Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6757 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII
Kassow-Rossing skrev:

Forskellen her er at han med overlæg har skjult penge. Det kan stadig give fængselsstraf, men det kommer selvfølgelig ikke til at ske, fordi han er Messi.

Er det ikke lige lovligt en sindssyg udtalelse du kommer med? Skjult penge med fuldt overlæg, selvfølgelig, han har jo ikke penge nok så han bliver helt klart nødt til at skjule dem fra skattefar. Der er så mange ting som kunne have gået galt med den skattesag som ikke var Messi's fejl - hvor ved du fra om der ikke er en anden som bogføre hans løn? Lad os nu forholde os til realiteten, istedet for al den tøsesladder.

Kassow-Rossing skrev:

Til VM i Sydafrika reddede han bolden på stregen med hånden i det sidste minut af kampen. Han fik rødt kort og Ghana fik mulighed for at score på straffe men de sendte bolden på overlæggeren og uretfærdigheden havde aldrig været større. Suarez angrede ikke for sin handling og udtalte, at han ville gøre det igen.

Hvad er der uretfærdigt ved det? Han blev udvist, og Ghana fik et straffespark så alt foregik efter reglerne, at de brænder straffesparket har ikke noget med retfærdighed at gøre.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6758 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Om vores rivaler VII

Sahinovic skrev: Er det ikke lige lovligt en sindssyg udtalelse du kommer med? Skjult penge med fuldt overlæg, selvfølgelig, han har jo ikke penge nok så han bliver helt klart nødt til at skjule dem fra skattefar. Der er så mange ting som kunne have gået galt med den skattesag som ikke var Messi's fejl - hvor ved du fra om der ikke er en anden som bogføre hans løn? Lad os nu forholde os til realiteten, istedet for al den tøsesladder.

Kommer du med samme forsvar for Blatter? Måske vidste han slet ikke at hele organisationen var bund korrupt...? Selvfølgelig har Messi vidst at der foregik et eller andet når der bliver oprettet skuffeselskaber og bankkonti i England, Schweiz, Belize og Uruguay. Han har muligvis ignoreret det, men det friholder ham altså ikke for et ansvar.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6759 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Guldie skrev: @Kassow-rossing
Hvis der er noget i mine øjne her, som er moralsk forkert, så er det da at tvinge baskere og catalanere til at synge den spanske nationalmelodi. Det er jo at pisse dem op og ned ad ryggen.Men til det kan man synes, hvad man vil.
En anden ting er, at det absolut intet har med Barcelona som fodboldklub at gøre. Det er catalanere. Det er et samfundsmæssigt problem - det er ikke et fodboldmæssigt problem og det har i særdeleshed ikke noget med Barcelona at gøre som klub. Det du så i Copa del Rey-finalen var måske 0.01% af problemets omfang. Men hvis du synes, at de agerer moralsk forkert, så må du vel også synes, at de millionvis af baskere og catalanere, der ønsker selvstændighed, agerer forkert når de demonstrerer? Hvis man synes, det er moralsk forkert, så vil jeg vove at påstå, at man har en misopfattet ide om hvad morale er. At bide, som Suarez gjorde det til VM, er moralsk forkert - det synes alle vel. Men at udtrykke sin utilfredshed, når man som catalaner og basker på uforståeligvis tvinges til at skulle lytte på den spanske nationalmelodi, er i mine øjne ikke moralsk forkert. Og som argumenteret ovenfor, kan du ikke kæde det sammen med fodboldklubben FC Barcelona.

Det er i den grad forkert, at Barcelona ikke har noget med løsrivelses-kampen at gøre. Klubben har i årtier været synonym med den kamp og man støtter den åbenlyst.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6760 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Raul har allerede svaret på dit spørgsmål angående Messis skattely.

Til Suarez sagen: Det er kendt som største tyveri i VM historien, fordi man kan aldrig gardere sig imod sådan noget. Når der er 1 minut tilbage af kampen og en spiller hopper op for at redde bolden med hånden, så kan dommeren ikke gøre andet end at udvise ham og give holdet straffe, men hvad skal man bruge det til? Et straffe er ikke lig et mål. Selv Ronaldo brænder en sjælden gang imellem. Og et rødt kort er ligegyldigt hvis der er 0 minutter tilbage at spille i.

Jeg skriver ikke at dommeren kunne have dømt anderledes. Han gav Suarez og Uruguay den maksimale dom. Jeg skriver at Suarez gjorde det med vilje, jublede bagefter og sov godt om natten efter han berøvede Ghana deres triumf i Afrika. Imod spillets regler.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6761 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om vores rivaler VII
Jeg må nu indrømme, at hvis jeg stod i samme situation som Suarez, så havde jeg sgu også hoppet, danset jublet og aldrig nogensinde fortrudt det. Suarez og Uruguay fik sin straf, mens Ghana fik en 100%-chance, som de ikke kunne score på. Når man ikke kan sætte et straffespark ind, så er man også selv skyld i sit exit :)

Suarez og alle andre fodboldspillere har ambitioner om at nationen får succes, når de er til et VM, og så gør man alt for at opnå disse mål. Det er der intet at sige til. :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6762 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Raul 4 ever skrev:

Sahinovic skrev: Er det ikke lige lovligt en sindssyg udtalelse du kommer med? Skjult penge med fuldt overlæg, selvfølgelig, han har jo ikke penge nok så han bliver helt klart nødt til at skjule dem fra skattefar. Der er så mange ting som kunne have gået galt med den skattesag som ikke var Messi's fejl - hvor ved du fra om der ikke er en anden som bogføre hans løn? Lad os nu forholde os til realiteten, istedet for al den tøsesladder.

Kommer du med samme forsvar for Blatter? Måske vidste han slet ikke at hele organisationen var bund korrupt...? Selvfølgelig har Messi vidst at der foregik et eller andet når der bliver oprettet skuffeselskaber og bankkonti i England, Schweiz, Belize og Uruguay. Han har muligvis ignoreret det, men det friholder ham altså ikke for et ansvar.

Blatter var jo netop selv korrupt, og ikke bare hele hans organisation.

Jeg siger heller ikke at det ikke er Messi's ansvar, men at sige at han gjorde det med fuldt overlæg er en sindssyg konstatering.

Florentino Pérez
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6763 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII
Jeg er da godt nok gået glip af en del indlæg her, så til at starte med vil jeg lige konsolidere hvad Brylle siger i indlægget herover.

Kassow-Rossing, du er ganske enkelt naiv, hvis du tror at langt de fleste fodboldspillere ikke havde gjort præcis det samme som Suárez. Mario Kempes gjorde præcis som Luis Suárez gjorde, da Argentina mødte Polen i 1978. Diego Maradona scorede med hånden i en ekstremt vigtig kamp i 1986. Kim Vilfort Nielsen tog formentlig også bolden med hånden, da han scorede sit mål mod Tyskland i EM finalen i 1992 - selvom han den dag i dag stadig hårdnakket benægter det. Torsten Frings gjorde det mod USA i 2002, hvor han reddede bolden på stregen. Lionel Messi efterlignede Maradona med sin scoring i 2007. Thierry Henry reddede bolden på baglinjen mod Irland i 2009 og scorede et afgørende mål. Sergio Agüero scorede et mål med hånden mod Stoke City tidligere på sæsonen, hvor målet dog blev underkendt. Paul Scholes har også forsøgt sig med hånden.

Det er slet ikke for at påstå at det er i orden, mindre forkert eller lovligt, når jeg lister alle disse eksempler op. Det er blot for at understrege at langt størstedelen af professionelle fodboldspillere, fremfor alt ønsker at vinde kampe og trofæer. Hvis man er nødt til at snyde lidt, om så det er ved at filme, overdrive, manipulere dommeren, tage bolden med hånden eller noget helt femte, så er langt størstedelen af professionelle fodboldspillere villige til at gå distancen. For sig selv og for sit hold. Vi kan snakke nok så meget om, hvor moralsk forkert og uetisk det er at snyde, men snyd foregår jo i mange forskellige former på en fodboldbane. Modstanderne hader dig for det, men hvis det sikrer dit hold tre vigtige point eller en sejr, så elsker dine medspillere - eller dit land - dig for det. Også selvom de er helt og aldeles klar over at du snød.

Desuden er det noget værre vrøvl, at påstå at episoden med Suárez er kendt som det største tyveri i VM historien. Kendt hos hvem? Hvor får du det fra? Ikke hos mig, i hvert tilfælde. Et lynhurtigt eksempel på et større tyveri, var da Sydkorea slog Italien ud af VM slutrunden i 2002.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Scriptophobe.
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6764 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII
I øvrigt kan du finde det nok så forkert, moralsk forkasteligt, etisk ukorrekt, taktløst, smagløst og hvad du nu ellers kan finde på, når Barcelona og Athletic Clubs tilhængere vælger at pifte af den spanske nationalmelodi, men der er absolut intet ulovligt i at gøre det. Det blev undersøgt tilbage i 2009, hvor det blev fastslået at man er i sin fulde ret til at pifte af kongen og nationalmelodien. Det er derfor noget mystisk, at du vælger at nævne dette i samme sætning som en række lovovertrædelse, i dit forsøg på at få Barcelona til at ligne en flok skurke. Som sagt er der intet ulovligt i det. Så kan du synes det er forkert, men nøgleordet i den sammenhæng er naturligvis synes.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Scriptophobe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6765 af Kassow-Rossing
I har overbevist mig om at næsten enhver fodboldspiller ville have gjort det samme i deres sted. Jeg har stadig ingen respekt for det. Hverken for Henry, Messi eller Suarez.

Scriptophobe lad os lige vende tilbage til tråden:

Kassow-Rossing skrev: Interessant tankegang Scriptophobe.

Kan du give mig et eksempel på hvornår man så kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst?

Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6766 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Jeg skriver ikke at dommeren kunne have dømt anderledes. Han gav Suarez og Uruguay den maksimale dom. Jeg skriver at Suarez gjorde det med vilje, jublede bagefter og sov godt om natten efter han berøvede Ghana deres triumf i Afrika. Imod spillets regler.

Jeg er så evindeligt træt af den slags søgte debatter, hvor man vil gøre folk til skurke for noget de ikke er. Suarez er bestemt ikke min yndling - langt fra, men lad nu være at kritisere ham for noget han ikke er skyldig i. Selvfølgelig tager han bolden med hånden i tillægstiden. Alt andet havde da været tåbeligt. Det er jo ikke anderledes end et kalkuleret professionelt frispark, som koster et kontraangreb. Det er blot skaleret op. Det er jo ikke u6-bold på det plan. Han foretog en handling, som han kendte straffen af, velvidende at det kunne bringe hans hold til sejr. Det er jo ikke fordi han lå vandret for at flæske en modstander.

Du må i øvrigt lige proppe Raúl i båden af spillere du ikke har respekt for:

Kan vi ikke komme videre fra den debat. Hvis man nogensinde skal diskutere på tværs af fanbaser - hvilket er sundt - er man simpelthen nødt til at tage de farvede briller af og bedømme aktioner bare en smule objektivt.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6767 af Kassow-Rossing
Tak. Jamen så er Raul også på listen.

Nej jeg vil ikke lade dem løbe fra debatten bare fordi de ignorerer spørgsmålet. Hvad skal der til før man kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst? Det lader til at hvis spillerne gør noget, så er det ikke klubben. Hvis ledelsen gør noget, så er det ikke klubben.

Emnet er blevet låst.
  • Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6768 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Tobias

Messis sag kører stadig. Det er slet ikke som hvis en dansker ikke betaler nok i skat. Forskellen her er at han med overlæg har skjult penge. Det kan stadig give fængselsstraf, men det kommer selvfølgelig ikke til at ske, fordi han er Messi. Jeg er naturligvis ikke ekspert på området selvom jeg har læst jura, men jeg læser de fleste nyheder i denne sag. Det seneste i hans sag jeg lige kunne komme på er fra sidste måned:

www.forbes.com/sites/robertwood/2015/05/...ritism-or-targeting/

Deres kontrakter med de mindreårige spillere er selvfølgelig et problem. Det er jo basen for hele La Masia, som de er blevet så kendte for. Det er også derfor at de har fået den største straf i fodboldhistorien.

FC Barcelona er også under anklage i sagen om Neymar, og de har allerede betalt en KÆMPE bøde i den forbindelse. Jeg ved ikke hvorfor der kun er fokus på Rosell, men måske er det netop pointen med samtalen her? Barcelona fans får klubben til at se uskyldig ud, selvom de snyder som ingen andre nogensinde har gjort.

Suarez bed Chiellini. Og før det sagde han at han aldrig ville gøre det igen. Og før det bed han to andre spillere og har opført sig racistisk OG begået det mest forbryderiske i VM historien, hvis du spørger mig :) Til VM i Sydafrika reddede han bolden på stregen med hånden i det sidste minut af kampen. Han fik rødt kort og Ghana fik mulighed for at score på straffe men de sendte bolden på overlæggeren og uretfærdigheden havde aldrig været større. Suarez angrede ikke for sin handling og udtalte, at han ville gøre det igen.

Hold nu op med at tage en masser sager op bare for at dramatisere
Messi's skattesag har fået alt for meget opmærksomhed fordi det netop er ham og han har ikke snydt i skat med mindre du mener han har en revisor uddannelse, jeg ser sagen som at han har lavet en masser virksomheder i udlandet og tænkt at han kun betale skat der hvor virksomhederne er og ikke hvor han bor det er kort sagt
Og det andet med neymar sag, ja lad os nu se indtil vider er der ikke kommet nogle dom endnu
Suarez har bedt en spiller før han kom til Barcelona hvorfor skulle det være klubbens byrde?
Han brugt hånden ligesom mange bruge ulovlige taklinger hvad er forskellen? Straffen for at bruge hånden er den samme som ulovlige takling men åbenbart er det VM s størreste forbrydelse i din øjne
Ligesom Din anden påstand om at Barcelona fik fodboldens størreste straf i historien he he he jeg grint nemlig rigtig meget over det
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum