Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6709 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Part of the game, helt klart.

Hvorfor må man ikke forsøge sig med sådanne tricks, når ens hold er foran!? Det har jeg aldrig forstået.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6710 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
I Spanien har de et problem med den slags. Jeg synes grundlæggende at det er en latterlig tilgang at have. Ja, det er da pisse irriterende at blive "taget" på den måde. Men det har da intet med disrespekt at gøre. Det kaldes samba-bold.

Jeg husker Neymar gjorde det mod Real Madrid, om det var i den netop overstået sæson eller i Copa Del Rey finalen husker jeg ikke, men vi vandt kampen.

Alle der har teknikken til at lave den slags ting bør gøre det imo.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6711 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om vores rivaler VII
Først tænkte jeg, at det var i orden. Og så tænkte jeg, og det er ikke for at diskutere religion og kultur, er det ikke lidt det samme, som når vi forventer, at tilkomne skal underordne sig vores normer? Men igen, fodbold er bare underholdning. Jeg elsker at se det. Jeg så ikke kampen, men fik Neymar overhovedet frispark?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6712 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
Selvfølgelig skal man indordne sig, alt efter hvilket land man befinder dig i. Samtidig skal der selvfølgelig også være plads til mangfoldighed, -det er en balance.

Som du siger det er "bare" underholdning. Man kan ikke ha' specielle regler, i forskellige lande omkring hvad man må og kan på en fodboldbane. Det bør være det samme over alt i verden.

Fodbold er, ja, kald det bare en religion, men det er en fælles religion. Der er som sådan ikke noget rigtigt og forkert. Nogen kan lide én spillestil andre kan lide en anden, nogen kan lide en type spiller nogen kan lide en anden type. Så længe de holder sig inden for reglerne i spillet. Så er alt tilladt.

^Fucking dybt!:D

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6713 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om vores rivaler VII
I brækker jer nok i lårtykke stråler, når jeg udtrykker følgende mening, efter at jeg har forsvaret Messi tidligere, MEN. Jeg er sku egentligt begyndt at respektere Neymar i en forstand, som jeg ikke tidligere har gjort. Jeg synes klart, at han har lagt lå på den stil, som han lagde i starten af Barcelona, og som han i særdeleshed lagde til Confe Cup sidste sommer.

Dertil kan jeg slet ikke hade en spiller, der tilbyder så meget ekstravagance på banen. Han er vel den eneste fodboldspiller på topplan, der forsøger sig med sambalignende tricks, og det er faktisk rigtig ofte, at han lykkedes med dem.

Jeg bliver mere og mere ærgerligt over, at vi ikke fik ham, for jeg tror, at han om 3-5 år er verdens bedste. Måske i hård konkurrence med Hazard, som vi selvfølgelig skal hente!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Vinícius
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6714 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Part of the game, helt klart.

Hvorfor må man ikke forsøge sig med sådanne tricks, når ens hold er foran!? Det har jeg aldrig forstået.

Kunne ikke være mere enig. Han forsøger at komme forbi manden, og hvis ikke teknikere må lave lidt ekstra ting med øje for at skabe en chance så har en del af fodbolden tabt. Skal man så bare give en håndbog til alle fodboldspillere der viser hvad finter mv, de må benytte og ikke benytte?
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6715 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII

Jaood skrev: Intetsteds bliver man eksplicit hængt ud for ikke at støtte Ronaldo, men en ynkelig ageren overfor sådan en adfærd eksisterer og er stærkt udbredt, karakteriseret ved banale one-liners, kollektiv latterligørelse, og en konstant undvigelse af enhver form for saglig debat, for der ved man jo selv udemærket godt at man ikke har noget som helst at komme med.

Og så bagudvendt en opførsel er jo allestedsværende: se blot den seneste 'debat' om Messis åbenlyse overlegenhed som, selvfølgelig, munder ud i at nogle brugere vælger at voldtude, og vil have Barcelona-tilhængerne smidt ud af forummet. Hvorfor da det? De skriver kvalitetsindlæg, provokerer ikke, og tager initiativ til nye debatter.... men de skal åbenbart smides ud. Hvorfor?

Øhm hvad? Synes du Barcelona fans skriver kvalitetsindlæg, undlader at provokere og tager initiativ til nye debatter om hvorfor Messi er bedre end Ronaldo?

Exhibit A:

Guldie skrev: Det forekommer mig så sødt og nuttet, når erklærede Cristiano-fans benytter ordet "kynisme", når de håbløst prøver at påstå, at Cristiano skulle være en bedre fodboldspiller end Messi. Mange dumme ting kan man støde på i CristianoVsMessi-diskussioner, men brugen af det ord må være blandt de allerdummeste. Det jo ignorance på højt niveau. Jeg ved sgu ærligt talt ikke, om jeg skal græde eller grine.
Jeg håber, at dem, der bruger ordet i forbindelse med Cristiano-argumenter, er klar over, hvorfor de overhovedet bruger det i første omgang. Det gør de, fordi Messis fodboldevner overstråler Ronaldos i en sådan grad, at de ikke længere ved, hvilke argumenter de ellers skulle bruge. Først og fremmest skal vi lige blive enige om, at det eneste - ABSOLUT ENESTE - parameter i fodbold, hvor det giver mening at sammenligne Cristiano og Messi, er med hensyn til mål - at sammenligne dem på andre parametre er jo nærmest blasfemi eller et forsøg på humor. Det forholder sig imidlertid sådan, at selv dér (at score mål) taber Cristiano - og det er naturligvis ærgeligt for Cristiano-fans. På trods af han er SÅ god til straffe (i øvrigt fantastisk tragisk, at man bruger straffespark som argument for, at en spiller skulle være bedre end en anden, især når statistikkerne endda viser sig at være overraskende lige for mange Cristiano-fans), på trods af han er SÅ høj, på trods af han eftersigende skulle være den bedste hovedstøder nogensinde, på trods af han har SÅ god fysik, på trods af han har en SÅ god placeringsevne, på trods af han er omringet af verdensklassespillere, som gang efter gang lægger indlæg ind i smasken på ham - så er han alligevel ikke en bedre målscore end Messi.

Cristiano er ikke en bedre målscore end Messi.

Og nu kommer vi så til brugen af ordet "kynisme". Fordi Messi laver så mange spektakulære ting på en bane, at selv Ronaldinho tager hatten af, fordi Messi lægger Laudrup-afleveringer efter Laudrup-afleveringer, fordi Messi dribler så selv Maradona rynker på panden - OG VIGTIGST AF ALT - FORDI CRISTIANO IKKE FORMÅR AT GØRE DET - SÅ ROSER I HAM FOR AT VÆRE KYNISK.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6716 af Siempre Madrid

Sebberg skrev: I brækker jer nok i lårtykke stråler, når jeg udtrykker følgende mening, efter at jeg har forsvaret Messi tidligere, MEN. Jeg er sku egentligt begyndt at respektere Neymar i en forstand, som jeg ikke tidligere har gjort. Jeg synes klart, at han har lagt lå på den stil, som han lagde i starten af Barcelona, og som han i særdeleshed lagde til Confe Cup sidste sommer.

Dertil kan jeg slet ikke hade en spiller, der tilbyder så meget ekstravagance på banen. Han er vel den eneste fodboldspiller på topplan, der forsøger sig med sambalignende tricks, og det er faktisk rigtig ofte, at han lykkedes med dem.

Jeg bliver mere og mere ærgerligt over, at vi ikke fik ham, for jeg tror, at han om 3-5 år er verdens bedste. Måske i hård konkurrence med Hazard, som vi selvfølgelig skal hente!

Jeg er til dels enig.

Økonomisk - ud fra et transfermæssigt og lønmæssigt perspektiv - gjorde vi mere end klogt i at holde os langt fra ham.

Sportsligt til gengæld er han til gengæld den Barcelona-spiller (den eneste i øvrigt) jeg meget gerne så i Real Madrid.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6717 af Kassow-Rossing

Siempre Madrid skrev: Økonomisk - ud fra et transfermæssigt og lønmæssigt perspektiv - gjorde vi mere end klogt i at holde os langt fra ham.

Sportsligt til gengæld er han til gengæld den Barcelona-spiller (den eneste i øvrigt) jeg meget gerne så i Real Madrid.

Helt enig! Hvis han var i lære i Madrid ville han også lægge grimasserne fra sig, så han ikke ligner han har brækket benet hver gang han bliver tacklet.

Barcelonas trio Messi, Neymar, Suarez har i øvrigt slået Ronaldo, Benzema, Higuains målrekord fra 2011/2012 der tidligere lød på 118 scoringer. Det skal dog siges at de tre Real Madrid spillere havde langt færre minutter på banen sammen.

Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6718 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev:

Siempre Madrid skrev: Økonomisk - ud fra et transfermæssigt og lønmæssigt perspektiv - gjorde vi mere end klogt i at holde os langt fra ham.

Helt enig! Hvis han var i lære i Madrid ville han også lægge grimasserne fra sig, så han ikke ligner han har brækket benet hver gang han bliver tacklet.

Barcelonas trio Messi, Neymar, Suarez har i øvrigt slået Ronaldo, Benzema, Higuains målrekord fra 2011/2012 der tidligere lød på 118 scoringer. Det skal dog siges at de tre Real Madrid spillere havde langt færre minutter på banen sammen.

Barcas trio lyder også noget mere spektakulær, og som du også selv påpeger, så var det en trio, hvor oftest kun 2 var på banen, idet Benz og Higuain jo som alle ved delte pladsen. Vel egentligt forventeligt på en måde, at det ville ske :) Og så endda selvom Suarez ikke har spillet hele sæsonen.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6719 af Siempre Madrid

Kassow-Rossing skrev: Jeg kunne godt tænke mig at vi alle sammen blev enige om at Messi har været bedst i 2015 med et myrehår men at 2015 ikke er slut endnu. Der er hele efteråret tilbage.

Og her har Messi - alt andet lige - fordel af at kunne brillere i den spanske Super Cup, den europæiske Super Cup og VM for klubhold.

Man skal ikke sige, at Cristiano Ronaldo ikke kan aflevere.........for han kommer til at aflevere Guldbolden! Det er jeg mere end alvorligt bange for.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6720 af Kassow-Rossing
Men så er det vel også fortjent nok i sidste ende at det er Messi, der løber med den personlige hæder? :)

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum