Om vores rivaler VII

11 år 2 måneder siden #6889 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Om vores rivaler VII

Brylle skrev:

Scriptophobe skrev:

SR4 skrev: Især med tanke på at vi nu har de 2 bedste højrebacks i ligaen.

Det var alligevel en imponerende undervurdering af Daniel Alves.

Og Arbeloa.

Arbeloa er vel en af de to?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, SR4
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6890 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om vores rivaler VII

Roesen7 skrev:

Brylle skrev:

Scriptophobe skrev:

Og Arbeloa.

Arbeloa er vel en af de to?

Så giver SR4s besked pludselig rigtig god mening ;)
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6891 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII
@Storken, det var sagt med et smil på læben ;)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6892 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev:

SR4 skrev: Er ham der Vidal virkelig en man skal frygte? Med en pris på 10 mio euro lyder han ikke som en verdensklassespiller en der har potentialet. Især med tanke på at vi nu har de 2 bedste højrebacks i ligaen.

Danilo har ikke spillet et eneste sekund i La Liga. Så at sige, at han allerede nu er blandt de to bedste backs i ligaen er måske lige en smule i overkanten, syntes du ikke? :)

Vidal er meget den samme type som Alves. En utrolig dygtig offensiv wingback, som dog også kan sine defensive pligter. Fysisk er han dog stærkere i duelerne og meget mere diciplineret i defensiven. Så han skal bestemt tages seriøst og ikke undervurderes.
De 10 mio. euro er mere pga. Sevillas dårlige økonomiske situation end det pga. hans kvaliteter. Og så er han jo spanier med en fortid hos La Masia, hvilket en person som @Storken nok værdsætter yderligere.

Hvis Messi skiftede til Premier League ville ingen nok tøve med at kalde ham ligaens bedste uden han behøvede spille så meget som et sekund. Og ISÆR heller ik dig ;)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6893 af SR4

Scriptophobe skrev:

Det var nu ikke for at undervurdere Alves, men han er blevet ældre og på ingen måde på det niveau han havde før. Jeg synes Carvajal har overgået ham (ikke gamle Alves, men her og nu) og Alves spiller generelt mindre stabilt selvom han af og til rammer højt topniveau.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6894 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev:

Inspektøren skrev:

SR4 skrev: Er ham der Vidal virkelig en man skal frygte? Med en pris på 10 mio euro lyder han ikke som en verdensklassespiller en der har potentialet. Især med tanke på at vi nu har de 2 bedste højrebacks i ligaen.

Danilo har ikke spillet et eneste sekund i La Liga. Så at sige, at han allerede nu er blandt de to bedste backs i ligaen er måske lige en smule i overkanten, syntes du ikke? :)

Vidal er meget den samme type som Alves. En utrolig dygtig offensiv wingback, som dog også kan sine defensive pligter. Fysisk er han dog stærkere i duelerne og meget mere diciplineret i defensiven. Så han skal bestemt tages seriøst og ikke undervurderes.
De 10 mio. euro er mere pga. Sevillas dårlige økonomiske situation end det pga. hans kvaliteter. Og så er han jo spanier med en fortid hos La Masia, hvilket en person som @Storken nok værdsætter yderligere.

Hvis Messi skiftede til Premier League ville ingen nok tøve med at kalde ham ligaens bedste uden han behøvede spille så meget som et sekund. Og ISÆR heller ik dig ;)

Messi har spillet i La Liga, verdens bedste liga og i Champions League i flere år og ydmygede engelske tophold én efter én og betragtes af flere og flere som den bedste fodboldspiller nogenside.

Danilo har spillet i den brasilianske og portugisiske liga og er i den grad uprøvet på det højeste niveau.

Derudover er der også en KÆMPE forskel mellem at spille for FC Porto som et stort talent og så spille for Real Madrid CF, verdens største klub, og samtidig konkurrere med en anden god højreback. Det er langt fra alle, som kan præstere under det pres og med de forventninger der følger i vores klub.

Med andre ord er der mange spørgsmål, som vi endnu ikke har fået svar på fra Danilo og derfor alt for tidligt at sige, "at vi nu har de 2 bedste højrebacks i ligaen".

Og med hensyn til Alves, så er det tydeligt, at du ikke har set ham spille meget i denne sæson. Den Alves vi har set særligt i 2015, er næsten den samme som den vi så, da han var aller bedst i 2010/2011 sæsonen. Her er det især sammarbejdet med Messi jeg taler om, som igen sidder i skabet.
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #6895 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev:

Scriptophobe skrev:

Det var nu ikke for at undervurdere Alves, men han er blevet ældre og på ingen måde på det niveau han havde før. Jeg synes Carvajal har overgået ham (ikke gamle Alves, men her og nu) og Alves spiller generelt mindre stabilt selvom han af og til rammer højt topniveau.

Han har ellers lige spillet nogle af de mest stabile 6 måneder, jeg mindes at have set ham spille, i den tid hvor jeg har fulgt La Liga tæt, hvilket er siden 2005. Han har været helt og aldeles instrumental for Barcelonas succes i dette forår, og har præsteret fremragende hver gang Barcelona har stået overfor en stor modstander. Jeg synes at Dani Carvajal er en rigtig, rigtig god back, og da også i top 5 på sin position, men jeg synes absolut stadig at han er et stykke under Daniel Alves. Det siger i øvrigt mere om Daniel Alves end det siger om Carvajal, for som bekendt så synes jeg at sidstnævnte er en rigtig, rigtig god fodboldspiller. Alves er bare bedre.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #6896 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev:

SR4 skrev:

Scriptophobe skrev:

Han har ellers lige spillet nogle af de mest stabile 6 måneder, jeg mindes at have set ham spille, i den tid hvor jeg har fulgt La Liga tæt, hvilket er siden 2005. Han har været helt og aldeles instrumental for Barcelonas succes i dette forår, og har præsteret fremragende hver gang Barcelona har stået overfor en stor modstander. Jeg synes at Dani Carvajal er en rigtig, rigtig god back, og da også i top 5 på sin position, men jeg synes absolut stadig at han er et stykke under Daniel Alves. Det siger i øvrigt mere om Daniel Alves end det siger om Carvajal, for som bekendt så synes jeg at sidstnævnte er en rigtig, rigtig god fodboldspiller. Alves er bare bedre.

Det er også meget fint, men vi skal jo ikk længere end 6 måneder tilbage, før alle Barca fans skreg op om, at Alves skulle væk, han var det svageste led, osv, osv. Hvis man skal tale om et svagt led hos Barca, så ser jeg stadig Alves - sammen med Pique, der også har haft et fremragende forår - som de svageste spillere.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #6897 af SR4

Inspektøren skrev:

SR4 skrev:

Inspektøren skrev:

Messi har spillet i La Liga, verdens bedste liga og i Champions League i flere år og ydmygede engelske tophold én efter én og betragtes af flere og flere som den bedste fodboldspiller nogenside.

Danilo har spillet i den brasilianske og portugisiske liga og er i den grad uprøvet på det højeste niveau.

Derudover er der også en KÆMPE forskel mellem at spille for FC Porto som et stort talent og så spille for Real Madrid CF, verdens største klub, og samtidig konkurrere med en anden god højreback. Det er langt fra alle, som kan præstere under det pres og med de forventninger der følger i vores klub.

Med andre ord er der mange spørgsmål, som vi endnu ikke har fået svar på fra Danilo og derfor alt for tidligt at sige, "at vi nu har de 2 bedste højrebacks i ligaen".

Og med hensyn til Alves, så er det tydeligt, at du ikke har set ham spille meget i denne sæson. Den Alves vi har set særligt i 2015, er næsten den samme som den vi så, da han var aller bedst i 2010/2011 sæsonen. Her er det især sammarbejdet med Messi jeg taler om, som igen sidder i skabet.

Det var nu mere rettet mod din kommentar om at han ikke har spillet i la liga endnu. Det behøver han heller ikke for at han skal overbevise om at han er bedre end de højrebacks der spiller der. Desuden måler man det på sidste sæsons præstationer og her er Danillo blevet rost til skyerne og man må derfor antage at han er den bedste når han kommer INDTIL han har modbevist.

Mht. Alves så har han et højt topniveau men er utrolig ustabil takket være hans alder. Han har præsteret en god halvsæson de seneste sæsoner, hvilket siger meget om hans stabilitet. Især ikke defensivt.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #6898 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev:

Inspektøren skrev:

SR4 skrev:

Inspektøren skrev:

Det var nu mere rettet mod din kommentar om at han ikke har spillet i la liga endnu. Det behøver han heller ikke for at han skal overbevise om at han er bedre end de højrebacks der spiller der. Desuden måler man det på sidste sæsons præstationer og her er Danillo blevet rost til skyerne og man må derfor antage at han er den bedste når han kommer INDTIL han har modbevist.

Mht. Alves så har han et højt topniveau men er utrolig ustabil takket være hans alder. Han har præsteret en god halvsæson de seneste sæsoner, hvilket siger meget om hans stabilitet. Især ikke defensivt.

Beklager, men det er det mest underlige rationale jeg har hørt. Han skal da netop bevise, at han er bedre end de andre højre backs i ligaen, før man kan kalde ham den bedste.

Angående Alves så har han været formidabel i 2015 indtil videre, og en stor del af tripleten skyldes ham. Det er desuden en skrøne, at han ikke skulle være god defensivt. Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at han er bedre defensivt end offensivt. Det er meget meget sjældent at han bliver sat, og han er en af dem der erobrer flest bolde i samtlige af Barcas kampe hvis man kigger statistisk set.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Abefar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Scriptophobe
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #6899 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Seneste nye i Messis skattesag:

www.goal.com/en/news/12/spain/2015/06/10...sion-appeal-rejected

Messis appel er blevet afvist af retten i Barcelona og han skal hermed gå rettergang. Det er selvfølgelig svært at gøre sig klog på udenlands lovgivning, men de fleste artikler, jeg har læst, indikerer at sådan en form for skattely oftest giver fængselsstraf, men ingen forventer at det kommer så langt i Messis tilfælde.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #6900 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Seneste nye i Messis skattesag:

www.goal.com/en/news/12/spain/2015/06/10...sion-appeal-rejected

Messis appel er blevet afvist af retten i Barcelona og han skal hermed gå rettergang. Det er selvfølgelig svært at gøre sig klog på udenlands lovgivning, men de fleste artikler, jeg har læst, indikerer at sådan en form for skattely oftest giver fængselsstraf, men ingen forventer at det kommer så langt i Messis tilfælde.

Ulovligheder.

Har du ikke andet godt snavs om de andre Barcelona spillere, nu hvor du er så godt igang, du præsenterede os ihvertfald for noget med Neymar? De har lige vundet endnu en el triplete som det første hold nogensinde, så hvis vi kan finde noget snavs på dem - uden for banen - så har vi jo altid noget på dem.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum