Om vores rivaler VII
M_linding skrev: En ting jeg bemærker i dag er, hvor tirrede Atletico Madrid var under kampe igår, og igen i dag. Gabi fik direkte rødt for brok, Turan får - ifølge mig - snart 2-4 måneders karantæne, og Maria fik også rødt, og så er samtlige Atletico-spillere sure på Neymar.
(Næsten) Hver gang vi møder Atletico spiller vi bedst, lige indtil Atletico lykkedes med deres provokationer og voldsomme spil, og får gjort kampen til et hundeslagsmål... Præcis som de gerne vil have det. Jeg bliver så træt og sur over det, hver evigt eneste gang!:)
Men det virker som om at Barcelona har været klogere, og gjort Atletico-spillerne irriterede, i stedet for den anden vej rundt. Og så er de altså til at tale med. Jeg håber at Ancelotti og nogle af spillerne har set disse tre Barcelona vs. Atletico-kampe, for der er altså en ret simpel lektie at lære fra disse.
Fik Gabi ikke to gule? mindes da han fik et lige før halvlegen, og så sit andet under pausen. Ikke at det specielt relevant :)
Barcelona fan :)
Dios skrev:
Fondo_Sur skrev:
Dios skrev: DarioGomez skrev:
Og ja, Neymar er god, men jeg ville nu til hver en tid hellere have Hazard, hvis vi skulle have en driblestærk fløj.
Hazard er helt klart en af mine yndlings spillere, men som en anden bruger siger, så mangler han simpelthen målene og assist er der heller ikke for mange af, hvis han bliver sammenlignet med de bedste i verden. Han ligger på omkring de 10-15 mål i ligaen, og det er ikke ligefrem imponerende ift. det Bale, Ronaldo, Messi og Neymar levere.
Hold nu op drenge. Overvej lige hvilken hype der ville være om Neymar, hvis han spillede i Premier League. Han ville score på samlebånd. Neymar kan afgøre kampe med hans fart og fabelagtige afslutninger. Hazard kan ikke afgøre fodboldkampe på samme måde, hvilket vi så i gårsdagens Carling Cup kamp på Stanford Bridge mod Liverpool, hvor Hazard ikke kunne formå at score eller fremtvinge et mål efter 120 minutter mod et forkølet Liverpool mandskab. God er han (specielt i det opbyggende spil), men der er altså klasseforskel.
Men denne diskussion er også snakken om, at jeg synes, at en del La Liga profiler er undervurderede mens Premier League profiler tit bliver overhypede som fodboldguder. Her er Suarez og Bale gode eksempler, da eksempelvis deres daværende markedsværdi er højere end den burde være grundet omtalen i og omkring Premier League.
Jeg bliver helt skræmt over, at du ikke læser hvad mit svar er til Dario. Specielt når du siger drenge i flertal :S
Klart du at bliver skræmt, det behøver du ikke at være. Selvfølgelig en fejl at jeg skrev i flertal, men indlægget var ikke kun rettet mod Dario og dig, da jeg generelt skriver om den måde man vurderer spillere på.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Inspektøren skrev: Sagen er så bare den, at Perez rent faktisk gik all-in på Neymar. Man bød mere end FC Barcelona og tilbød Neymar en højere løn. Men han valgte så Barcelona og Perez gik efter Bale.
Har du en kilde?
Det eneste sted jeg tidligere har læst det har været hos patetiske FC Barcelona.dk hvor de i stor stil skriver sådan noget hver gang de får/ikke får en spiller. Den samme løgn fandt de på med Ødegaard for nogle dage siden :) Noget i stil med "Martin Ødegaard ville helst spille i Barca men han valgte Real Madrid pga pengene" hvilket er den samme historie hver gang fra padehattene. Så... Har du en kilde?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Inspektøren
- Gæst
-
Men dommerne bør i den grad også bærer en del af skylden. De har simpelthen en rygrad som en regnorm. Man kan sige 'puta' 'estúpido' osv. til dem uden det bliver straffet. Tjek lige episoden med Arda Turan. Hvad fanden sker der? Vi har en aggressiv tyrker der kaster en fodboldstøvle efter en linjedommer og alligevel bliver han ikke udvist!? HAHA. De finder sig i aaaaalt for meget, hvorfor de heller ikke bliver respekteret af Atletico spillerne. Og hvad så med Mario Suarez. Manden sparkede Messi ned 4-5 gange og først tredje gang får han en advarsel.
Det er lidt det samme med Ronaldos udvisning. Ja, Ronaldo dummer sig, hvilket vi vel allesammen er enige om. Men hvad med dommeren? Han kategorisere åbenbart ikke et spark, et slag og en lussing som en voldelig handling i sin rapport!?
Min pointe er, at i stedet for, at vi kun angriber spillerne, så skal dommerne altså også udsættes for kritik. Dommerne besidder den dømmende magt og kan de ikke leve op til de forventninger og dermed ikke følge et reglement, jamen så skal de selvfølgelig også kritiseres.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Er udtalelsen fra Simeone citeret korrekt eller hvad? Det er noget af en stikpille til BBC.
- Inspektøren
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
Inspektøren skrev: Sagen er så bare den, at Perez rent faktisk gik all-in på Neymar. Man bød mere end FC Barcelona og tilbød Neymar en højere løn. Men han valgte så Barcelona og Perez gik efter Bale.
Har du en kilde?
Det eneste sted jeg tidligere har læst det har været hos patetiske FC Barcelona.dk hvor de i stor stil skriver sådan noget hver gang de får/ikke får en spiller. Den samme løgn fandt de på med Ødegaard for nogle dage siden :) Noget i stil med "Martin Ødegaard ville helst spille i Barca men han valgte Real Madrid pga pengene" hvilket er den samme historie hver gang fra padehattene. Så... Har du en kilde?
Det var vidst nok en artikel fra El País, hvor det fremgik, at Perez udtalte, at man havde budt et enormt beløb på Neymar. Det var eftersigende tale om et absurd højt beløb (det var meget over de 57 mio. euro) og Neymar bekræftede også, at Real tilbød en højere løn og andre lækre sager som en lukus villa og andet.
At vi gik efter Neymar er ingen hemmelighed.
I spansk presse spekuleres der også i, hvor vidt årsagen til, at man gav så meget som man gjorde for Ödegaard (en 16 årig ung uprøvet knægt på det højeste niveau), var, at man ikke ville "tabe" endnu en kamp om et kæmpe talent, jf. Neymar.
Jeg er meget enig. En ting er at der bliver gået lidt hårdt til den noget andet er når vi ser episoder som med f.eks. Ronaldo og nu med Turan.
Dommerne har meget svært ved at finde balancen i Spanien. I England bliver der gået hårdt til den, det accepteres. Hvor imod "divers(?)" bliver slagtet, og når der sker helt uaceptable ting på banen bliver de ofte straffet så de kan mærkes. Nej ved godt at det bliver lidt cliche-agtig når det kommer til dommerpræstationen "England vs. Spanien" men der er altså noget om det.
Det samme med de situationer som bliver fremhævet af producerne, de kan jo trække alt i langdrag. En offside kan ofte blive vist 5-8 gange, hvis der er lidt tvivl om dommerkendelsen. Det er helt til grin. Dommerne har for lidt magt i La Liga.
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Har du en kilde?
Det var vidst nok en artikel fra El País, hvor det fremgik, at Perez udtalte, at man havde budt et enormt beløb på Neymar. Det var eftersigende tale om et absurd højt beløb (det var meget over de 57 mio. euro) og Neymar bekræftede også, at Real tilbød en højere løn og andre lækre sager som en lukus villa og andet.
I spansk presse spekuleres der også i, hvor vidt årsagen til, at man gav så meget som man gjorde for Ödegaard (en 16 årig ung uprøvet knægt på det højeste niveau), var, at man ikke ville "tabe" endnu en kamp om et kæmpe talent, jf. Neymar.
Barcelona betalte så også væsentligt mere end de 57 millioner €. Der fulgte blandt andet en meget dyr far (Barcelonas 3. eller 4. dyreste spiller gennem tiderne!) med og det var lige nøjagtig her, at Real Madrid hoppede ud af forhandlingerne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Inspektøren
- Gæst
-
Raul7-2880 skrev: www.soccerladuma.co.za/news/articles/cat...gareth-bale-2/199515
Er udtalelsen fra Simeone citeret korrekt eller hvad? Det er noget af en stikpille til BBC.
Men hans argumenter understøttes af fakta. Vi har mødt dem 5 gange i denne sæson; 2 super Copa, 2 Copa del Rey og en La Liga kamp. Vi har spillet 2 uafgjort og tabt tre af kampene. Barcelona har mødt dem 3 gange i denne sæson på en kort periode og Atletico blev mere eller mindre domineret i alle tre, hvor det er endt med, at Barcelona har trukket det længste strå samtlige 3 gange. Og ikke nok med det, så har Messi spillet fremragende i alle tre kampe, hvor han har været den afgørende. Det var han ligledes i går, selvom han ikke stod for hverken en assist eller et mål. Men jeg skal da lige love for, at han legede kispus med flere af Atleticos hårde hunde og de prøvede da også at stoppe ham (læs. sparke ham ned). Derudover stod han i den grad bag målet til 1-1, hvor han lige sætter Mario Suarez let af og dernæst laver en fremragende aflevering til Luis Suarez der aflever videre til en fri Neymar, der kynisk sparker den ind. Han var ligeledes med i 2-3 målet og meget andet.
Men Neymar fortjener også ros frai går. Han har virkelig hævet sit niveau, må man sige. I går lavede han også to mål biddrog ligeledes med flere andre ting.
- Inspektøren
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Inspektøren skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Har du en kilde?
Barcelona betalte så også væsentligt mere end de 57 millioner €. Der fulgte blandt andet en meget dyr far (Barcelonas 3. eller 4. dyreste spiller gennem tiderne!) med og det var lige nøjagtig her, at Real Madrid hoppede ud af forhandlingerne.
Du henviser til de 40 mio euro, som Neymars far angiveligt fik under bordet. Men hvor vidt, at Real Madrid trak sig fra forhandlingerne, fordi de ikke gad at give 57 mio. + 40 mio. = 97 mio. euro for Neymar, er ikke til at spå om. Jeg læste dog en artikel, hvor det fremgik, at man tilbød Santos + de andre selskaber, der ejede Neymar på daværende tidspunkt, et astronomisk absurd beløb.
Det er fandens at jeg ikke kan finde artiklen, da den netop var bygget på en masse udtalelser, research og andet brugbart.
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Inspektøren skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Har du en kilde?
Du henviser til de 40 mio euro, som Neymars far angiveligt fik under bordet. Men hvor vidt, at Real Madrid trak sig fra forhandlingerne, fordi de ikke gad at give 57 mio. + 40 mio. = 97 mio. euro for Neymar, er ikke til at spå om. Jeg læste dog en artikel, hvor det fremgik, at man tilbød Santos + de andre selskaber, der ejede Neymar på daværende tidspunkt, et astronomisk absurd beløb.
Det er fandens at jeg ikke kan finde artiklen, da den netop var bygget på en masse udtalelser, research og andet brugbart.
Perez udtalte at han ikke købte Neymar, fordi han ville blive alt for dyr og han dermed ikke vidste hvad Barca gav for ham (altså sendte en stikpille). Så der er intet der tyder på at Neymar havde afvist Real pga han ville til Barca, men det lyder mere som, at Real ikke ville betale hvad han ville have.
Og Simoenes udtalelse om Messi er helt hen i vejret. Ud over at sejrene mere skal tilskrives Neymar, så viser talene i denne her sæson tydeligt noget andet.
- Storken
- Gæst
-
www.bloomberg.com/news/articles/2013-05-...d-to-sign-perez-says
Han ville have kostet mere end €150 mio, hvilket Perez ikke var villig til at betale. Derudover var det ikke nogen hemmelighed, at Neymar ville til Barca og spille med Messi.
Angående Simeones udtalelser:
Atleticos spillestil passer rigtig dårligt til Ronaldo og Bale. De foretrækker meget plads, hvilket Atletico ikke giver dem. Derfor vil de to generelt spille dårlige kampe mod netop Simeones hold, hvilket muligvis er baggrunden for hans udtalelser.