Om vores rivaler VII

11 år 7 måneder siden #5989 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Hvorfor skulle han ikke på et tidspunkt selv ønske at presse et skifte igennem. Det er ikke mange måneder siden, at han sagde:

- Jeg ville gerne blive i Barcelona i resten af min karriere, men tingene går ikke altid som man ønsker sig.

Lur mig om ikke han afventer situationen. Mig bekendt har han det som blommen i et æg hos Barcelona. Han er den bedst eller næstbedst betalte fodboldspiller i verden. Han kan gøre stort set som han lyst til og få det lige som han vil have det. Og hvis det står mellem ham og Luis Enrique, så ved Gud og hver mand hvad det ender med.

Men han bestemmer det vel i bund og grund mere eller mindre selv. Jeg tror dog det skal meget langt ud (selv om situationen efterhånden er langt ude) - og tingene skal gå meget skævt mellem parterne - inden han selv vil presse et skifte igennem.

Der er dog den lille krølle, at han ikke har fået meget støtte og opbakning af klubben og ledelsen på det seneste. Hverken i forhold til Ballon d'Or, hans præstationer eller alt det påstyr der har været uden for banen. Det har nok været med til at puste til tingene.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5990 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Siempre Madrid skrev: Hvorfor skulle han ikke på et tidspunkt selv ønske at presse et skifte igennem. Det er ikke mange måneder siden, at han sagde:

- Jeg ville gerne blive i Barcelona i resten af min karriere, men tingene går ikke altid som man ønsker sig.

Lur mig om ikke han afventer situationen. Mig bekendt har han det som blommen i et æg hos Barcelona. Han er den bedst eller næstbedst betalte fodboldspiller i verden. Han kan gøre stort set som han lyst til og få det lige som han vil have det. Og hvis det står mellem ham og Luis Enrique, så ved Gud og hver mand hvad det ender med.

Men han bestemmer det vel i bund og grund mere eller mindre selv. Jeg tror dog det skal meget langt ud (selv om situationen efterhånden er langt ude) - og tingene skal gå meget skævt mellem parterne - inden han selv vil presse et skifte igennem.

Der er dog den lille krølle, at han ikke har fået meget støtte og opbakning af klubben og ledelsen på det seneste. Hverken i forhold til Ballon d'Or, hans præstationer eller alt det påstyr der har været uden for banen. Det har nok været med til at puste til tingene.

Præcis. Og så skal man jo ikke tage fejl af at Messi er mindst lige så forhippet på at vinde som Cristiano Ronaldo og de muligheder serjo ikke ud til at blive forøget med balladen og transfer-karantænen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5991 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

El_Juan skrev: Lidt gode pointer omkring Messi:

Lionel Messi never closer to making Barcelona exit, says Guillem Balague

“He has never been as close as this to leaving,” said Balague. “That doesn’t mean he is going to leave.

“What I mean is that it’s a possibility that has not only entered his mind – Barcelona were thinking of selling him about six, seven months ago.

“All that has been a possibility and still is a possibility – of course there are clubs that approached Messi’s family to see if they would be willing to go, especially from the Premier League.

“There are not many clubs that could fork out about £400million, which would be his buyout clause and his wages – PSG and Real Madrid, some say Chelsea but I’m not sure, certainly Manchester City – but the fact he’s never been this close to leaving doesn’t mean he will leave.”

“Lots of questions about Messi and Chelsea. Good luck to Chelsea if they want to try. Fair enough. Not convinced, yet, that Messi wants to leave.

For Chelsea, to buy Messi against Barça's will, would cost €200m. Plus VAT. How to square that with FFP seems an interesting challenge.

Messi is notably unhappy with current coach, way team plays, lack of trophy prospects, board. This is clear. Within his right IF he wants to go.

Speculate all you want about Messi to Chelsea, but who'd be brave enough at Barça to be the man who sold him? Player would need to force it.”

- Graham Hunter (Twitter)

Den sidste: “Player would need to force it.”, er nok meget rammende.

... og for at citere Gabriele Marcotti: “No one wants to be known as the president who sacrificed Lionel Messi to keep Luis Enrique.

Hvorfor skulle han ikke på et tidspunkt selv ønske at presse et skifte igennem. Det er ikke mange måneder siden, at han sagde:

Selv hvis han skulle ønske at tvinge sig ud så er økonomien i det ikke så ligetil. Hvis FFP har nogen tænder overhovedet så er listen over klubber der kan hjælpe Messi i hans flugtforsøg meget, meget kort - City og PSG ville komme i voldsom karambolage med FFP og umiddelbart ville Chelsea også. Så det efterlader os og Bayern og det da sikkert er noget, der kunne friste Perez, men der stadig et stort skridt fra at ville væk fra Barca til at ville til Madrid. Jeg kan godt forestille mig at særligt PSG ville være villige til at tage kampen med UEFA, men indtil da så tror jeg Messi og Barca er låst i et fornuftsægteskab hvor meget Messi end skaber sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5992 af El_Juan

MMM skrev: Selv hvis han skulle ønske at tvinge sig ud så er økonomien i det ikke så ligetil. Hvis FFP har nogen tænder overhovedet så er listen over klubber der kan hjælpe Messi i hans flugtforsøg meget, meget kort - City og PSG ville komme i voldsom karambolage med FFP og umiddelbart ville Chelsea også. Så det efterlader os og Bayern og det da sikkert er noget, der kunne friste Perez, men der stadig et stort skridt fra at ville væk fra Barca til at ville til Madrid. Jeg kan godt forestille mig at særligt PSG ville være villige til at tage kampen med UEFA, men indtil da så tror jeg Messi og Barca er låst i et fornuftsægteskab hvor meget Messi end skaber sig.

God pointe. Real Madrid, Bayern München og Manchester United er vel de eneste klubber, der mere eller mindre kan skrive en blankocheck, uden efterfølgende at skulle stå til regnskab for FFP.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #5993 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

MMM skrev: Selv hvis han skulle ønske at tvinge sig ud så er økonomien i det ikke så ligetil. Hvis FFP har nogen tænder overhovedet så er listen over klubber der kan hjælpe Messi i hans flugtforsøg meget, meget kort - City og PSG ville komme i voldsom karambolage med FFP og umiddelbart ville Chelsea også. Så det efterlader os og Bayern og det da sikkert er noget, der kunne friste Perez, men der stadig et stort skridt fra at ville væk fra Barca til at ville til Madrid. Jeg kan godt forestille mig at særligt PSG ville være villige til at tage kampen med UEFA, men indtil da så tror jeg Messi og Barca er låst i et fornuftsægteskab hvor meget Messi end skaber sig.

God pointe. Real Madrid, Bayern München og Manchester United er vel de eneste klubber, der mere eller mindre kan skrive en blankocheck, uden efterfølgende at skulle stå til regnskab for FFP.

Må jeg minde Jer om, at Adidas sponsorer Chelsea FC. Jeg tror i den grad, at Adidas er villige til at støtte Chelsea med indkøbet af Messi, da de også sponsorer Messi.. Og hvis Messi er den eneste, som Chelsea køber i hele 2015, samtidig med at de får solgt, som rygterne går på, Oscar til PSG for omkring 55-60 mio. euro, og et par spillere mere, så tror jeg godt, at de kan holde sig inden for FFP reglementet.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5994 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev:

El_Juan skrev:

Må jeg minde Jer om, at Adidas sponsorer Chelsea FC. Jeg tror i den grad, at Adidas er villige til at støtte Chelsea med indkøbet af Messi, da de også sponsorer Messi.. Og hvis Messi er den eneste, som Chelsea køber i hele 2015, samtidig med at de får solgt, som rygterne går på, Oscar til PSG for omkring 55-60 mio. euro, og et par spillere mere, så tror jeg godt, at de kan holde sig inden for FFP reglementet.

Kan du komme med ét eksempel hvor en sponsor har finansieret en handel af den art på det her niveau? Endnu bedre, et eksempel fra efter FFP trådte i kraft? Sponsoraftaler er benchmarked ifht FFP, hvis de bliver anset som overvurderede bliver de tilsvarende nedskrevet ifbm FFP vurderingen, det er ikke så ligetil som bare at bede Adidas om at skrive en check.

Men hey, lad os da kigge på det. Hvis Barca ikke vil sælge, så er udgangspunktet Messis frikøbsklausul. Den er på €250 mil, men hvis Barca ikke vil samarbejde, så er det Messi personligt der skal købe kontrakten fri for at klausulen udløses. Dvs Chelsea skal ikke bare skrive Messi en check på €250 mil, de skal skrive ham en check på det dobbelte for skattefar skal også have sin del. €500 mil er no-go for alle klubber, så den dør allerede der. Hvis Barca er villige til at samarbejde en lille smule, fordi Messi presser voldsomt på, fordi de er trætte af ham, fordi whatever, så kan vi forestille os at de siger ok til en pris svarende til hans frikøbsklausul, måske endda lidt lavere. I FFP sammenhæng skal det beløb så amortiseriseres over kontraktens længde, formodentlig 5 år. Det er €50 mil om året, men vi er kun halvvejs i regnestykket. Messis bruttoløn er pt omkring €40 mil p.a men mon ikke han vil have en lille lønforhøjelse smidt ind? Det er så €45 mil p.a. eller en samlet FFP belastning på €95 mil. Hvert år.

So far so good. Så til Chelsea. Fremover er FFP overvågningsperioden på tre år, dvs. at i de seneste tre sæsoner må klubben ikke have tab der overstiger €30 mil sammenlagt, dvs. €10 mil om året. Selvfølgelig er der en del omkostninger, der kan afskrives i FFP regnskabet, eks. investeringer i infrastruktur, udvikling af spillere osv, men du skal ikke regne med at det beløb overstiger €20 mil pa i Chelseas tilfælde og selv det er højt sat. I regnskabsåret der sluttede den 30. juni 2013 havde Chelsea et tab på £49.4 mil eller ca €63 mil, i regnskabsåret der sluttede 30. juni 2014 havde de et overskud på £18.4 mil eller ca. €23,5 mil. 2014 overskuddet var betinget af profit på spillersalg på ca. £37 mil eller ca €47 mil, forudsat at salget af Luiz først er bogført i regnskabsåret 2015. Dvs Chelsea er nødt til at sælge spillere bare for at holde sig inden for rammerne allerede før Messi kommer ind i billedet. Hvis de sælger Oscar til PSG til sommer (der er underlagt FFP restriktioner og nødt til at sælge før de kan købe...) for € 60 mil (umiddelbart en ret optimistisk pris), hvor stor inflydelse vil det så have? Oscar blev købt i 2012 for ca £20 mil og underskrev en fem-årig kontrakt. Den resterende bogførte værdi skal fratrækkes de 60 mil (og jeg ser nu helt bort fra eventuelle betalinger til agenter osv), så en profit omkring €50 mil. Så skulle overskuddet være sikret, men der er stadig et stykke til at gøre op for tabet i 2013 og det har kun sikret overskuddet i ét regnskabsår - Messi skal finansieres i fem. Oscar var relativ billig og er på en forholdsvis lav løn, så et salg af ham vil kun frigøre en årlig FFP belastning på ca £6 mil eller ca. €7,6 mil. Der er stadig laaaangt til at finansiere de €95 mil pa Messi koster. Så hvem skal sælges? Hvis det skal have indflydelse på FFP skal det være de løntunge drenge og adskillige af dem. Hazard og Costa alene er ikke nok til at frigive midlerne. Er du sikker på at Mou synes det er det værd?

Jeg gider ikke lave regnestykket til ende og jeg gider ikke dykke endnu dybere ned i Chelseas årsrapporter, men det er ikke så ligetil som du gør det til. Selvfølgelig er der smuthuller i regelsættet, men en klub, udover de tre Juan nævner, skal være villig til at kaste sig ud i en længere kamp med UEFA og være villige til at risikere udelukkelse fra Europæiske turneringer. Messi skal overbevise dem om at det er risikoen værd og lige nu er det nok ikke så nemt igen.
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, raul7=kongen, JesperA, Dios, ZizouMo, Roesen7, El_Juan, JimmyBroe og 3 flere
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5995 af El_Juan
Dette forum skal prise sig lykkelig for M&M&M! #sigerdetbare ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, raul7=kongen, ZizouMo, andreashn
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5996 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Hold op hvor er jeg træt af det! Håber virkelig ikke Laporta kommer retur, for det kan da kun styrke Barca.
Men hvor er det sindssygt at den lille dværg har så meget magt! Jeg har aldrig oplevet nogen spiller være større end træneren, præsidenten og selve klubben. Han må være den eneste fodboldspiller, der kan gå direkte fra en aktiv karriere og så ind på præsident-posten i den latterlige og dobbeltmoralske tosseanstalt!

Og farvel til Enrique - manden er færdig, når Messi og hans tro væbnere har talt. Sørgeligt!

Undskyld mit sprog, men hold fast en omgang lort du slynger ud uden at have nogen som helst faktuelle beviser.

Hvad baserer du dog dit nonsense ud fra?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5997 af Siempre Madrid

El_Juan skrev: Dette forum skal prise sig lykkelig for M&M&M! #sigerdetbare ;-)

Madridista.dk er rigtig glad for mange brugere. MMM er bestemt i blandt dem!

Undtagen når emnet er Arbeloa/Casillas ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: MMM
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #5998 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

MMM skrev:

Inspektøren skrev:

El_Juan skrev:

Kan du komme med ét eksempel hvor en sponsor har finansieret en handel af den art på det her niveau? Endnu bedre, et eksempel fra efter FFP trådte i kraft? Sponsoraftaler er benchmarked ifht FFP, hvis de bliver anset som overvurderede bliver de tilsvarende nedskrevet ifbm FFP vurderingen, det er ikke så ligetil som bare at bede Adidas om at skrive en check.

Men hey, lad os da kigge på det. Hvis Barca ikke vil sælge, så er udgangspunktet Messis frikøbsklausul. Den er på €250 mil, men hvis Barca ikke vil samarbejde, så er det Messi personligt der skal købe kontrakten fri for at klausulen udløses. Dvs Chelsea skal ikke bare skrive Messi en check på €250 mil, de skal skrive ham en check på det dobbelte for skattefar skal også have sin del. €500 mil er no-go for alle klubber, så den dør allerede der. Hvis Barca er villige til at samarbejde en lille smule, fordi Messi presser voldsomt på, fordi de er trætte af ham, fordi whatever, så kan vi forestille os at de siger ok til en pris svarende til hans frikøbsklausul, måske endda lidt lavere. I FFP sammenhæng skal det beløb så amortiseriseres over kontraktens længde, formodentlig 5 år. Det er €50 mil om året, men vi er kun halvvejs i regnestykket. Messis bruttoløn er pt omkring €40 mil p.a men mon ikke han vil have en lille lønforhøjelse smidt ind? Det er så €45 mil p.a. eller en samlet FFP belastning på €95 mil. Hvert år.

So far so good. Så til Chelsea. Fremover er FFP overvågningsperioden på tre år, dvs. at i de seneste tre sæsoner må klubben ikke have tab der overstiger €30 mil sammenlagt, dvs. €10 mil om året. Selvfølgelig er der en del omkostninger, der kan afskrives i FFP regnskabet, eks. investeringer i infrastruktur, udvikling af spillere osv, men du skal ikke regne med at det beløb overstiger €20 mil pa i Chelseas tilfælde og selv det er højt sat. I regnskabsåret der sluttede den 30. juni 2013 havde Chelsea et tab på £49.4 mil eller ca €63 mil, i regnskabsåret der sluttede 30. juni 2014 havde de et overskud på £18.4 mil eller ca. €23,5 mil. 2014 overskuddet var betinget af profit på spillersalg på ca. £37 mil eller ca €47 mil, forudsat at salget af Luiz først er bogført i regnskabsåret 2015. Dvs Chelsea er nødt til at sælge spillere bare for at holde sig inden for rammerne allerede før Messi kommer ind i billedet. Hvis de sælger Oscar til PSG til sommer (der er underlagt FFP restriktioner og nødt til at sælge før de kan købe...) for € 60 mil (umiddelbart en ret optimistisk pris), hvor stor inflydelse vil det så have? Oscar blev købt i 2012 for ca £20 mil og underskrev en fem-årig kontrakt. Den resterende bogførte værdi skal fratrækkes de 60 mil (og jeg ser nu helt bort fra eventuelle betalinger til agenter osv), så en profit omkring €50 mil. Så skulle overskuddet være sikret, men der er stadig et stykke til at gøre op for tabet i 2013 og det har kun sikret overskuddet i ét regnskabsår - Messi skal finansieres i fem. Oscar var relativ billig og er på en forholdsvis lav løn, så et salg af ham vil kun frigøre en årlig FFP belastning på ca £6 mil eller ca. €7,6 mil. Der er stadig laaaangt til at finansiere de €95 mil pa Messi koster. Så hvem skal sælges? Hvis det skal have indflydelse på FFP skal det være de løntunge drenge og adskillige af dem. Hazard og Costa alene er ikke nok til at frigive midlerne. Er du sikker på at Mou synes det er det værd?

Jeg gider ikke lave regnestykket til ende og jeg gider ikke dykke endnu dybere ned i Chelseas årsrapporter, men det er ikke så ligetil som du gør det til. Selvfølgelig er der smuthuller i regelsættet, men en klub, udover de tre Juan nævner, skal være villig til at kaste sig ud i en længere kamp med UEFA og være villige til at risikere udelukkelse fra Europæiske turneringer. Messi skal overbevise dem om at det er risikoen værd og lige nu er det nok ikke så nemt igen.

Det kan godt lade sige gøre. Men som du også siger, så er der MANGE ting der skal gå op i en højere enhed, hvis skiftet til Chelsea, skal falde på plads.

Men skal vi ikke vente med at sælge skindet, før bjørnen er blevet skudt? Og hvem ved, måske Bayern eller United, melder siger banen? Florentino Perez kan måske også overveje et move. Er der én der kunne finde på at hente ham, så er det da Perez. Han har før i 2011 forsøgt. Nu er chancerne forøget, vil jeg da sige.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5999 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Messi har intet at gøre i Real Madrid!

Og jeg tror faktisk, at han vil give mig ret i dette...
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, ZizouMo, andreashn, MMM, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #6000 af Siempre Madrid

M_linding skrev: Messi har intet at gøre i Real Madrid!

Og jeg tror faktisk, at han vil give mig ret i dette...

Lionel Messi skal aldrig iklæde sig Real Madrids smukke hvide trøje. ALDRIG!!

Om vi så fik ham gratis ville jeg decideret hade at se ham i klubben.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, asp3200, ZizouMo, andreashn
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum