Om vores rivaler VII
Arbejder hos www.jyskegolfbolde.dk
Maradonas håndboldmål i 1986 mod England kunne nok også være et emne. Eller Sydkoreas vej til kvartfinalerne ved VM i 2002.
Messi scorede iøvrigt et mål magen til Maradonas i 2007. Illuminati proved.
Om vores rivaler: Elche er angiveligt lige på randen af en tvangsnedrykning på grund af økonomisk rod. Eibar overtager Elches plads i ligaen hvis det ender med nedrykning.
Jeg synes der bliver flere og flere sager af denne slags i Spanien. Er der nogen med mere kendskab til tingene som kan forklare mig hvorfor det går denne vej for flere og flere klubber? Skyldes det inkompetente folk i ledelsen eller er det den generelle spanske økonomi der er årsagen?
DC19
Nej jeg vil ikke lade dem løbe fra debatten bare fordi de ignorerer spørgsmålet. Hvad skal der til før man kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst? Det lader til at hvis spillerne gør noget, så er det ikke klubben. Hvis ledelsen gør noget, så er det ikke klubben.
Findes der en 'ignore-bruger' knap på siden?
Florentino Pérez
- Scriptophobe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Tak. Jamen så er Raul også på listen.
Nej jeg vil ikke lade dem løbe fra debatten bare fordi de ignorerer spørgsmålet. Hvad skal der til før man kan bebrejde FC Barcelona for noget som helst? Det lader til at hvis spillerne gør noget, så er det ikke klubben. Hvis ledelsen gør noget, så er det ikke klubben.
Det kommer naturligvis an på din definition af klubben. Forstår du klubben som dens medarbejdere, mere specifikt spillere og trænere, så kan du selvsagt bebrejde klubben når disse træder ved siden af. Forstår du klubben som dens administration, helt specifikt den ledelse som ejerne eventuelt har nedsat til at håndtere klubbens daglige drift, så kan du naturligvis bebrejde klubben når administrationen træder ved siden af. Forstår du klubben som dens ejere, i Barcelona og Real Madrids tilfælde altså medlemmerne af klubben, så kan du selvfølgelig bebrejde klubben når et flertal af disse træder ved siden. I et tænkt scenarie hvor du ser ejerne som definitionen af klubben, og hvor det at pifte af den spanske nationalmelodi var ulovligt, så kunne du have bebrejdet Barcelona og Athletic Club for lovovertrædelse forleden dag.
Skulle du ske at du definerer klubben som en kombination af medarbejdere, administration og ejere, så er det klart at du kan bebrejde klubben for mere eller mindre alt. I så fald måtte du også nødvendigvis bebrejde Real Madrid, dengang Pepe gik amok imod Getafe. Synes du selv at det er fair? Det gør jeg i hvert tilfælde ikke.
Men debatten her er løbet noget løbsk, nok primært som en konsekvens af din evigt vedvarende agenda, om at tilsøle alt hvad der har med Barcelona at gøre. Jeg skrev det for adskillige sider siden her i tråden. Allerede dengang var din agenda tydelig, og nu er der forhåbentlig ikke længere nogen der er i tvivl. Kermit rammer sådan set hovedet på sømmet med sit glimrende indlæg.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Scriptophobe skrev: Skulle du ske at du definerer klubben som en kombination af medarbejdere, administration og ejere, så er det klart at du kan bebrejde klubben for mere eller mindre alt. I så fald måtte du også nødvendigvis bebrejde Real Madrid, dengang Pepe gik amok imod Getafe. Synes du selv at det er fair? Det gør jeg i hvert tilfælde ikke.
Når man er ansat af Real Madrid eller Barcelona så reflekteres ens handlinger tilbage på klubben. Det synes jeg sådan set er ganske klart.
Jeg er samtidig 100 % overbevist om at spillere mv. er fuldt ud klar over dette samt at man meget klart får dette fortalt af klubben (f.eks. når man bliver ansat). Klubberne kan så delvist blive "renset" hvis de straffer folk der træder ved siden af, hvor også fyringer kan komme på tale.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Årsagen til at diskussionen har varet så længe, er fordi det originale spørgsmål først er blevet besvaret nu. Jeg sætter pris på, at det endelig er overstået.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sahinovic skrev: Findes der en 'ignore-bruger' knap på siden?
Du kan bare vælge at ignorere det. Jeg foreslår du skriver nogle indlæg med indhold i.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Scriptophobe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Scriptophobe ja du har utallige gange skrevet at jeg har en hemmelig agenda, men det er ikke sandt.
Sludder og vrøvl. Antallet af negativt ladede ord er skyhøjt, hver eneste gang du skriver et indlæg omhandlende Barcelona. Et meget aktuelt eksempel er dette indlæg, som du skrev for kort tid siden.
Kassow-Rossing skrev: Fanatikerne i Barcelona i går aftes kunne alligevel ikke overholde reglerne. De var blevet advaret med at få straf, hvis de skulle vise mangel på respekt overfor deres land, deres konge og den turnering, som de spillede om at vinde. De kunne alligevel ikke holde sig på måtten, og klubberne vil forhåbentlig få sig nogle større og større straffe eftersom det er gentagende forseelser.
Fanatikerne, mangel på respekt, advaret med straf, men kunne ikke holde sig på måtten, gentagende forseelser. Din agenda er forfærdelig let at gennemskue, på grund af den retorik du benytter dig af. Som Kermit skrev i sit indlæg, så ligner det et regulært korstog fra din side af.
Scriptophobe skrev:
Kassow-Rossing skrev: Scriptophobe ja du har utallige gange skrevet at jeg har en hemmelig agenda, men det er ikke sandt.
Sludder og vrøvl. Antallet af negativt ladede ord er skyhøjt, hver eneste gang du skriver et indlæg omhandlende Barcelona. Et meget aktuelt eksempel er dette indlæg, som du skrev for kort tid siden.
Kassow-Rossing skrev: Fanatikerne i Barcelona i går aftes kunne alligevel ikke overholde reglerne. De var blevet advaret med at få straf, hvis de skulle vise mangel på respekt overfor deres land, deres konge og den turnering, som de spillede om at vinde. De kunne alligevel ikke holde sig på måtten, og klubberne vil forhåbentlig få sig nogle større og større straffe eftersom det er gentagende forseelser.
Fanatikerne, mangel på respekt, advaret med straf, men kunne ikke holde sig på måtten, gentagende forseelser. Din agenda er forfærdelig let at gennemskue, på grund af den retorik du benytter dig af. Som Kermit skrev i sit indlæg, så ligner det et regulært korstog fra din side af.
Du befinder dig på en fanside af den største rival til FC Barcelona. Rigtigt mange brugere herinde kan ikke udstå dem. Guderne skal vide, at jeg selv er een af dem. Jeg kan ikke udstå deres spillere, deres træner, deres ledelse, deres stadion og frem for alt kan jeg ikke udstå deres fans. Flere af dine indlæg bærer præg af, at du har det på omtrent samme måde med Real Madrid. Hvis ikke du kan tåle, at din favoritklub bliver omtalt i negative vendinger i ny og næ, bør du måske overveje, om dette forum virkelig er noget for dig?
- Scriptophobe
- Gæst
-
Gribben skrev: Du befinder dig på en fanside af den største rival til FC Barcelona. Rigtigt mange brugere herinde kan ikke udstå dem. Guderne skal vide, at jeg selv er een af dem. Jeg kan ikke udstå deres spillere, deres træner, deres ledelse, deres stadion og frem for alt kan jeg ikke udstå deres fans. Flere af dine indlæg bærer præg af, at du har det på omtrent samme måde med Real Madrid. Hvis ikke du kan tåle, at din favoritklub bliver omtalt i negative vendinger i ny og næ, bør du måske overveje, om dette forum virkelig er noget for dig?
Jeg har ingen kvaler med at mange brugere herinde ikke kan udstå FC Barcelona. Jeg har aldrig givet udtryk for at det skulle være et problem for mig. Det går mig dog en anelse på, når Kassow-Rossing ikke vil stå ved sin tydelige agenda. Hvorfor ikke bare indrømme at han afskyr Barcelona og gør sit for at stille dem i et dårligt lys? Det er jo tydeligt, så jeg forstår ikke benægtelsen.
Hvis du kan påpege hvilke af mine indlæg, der bærer præg af at jeg ikke kan udstå Real Madrid, så ville din beskyldning have noget mere pondus. Jeg mindes ikke at have været specielt kritisk overfor Real Madrid på noget tidspunkt, andet end at jeg på et enkelt tidspunkt har påpeget hvor lidt imponeret over Florentino Pérez jeg er.
I øvrigt er Barcelona ikke min favoritklub. Jeg nærer stor sympati for klubben, og der skal ikke være nogen tvivl om at det er min favorit i Spanien, men min egentlige passion ligger dog i det italienske fodboldlandskab.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Storken
- Gæst
-
Pelle skrev: Chiellini definitivt ude af CL finalen på lørdag. Er der noget i denne sæson, der IKKE går Barcas vej?!
Barca ramte i starten af november overliggeren 6 gange i træk inden bolden ville i mål. Det sker trods alt ikke hver dag.