalt gør, vander hele banen kraftigt, ville det være iorden, men at decideret kun vande den ene banehalvdel er simpelthen for svagt.
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #581 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII

Bernabéu skrev: Forskellen er at de vander den ene halvdel af banen (Hvor Barcelona skal op og angribe på) Det er en fordel for Barcelona's korte pasningsspil, at bolden bevæger sig hurtigere på en våd bane. Hvis man ikke vandede hele banen, eller som Barcelona normalt gør, vander hele banen kraftigt, ville det være iorden, men at decideret kun vande den ene banehalvdel er simpelthen for svagt.

Du tror ikke at - hvis det var muligt - modstanderen ville lave deres egen banehalvdel om til en pløjet mark, og Barcas som til et græstæppe der ligner Camp Nou's i løbet af halvlegen hvis de kunne, eller hvad? Det undrer mig ikke at du ikke kan se forskellen, da det selvfølgelig kun er i orden at gøre Barcas betingeler dårligere, og ikke Barcas modstander! Mourinho gør det hvergang Barca besøger Bernabeu, men det er okay? Det er okay overhovedet ikke at vande en bane i løbet af en kamp, fordi det gør modstanderens pasningsspil dårligt, men ikke okay at vande en bane, og derefter vande den halvdel ens eget hold skal angribe på? Man må ikke gøre den ene banehalvdel 5 stjernet og den anden 4½ stjernet. Men man må gerne nægte at gøre en 3 stjernet bane, til en 5 stjernet, selvom man kan?
Emnet er blevet låst.
13 år 4 måneder siden #582 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Hør nu her, hvis ikke du kan se, at der er forskel på ikke at vande en bane overhovedet og derved give begge hold ens arbejdsbetingelser, og så kun vande den ene halvdel og derved kun give det ene hold en fordel, så tror jeg du skal holde dig til barcelona.dk's forum. Det her forum er lige en tand for højt et niveau til dig...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, Bernabéu, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
  • Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #583 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Om vores rivaler VII
Det kunne ikke siges bedre. Hvor meget en bane skal vandes, er fuldstændig en smags sag. At Barcelona over vander den (Ja, jeg syntes det er lige i overkanten, se bare hvordan spillerne glider rundt) Eller man som Madrid giver den samme mængde vand inden kampstart hvergang, er hvad det er. Og om man vil det eller ej, fair betingelser for begge hold. Det er derfor der bla. er forskel på at spille på ude og hjemmebane, simpelt nok.

Uanset situation, tid og sted, skal arbejdsbetingelserne for begge hold altid være ligegode. Ligesom når man spiller på en knas tør ubehagelig kunst stof bane, så er det stadig en skod bane for begge hold?
Emnet er blevet låst.
13 år 4 måneder siden #584 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om vores rivaler VII
Hej Alle. Efter mange års læsning, har jeg langt om længe valgt at melde mig ind på sidden :-) Jeg vil gerne ros folkene bag Madridista.dk for deres smukt arbejde og de mange gode artikler.

Det bliver spændende at se, hvem vi skal møde i semifinalen. Her er min vurdering af de tilbageværende hold:

Bayern München: De peaker lige nu og ser skræmmende stærke ud. ikke alene er deres midtbane/offensiv utrolig bevægelige, men man skal ikke undervurdere deres forsvar. De er super kompakte og hele holdet hjælper til, så de får presset modstanderne til at miste bolden. Dog mener jeg stadigvæk at de ikke er blevet testet for alvor i år. Jeg ved godt at de vandt over Dortmund i pokalen, men de har hverken mødt Madrid eller endnu.
Form: 9.5/10. Deres chancer: 30 %. X-factor: Selvtilliden, De lukker for få mål ind. sammentørnet hold. Usikkerhed: Kan de lukke ned for Ronaldo eller Messi? Hvordan vil de klarer sig, hvis de ikke har 50+ i boldbesiddelse?

Dortmund: Holdet klarede sig med nød og næppe til semifinalen. Kampen ender dog med at give dem enorm tro på deres egne evner lige til sidste sekund. Man skal heller ikke undervurder at 1.pladsen i dødens pulje trækker deres selvtillid op. isære deres sejr over Madrid. Dog synes jeg at de ser lidt trætte ud og måske en finaleplads vil gøre dem lidt nervøse.
Form: 8/10. deres chance: 20 %. X-factor: sejren over Madrid og især over Malaga. God til omstilling og pressespil, . Usikkerhed: Har de mere krudt i benene, kan de vinde over Bayern efter at de "lige" har tabt til dem?

Barcelona: Ligesom Dortmund vandt de med nød og næppe (over PSG). De virker ikke så overlegne som før og har kæmpe problemer defensivt og især når Messi ikke er med. Desuden har de tabt til Madrid de to gange de mødte hinanden (over 2 kampe). Læg dertil at de tabte semifinalen sidste år. vil det påvirke dem? Ellers er de stærke i de rigtig store kampe og især kampen mod Milan gav dem gejst og tro på tingene.
Form: 8/10. deres chance: 20 %. X-factor: Messi, sejren over Milan, boldbesiddelse og pressespil (når det fungerer). Usikkerhed: Forsvaret og atter forsvaret. Har de overhovedet flere midterforsvarer tilbage? kan de vinde over Madrid. Kan de stoppe Ronaldo, Kan de klarer sig mod Dortmunds/Bayerns hurtige pasningsspil?

Og nu til vores elskede klub REAL MADRID: Madrid er tørstige efter La Décima og Ronaldo er ikke til at stoppe med 11 mål i 10 kampe!! Holdet bliver bedre og bedre efter en svingende og lidt skuffende gruppespil. Alle mand er klare og i rigtig god form (næsten). Får vi hjemmebane fordel i sidste kamp, vil vi være ekstra giftige i den første med verdens ubetinget bedste kontramaskine. Har revanche mod alle tre hold til gode. Mod Dortmund fra gruppespillet i år, Mod Bayern fra sidste år i semifinalen og mod Barcelona for to år siden ligeledes i semifinalen.
Form: 9/10. deres chance: 30 %. X-factor: Ronaldo, Mou og kontraspillet.
Usikkerhed: Forsvaret og dødbolde. Desuden har holdet det med nogle gang at lulle sig selv i søvn og det koster på det her niveau. Kan vi klare Dortmund den her gang? kan vi endnu engang vinde over Barcelona over 2 kampe, hvad med nederlaget til Bayern sidste år?

Jeg ved godt at mange vil være enig/uenig i ovenstående, men det er blot mine tanker om de kommende kampe. Jeg kunne have ventet med at lave denne simpel analyse til efter lodtrækning, for så gav det mere mening at match modstanderne mod hinanden, men kunne ikke lad være :-)
Emnet er blevet låst.
  • messifan34
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #585 af messifan34
Besvaret af messifan34 på emne Om vores rivaler VII
der er kun 2 hold der kan vinde CL i år bayern eller RM,dortmund er et fantatisk hold,sultne,unge,men de mangler rutinen tror jeg.
mit eget barca hold siger farvel i semifinalen,vores forsvar er så ringe så jeg simpelthen ikke se hvordan vi skulle vinde CL.
personligt tror jeg bayern går hele vejen,de virker skræmmende stærke.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #586 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Om vores rivaler VII
Konspirationsteorierne kører rundt. Mange fra de arabiske lande, mener at Messi blev holdt på bænken, grundet PSG' ejere. Det er Qatar der sponsorerer FCB, og Qatar som ejer PSG. Man ønskede en lige kamp.
Efter kampen var der en arabisk ekspert som sagde at : "det heldige var at Qatar fik et hold i semifinalen". Efter dette eskalerede alle teorierne. Det minder om en omvendt 1998 hvor Ronaldo skulle spille grundet Nike' sponsorater..
Det er jo sådan set en win-win for Qatar da vi fik en underholdende kamp, mens en af "deres" hold røg videre. Disse ejere og sponsorater fra Østen, kan muligvis ødelægge fodbolden i fremtiden.
(Sorry hvis der mangler ord eller lign. men skriver fra mobilen, ved godt det ikke er staten Qatar, men orker ikke at finde navne E frem. Det interessante er at de alle arbejder sammen).
Er fodbold døende med disse nye ejere?
Emnet er blevet låst.
  • messifan34
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #587 af messifan34
Besvaret af messifan34 på emne Om vores rivaler VII
man blir efterhånden træt af alle de arabiske millidære,der bare køber sig ind,se på man city,det ødelægger jo hele sporten
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #588 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Barca fans som syenara eller hvad han/hun hedder gå nu ind på arto.dk(fcbarcelona.dk) og diskuter. Typisk Barcelona at vande banen, minder mig om inter epsioden med sprinkler anlægget, de bruger alle metoder når noget går dem imod. Magen til usympatisk lorte klub skal man lede længe efter.

Mht semifinalerne håber jeg meget på Dortmund. Jeg gider virkelig ikke møde uefalona igen igen igen i år. Så hellere Bayern river dem rundt så tuderiet kommer ud i lyset.

Men generelt, alle andre end Bayern. De er skræmmende gode, vel og mærke over alle 90 min som vi kun er 45 min:(

Kom med Dortmund.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum