Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6733 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:
Forskellen er, at Real Madrid kender den endelige pris på Gareth Bale. Det kan man ikke sige, at Barcelona gør med Neymar. Man ved blot, at han ender med at være verdens suverænt dyreste spiller.

Jeg vil gerne se din kilde på den påstand. Jeg mindes den samlede sum er €86 mio, hvor der ikke er taget højde for diverse skattesager og lignende.

Det er rigtig nok €86M uden skattesager

www.insidespanishfootball.com/95678/barc...-of-neymar-transfer/

Med skattesager siger Marca at det stiger til €158M

www.marca.com/en/2015/03/24/en/football/...lona/1427187690.html

Nogle af pengene er dog tilsyneldende bøder til enkeltpersoner og ikke klubben.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6734 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Raul 4 ever skrev:

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:
Forskellen er, at Real Madrid kender den endelige pris på Gareth Bale. Det kan man ikke sige, at Barcelona gør med Neymar. Man ved blot, at han ender med at være verdens suverænt dyreste spiller.

Jeg vil gerne se din kilde på den påstand. Jeg mindes den samlede sum er €86 mio, hvor der ikke er taget højde for diverse skattesager og lignende.

Det er rigtig nok €86M uden skattesager

Hele den her transfersaga er en skændsel for Barca. Jeg syntes endda, at (den indledende) pris på €50 mio var høj i sin tid... Jeg ved ærlig talt ikke om jeg skal grine eller græde. Det er nok Half n' Half.
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6735 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Raul 4 ever skrev: Det er rigtig nok €86M uden skattesager

At Sandro Rosell står til at betale en større bøde end klubben selv, siger vel alt om hvem der virkelig har trådt i spinaten i denne sag. Sandro Rosell har rigtig meget skidt på sig, ikke mindst i Brasilien, hvor han let kunne smides i fængsel. Som Storken påpeger er det en skamplet for klubben - den ene af de to skyldige er heldigvis allerede ude af klubben. Den anden er formentlig også fortid til sommer.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6736 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Jamen man kan sige "Hvem er klubben hvis ikke ledelsen?" fordi hvis ledelsen ikke bliver betegnet som klubben, hvem er så?

Spillerne som Messi der også er i skattebedragerisag?

Eller fansene?

For mig at se er klubben selvfølgelig betegnet af en god blanding, hvor sjælen af klubben formentlig kan beskrives som klubbens historie mens ledelsen er hvad klubben står for i netop dette øjeblik. Hvis man kan have en ledelse, der snyder (Køber for unge spillere, snyder i skat osv) og bare vælger at sige "Jamen det er også ledelsens skyld. Dem smider vi på porten nu" så er man jo altid uskyldig.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6737 af Kassow-Rossing
Barcelonas andethold (Barcelona B) rykker ned fra den næstbedste række til den 3. bedste række efter en skuffende sæson hvor de ligger på en suveræn sidsteplads med én spillerunde tilbage.

Næste sæson får vi Betis at se igen i La Liga.

Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6738 af Scriptophobe

Kassow-Rossing skrev: Hvis man kan have en ledelse, der snyder (Køber for unge spillere, snyder i skat osv) og bare vælger at sige "Jamen det er også ledelsens skyld. Dem smider vi på porten nu" så er man jo altid uskyldig.

Jeg kan oprigtigt talt ikke regner ud om du spøger her. Klubben i Barcelona er ejet af medlemmerne, præcis som i Real Madrid, der vælger en præsident til at lede klubben. Hvis den valgte præsident træder i spinaten og begår utilgivelige fejl, skiller medlemmerne sig naturligvis af med den givne præsident og vælger en ny præsident, der forhåbentlig kan gøre et bedre stykke arbejde og ikke træde ved siden af som den han erstatter. I denne specifikke sag er det ikke engang ledelsen som helhed - altså bestyrelsen - men blot to personer, præsidenten og vice-præsidenten, der har lavet rav i den.

Jeg er dog fuldt ud klar over din agenda, der som altid er at få Barcelona til at se ud som en klub der snyder, bedrager og generelt bare er en slem forsamling banditter. Den holder bare ikke. I hvert tilfælde ikke hvis du agter at bruge denne specifikke sag som belæg, da det grundlæggende er én eller to mand der står med ansvaret for hele misæren.
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6739 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev:

Kassow-Rossing skrev: Hvis man kan have en ledelse, der snyder (Køber for unge spillere, snyder i skat osv) og bare vælger at sige "Jamen det er også ledelsens skyld. Dem smider vi på porten nu" så er man jo altid uskyldig.

Jeg kan oprigtigt talt ikke regner ud om du spøger her. Klubben i Barcelona er ejet af medlemmerne, præcis som i Real Madrid, der vælger en præsident til at lede klubben. Hvis den valgte præsident træder i spinaten og begår utilgivelige fejl, skiller medlemmerne sig naturligvis af med den givne præsident og vælger en ny præsident, der forhåbentlig kan gøre et bedre stykke arbejde og ikke træde ved siden af som den han erstatter. I denne specifikke sag er det ikke engang ledelsen som helhed - altså bestyrelsen - men blot to personer, præsidenten og vice-præsidenten, der har lavet rav i den.

Jeg er dog fuldt ud klar over din agenda, der som altid er at få Barcelona til at se ud som en klub der snyder, bedrager og generelt bare er en slem forsamling banditter. Den holder bare ikke. I hvert tilfælde ikke hvis du agter at bruge denne specifikke sag som belæg, da det grundlæggende er én eller to mand der står med ansvaret for hele misæren.

Men nu er det bare sådan, at det er disse medlemmer, der har valgt de personer, som senere vælger at bryde loven. Det er altså disse medlemmer, som har fundet disse personligheder og klovne værdige til at kaste et dårligt lys over klubben. Derfor er det stadig klubben, der har skyld i dette og ikke bare to personer. For som Kassow er inde på, så er man jo hele tiden uskyldig, hvis bare man gang på gang smider folkene ud.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Brylle.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6740 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om vores rivaler VII

Brylle skrev:

Scriptophobe skrev:

Men nu er det bare sådan, at det er disse medlemmer, der har valgt de personer, som senere vælger at bryde loven. Det er altså disse medlemmer, som har fundet disse personligheder og klovne værdige til at kaste et dårligt lys over klubben. Derfor er det stadig klubben, der har skyld i dette og ikke bare to personer. For som Kassow er inde på, så er man jo hele tiden uskyldig, hvis bare man gang på gang smider folkene ud.

Hmm skal lige forstå dit indlæg korrekt. Så medlemmerne vidste simpelthen på for forhånd de valgte personer ville lave de sager de gjorte? Når jeg vælger nogle til ar repræsentere de foreninger jeg er med i i det rigtige liv så gør jeg det altid efter dem jeg har mest fidus til, men jeg kan jo aldrig 100% gardere mig mod hvad de gør. Tror da heller ikke barcas medlemmer havde valgt dem hvis de vidste de sager de personer er blevet rodet ud i. Intet menneske kan spå om hvordan andre vil agere i fremtiden ellers er man da verdens mest eftertrægteðe person.
Følgende bruger(e) sagde tak: Scriptophobe
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6741 af Scriptophobe

Brylle skrev: Men nu er det bare sådan, at det er disse medlemmer, der har valgt de personer, som senere vælger at bryde loven. Det er altså disse medlemmer, som har fundet disse personligheder og klovne værdige til at kaste et dårligt lys over klubben. Derfor er det stadig klubben, der har skyld i dette og ikke bare to personer. For som Kassow er inde på, så er man jo hele tiden uskyldig, hvis bare man gang på gang smider folkene ud.

Jeg tror aldrig nogensinde, at nogen som helst er blevet fundet værdige til, at kaste et dårligt lys over noget som helst. Det giver slet og ret ingen mening. De to omtalte personer blev dog fundet passende til at lede og administrere klubben, på baggrund af de løfter de gav og de idéer de præsenterede medlemmerne for i løbet af valgkampagnen. At de så vælger at rode sig ud i sådan en omgang snavs, som de gjorde ved købet af Neymar, er jo ganske enkelt fuldkommen umuligt for de vælgende medlemmer at forudsige.

Når vi går til valg den 18. juni her i Danmark, kan vi jo heller ikke sikre os mod, at den kommende statsminister kaster sig ud i korruption, illegale aktiviteter og træffer dårlige beslutninger på rad og række, men i så fald må statsministeren nok indstille sig på at blive fjernet fra sin position - præcis som i Barcelona. Den demokratiske proces er ikke perfekt eller skudsikker, men dog alligevel den klart bedste mulighed, endda med stor afstand.

Uanset hvad tør jeg godt forsikre dig om, at medlemmerne i Barcelona ikke valgte Sandro Rosell, for at se ham snyde og bedrage. Havde medlemmerne set hvor meget skidt Rosell ville resultere i udenfor kridtstregerne, så var han næppe blevet valgt til at repræsentere klubben og medlemmerne.
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6742 af Brylle

Scriptophobe skrev:

Brylle skrev: Men nu er det bare sådan, at det er disse medlemmer, der har valgt de personer, som senere vælger at bryde loven. Det er altså disse medlemmer, som har fundet disse personligheder og klovne værdige til at kaste et dårligt lys over klubben. Derfor er det stadig klubben, der har skyld i dette og ikke bare to personer. For som Kassow er inde på, så er man jo hele tiden uskyldig, hvis bare man gang på gang smider folkene ud.

Jeg tror aldrig nogensinde, at nogen som helst er blevet fundet værdige til, at kaste et dårligt lys over noget som helst. Det giver slet og ret ingen mening. De to omtalte personer blev dog fundet passende til at lede og administrere klubben, på baggrund af de løfter de gav og de idéer de præsenterede medlemmerne for i løbet af valgkampagnen. At de så vælger at rode sig ud i sådan en omgang snavs, som de gjorde ved købet af Neymar, er jo ganske enkelt fuldkommen umuligt for de vælgende medlemmer at forudsige.

Når vi går til valg den 18. juni her i Danmark, kan vi jo heller ikke sikre os mod, at den kommende statsminister kaster sig ud i korruption, illegale aktiviteter og træffer dårlige beslutninger på rad og række, men i så fald må statsministeren nok indstille sig på at blive fjernet fra sin position - præcis som i Barcelona. Den demokratiske proces er ikke perfekt eller skudsikker, men dog alligevel den klart bedste mulighed, endda med stor afstand.

Uanset hvad tør jeg godt forsikre dig om, at medlemmerne i Barcelona ikke valgte Sandro Rosell, for at se ham snyde og bedrage. Havde medlemmerne set hvor meget skidt Rosell ville resultere i udenfor kridtstregerne, så var han næppe blevet valgt til at repræsentere klubben og medlemmerne.

Og det er jeg enig i, men det ændrer stadig ikke på, at man ikke bare kan isolere to personer fra klubben og sige, at det ikke var klubben, der gjorde noget ulovligt (som debatten drejede sig om). Det er stadig medlemmerne, der vælger disse personer. Det var egentlig blot det, der var min pointe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6743 af Kassow-Rossing
Interessant tankegang Scriptophobe.

Kan du give mig et eksempel på hvornår man så kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst?

Indtil videre har vi: Messi er skattebedrager. Suarez bider, slår og opfører sig racistisk samt redder bolden på stregen med hånden. Ledelsen er skattebedragere. Ledelsen har købt for små børn. Fansene pifter af deres konge, når nationalhymnen bliver spillet. Er det ikke alle parametre af klubben?

Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6744 af Brylle

Kassow-Rossing skrev: Interessant tankegang Scriptophobe.

Kan du give mig et eksempel på hvornår man så kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst?

Indtil videre har vi: Messi er skattebedrager. Suarez bider, slår og opfører sig racistisk samt redder bolden på stregen med hånden. Ledelsen er skattebedragere. Ledelsen har købt for små børn. Fansene pifter af deres konge, når nationalhymnen bliver spillet. Er det ikke alle parametre af klubben?

Nej det er enkeltpersoner, så det har intet med klubben at gøre :D

Real Madrid er ikke en købeklub. Perez er en købeklub ;)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum