Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6805 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII

Abefar skrev:

JimmyBroe skrev:

Abefar skrev: Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling...

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 2-3. Jeg var virkelig en jubel-optimist henover julen, Hvor alt bare spillede, der var super gode vibrationer imellem præsidenten, træneren og spillerne, smukt spil over hele linjen, Ronaldo spillede ekstra godt vi havde allerede vundet to titler og vi var 4 point foran Barcelona, som spillede knap så godt fodbold på det her tidspunkt. Jeg så virkelig de smukkeste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med absolut ingenting (og måske) samt en fremtidig mindre krise, og at Barcelona samtidig står med muligheden for at vinde The Treble er virkelig en forfærdelig fortælling.

-Så du kan nok forstå vi er skuffet og trætte af det.:-/

I see what you did there ;-)

Jeg kan sagtens forstå skuffelsen, og det er egentlig ufatteligt at ALT kan vendes på hovedet på bare 6 måneder. Det viser noget om det mentale i fodbold, og det er egentlig det der gør spillet så smukt. Ingen kan i princippet vide sig sikre på noget som helst. Det kan være at I står med The Treble næste sæson, og Benitez har gjort det over al forventning, mens vi står med 0 pokaler. Ingen ved det, men jeg tror dog næste sæson kommer til at blive tæt mellem alle storhold.

Ja det er en utrolig histore. At noget kan ændre sig så markant havde ingen regnet med. Jeg erindre ikke en/et ligeså voldsom(t) nedtur/formdyk som vi, Real Madridfans har været vidne til i foråret. Men ja det går op og ned.

Selvom i har været heldige (som det også kræver) og spillet fantastisk hele foråret, tror jeg stadig, at vi som minimum havde vundet mesterskabet, hvis vi ikke -udover at spile elendigt- også havde været uheldige. Det er selvfølgelig kun gisninger.

Som Storken også nævner, man skal nyde det så længe det varer. Atletico er et meget godt eksempel, vandt ligaen og spillede ChL-finale sidste sæson, og så intet vinder i denne sæson. Det er selvfølgelig en lidt anden historie da de ikke helt spiller under samme vilkår som Real og Barca, men alligevel. Det sker i alle ligaer over alt i verden.

Jeg er her stadig XOXO
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6806 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev:

Abefar skrev: Okay. Det er Barcas skyld at:

Messi har benyttet sig af skattely
Suarez bed Chiellini
Suarez tog hånd på bolden i 2010
Suarez ytrede sig racistisk til Evra
At folk fra Catalonien og Baskerlandet piftede under nationalmelodien

Kan du ikke godt selv høre hvor dumt det lyder?

Den eneste reelle skamplet jeg vil pådutte Barcelona er sagen om Neymar. Resten er handlinger fra enkeltpersoner, som rigtigt nok afspejler Barcelona, men som de ikke kan stå til ansvar for.

Pointen fløj lige henover hovedet på dig.

1. Er der ikke noget galt med Barcelona, når de vælger at købe en spiller som Suarez, der har (som du siger) ytret sig racistisk, bedet og taget hånden på bolden? Barcelona kan jo ikke vælge hvad Suarez skal gøre, men de kan vel vælge ikke at tilføje ham til holdet..?
2. Jamen hader du så Messi for skattebedrageriet eller Barcelona for at have ham i truppen?
3. Udover det kun er folk fra Bilbao og Barcelona, så var det også i forbindelse med en fodboldkamp. Skal de ikke lade deres politiske holdninger komme til udtryk i forbindelse med politik og lade sport være sport?
4. Ja jeg kan godt se hvor dumt det lyder, når du stiller mine ord op på din måde.

Edit 5. Skal vi ikke også lade Barcelona tage skylden for at opbygge La Masia via ulovlige midler? En talentfabrik der er blevet hyldet verden over på baggrund af omstændigheder, som ingen kendte til før FIFA officielt idømte FC Barcelona en gigantisk straf.

1. Nogle Barcafans var heller ikke tilfredse med købet, da Suarez ry var rimelig plettet, og jeg var også en af dem der lige rynkede lidt på øjenbrynet. Man må dog konstatere efter et år, at Suarez har opført sig eksemplarisk. Han falder måske nemt i nogle situationer, men ellers har der ikke været antydningen af noget der skulle være usympatisk. Tværtimod er han faktisk en af dem der har vist mest ydmyghed, og jeg har noteret flere gange, at han lige har været ovre hos modstanderen og har hjulpet personen op efter et frispark. Pepe har også lavet et utal af usympatiske ting, men det er faktisk lang tid siden han har tabt kasketten, og det skal han have ros for, nøjagtigt som Suarez skal have ros for at have opført sig på den måde som han har. Folk med usympatiske tendenser kan godt ændre sig - og skal have chancen for at ændre sig.

2. Jeg kan aldrig hade Messi for skattely. Det er hans sag med myndighederne, og ikke en sag der skal påvirke hans professionelle liv. Lad ham betale hvad han skylder, og lad os komme videre uden at lave det store påstyr ud af det.

3. Det er vi enige om, ville være det mest optimale. Nu var det dog en god lejlighed til at få en pointe igennem, da det var på alle TV'er verden over og selve kongen var til stede. Pointen i mit indlæg var dog, at Barca aldrig kan stå til ansvar for at catalanere og baskere begynder at pifte. Hvis Barca havde opfordret til at pifte under nationalmelodien, ja, så kunne de stå til regnskab for det, men ellers er det bare at prøve at påvirke Barcas image negativt.

4. Godt.

5. Jo, La Masia er bygget på en løgn, og Barca skal miskrediteres for alle de talenter de har spyttet ud på lovlig vis, og givet dem muligheder i livet som de aldrig havde turde håbe på.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6807 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Jamen så er vi helt enige :) Jeg lukker den her.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6808 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: '

Abefar skrev:

Pelle skrev: Chiellini definitivt ude af CL finalen på lørdag. Er der noget i denne sæson, der IKKE går Barcas vej?!

Meget har gået Barcas vej i denne sæson, enig. Det har været en blanding af held og dygtighed, der har bragt os til hvor vi er nu, som også er disse to faktorer der skal til, før at man kan være i spil til The Treble. I var sågar selv heldige med, at sidste sæson ikke endte som en fiasko, selvom Atletico faktisk manglede to af deres største profiler i finalen i form af Costa og Turan og at I scorede et udlignende mål i det 93. minut. Så held skal der til, uanset hvem man er.

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling, og ganske rigtigt som du siger, var det ikke sket uden en smule held MEN der har satme også været dygtighed indenover, som ikke skal negligeres.

Jeg forsøger bestemt ikke at negligere Barcas dygtighed i denne sæson. Den måde jeres 3 forreste fungerer på, det er vanvittigt. De spiller på et uhørt højt niveau - faktisk både offensivt og defensivt.
Men jeg synes faktisk, at i har været heldige ud over det sædvanlige. Også på vores bekostning. Nuvel, sådan er fodbold - det er bare svært ikke at være bitter.

Jeg vil ikke tage noget fra Barcas sæson, og det er til grin af mig at snakke om held og uheld. Tag det for hvad det er fra en små-deprimeret Real fan. Jeg håber bare, at næste sæson bliver mere jævnbyrdig hvad angår de faktorer, der afgør mesterskaber.

Det sjove er, at jeg faktisk er enig. Som Barca-fan føler jeg også at vi er kommet ret nemt til det. Vi står med en mulighed for The Treble i morgen, og dette er normalt et udtryk for at ens sæson har været vanvittig. Barca har spillet godt i mange kampe, men jeg sidder ikke med en blown-away følelse, og er ekstatisk over spillet, som jeg tidligere har været under Guardiola. Okay, jeg har været blown-away af nogle af de ting Messi har lavet, men spillet som helhed har ikke været SÅ klasse ift. at man står med en mulighed for tripleten. Sæsonen har båret præg af, at vi har toppet på det rigtige tidspunkt, mens andre har haft skader og formdyk på forkerte tidspunkter. Dette er et udtryk for held men også dygtighed i form af brug af rotationssystemet, som har aflastet start 11. Det har kostet nogle point, fx mod Sociedad, at starte med et reservemandskab, men på lang sigt er det guld værd, da man (formentlig) har hele start 11 til rådighed i den afgørende fase.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6809 af kermit
Besvaret af kermit på emne Om vores rivaler VII
Jeg synes også Barca har været heldige på de afgørende tidspunkter i denne sæson. Real Madrid har en skarp trup og var flyvende i foråret. Real mister point i slutspurten mod Valencia og er ikke heldige mod Juventus - dette er reelt årsagen til de to hold ikke slutter med samme point i ligaen og vi ikke får lov at opleve El clasico i Berlin.
Jeg forstår derfor ikke bookmakernes odds på næste års vinder af la liga. Barca giver odds 1.75 mens Real giver hele 2.63

www.nicerodds.dk/primera-division-vinder

Hvorfor den store forskel? Real Madrid har en virkelig skræmmende trup og forstærker sig vel yderligere i sommertranferen. Barcelona har til gengæld ikke mulighed for at tilknytte nye spillere efter sommerferien, har været heldige med at undgå skader og igen haft heldet i de afgørende kampe.
Jeg er klar over bookmakerne, vurderer en bred vifte af parametre når sætter udfaldet på en begivenhed, men held er vel ikke en af dem....
Nogen som har en forklaring?

Arbejder hos www.jyskegolfbolde.dk
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved kermit. Begrundelse: Stavefejl
Emnet er blevet låst.
  • Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6810 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Om vores rivaler VII
Lige meget hvilken forklaring de vil diske op med, må vi vel bare vise,at de har taget fejl, og det burde være omvendt.
Emnet er blevet låst.
  • Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6811 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om vores rivaler VII
Barca er notorisk heldige mht skader. Dét og så bloddoper de sig selvfølgelig også.
Emnet er blevet låst.
  • Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6812 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Om vores rivaler VII

Raúl 7 skrev: Barca er notorisk heldige mht skader. Dét og så bloddoper de sig selvfølgelig også.

Ja det kan gør de helt sikkert.
For et par år siden var der meget snak om, at barca havde kontakt med en doping-læge.
Det har de sikkert stadigvæk.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Real madrid emil.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6813 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
Eeej, stop nu. Så lavt må i simpelthen ikke synke...

Raúl 7, gemmer der sig en ironi bag dit indlæg? Godt gemt? Please:-D

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6814 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Om vores rivaler VII
Her reklamerede Luis García del Moral stolt med at han arbejdede med Lance Armstrong og Barcelona. Det var selvfølgelig inden han blev dømt skyldig i doping og mistede sin licens. Men Barcelona har selvfølgelig rent mel i posen, ligesom Lance Armstrong havde :)

Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved AvatarEyes.
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6815 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Raul 4 ever skrev:

Scriptophobe skrev: Jeg siger det lige igen. Det er fuldt ud lovligt at pifte af sin konge og sin nationalmelodi i Spanien. Du kan synes at det er forkert, og at det skal være et smukt øjeblik, men tro ikke at det er en holdning som alle deler med dig.

At gentage noget gør det ikke mere korrekt. I Spanien såvel som Danmark kan man blive dømt for majestætsfornærmelse. Så hvis man pifter af kongen, så er der hvert fald mulighed for at blive dømt.

Men om det er lovligt eller ej er sådan set uvedkommende. Der er heller ikke ulovligt at pifte af et handikappet barn, som i et tænkt eksempel skulle ind og sparke bolden igang før kampen. Det ville bare være en frygtelig dårlig moral, og det er jo netop det moralske aspekt som Kassow henviser til. Nu er det ikke fordi jeg er enig med Kassow, men dit argument holder ikke.

Nej, der er ganske enkelt ikke mulighed for at blive dømt, for at pifte af den spanske konge eller den spanske nationalmelodi . I 2009 blev der forsøgt at rejse tiltale mod Barcelona og Valencia, for at pifte af kongen og nationalmelodien. En spansk domstol konkluderede følgende:

The court affirms that “the whistling carried out during the arrival of the King, during the interpretation of the national anthem, as well as the banners with the motto ‘Good bye Spain’ are protected by the freedom of expression, and it cannot be considered to be slanderous or insulting, much less that they support national hate or outrage to the Nation.”

Desuden er det slet ikke irrelevant om det er ulovligt eller ej, da min oprindelige pointe var, at det ikke gav mening at nævne det i samme sætning som anklagen mod Messi, skattesagen i forbindelse med Neymars transfers, samt kontrakterne med de mindreårige ikke-EU spillere, da alle disse er lovovertrædelse, det værende i forbindelse med den spanske lovgivning eller FIFA's regelsæt, hvorimod fangruppers piften af konge og nationalmelodi er helt og aldeles lovlig.

Din sammenligning med at pifte af handicappede børn, ønsker jeg egentlig ikke for alvor at kommentere på. Jeg kan ikke se at der andre fællestræk, end at begge situationer involverer piften, men at sammenligne det at udvise foragt for genetisk udfordrede børn, med at udvise foragt for en nation man dybest set ikke ønsker at være en del af, kan jeg overhovedet ikke se hvordan kan sammenlignes.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Scriptophobe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6816 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Om vores rivaler VII
Jamen det er da også en relevant pointe.

Listen er dog mig bekendt ikke en liste over ulovligheder, men en liste over de ting der stiller Barcelona i et dårligere lys hos Kassow - og måske også i den generelle offentlighed, hvis den er enig.

Og min pointe er så at noget ikke behøver at være ulovligt før det kan give et dårligt image.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum