Om vores rivaler VII
Daniel skrev: futbol.as.com/futbol/2015/06/07/primera/...l?id_externo_rsoc=CM
Jeg må (igen) rose Barcelona. Jeg ved ikke, om Aleix Vidal er Alves' fødte arvtager (han er nok mere midtbanespiller end forsvarsspiller), men han har i hvert fald nogle fine offensive kvaliteter, som kommer til at komplementerer Barcelonas spilsystem glimrende. Ja, jeg er imponeret over Vidal. Han har simpelthen været fremragende og utrættelig i de kampe, jeg har set med Sevilla.
Nuvel, han er ikke verdensklasse, men rummer som sagt alligevel en masse kvaliteter. Det virker som et velovervejet køb..... det synes jeg godt, man kan misunde!
Helt enig. Jeg skrev for 1 måned eller 2 siden, at han kunne være rigtig spændende at få til Real Madrid. Ikke som højreback, men som supplement til offensiven. Hans defensive arbejde er i verdensklasse, og han er en rigtig god dribler. Det er nemlig typer som ham som gør et hold konkurrencedygtigt over en hel sæson. Han besidder utrolig meget kvalitet, men er ikke stjernen som forventer 90 min. i hver kamp.
Han bliver ligesom Rakitic et kæmpe aktiv for Barca. Han var også en mand som jeg så i Real Madrid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Inspektøren skrev: "Faldet for FC Barcelona propaganda"? haha. Neej, du. Måske du burde overveje at få styr på historie. Faktum er jo, at Franco forhindrede Barcelona i at få Alfredo de Stefano, der som bekendt stort set ene mand, sikrede de 5 titler. Og så har der også været andre kontroverser involveret med Francos ejerskab af Madrid FC.
Meget off-topic: Er jeg den første der siger, at du ligner en person ved navn Junes Kock? Du ligner ham virkelig meget :)
www.google.dk/search?q=junes+kock&espv=2...=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=_
Wow :) Der er rig mulighed for at læse op på Real Madrids legender og hvordan Barcelona meddelte at de ikke ønskede Alfredo di Stéfano her på Madridista.dk. Hvis du har flere personangreb, kan du smide dem i min indbakke, så det ikke skal gå ud over resten af forum.
Og ja selvfølgelig skal vi og alle andre stadig regne de første fem Champions League mesterskaber med. Bare fordi andre hold ikke kunne vinde dengang, betyder det ikke, at de ikke tæller med.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg er virkelig i tvivl, om du virkelig er Real Madrid fan? Du har altid travlt med at rose alle andre hold. Først var det Chelsea du havde et enormt crush på. Stort set alle deres spillere kunne gå direkte ind og forstærke vores hold, mente du.
Nu er du så blevet helt forelsket i Barcelona lige pludselig. Respekt for andre hold er godt, men come on? ;-)
Jeg synes bare, at det er yderst sjældent du skriver noget positivt omkring Real Madrid, det undrer mig en lille smule, når du er proklameret Real fan :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
Jeg er først og fremmest fan af god fodbold. Dernæst er jeg fan af Real Madrid. Har jeg ikke haft meget positivt at skrive om Real Madrid? Har der været meget positivt at skrive om vores klub de seneste par år? CR7, Florentino Perez, salget af Di Maria, man fyrer Carlo for at erstatte ham med BENITEZ!!!, manglen på respekt for Ikér, vores akademi som er en joke og en filosofi, som jeg overhovedet ikke er enig i. Derfor har jeg skrevet negativt om vores klub. Det er sundt med noget perspektiv i et fodboldforum.
- Brylle
- Gæst
-
Aaarg Barcelona trak sig jo netop selv fra forhandlingerne med Millonarios, som på daværende tidspunkt stadig ejede Alfredo di Stefano. Så ligefrem "stjal" ved jeg nu ikke. Det er derfor ikke blot et faktum, men en lidt mere kompliceret sag end som så.Inspektøren skrev: "Faldet for FC Barcelona propaganda"? haha. Neej, du. Måske du burde overveje at få styr på historie. Faktum er jo, at Franco forhindrede Barcelona i at få Alfredo de Stefano, der som bekendt stort set ene mand, sikrede de 5 titler. Og så har der også været andre kontroverser involveret med Francos ejerskab af Madrid FC.
Meget off-topic: Er jeg den første der siger, at du ligner en person ved navn Junes Kock? Du ligner ham virkelig meget :)
www.google.dk/search?q=junes+kock&espv=2...=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=_
Det bliver dog også spændende at følge udviklingen af Surarez efter det første "tilvænningsår" - selvom han ikke var med fra sæsonstart, er han allerede faldet ok til.
Barcelonas midtbane virker dog svag og en evt signing af Pogba vil være interessant - han kunne være skræmmende som oplægger til de tre forreste.
Hvad fremtiden bringer, ved jeg ikke, men tror ikke vi har set det bedste fra de tre angribere endnu - spændende bliver det i hvert fald at følge denne offensive trio i de kommende sæsoner.
Arbejder hos www.jyskegolfbolde.dk
- rene
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Barcelona har efter sejren i går vundet 86 titler i alt, mens vi har vundet 82. Catalanerne har dog mulighed for at nå op på 89 inden 2016, da de jo skal spille Supercopa Espana, Uefa Super Cup og Fifa club World Cup.
Gør det noget ved magtbalancen i Spanien? Og burde vi egentlig regne vores første 5 Europa Cup for Mester hold mesterskaber, som noget værdifuldt, i og med at det var under diktatoren Franco og hans korrupte regime, at vi vandt dem?
Jeg syntes jeg i hvert fald, at Barcelona nu, er blevet en del af den ekslusive elite af de største og bedste klubber gennem tiderne: Real Madrid, AC Milan, Liverpool og Bayern München, nu hvor de også er på 5 europæiske mesterskaber.
Ja jeg må desværre anerkende at barca nu er spaniens og europas største og mest vindende klub. Så længe de har messi fortsætter de blot med at skovle trofæer hjem de næste mange, mange år, vi må blot se i øjnene at Real Madrid er blevet overhalet, det er som sådan også fair nok, da vi bare ikke vinder nok titler i disse år og har endelig heller ikke gjort det siden vi kom ind i det 21 århundrede. Jeg vil endelig næsten også sige at Barca har nået vores 5 champions league/europa cup titler, da vi bare må sige at de 5 vi vandt fra 56-60 var lidt for nemme at vinde dengang, det jo langt svære i dag at vinde champions league, men min kærligheden til real madrid vil altid være der, antallet af vundne titler er ikke afgørende for mig, men håber da at real snart tager sig sammen og får vundet et hav af mesterskaber og cl titler igen.
- Brylle
- Gæst
-
Men var den nu også så meget lettere? Tager vi den daværende kvalifikation med, så har vi jo pludselig en utrolig svær opgave for mange klubber, da det at kvalificere sig kræver meget. Alfredo di Stefano mente jo selv, at den var hård at vinde, fordi der kun var mester med, og hvis du dummede dig en enkelt gang, så var det forbi. Det var i hvert fald noget i den stil, han udtalte til Sid Lowe i hans bog :)rene skrev:
Ja jeg må desværre anerkende at barca nu er spaniens og europas største og mest vindende klub. Så længe de har messi fortsætter de blot med at skovle trofæer hjem de næste mange, mange år, vi må blot se i øjnene at Real Madrid er blevet overhalet, det er som sådan også fair nok, da vi bare ikke vinder nok titler i disse år og har endelig heller ikke gjort det siden vi kom ind i det 21 århundrede. Jeg vil endelig næsten også sige at Barca har nået vores 5 champions league/europa cup titler, da vi bare må sige at de 5 vi vandt fra 56-60 var lidt for nemme at vinde dengang, det jo langt svære i dag at vinde champions league, men min kærligheden til real madrid vil altid være der, antallet af vundne titler er ikke afgørende for mig, men håber da at real snart tager sig sammen og får vundet et hav af mesterskaber og cl titler igen.
Det fortæller netop også, at de sidste to års CL-vindere ikke engang havde niveauet til at kvalificere sig til Europa Cuppen dengang.
Real Betis var allerede inden runden sikret oprykning. Indtil det sidste så det ud som om, at Girona skulle følge med Betis op i den bedste spanske række, men i deres opgør hjemme mod Lugo fik Lugo udlignet til 1-1 i overtiden. Dermed kunne Sporting Gijón liste forbi Girona og op på andenpladsen med deres 3-0-sejr ude over Betis. Det endda også til trods for, at de sidste 40 sekunder af opgøret mellem Girona og Lugo skulle spilles om, men det gjorde altså ikke nogen forskel i sidste ende.
Det bliver altså til et glædeligt gensyn i La Liga med Betis og Sporting. Til gengæld noget skuffende for Girona, som måtte nøjes med tredjepladsen og de skal dermed spille playoff om den sidste oprykningsplads. De to playoff-kampe: Zaragoza (#6) mod Girona (#3) og Valladolid (#5) mod Las Palmas (#4).
I kampen om at undgå nedrykning var der ligeledes drama til det sidste. Til det sidste så det ud til, at Osasuna var på vej til at rykke ned, men med en scoring i overtiden fik de udlignet til 2-2 i deres opgør ude mod Sabadell, og dermed hoppede de op forbi Racing Santander, som ellers så ud til at redde livet.
Racing Santander, Recreativo Huelva, Sabadell og Barcelona B ender altså med at rykke ud af Liga Adelante. Hvem der skal erstatte de fire hold er endnu ikke afgjort. Indtil videre er kun to hold sikret oprykning til Liga Adelante. De to hold er Gimnàstic og Real Oviedo.
Det er i øvrigt første gang nogensinde, at to hold fra det fodboldgale Asturien rykker op i samme sæson. Sporting fra Liga Adelante til Liga BBVA og Real Oviedo fra Segunda B til Liga Adelante.
Men tillykke til Betis, de bliver spændende at få tilbage i La Liga :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Okay, lad os begynde.. Rygterne siger jo, at Real Madrid engang ikke gik så meget op i Copa Del rey.. Lad os cutte halvdelen af Barcas Copa Del Rey titler.. Hovsa, vi fører vist igen... Endnu større end før.. Skal vi fortsætte? Nej vel, niveauet på det her forum har vist allerede nået bunden...
Ja, som admin siger i en anden tråd, skru lige 25% ned for retorikken.. Jeg har skåret ca. 90% ned nu her.. De her påstande er for langt ude.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Inspektøren
- Gæst
-