Om vores rivaler VII
Sahinovic skrev:
Kassow-Rossing skrev: Seneste nye i Messis skattesag:
www.goal.com/en/news/12/spain/2015/06/10...sion-appeal-rejected
Messis appel er blevet afvist af retten i Barcelona og han skal hermed gå rettergang. Det er selvfølgelig svært at gøre sig klog på udenlands lovgivning, men de fleste artikler, jeg har læst, indikerer at sådan en form for skattely oftest giver fængselsstraf, men ingen forventer at det kommer så langt i Messis tilfælde.
Ulovligheder.
Har du ikke andet godt snavs om de andre Barcelona spillere, nu hvor du er så godt igang, du præsenterede os ihvertfald for noget med Neymar? De har lige vundet endnu en el triplete som det første hold nogensinde, så hvis vi kan finde noget snavs på dem - uden for banen - så har vi jo altid noget på dem.
Må man ikke det da? Hvis der er nyheder - gode eller dårlige - omkring modstanderne, så er det vel dét, denne tråd skal benyttes til. Og at Messis appel er blevet afvist, er vel netop en nyhed.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Sahinovic skrev:
Messis appel er blevet afvist af retten i Barcelona og han skal hermed gå rettergang. Det er selvfølgelig svært at gøre sig klog på udenlands lovgivning, men de fleste artikler, jeg har læst, indikerer at sådan en form for skattely oftest giver fængselsstraf, men ingen forventer at det kommer så langt i Messis tilfælde.
Ulovligheder.
Har du ikke andet godt snavs om de andre Barcelona spillere, nu hvor du er så godt igang, du præsenterede os ihvertfald for noget med Neymar? De har lige vundet endnu en el triplete som det første hold nogensinde, så hvis vi kan finde noget snavs på dem - uden for banen - så har vi jo altid noget på dem.
Må man ikke det da? Hvis der er nyheder - gode eller dårlige - omkring modstanderne, så er det vel dét, denne tråd skal benyttes til. Og at Messis appel er blevet afvist, er vel netop en nyhed.
Ja, det er den ene ting. Og så for at skabe lidt balance her på siden, langt de fleste stor-roser og lykønsker Barcelona (med god grund), ja man kan nærmest være i tvivl om et få-tal er ved at konvertere. Så jeg synes det er helt fint at vi også kritisere de dele som er uheldige for Barca og deres spillere. De er trods alt vores største rivaler og har for få øjeblikke siden, tager røven på os med deres treble.
Så længe de er ude i noget snavs, så skal vi selvfølgelig pointere og diskutere det, uden at det bliver til mudderkastning. Det klarede Kassow jo glimrende i denne omgang, så ingen fejl på det daaa:D
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Et forestående præsident-valg, hvor Bartomeu vel har fået vind i sejlene efter El Triplete, men kan han klare sig mod Toni Freixa, Agustí Benedito og måske Joan Laporta?
Hvem ser I som favorit og hvilke punkter bliver vigtige i deres kandidaturer?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Pelle skrev:
Sahinovic skrev:
Ulovligheder.
Selvfølgelig må man da det.
Mit indlæg var også baseret ud fra tidligere barnlige mudderkastning fra Kassow-Rossing, så det vat nu ikke kun indlægget jeg citerede som jeg refererede til.
Florentino Pérez
- Sir
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Nå, alle jer Barcelona-fans, kom frit frem og gør lidt gavn ;-)
Et forestående præsident-valg, hvor Bartomeu vel har fået vind i sejlene efter El Triplete, men kan han klare sig mod Toni Freixa, Agustí Benedito og måske Joan Laporta?
Jeg har længe læst med herinde og har også på det seneste overvejet, hvorvidt jeg skulle oprette en profil og deltage. Jeg kom dog frem til, at denne tid ikke er den mest hensigtsmæssige som Barca-fan - men jeg tager så alligevel mod din opfordring, Siempre, og vil samtidig forsøge at træde varsomt :)
On topic: Først og fremmest, tror jeg, det er meget, meget sandsynligt at Laporta stiller op. Det er mere eller mindre givet.
Dernæst så synes jeg, at den omtalte vind i sejlene, Bartomeu har fået på baggrund af treblen, er det eneste negative, den har bragt med sig. Det er naturligvis altid fantastisk at vinde en treble, men fra mit synspunkt er det uheldigt, hvis man kan sige det uden at lyde forkælet, at det sker i en sæson med en præsident under anklage ved roret. Det er (naturligvis) altid uheldigt at have en mulig kriminel præsident i klubben, men efter min mening er det dog et letløseligt problem, eller det burde det være, i demokratiske klubber som Real Madrid og Barcelona: medlemmerne vælger en ny præsident. Men med treblen in mente har Bartomeu, som du selv siger, uheldigvis fået vind i sejlene.
De to føromtalte klubber har måske begge to problemer, hvad angår processen ved de 'demokratisk valgte præsidenter', men på trods af det så burde det være ren kutyme, at en præsident, der kan ende med at blive smidt bag tremmer, ikke bliver genvalgt. Og i mit hoved er det uagtet, hvorvidt Bartomeu faktisk er skyldig eller ej. Det er ganske enkelt ikke i klubbens interesse overhovedet at tage chancen.
Du kan nok høre Bartomeu ikke er min favorit - samme billede tegner sig på danske Barca-fora (fcbarcelona.dk) og engelsk-sprogede Barca-fora (barcablaugranes.com), men problemet ligger i, at det i stor grad ikke er os internationale fans, der stemmer til valget. Selvom der er flere socio-medlemmer på disse fora er det dog de færreste, der tager turen til Barcelona for at stemme. Det er derimod i høj grad det ældre segment af den katalanske befolkning, der stemmer, og her er holdningen beklageligvis anderledes. Fra hvad jeg har kunne læse mig frem til, så er de varmere stemt for Bartomeu - om det er katalanernes mistro mod centralstyret, der har gjort udslaget (at de tror, det er en heksejagt på Barca - og dermed Bartomeu), om de har ladet sig forblænde af den nuværende sportslige succes, eller om det er noget helt tredje, der ligger til baggrund for hans opbakning, ved jeg ikke. Men det er i hvert fald uforståeligt for mig.
Jeg vil nødig ribbe unødvendigt op i en gammel diskussion, men der blev tidligere diskuteret, hvad Barcelona (eller enhver anden klub) kan gøre for at bringe sig selv i miskredit. Jeg tror, det var Kassow, der stillede spørgsmålet. For mig at se er det at genvælge Bartomeu en sådan ting. Når alt kommer til alt, så kan medlemmerne kun vide så og så meget om præsidentkandidaterne før de bliver valgt, men som tingene står nu, så synes jeg ikke, der er nogen undskyldning for at vælge Bartomeu. Det kunne - for mig - bringe klubben i miskredit. Specielt hvis han ender med at blive kendt skyldig.
At man som Real-fan kan have den mening, at Barca for lang tid siden har miskrediteret sig i høj grad ved den måde ledelsen har ageret på, kan jeg sagtens sætte mig ind i! Det er ikke for at begynde en anden diskussion, for det er for pointens skyld, jeg nævner det: Jeg ville som Real-fan være bekymret for den tunge måde, hvorpå Perez har sat sig i præsidentstolen (med diverse absurde krav for at opstille som præsidentkandidat). Men(!) når det er sagt, så synes jeg heller ikke, dette kan bebrejdes klubben som sådan - det er manden, der skal bebrejdes.
For mig personligt handler det hovedsagligt om det sportslige - det er på dette område, jeg som fodbold-fan bebrejder og roser andre klubber. At mænd i jakkesæt bag gardinerne laver noget pis, betyder ikke så meget for mig, hvis medlemmerne reagerer på det (altså vælger en ny præsident). Igen vil jeg lige pointere, at jeg sagtens kan sætte mig ind, at andre har en anden holdning.
Det var lidt et (meget langt) sidespor mere om min aversion mod Bartomeu end om valget. Men for at svare på dit spørgsmål er Laporta stadig smal favorit ifølge en netbaseret rundspørge af Sport. Jeg kan desværre ikke sige så voldsomt meget om de andre kandidater, men jeg krydser fingre for Laporta, som tingene står nu :)
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Tak for indput og et godt indlæg.
Principielt er jeg ikke enig i at det er ligegyldigt om han er skyldig eller ej, men i praksis kan jeg dog godt følge dig. Men jeg har så også allerede dømt Bartomeu for skyldig. Så at han overhovedet kan stille op uden at blive grint ud, er for mig en stor joke.
Én ting er at nogle gamle mænd i jakkesæt besudler klubben på den skammeligste måde med ulovligheder, det er dog 1000 gange værre, hvis medlemmerne så stemmer ham ind igen. Så fristes man til at sige at man så får de ledere man fortjener. Jeg tror og håber dog ikke at det bliver tilfældet.
Det svarer jo til at Calderon ville forsøge at stille op igen efter han fuskede med afstemningen ved generalforsamlingen. Nej, bare nej altså (han er dog heller ikke dømt endnu). Jeg er på ingen måde fan af Florentino Perez, men man må give ham at han har formået at drive klubben uden at denne slags sager er kommet frem.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sir velkommen til og tak for et meget fint indlæg :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Scriptophobe
- Gæst
-
Neye skrev: Man ligger som man har redt:
www.marca.com/en/2015/06/10/en/football/...eams/1433972488.html
Man kan jo godt undre sig over at fans, der er taget afsted for at se det spanske landshold træne, har behovet for at vise sin utilfredshed over at Piqué har prikket til en portugisisk spiller. Især med tanke på hvor stor en rolle Piqué trods alt spillede i VM 2010 og EM 2012 triumferne. Det er åbenbart ikke ligeså vigtigt, som hvis man har det lidt sjovt på en af sine største rivalers bekostning. Eller også har det bare noget at gøre med, at de fremmødte fans bare havde brug for en eller anden undskyldning, for at se sig vred på en catalansk spiller, hvilket i øvrigt er hvad jeg finder mest sandsynligt. Vicente del Bosque har dog, ganske som sædvanlig, fat i den lange ende med sin udtalelse her.
Siempre Madrid skrev: Nå, alle jer Barcelona-fans, kom frit frem og gør lidt gavn ;-)
Som Real-fan håber jeg på Laporta. Han skulle eftersigende være villig til at køre klubben uden trøjesponsor og er ikke lige den bedste til at drive forretning.
Scriptophobe skrev:
Man kan jo godt undre sig over at fans, der er taget afsted for at se det spanske landshold træne, har behovet for at vise sin utilfredshed over at Piqué har prikket til en portugisisk spiller. Især med tanke på hvor stor en rolle Piqué trods alt spillede i VM 2010 og EM 2012 triumferne. Det er åbenbart ikke ligeså vigtigt, som hvis man har det lidt sjovt på en af sine største rivalers bekostning. Eller også har det bare noget at gøre med, at de fremmødte fans bare havde brug for en eller anden undskyldning, for at se sig vred på en catalansk spiller, hvilket i øvrigt er hvad jeg finder mest sandsynligt. Vicente del Bosque har dog, ganske som sædvanlig, fat i den lange ende med sin udtalelse her.
Eller også synes de bare at han var en idiot, som burde have haft mere overskud til at vise lidt klasse i en vindende stund. Who knows? Hvem tror du i øvrigt er mest populær i Barcelona, spanieren Ramos eller argentineren Messi?
- Scriptophobe
- Gæst
-
Gribben skrev:
Scriptophobe skrev:
Eller også synes de bare at han var en idiot, som burde have haft mere overskud til at vise lidt klasse i en vindende stund. Who knows? Hvem tror du i øvrigt er mest populær i Barcelona, spanieren Ramos eller argentineren Messi?
Jeg kan sagtens se din pointe, for så vidt angår at have større overskud i det givne øjeblik, men der synes jeg som bekendt dog at del Bosque har fat i den lange ende med sin udtalelse.
Derudover ved jeg ikke hvorfor det er relevant, hvem der er mest populær i Barcelona af de to du nævner. Træningen foregik næsten 350 kilometer væk fra Santiago Bernabéu, så det er næppe her at sammenhængen skal findes, hvilket da også netop er min pointe. Jeg tror ikke at de der valgte at vise deres utilfredshed med Piqué, har noget som helst med Real Madrid at gøre. Jeg tror som sagt blot at de ledte efter en undskyldning for at være sure på en catalaner. Jeg tror at Castilla y León er en af de mere patriotiske spanske regioner, hvor det nok ikke ligefrem falder i god jord, åbent at udtrykke et ønske om at løsrive sig fra det spanske kongerige, hvilket Piqué i et vist omfang gjorde, da han i efteråret udtalte at han mente at catalanerne havde ret til at stemme om deres egen fremtid.
Så du må endelig ikke betragte mit første indlæg som noget angreb på Real Madrid eller deres fans, for det var såmænd overhovedet ikke. Det var udelukkende et forsøg på forklare, hvad jeg mener der er den reelle grund til at der blev piftet af Piqué. Han er det største symbol for catalansk uafhængighed i den nuværende landsholdstrup, hvor der ikke er nogen Puyol eller Xavi, og Piqué i øvrigt er noget mindre diplomatisk end netop de to, og det tror jeg personligt var den egentlige grund til det.