Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6793 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev:

Gribben skrev: I så fald lad mig ønske dig alt muligt held og lykke i morgen aften :-)

Tak tak. Normalt kan jeg egentlig ikke fordrage Juve, men lige præcis i morgen håber jeg at de for Italiens skyld trækker sig sejrrigt. Det et ved at være på høje tid at vil får en italiensk Champions League vinder igen.

Fedt med en Milan-fan(?) på forum! Du debatterer på et godt niveau; rationelt og konstruktivt.

Bliv ved med det og dine ord er mere end velkomne :-)
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6794 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Der er ikke noget galt i at ønske selvstændighed. Der er noget galt i at pifte af sin konge og når ens nationalmelodi bliver spillet på stadion. Det burde være en smuk højtidelighed. Ikke et skændsel i den moderne fodboldverden.

Jeg siger det lige igen. Det er fuldt ud lovligt at pifte af sin konge og sin nationalmelodi i Spanien. Du kan synes at det er forkert, og at det skal være et smukt øjeblik, men tro ikke at det er en holdning som alle deler med dig.

I øvrigt er det slet ikke for at støtte op om catalansk uafhængighed. Den sag rager mig en høblomst, men du er nødt til at være mere nuanceret i din betragtning af din betragtning.

Korrekt, Daniel. Jeg er ganske rigtigt Milan-fan. Jeg gør i hvert tilfælde hvad jeg kan, for at holde debatten på et konstruktivt og fair niveau. ;-)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6795 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Chiellini definitivt ude af CL finalen på lørdag. Er der noget i denne sæson, der IKKE går Barcas vej?!

Meget har gået Barcas vej i denne sæson, enig. Det har været en blanding af held og dygtighed, der har bragt os til hvor vi er nu, som også er disse to faktorer der skal til, før at man kan være i spil til The Treble. I var sågar selv heldige med, at sidste sæson ikke endte som en fiasko, selvom Atletico faktisk manglede to af deres største profiler i finalen i form af Costa og Turan og at I scorede et udlignende mål i det 93. minut. Så held skal der til, uanset hvem man er.

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling, og ganske rigtigt som du siger, var det ikke sket uden en smule held MEN der har satme også været dygtighed indenover, som ikke skal negligeres.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6796 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev: Jeg siger det lige igen. Det er fuldt ud lovligt at pifte af sin konge og sin nationalmelodi i Spanien. Du kan synes at det er forkert, og at det skal være et smukt øjeblik, men tro ikke at det er en holdning som alle deler med dig.

At gentage noget gør det ikke mere korrekt. I Spanien såvel som Danmark kan man blive dømt for majestætsfornærmelse. Så hvis man pifter af kongen, så er der hvert fald mulighed for at blive dømt.

Men om det er lovligt eller ej er sådan set uvedkommende. Der er heller ikke ulovligt at pifte af et handikappet barn, som i et tænkt eksempel skulle ind og sparke bolden igang før kampen. Det ville bare være en frygtelig dårlig moral, og det er jo netop det moralske aspekt som Kassow henviser til. Nu er det ikke fordi jeg er enig med Kassow, men dit argument holder ikke.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6797 af Abefar

Kassow-Rossing skrev: Der er ikke noget galt i at ønske selvstændighed. Der er noget galt i at pifte af sin konge og når ens nationalmelodi bliver spillet på stadion. Det burde være en smuk højtidelighed. Ikke et skændsel i den moderne fodboldverden.

Jeg 'prøvede (ikke nødvendigvis) at kritisere FCBarcelona for Suarez bid til VM'. Jeg beskrev hvordan det var alle tre parametre af klubben, den er gal med: Fansene, spillerne og ledelsen. Hvis man ikke synes at Suarez hører ind under, så kan man blot bringe Messi på banen i stedet.

Jeg synes du har mange gode pointer i dine indlæg, men du vælger bevidst mange ord og formuleringer, som du ved der provokerer. Det er dette som folk reagerer på. Det er dog en del af det at have en debat, at man smider små stikpiller ud, og ser man lige igennem fingrene med nogle af de provokerende formuleringer, har du faktisk en god pointe i dine indlæg.

Der har været rigtig mange sager gennem de sidste 2-3 år, der har påvirket Barcas image negativt. Behandlingen af Abidal, Messis skattesag, Neymar-købet.
Messi har dog betalt det tilbage han skylder, der er ved at blive ryddet op i Neymar-sagen, hvor Barca har betalt bøden og de ansvarlige er blevet fyret (snart Bartomeu), og sidst men ikke mindst får Abidal inden meget længe en ledende rolle i Barcas ungdomssystem. Dette er dog bestemt sager, som ikke har klædt Barcelona, og spørger du Barcafans, er der også had til Bartomeu og Rosell.

Hvad jeg ikke synes du kan påklistre Barcelona, er Suarez hånd på bolden, piften af Spaniens konge og hvad du ellers nævnte af desperate ting.

(Næsten) alle ville have gjort som Suarez, og mig bekendt var der ikke nogle sure miner eller had til Suarez efterfølgende. Tværtimod mente de fleste at det var genialt.
Diskussionen om piften under nationalmelodien, er det lidt sjovt at en dansk Real-fan skal ind og vurdere om det var etisk korrekt eller ej.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Abefar.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6798 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Det er meget fint at du har den holdning, men du bedes venligst holde dig fra at bruge sætninger som "og hvad du ellers nævnte af desperate ting." som om du er på et højere niveau. Stram op.

Kritikpunkterne er yderst relevante i øjeblikket, fordi Barcelonas ledelse, fans og spillere netop trækker negativ opmærksomhed til sig utrolig ofte i disse år. Det er alle parametre af klubben. Det kunne være enormt spændende at høre fra en Barcelona fan hvad der rent faktisk skulle til før de ville bebrejde klubben og ikke bare skyde skylden på enkeltpersoner.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6799 af Abefar

Kassow-Rossing skrev: Det er meget fint at du har den holdning, men du bedes venligst holde dig fra at bruge sætninger som "og hvad du ellers nævnte af desperate ting." som om du er på et højere niveau. Stram op.

Kritikpunkterne er yderst relevante i øjeblikket, fordi Barcelonas ledelse, fans og spillere netop trækker negativ opmærksomhed til sig utrolig ofte i disse år. Det er alle parametre af klubben. Det kunne være enormt spændende at høre fra en Barcelona fan hvad der rent faktisk skulle til før de ville bebrejde klubben og ikke bare skyde skylden på enkeltpersoner.

Okay. Det er Barcas skyld at:

Messi har benyttet sig af skattely
Suarez bed Chiellini
Suarez tog hånd på bolden i 2010
Suarez ytrede sig racistisk til Evra
At folk fra Catalonien og Baskerlandet piftede under nationalmelodien

Kan du ikke godt selv høre hvor dumt det lyder?

Den eneste reelle skamplet jeg vil pådutte Barcelona er sagen om Neymar. Resten er handlinger fra enkeltpersoner, som rigtigt nok afspejler Barcelona, men som de ikke kan stå til ansvar for.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6800 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII

Abefar skrev: Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling...

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 2-3. Jeg var virkelig en jubel-optimist henover julen, Hvor alt bare spillede, der var super gode vibrationer imellem præsidenten, træneren og spillerne, smukt spil over hele linjen, Ronaldo spillede ekstra godt vi havde allerede vundet to titler og vi var 4 point foran Barcelona, som spillede knap så godt fodbold på det her tidspunkt. Jeg så virkelig de smukkeste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med absolut ingenting (og måske) samt en fremtidig mindre krise, og at Barcelona samtidig står med muligheden for at vinde The Treble er virkelig en forfærdelig fortælling.

-Så du kan nok forstå vi er skuffet og trætte af det.:-/

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Real HWL
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6801 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
'

Abefar skrev:

Pelle skrev: Chiellini definitivt ude af CL finalen på lørdag. Er der noget i denne sæson, der IKKE går Barcas vej?!

Meget har gået Barcas vej i denne sæson, enig. Det har været en blanding af held og dygtighed, der har bragt os til hvor vi er nu, som også er disse to faktorer der skal til, før at man kan være i spil til The Treble. I var sågar selv heldige med, at sidste sæson ikke endte som en fiasko, selvom Atletico faktisk manglede to af deres største profiler i finalen i form af Costa og Turan og at I scorede et udlignende mål i det 93. minut. Så held skal der til, uanset hvem man er.

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling, og ganske rigtigt som du siger, var det ikke sket uden en smule held MEN der har satme også været dygtighed indenover, som ikke skal negligeres.

Jeg forsøger bestemt ikke at negligere Barcas dygtighed i denne sæson. Den måde jeres 3 forreste fungerer på, det er vanvittigt. De spiller på et uhørt højt niveau - faktisk både offensivt og defensivt.
Men jeg synes faktisk, at i har været heldige ud over det sædvanlige. Også på vores bekostning. Nuvel, sådan er fodbold - det er bare svært ikke at være bitter.

Jeg vil ikke tage noget fra Barcas sæson, og det er til grin af mig at snakke om held og uheld. Tag det for hvad det er fra en små-deprimeret Real fan. Jeg håber bare, at næste sæson bliver mere jævnbyrdig hvad angår de faktorer, der afgør mesterskaber.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Abefar
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6802 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII

Abefar skrev: Okay. Det er Barcas skyld at:

Messi har benyttet sig af skattely
Suarez bed Chiellini
Suarez tog hånd på bolden i 2010
Suarez ytrede sig racistisk til Evra
At folk fra Catalonien og Baskerlandet piftede under nationalmelodien

Kan du ikke godt selv høre hvor dumt det lyder?

Den eneste reelle skamplet jeg vil pådutte Barcelona er sagen om Neymar. Resten er handlinger fra enkeltpersoner, som rigtigt nok afspejler Barcelona, men som de ikke kan stå til ansvar for.

Pointen fløj lige henover hovedet på dig.

1. Er der ikke noget galt med Barcelona, når de vælger at købe en spiller som Suarez, der har (som du siger) ytret sig racistisk, bedet og taget hånden på bolden? Barcelona kan jo ikke vælge hvad Suarez skal gøre, men de kan vel vælge ikke at tilføje ham til holdet..?
2. Jamen hader du så Messi for skattebedrageriet eller Barcelona for at have ham i truppen?
3. Udover det kun er folk fra Bilbao og Barcelona, så var det også i forbindelse med en fodboldkamp. Skal de ikke lade deres politiske holdninger komme til udtryk i forbindelse med politik og lade sport være sport?
4. Ja jeg kan godt se hvor dumt det lyder, når du stiller mine ord op på din måde.

Edit 5. Skal vi ikke også lade Barcelona tage skylden for at opbygge La Masia via ulovlige midler? En talentfabrik der er blevet hyldet verden over på baggrund af omstændigheder, som ingen kendte til før FIFA officielt idømte FC Barcelona en gigantisk straf.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6803 af Abefar

JimmyBroe skrev:

Abefar skrev: Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 0. Jeg var virkelig en sortseer henover julen, hvor transferbannet kom, der var konflikt mellem LE og Messi, halvdårligt spil over hele linjen, Suarez spillede ekstra dårligt og vi var 4 point bag RM, som spillede drømmebold på det her tidspunkt og også vandt VM for klubhold. Jeg så virkelig de værste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med chancen for The Treble, og at RM samtidig står uden titler, er virkelig en fantastisk fortælling...

Havde du spurgt mig omkring jul, hvor mange titler vi ville vinde når sæsonen var omme, havde jeg svaret 2-3. Jeg var virkelig en jubel-optimist henover julen, Hvor alt bare spillede, der var super gode vibrationer imellem præsidenten, træneren og spillerne, smukt spil over hele linjen, Ronaldo spillede ekstra godt vi havde allerede vundet to titler og vi var 4 point foran Barcelona, som spillede knap så godt fodbold på det her tidspunkt. Jeg så virkelig de smukkeste scenarier for mig. Så at vi 6 måneder efter står med absolut ingenting (og måske) samt en fremtidig mindre krise, og at Barcelona samtidig står med muligheden for at vinde The Treble er virkelig en forfærdelig fortælling.

I see what you did there ;-)

Jeg kan sagtens forstå skuffelsen, og det er egentlig ufatteligt at ALT kan vendes på hovedet på bare 6 måneder. Det viser noget om det mentale i fodbold, og det er egentlig det der gør spillet så smukt. Ingen kan i princippet vide sig sikre på noget som helst. Det kan være at I står med The Treble næste sæson, og Benitez har gjort det over al forventning, mens vi står med 0 pokaler. Ingen ved det, men jeg tror dog næste sæson kommer til at blive tæt mellem alle storhold.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6804 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

JimmyBroe skrev:

Jeg gav jer dette gode råd i julen:

I skal nyde den succes Real Madrid oplever for tiden. Historien viser, at det sjældent varer særlig længe. Man når til tops, sidder på tronen et stykke tid og overlader den til det næste hold i rækken. Så nyd hver eneste dag på tronen som var det den sidste. Det kan sagtens vise sig at være tilfældet.

I havde inden dette vundet 22 kampe i træk og alt så godt ud....

Jeg håber, at Barca fans nyder den nuværende succes. Historien har vist, at det sjældent holder særlig længe. I kan have overtaget tronen allerede i næste sæson.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum