Om vores rivaler VII
- Guldie
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Interessant tankegang Scriptophobe.
Kan du give mig et eksempel på hvornår man så kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst?
Indtil videre har vi: Messi er skattebedrager. Suarez bider, slår og opfører sig racistisk samt redder bolden på stregen med hånden. Ledelsen er skattebedragere. Ledelsen har købt for små børn. Fansene pifter af deres konge, når nationalhymnen bliver spillet. Er det ikke alle parametre af klubben?
Jeg må indrømme jeg ikke fik fuldt ordentligt med i Messis skattesag, kan du uddybe præcis hvad den gik ud på, og hvilken straf han fik? Hvad var udfaldet?
Suarez har ikke bidt, slået eller opført sig racistisk, mens han har været i Barcelona. Pepe derimod har lavet nogle usympatiske ting i madrid-trøjen - det er der naturligvis mange spillere, som har, også Messi, da han skød bolden ud mod tribunerne i El Clasico fx. Jeg er ikke ude på at starte en diskussion om sportslig/usportslig opførsel af madrid- og barcaspillerne, når de spiller på banen, så lad os bare lade den ligge.
Den med at fansene pifter af deres konge, den køber jeg sgu ikke haha :D tror jeg ikke, der er særligt mange, som gør :-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Du har ret i at Suarez ikke har gjort noget vanvittigt i de 5 måneder, han har spillet i klubben.
Pepe er svær at forsvare, men han er ikke som han var engang. Eksempelvis har Suarez været vanvittig omtrent fem gange siden Pepe sidst har haft en hjerneblødning.
Jamen den er god nok. Du kan evt. få videodokumentation her:
fcbarcelona.dk/Video/video-nationalmelod...dovet-af-piften.html
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Messi betalte for lidt i skat over en årrække og det blev til sidst opdaget. Han blev bedt om at betale en bøde, og dette gjorde han omgående. Med renter. Hvordan udfaldet var er lidt svært at svare på endnu, eftersom retssagen stadig kører. Jeg mener at han senest var i retten i maj måned, men det kan også være at det var april.
Du har ret i at Suarez ikke har gjort noget vanvittigt i de 5 måneder, han har spillet i klubben.
Pepe er svær at forsvare, men han er ikke som han var engang. Eksempelvis har Suarez været vanvittig omtrent fem gange siden Pepe sidst har haft en hjerneblødning.
Jamen den er god nok. Du kan evt. få videodokumentation her:
fcbarcelona.dk/Video/video-nationalmelod...dovet-af-piften.html
Hvor mange gange har Ronaldo været vanvittig siden Pepe sidst fik en hjerneblødning?
- Guldie
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg har ikke forsøgt at pointere at Barcelona skulle være en taberklub. Faktisk vinder de utrolig ofte. Jeg prøver at forstå hvad der skal til for at man som fan kan sige at ens klub ikke agerer moralsk korrekt. For hvis både ledelsen, spillerne og fansene opfører sig grimt, hvorfor kan man så ikke sige at klubben opfører sig grimt?
- Tobiasillas
- Gæst
-
Alt andet kan jeg ikke sige meget om, neymar sagen kører stadigvæk og så vidt jeg ved så er det rosell og den præsident de har nu der er anklaget og ikke selve klubben
Suarez bed chellieni til VM og før han kom til Barcelona
Messi betalt for lidt i skat og firk en regning fra skattevæsnet der de regnet ud hvor meget han skal betale, lidt ligesom os i Danmark når vi venter spændt på årsregnskab for privat personer. Enten får vi penge tilbage eller skal vi betale så hvad er der galt i det
Fanserne der pifter af deres konge har hver kamp på hjemmebane krævet en afstemning i katalonien, i sommers var jeg på ferie i Barcelona og jeg har fået det indtryk af at de er dem der brødføder hele Spanien, så jeg kan godt se deres frustrationer selvom de muligvis ikke sådan virkeligheden hænger sammen, men når et ægtepar overbelaster hinanden så er det naturligt at skilles
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Tobiasillas skrev: Alt andet kan jeg ikke sige meget om, neymar sagen kører stadigvæk og så vidt jeg ved så er det rosell og den præsident de har nu der er anklaget og ikke selve klubben
Mig bekendt er det også klubben der er anklaget. Har hvert fald svært ved at se hvordan den kan løbe fra ansvaret.
Messi betalt for lidt i skat og firk en regning fra skattevæsnet der de regnet ud hvor meget han skal betale, lidt ligesom os i Danmark når vi venter spændt på årsregnskab for privat personer. Enten får vi penge tilbage eller skal vi betale så hvad er der galt i det
Tror du selv på den eller har du bare ikke fulgt med? Pengene er blevet placeret i diverse eksotiske skattely, således det er tydeligt hvad formålet har været. Det har yderligere stået på i mage år, så sammenligningen med en dansk årsopgørelse er helt væk. Personligt synes jeg det er moralsk forkert at udnytte huller i skattelovgivningen for at slippe i skat, men det er er jo selvfølgelig flere meninger om. Tilsyneladende er det dog slet ikke det der er tale om, men at Messi har skjult hans indtægter for de spanske myndigheder, hvilket er direkte ulovligt.
@Kassow
Indtil videre har vi: Messi er skattebedrager. Suarez bider, slår og opfører sig racistisk samt redder bolden på stregen med hånden. Ledelsen er skattebedragere. Ledelsen har købt for små børn. Fansene pifter af deres konge, når nationalhymnen bliver spillet. Er det ikke alle parametre af klubben?
Man kunne også tilføje Barcelonas behandling af Abidal og de højlydte racistiske tilråb på Camp Nou (ikke at Bernabeu er bedre, desværre).
- Guldie
- Gæst
-
Hvis der er noget i mine øjne her, som er moralsk forkert, så er det da at tvinge baskere og catalanere til at synge den spanske nationalmelodi. Det er jo at pisse dem op og ned ad ryggen.Men til det kan man synes, hvad man vil.
En anden ting er, at det absolut intet har med Barcelona som fodboldklub at gøre. Det er catalanere. Det er et samfundsmæssigt problem - det er ikke et fodboldmæssigt problem og det har i særdeleshed ikke noget med Barcelona at gøre som klub. Det du så i Copa del Rey-finalen var måske 0.01% af problemets omfang. Men hvis du synes, at de agerer moralsk forkert, så må du vel også synes, at de millionvis af baskere og catalanere, der ønsker selvstændighed, agerer forkert når de demonstrerer? Hvis man synes, det er moralsk forkert, så vil jeg vove at påstå, at man har en misopfattet ide om hvad morale er. At bide, som Suarez gjorde det til VM, er moralsk forkert - det synes alle vel. Men at udtrykke sin utilfredshed, når man som catalaner og basker på uforståeligvis tvinges til at skulle lytte på den spanske nationalmelodi, er i mine øjne ikke moralsk forkert. Og som argumenteret ovenfor, kan du ikke kæde det sammen med fodboldklubben FC Barcelona.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Messis sag kører stadig. Det er slet ikke som hvis en dansker ikke betaler nok i skat. Forskellen her er at han med overlæg har skjult penge. Det kan stadig give fængselsstraf, men det kommer selvfølgelig ikke til at ske, fordi han er Messi. Jeg er naturligvis ikke ekspert på området selvom jeg har læst jura, men jeg læser de fleste nyheder i denne sag. Det seneste i hans sag jeg lige kunne komme på er fra sidste måned:
www.forbes.com/sites/robertwood/2015/05/...ritism-or-targeting/
Deres kontrakter med de mindreårige spillere er selvfølgelig et problem. Det er jo basen for hele La Masia, som de er blevet så kendte for. Det er også derfor at de har fået den største straf i fodboldhistorien.
FC Barcelona er også under anklage i sagen om Neymar, og de har allerede betalt en KÆMPE bøde i den forbindelse. Jeg ved ikke hvorfor der kun er fokus på Rosell, men måske er det netop pointen med samtalen her? Barcelona fans får klubben til at se uskyldig ud, selvom de snyder som ingen andre nogensinde har gjort.
Suarez bed Chiellini. Og før det sagde han at han aldrig ville gøre det igen. Og før det bed han to andre spillere og har opført sig racistisk OG begået det mest forbryderiske i VM historien, hvis du spørger mig :) Til VM i Sydafrika reddede han bolden på stregen med hånden i det sidste minut af kampen. Han fik rødt kort og Ghana fik mulighed for at score på straffe men de sendte bolden på overlæggeren og uretfærdigheden havde aldrig været større. Suarez angrede ikke for sin handling og udtalte, at han ville gøre det igen.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Guldie skrev: Hvis der er noget i mine øjne her, som er moralsk forkert, så er det da at tvinge baskere og catalanere til at synge den spanske nationalmelodi. Det er jo at pisse dem op og ned ad ryggen.
Ingen har bedt dem om at synge den spanske nationalmelodi. Den bliver spillet fordi de deltager i den spanske pokalturnering for den spanske konge. Ikke af nogen som helst anden årsag.
- Guldie
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
Guldie skrev: Hvis der er noget i mine øjne her, som er moralsk forkert, så er det da at tvinge baskere og catalanere til at synge den spanske nationalmelodi. Det er jo at pisse dem op og ned ad ryggen.
Ingen har bedt dem om at synge den spanske nationalmelodi. Den bliver spillet fordi de deltager i den spanske pokalturnering for den spanske konge. Ikke af nogen som helst anden årsag.
Der hoppede du elegant - eller måske nærmere uelegant - over den væsentligste del i indlægget. Det som diskussionen her har drejet sig om - Barcelona som fodboldklub. Forhold dig venligst til det jeg skriver, hvis du svarer mig :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Man kan sige at det intet har med fodbold at gøre, men så kan man så undre sig over hvorfor Barcelonas fans netop skal ytre sig via fodboldkampe hvert år. Det kan de jo så bare stoppe med.
Det kan være du også skal have spørgsmålet, eftersom du også lader til at være af den opfattelse at Barcelona ikke kan gøre noget forkert. Det samme som jeg spurgte Scriptophobe om:
Kan du give mig et eksempel på hvornår man så kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst? (Indtil videre ser vi ledelsen opføre sig ulovligt, spillerne opføre sig uærligt, amoralsk og ulovlige og fansene opføre sig politisk og respektløst i forbindelse med en fodboldkampe)