Om vores rivaler VII

11 år 1 uge siden #6829 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Naturligvis har de det. Men Neymar har bare ikke det der X-Factor på samme måde som Ronaldo og Messi. Han skal nok blive en kommende Balon D'Or vinder, men han er ikke i nærheden af deres niveau. Og i mine øjne bliver han det heller ikke.
Det, der gør ham ekstraordinær i denne sæson, er Messi

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
  • KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6830 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Naturligvis har de det. Men Neymar har bare ikke det der X-Factor på samme måde som Ronaldo og Messi. Han skal nok blive en kommende Balon D'Or vinder, men han er ikke i nærheden af deres niveau. Og i mine øjne bliver han det heller ikke.

Arg jeg mener bestemt Neymar har X-factor ellers så vi to forskellige spillere under VM sidste år. Neymar kan mange utrolig ting på egen hånd, som jeg mener er X-factor. Jeg synes tilgengæld at Ronaldo's X-factor er faldende, men han kompenserer bare med en helvedes masse mål.
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved KesseBM. Begrundelse: fejl
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6831 af Pelle
Når jeg siger X-faktor, så mener jeg det helt ekstraordinære. Det, som vi kun ser hvert 10-20 år. Nogle folk lever et helt liv uden at være vidne til den slags. Vi er heldige at have to spillere af den kaliber, som Messi og Ronaldo er i. Maradona var det. Pelé var det. Men der er ikke mange andre, der har været det.
Nogle vil endda diskutere, om Ronaldo er det.

Der har været mange Balon D'Or vindere igennem tiden, men det har været ganske få af dem, der har haft den her X-Factor. Neymar er i min optik heller ikke en af dem. Måske kan han blive det, men så skal han lægge rigtig meget ekstra på sit spil.

Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6832 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII
futbol.as.com/futbol/2015/06/07/primera/...l?id_externo_rsoc=CM

Jeg må (igen) rose Barcelona. Jeg ved ikke, om Aleix Vidal er Alves' fødte arvtager (han er nok mere midtbanespiller end forsvarsspiller), men han har i hvert fald nogle fine offensive kvaliteter, som kommer til at komplementerer Barcelonas spilsystem glimrende. Ja, jeg er imponeret over Vidal. Han har simpelthen været fremragende og utrættelig i de kampe, jeg har set med Sevilla.

Nuvel, han er ikke verdensklasse, men rummer som sagt alligevel en masse kvaliteter. Det virker som et velovervejet køb..... det synes jeg godt, man kan misunde!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6833 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Naturligvis har de det. Men Neymar har bare ikke det der X-Factor på samme måde som Ronaldo og Messi. Han skal nok blive en kommende Balon D'Or vinder, men han er ikke i nærheden af deres niveau. Og i mine øjne bliver han det heller ikke.

Hvad synes du han mangler af x-factor? Hans driblinger er verdensklasse, hans skud med både højre og venstre er verdensklasse, hans spilleforståelse er verdensklasse, hans overblik er verdensklasse, og udover det så er han også rigtig god til selv at sætte ting igang.

51 kampe, 39 mål og 7 assist er vel heller ikke dårligt, taget hans alder i betragtning.

Fremtiden vil vise os om det kun er Messi der gør ham ekstraordinær, jeg tror det bestemt ikke (hans niveau på det brasilianske landshold), jeg tror kun han bliver bedre og bedre, med eller uden Messi.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, KesseBM, Sebberg
Emnet er blevet låst.
  • KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6834 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Når jeg siger X-faktor, så mener jeg det helt ekstraordinære. Det, som vi kun ser hvert 10-20 år. Nogle folk lever et helt liv uden at være vidne til den slags. Vi er heldige at have to spillere af den kaliber, som Messi og Ronaldo er i. Maradona var det. Pelé var det. Men der er ikke mange andre, der har været det.
Nogle vil endda diskutere, om Ronaldo er det.

Der har været mange Balon D'Or vindere igennem tiden, men det har været ganske få af dem, der har haft den her X-Factor. Neymar er i min optik heller ikke en af dem. Måske kan han blive det, men så skal han lægge rigtig meget ekstra på sit spil.

Det mener jeg helt bestemt også er Neymar/ på vej til at blive. Han har selvfølgelig ikke opnået de samme ting som de andre herrer du nævner (der synes jeg måske også Messi og Ronaldo mangler lidt i forhold til Maradona og Pele) og derfor skriver jeg på vej til at blive. Men han er bestemt en spektakulær fodbold spiller i mine øjne.
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved KesseBM.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6835 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII
Neymar har langt mere x-factor end CR7. CR7 kan scorer masser af mål, vha. af sin fremragende evne til at positionere sig i feltet og placere sig de rigtige steder på de rigtige tidspunkter. Punktum.

Neymar kan det måske ikke i lige så høj grad, men han evner det bestemt. Men derudover, bidrager han med en masse andre ting, såsom hans driblinger og den måde han indgår i spillet sammen med Suarez og Messi. Neymar er også bare langt mere underholdende at se på, end CR7. Ja, sorry, men det er sgu rigtigt. Jeg ser bestemt et større potentiale i ham, end i CR7. Og så har han også bare leveret i de fleste kampe, når det virkelig har gjaldt. Det har CR7 bestemt ikke gjort gennem årene. Der har simpelthen været for mange missere, til at han overhovedet kan være i betragtning til at blive kaldt verdens bedste nogensinde.

Neymar er 23 år.

Her er hans statistik:

317 kampe for Santos og Barcelona. i alle tuneringer. 190 mål.

Derudover er der også hans mål fra Brasiliens landshold: 43 i 62 kampe.

Vanvittigt for en 23 årige.

Det er helt klart en kommende legende, vi har med at gøre. Pelés rekord på 77 mål bliver slået inden han er 30 år, hvis han holder sit snit, her inden Copa America, hvor han nok også laver nogle basser.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6836 af Pelle
Det er ikke en dybere diskussion jeg har tænkt mig at tage omkring Neymar. Ovenstående er blot min personlige holdning.

Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6837 af Inspektøren
Barcelona har efter sejren i går vundet 86 titler i alt, mens vi har vundet 82. Catalanerne har dog mulighed for at nå op på 89 inden 2016, da de jo skal spille Supercopa Espana, Uefa Super Cup og Fifa club World Cup.

Gør det noget ved magtbalancen i Spanien? Og burde vi egentlig regne vores første 5 Europa Cup for Mester hold mesterskaber, som noget værdifuldt, i og med at det var under diktatoren Franco og hans korrupte regime, at vi vandt dem?

Jeg syntes jeg i hvert fald, at Barcelona nu, er blevet en del af den ekslusive elite af de største og bedste klubber gennem tiderne: Real Madrid, AC Milan, Liverpool og Bayern München, nu hvor de også er på 5 europæiske mesterskaber.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6838 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Hvad skulle det dog gøre ved det indbyrdes magtforhold? Barcelona skal fordoble deres CHL titler og hente 9 La Liga titler i træk før de har indhentet.

FC Barcelona spillede også fodbold dengang, og havde også muligheden for at blive verdens bedste hold (Europas bedste) dengang. At Real Madrid vandt dem for længe siden, påvirker ikke tallene. Vi har desuden vundet flest titler siden navneskiftet til Champions League (Fra og med i forgårs er Barcelona på en delt 1. plads med os)

Barcelona har haft moderne dominans på et lille niveau over vores. Men hvorfor skal man vinde titler, hvis de bliver glemt så snart de er mere end 10 år gamle?

Du burde i øvrigt læse op på din Spanien-historie, fordi det lyder som om du er faldet for FC Barcelonas propaganda.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6839 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII
Barcelona er ved at komme i det fine selvskab med hensyn til historie og (nævneværdige) trofæer, så nu ville være et passende tidspunkt for vores klub at (for alvor) komme tilbage på sporet.

La Liga og Champions League er hvad der i virkelighed har værdi og der er vi heldigvis stadig markant foran.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6840 af Inspektøren
"Faldet for FC Barcelona propaganda"? haha. Neej, du. Måske du burde overveje at få styr på historie. Faktum er jo, at Franco forhindrede Barcelona i at få Alfredo de Stefano, der som bekendt stort set ene mand, sikrede de 5 titler. Og så har der også været andre kontroverser involveret med Francos ejerskab af Madrid FC.

Meget off-topic: Er jeg den første der siger, at du ligner en person ved navn Junes Kock? Du ligner ham virkelig meget :)

www.google.dk/search?q=junes+kock&espv=2...=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=_
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum