Om vores rivaler VII

11 år 1 uge siden #6913 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev:

Gribben skrev:

Scriptophobe skrev:

Neye skrev: Man ligger som man har redt:

www.marca.com/en/2015/06/10/en/football/...eams/1433972488.html

Man kan jo godt undre sig over at fans, der er taget afsted for at se det spanske landshold træne, har behovet for at vise sin utilfredshed over at Piqué har prikket til en portugisisk spiller. Især med tanke på hvor stor en rolle Piqué trods alt spillede i VM 2010 og EM 2012 triumferne. Det er åbenbart ikke ligeså vigtigt, som hvis man har det lidt sjovt på en af sine største rivalers bekostning. Eller også har det bare noget at gøre med, at de fremmødte fans bare havde brug for en eller anden undskyldning, for at se sig vred på en catalansk spiller, hvilket i øvrigt er hvad jeg finder mest sandsynligt. Vicente del Bosque har dog, ganske som sædvanlig, fat i den lange ende med sin udtalelse her.

Eller også synes de bare at han var en idiot, som burde have haft mere overskud til at vise lidt klasse i en vindende stund. Who knows? Hvem tror du i øvrigt er mest populær i Barcelona, spanieren Ramos eller argentineren Messi?

Jeg kan sagtens se din pointe, for så vidt angår at have større overskud i det givne øjeblik, men der synes jeg som bekendt dog at del Bosque har fat i den lange ende med sin udtalelse.

Derudover ved jeg ikke hvorfor det er relevant, hvem der er mest populær i Barcelona af de to du nævner. Træningen foregik næsten 350 kilometer væk fra Santiago Bernabéu, så det er næppe her at sammenhængen skal findes, hvilket da også netop er min pointe. Jeg tror ikke at de der valgte at vise deres utilfredshed med Piqué, har noget som helst med Real Madrid at gøre. Jeg tror som sagt blot at de ledte efter en undskyldning for at være sure på en catalaner. Jeg tror at Castilla y León er en af de mere patriotiske spanske regioner, hvor det nok ikke ligefrem falder i god jord, åbent at udtrykke et ønske om at løsrive sig fra det spanske kongerige, hvilket Piqué i et vist omfang gjorde, da han i efteråret udtalte at han mente at catalanerne havde ret til at stemme om deres egen fremtid.

Så du må endelig ikke betragte mit første indlæg som noget angreb på Real Madrid eller deres fans, for det var såmænd overhovedet ikke. Det var udelukkende et forsøg på forklare, hvad jeg mener der er den reelle grund til at der blev piftet af Piqué. Han er det største symbol for catalansk uafhængighed i den nuværende landsholdstrup, hvor der ikke er nogen Puyol eller Xavi, og Piqué i øvrigt er noget mindre diplomatisk end netop de to, og det tror jeg personligt var den egentlige grund til det.

Måske du har ret. Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg ved dog at real Madrid har meget store tilhængerskarer også udenfor Madrid. Og sikkert specielt i en region som er meget patriotisk, som du selv nævner. Så mon ikke dem, der piftede, i hvert fald har haft sympati for Real Madrid. Om det har noget specielt med Catalonien at gøre aner jeg ikke. Måske det var en kombination, men jeg tror i hvert fald ikke man skal udelukke, at de bare synes, at Pique var en klaphat med sin udtalelse, som hvis man ser nøgternt på det vel også var, i bedste fald, helt unødvendig...
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6914 af Neye
Besvaret af Neye på emne Om vores rivaler VII

Scriptophobe skrev:

Neye skrev: Man ligger som man har redt:

www.marca.com/en/2015/06/10/en/football/...eams/1433972488.html

Man kan jo godt undre sig over at fans, der er taget afsted for at se det spanske landshold træne, har behovet for at vise sin utilfredshed over at Piqué har prikket til en portugisisk spiller. Især med tanke på hvor stor en rolle Piqué trods alt spillede i VM 2010 og EM 2012 triumferne. Det er åbenbart ikke ligeså vigtigt, som hvis man har det lidt sjovt på en af sine største rivalers bekostning. Eller også har det bare noget at gøre med, at de fremmødte fans bare havde brug for en eller anden undskyldning, for at se sig vred på en catalansk spiller, hvilket i øvrigt er hvad jeg finder mest sandsynligt. Vicente del Bosque har dog, ganske som sædvanlig, fat i den lange ende med sin udtalelse her.

Fans reagerer umiddelbart på en tåbelighed fra en spiller. Så simpelt er det og det nytter ikke at gøre den store videnskab ud af det.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6915 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om vores rivaler VII
Før man sætter en rammer og definerer ”rigtigt” og ”forkert” i en afgrænset kontekst, er det nonsens at debattere Piques aktioner.

HVIS Pique synes at hele polemikken ovenpå hans udtalelser og potentielt splittelse i landsholdregi opvejer hans stikspille, så har han gjort det helt rigtige i at kommentere Roldans tilstedeværelse. Hvis ikke, så forkert.

Var jeg Real Madrid-spiller og spillede for Tyskland, ville jeg uden tvivl stikke én mod Barca, og taget i betragtning af hvilke omgang snavs Barcelona har rodet sig ind med handel af mindreårige, Suarez’ bide- og racisme episoder, Messi’s skattesager, Barcelonas fusk med skat samt det faktum at Real Madrids antal af La Liga og Champions League titler er fuldstændigt overlegent Barcas, så er det umanerligt en nem omgang for undertegnet.

Spillede jeg derimod for det spanske landshold velvidende at der er en hel Barca-spillere, ville jeg nok bide det inde i mig med vished om at undgå potentiel splittelse i landsholdlejret.

Ronaldos fest var desuden fuldstændigt ureflekteret og dumt taget i betragtning af timing skulle jeg gerne tilføje.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved Kasillas.
Emnet er blevet låst.
  • Hierro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6916 af Hierro
Besvaret af Hierro på emne Om vores rivaler VII

Kasillas skrev: Ronaldos fest var desuden fuldstændigt ureflekteret og dumt taget i betragtning af timing skulle jeg gerne tilføje.

Og hvis vi havde vundet, så var det no big deal.
Emnet er blevet låst.
  • Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #6917 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om vores rivaler VII
Barcelona spillere vil altid komme med barnlige og uprofessionelle udtalelser. Der er en verden til forskel på Madrid og Barca når det kommer til stil og klasse. Nu hvor Pique går så meget op i Ronaldos person, så var det også kun fair at han prøvede at være Ronaldo for en dag. Dvs. have et helt stadion der pifter af dig hver gang du rør bolden.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6918 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Om vores rivaler VII

Raúl 7 skrev: Nu hvor Pique går så meget op i Ronaldos person, så var det også kun fair at han prøvede at være Ronaldo for en dag. Dvs. have et helt stadion der pifter af dig hver gang du rør bolden.

Fornoejelse
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #6919 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII

Raúl 7 skrev: Barcelona spillere vil altid komme med barnlige og uprofessionelle udtalelser. Der er en verden til forskel på Madrid og Barca når det kommer til stil og klasse. Nu hvor Pique går så meget op i Ronaldos person, så var det også kun fair at han prøvede at være Ronaldo for en dag. Dvs. have et helt stadion der pifter af dig hver gang du rør bolden.

Well played :) Problemet er at Ronaldo har klasse på sine bedste dage og Pique kender ikke ordet.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL
Emnet er blevet låst.
11 år 5 dage siden #6920 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Zlatan meldes hele tiden tættere på Milan, som også har Jackson Martinez i søgelyset.

Vietto er meget tæt på at skifte til Atlético Madrid.

Stortalentet Kovacic ser ud til at skifte fra Inter til Liverpool for 20 millioner €.

Rafael van der Vaart præsenteres i Betis i morgen.

Manchester City forbereder store bud på Pogba og Sterling.

Falcao er tæt på en ny engelsk lejeaftale, nemlig hos Chelsea.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
11 år 5 dage siden #6921 af Kassow-Rossing
fcbarcelona.dk/Video/video-se-neymars-la...etalje-mod-peru.html

"Neymar gav endnu et bevis på sin overlegne teknik og slog endnu engang fast, at han, helt forståeligt, ikke vil ændre sin spillestil og droppe flotte driblinger og fantastiske deltaljer, bare fordi modstanderne ikke bryder sig om det."

Men det var jo ikke hans spillestil og hans flotte driblinger og fantastiske detaljer, som han blev kritiseret for. Det var hans arrogance og ydmygende attitude. I øvrigt forstår jeg ikke at han falder i den situation. Vejer han 40 kg?

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200
Emnet er blevet låst.
11 år 5 dage siden #6922 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: fcbarcelona.dk/Video/video-se-neymars-la...etalje-mod-peru.html

"Neymar gav endnu et bevis på sin overlegne teknik og slog endnu engang fast, at han, helt forståeligt, ikke vil ændre sin spillestil og droppe flotte driblinger og fantastiske deltaljer, bare fordi modstanderne ikke bryder sig om det."

Men det var jo ikke hans spillestil og hans flotte driblinger og fantastiske detaljer, som han blev kritiseret for. Det var hans arrogance og ydmygende attitude. I øvrigt forstår jeg ikke at han falder i den situation. Vejer han 40 kg?

Forstår godt manden falder hvis du ser denne gengivelse fra ca. 25-26 sek. og fremad:
Emnet er blevet låst.
  • JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 dage siden #6923 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: fcbarcelona.dk/Video/video-se-neymars-la...etalje-mod-peru.html

Der er kontakt og derfor et lille frispark. Det kan dog diskuteres om den var dømt i England, og derudover måden han "diver" på er så en anden sag ;)
Til info vejer han vist 64 kg :P
www.espnfc.com/player/132948/neymar
Emnet er blevet låst.
11 år 5 dage siden #6924 af Kassow-Rossing
Selvfølgelig er der frispark :) Jeg undrede mig bare over at han faldt i situationen.

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum