Om vores rivaler VII
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Læs mere
Lad os få Illarra ind på den defensive, Kroos som stabilisator/balanceskaber og så kom med Isco som kreatøren. BBC stadig i front - Jesé viste INTET mod Valencia, som berettigede ham til en startplads allerede.
Inderst inde håber jeg, at vi "sælger" CdR og så satser fuldt ud på ligaen. Vi har simpelthen ikke nok bredde til at være toneangivende hele sæsonen.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Administrationen
-
- Administrator
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Nu har jeg ikke fulgt med i den græske liga, men de gjorde det da hæderligt i Champions League.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
¡Hala Madrid!
- Scriptophobe
- Gæst
-
Igen må jeg fremhæve sæsonstarten, inden Luis Suárez kom tilbage fra sin karantæne, og påpege at Messi gjorde alt andet end at stå i vejen for Neymar her. Tværtimod banede han vejen for Neymar gang på gang, ved at trække adskillige modstandere til sig og servere bolden på et sølvfad for Neymar. En af jer nævner at der i sommers blev næret et håb om at Suárez ville ødelægge kemien, og det mener jeg til dels har været tilfældet siden Suárez kom tilbage fra sin karantæne. Om ikke andet må det siges, at Suárez ikke har fundet sin plads på holdet, og i stedet har stået i vejen for det fantastisk samarbejde Messi og Neymar havde udviklet.
Afslutningsvis skal man passe på med at drage konklusioner på baggrund af Twitter-rygter og kontroversielle selvbiografier - enhver mand der skriver en bog, ønsker trods alt at den sælger så godt som overhovedet muligt, hvorfor en fjer af og til bliver til ti høns. Zlatan har udtalt om netop Messi, at han er en 'leder og et geni'. Det går ikke specielt godt i spænd med portrætteringen af Messi i hans bog, hvor Messi bliver beskrevet som alt andet end en leder for kollektivet. Ligeledes har David Villa ikke andet end beundring og respekt til overs for Messi. To angribere der efter sigende skulle være ofre for 'Messi-diktaturet'.
Grundlæggende er det ikke overraskende at sådanne ting bliver skrevet og sagt om Messi. Han er åbenlyst en utroligt genert og sky mand, som medierne helt reelt ved meget, meget lidt om. Derfor er det selvsagt en kærkommen nyhed for ethvert medie, når Villa og Messi har et mindre skænderi på banen eller når Zlatan portrætterer Messi som en forkælet møgunge i en bog der gerne skulle sælge så mange eksemplarer som muligt. Igen; en fjert bliver hurtigt til ti høns i medierne i disse dage. Især hvis det handler om en mand, hvor de er tæt på at være på bar bund, når det kommer til at beskrive hans personlighed og hans måde at opføre sig på i det private.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Scriptophobe skrev: Jeg beklager meget, men det er altså absurd at snakke om uoverensstemmelser mellem Messi og Neymar, at Messi skulle stå i vejen for Neymar eller at Messi skulle være en pest af en holdkammerat. Hvis man har fulgt med i bare et minimum af kampene i starten af denne sæson, ville det være tydeligt at Messi og Neymar går fantastisk godt i spænd med hinanden. Deres indbyrdes forståelse på banen er tydelig for enhver, hvortil de åbenlyst også har udviklet et nært venskab udenfor banen, utvivlsomt med Dani Alves som et mellemled i denne proces, da Alves og Messi er rigtig, rigtig glade for hinanden.
Igen må jeg fremhæve sæsonstarten, inden Luis Suárez kom tilbage fra sin karantæne, og påpege at Messi gjorde alt andet end at stå i vejen for Neymar her. Tværtimod banede han vejen for Neymar gang på gang, ved at trække adskillige modstandere til sig og servere bolden på et sølvfad for Neymar. En af jer nævner at der i sommers blev næret et håb om at Suárez ville ødelægge kemien, og det mener jeg til dels har været tilfældet siden Suárez kom tilbage fra sin karantæne. Om ikke andet må det siges, at Suárez ikke har fundet sin plads på holdet, og i stedet har stået i vejen for det fantastisk samarbejde Messi og Neymar havde udviklet.
Afslutningsvis skal man passe på med at drage konklusioner på baggrund af Twitter-rygter og kontroversielle selvbiografier - enhver mand der skriver en bog, ønsker trods alt at den sælger så godt som overhovedet muligt, hvorfor en fjer af og til bliver til ti høns. Zlatan har udtalt om netop Messi, at han er en 'leder og et geni'. Det går ikke specielt godt i spænd med portrætteringen af Messi i hans bog, hvor Messi bliver beskrevet som alt andet end en leder for kollektivet. Ligeledes har David Villa ikke andet end beundring og respekt til overs for Messi. To angribere der efter sigende skulle være ofre for 'Messi-diktaturet'.
Grundlæggende er det ikke overraskende at sådanne ting bliver skrevet og sagt om Messi. Han er åbenlyst en utroligt genert og sky mand, som medierne helt reelt ved meget, meget lidt om. Derfor er det selvsagt en kærkommen nyhed for ethvert medie, når Villa og Messi har et mindre skænderi på banen eller når Zlatan portrætterer Messi som en forkælet møgunge i en bog der gerne skulle sælge så mange eksemplarer som muligt. Igen; en fjert bliver hurtigt til ti høns i medierne i disse dage. Især hvis det handler om en mand, hvor de er tæt på at være på bar bund, når det kommer til at beskrive hans personlighed og hans måde at opføre sig på i det private.
Tak for et godt indlæg. Personligt synes jeg heller ikke, at der er tegn på uoverensstemmelser mellem Neymar og Messi, men jeg tror at brasilianeren kan udvikle sig endnu mere ved at blive lederen af holdet og så synes jeg efterhånden, at man i Barcelona har nået et punkt, hvor man skal overveje, om Messi er en gevinst eller en belastning.
Og hvis jeg så lige må more mig lidt på din bekostning over en tastefejl ;-)
"en fjert bliver hurtigt til ti høns i medierne i disse dage"
Undskyld, men den var sgu da meget skæg ;-)
- Scriptophobe
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Tak for et godt indlæg. Personligt synes jeg heller ikke, at der er tegn på uoverensstemmelser mellem Neymar og Messi, men jeg tror at brasilianeren kan udvikle sig endnu mere ved at blive lederen af holdet og så synes jeg efterhånden, at man i Barcelona har nået et punkt, hvor man skal overveje, om Messi er en gevinst eller en belastning.
Jeg er for så vidt enig med dig i, at Neymar formentlig kunne levere endnu mere imponerende præstationer, hvis man pillede Messi ud af Barcelona og lagde alt spil an på Neymar. Til gengæld synes jeg overhovedet ikke at det kan diskuteres, hvorvidt Messi er en gevinst eller en belastning. Manden har ganske vidst haft et år som af mange bliver betegnet som dårligt, men han har ikke desto mindre scoret ualmindeligt mange mål og lagt op til en hel del. Problemet har åbenlyst ikke været Messi, men systemet og filosofien.
Siempre Madrid skrev: Og hvis jeg så lige må more mig lidt på din bekostning over en tastefejl ;-)
"en fjert bliver hurtigt til ti høns i medierne i disse dage"
Undskyld, men den var sgu da meget skæg ;-)
Nogle gange går det bare lidt for hurtigt. Især hvis man er scriptofob.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Og så tror jeg, at vi som fans har en tendens til at overse nogle meget vigtige aspekter omkring det her med klubskifter og så videre, for naturligvis er klubbens potentiale, titelchancer og så videre aldeles vigtige, men samtidig tænker jeg helt personligt også, at beliggenheden tæller meget.
For det må trods alt være lettere for en klub som Chelsea at lokke en profil (fx Messi) til London fremfor at få en spiller til Nordengland. London, Paris og Rom har bare nogle fordele som de færreste andre byer kan prale af. Hvorfor tror I fx også, at The Beckhams havnede i lige netop LA?
Ret beset kan man vel heller ikke udelukke det aspekt, at Messis kone gerne vil opleve en anden by, og London kunne være belejligt, når du blandt andet Cesc' kone også er der. De skulle være gode venner, mener jeg at vide?
Det handler jo nok ikke så meget om lønchecken som om mulighederne i dagligdagen.
Men alligevel nægter jeg at tro på, at Messi bliver solgt. Det er SLET ingen, der tør ... udgangen bliver sgu nok, at man fyrer træneren.
PS Må Barcelona hente en ny træner, når nu de har en transfer-karantæne?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
DarioGomez skrev: Naturligvis er Messi en gevinst, det kan ikke være anderledes. Spørgsmålet er nok mere, om det isoleret set har været en gevinst at hente Suarez til flokken. Det er nok mere der, at æslet ligger begravet.
Og så tror jeg, at vi som fans har en tendens til at overse nogle meget vigtige aspekter omkring det her med klubskifter og så videre, for naturligvis er klubbens potentiale, titelchancer og så videre aldeles vigtige, men samtidig tænker jeg helt personligt også, at beliggenheden tæller meget.
For det må trods alt være lettere for en klub som Chelsea at lokke en profil (fx Messi) til London fremfor at få en spiller til Nordengland. London, Paris og Rom har bare nogle fordele som de færreste andre byer kan prale af. Hvorfor tror I fx også, at The Beckhams havnede i lige netop LA?
Ret beset kan man vel heller ikke udelukke det aspekt, at Messis kone gerne vil opleve en anden by, og London kunne være belejligt, når du blandt andet Cesc' kone også er der. De skulle være gode venner, mener jeg at vide?
Det handler jo nok ikke så meget om lønchecken som om mulighederne i dagligdagen.
Men alligevel nægter jeg at tro på, at Messi bliver solgt. Det er SLET ingen, der tør ... udgangen bliver sgu nok, at man fyrer træneren.
PS Må Barcelona hente en ny træner, når nu de har en transfer-karantæne?
Ja, transfer-karantænen gælder kun spillere, men de må dog gerne hente deres udlejede spillere tilbage. Det vil dog nok ikke bringe dem langt.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Om kendte spillere og deres maveproblemer:
- De skal have en pille og så ud på banen. Der er det ved det, at maveproblemer i fodboldverdenen lyder som en undskyldning, der dækker over noget andet. Når du hører det, siger du......der er noget andet.
Nå, Xavi har angiveligt allerede placeret sig på Messis side, idet han sammen med de øvrige spillere i anførerteamet har bedt Luis Enrique om at holde igen med den gigantbøde, han ville have klubben til at udstede til argentineren for ikke at deltage i den åbne trænings-session.
Men sig mig...............er der flere popcorn??
Èn ting er sikkert - Jeg skal se Barcelona - Atletico i weekenden. Drømmescenariet: En uafgjort, hvor Suarez bider Messi og Mathieu laver selvmål.