Om vores rivaler VII

11 år 1 måned siden #7105 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Abefar skrev:

Jeg tror ikke der findes en der vil vinde et trofæ med sit landshold mere end Messi, og at han ikke modtager prisen lige efter endnu en tabt finale, er nok mere et udtryk for en ekstrem skuffelse end hvad der ellers blive nævnt herinde.

Hvorfor tror du, eller antager du, at Messi vil vinde en titel mere end hvad Ronaldo vil på landsholdet? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7106 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om vores rivaler VII
Pelle:

Saglighed plejer at være en af dine topkvaliteter, men jeg er en smule skuffer over, at du virkelig kan sidestille Messis CA-'titel' med Ballon D'or. Tager vi afsæt i vores teori, så tager Messis afvisning af trofæet afsæt i en enorm følelsesmæssig skuffelse over ikke at vinde et så stort trofæ. Altså en umiddelbar reaktion lige efter denne skuffelse.

Det kan ingenlunde sidestilles med en Ballon D'or truimf, hvor du mener, at han med ovenstående valg også kunne have afvist at modtage dette, da han ikke vandt de ventede trofæer denne sæson. Der er dog enorm forskel på de følelsesmæssige reaktion efter en skuffelse hhv. 30 minutter efter og 6 måneder efter; det siger sig selv.

Alligevel billiger jeg bestemt ikke hans afvisning af trofæet, og jeg synes, at det er at løbe fra sit ansvar, at man bare løber fra sin hæder, fordi det ikke er gået godt i et andet perspektiv. Der burde han mande sig op og tage trofæet - sådan er det. Hvis du kaldt ind på kontoret kl. 10 på din arbejdsplads og får en fyring i hånden, så bliver du sku stadig nødt til at deltage i mødet kl. 11.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, FanOfMagicalTeams
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7107 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII
Jeg forstår absolut intet af Barcelonas transfer-karantæne, hvis man overhovedet kan kalde det en karantæne længere.

Arda Turan har lige skrevet under med Barcelona, har lige set ham med en Barcelona trøje efterfulgt af et interview med hvor han blandt andet kommer ind på hvor fantastisk det er at have skrevet under med Barcelona. Vil det så sige at han spiller med fra kommende sæson? Hvis ikke, skulle man så ikke have ventet med at gøre det officielt, taget i betragtning af at han så nok lige tager en sæson mere i Atletico Madrid og fansene nok ikke finder det super charmerende at han lige har skrevet under med Barcelona.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7108 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Jeg beklager at jeg har startet den her lavine af mudderkastning. Det var bestemt ikke min mening. Jeg er også ked af, at jeg har stødt så mange mennesker med min "Der var 10 bedre end Messi"-kommentar.

Helt ærligt så skulle Messi aldrig have været i betragtning til den pris. Simpelt kan det siges: Hvis han havde haft et andet navn men have foretaget sig det samme på banen for Argentina, så havde han ikke været i betragtning til prisen. Hverken sidste år eller denne sommer.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7109 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Om vores rivaler VII

Sahinovic skrev: Jeg forstår absolut intet af Barcelonas transfer-karantæne, hvis man overhovedet kan kalde det en karantæne længere.

Arda Turan har lige skrevet under med Barcelona, har lige set ham med en Barcelona trøje efterfulgt af et interview med hvor han blandt andet kommer ind på hvor fantastisk det er at have skrevet under med Barcelona. Vil det så sige at han spiller med fra kommende sæson? Hvis ikke, skulle man så ikke have ventet med at gøre det officielt, taget i betragtning af at han så nok lige tager en sæson mere i Atletico Madrid og fansene nok ikke finder det super charmerende at han lige har skrevet under med Barcelona.

Barcelona må hente alle de spillere, som de vil. De må dog først registrere dem efter 01.01.2016, hvorfor Arda og Aleix først får deres officielle debut herefter. De sidder dermed ude det første halve år.

Det er dog dybt latterligt, at de har disse frihedsgrader under en transferkarantæne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7110 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Abefar skrev:

Jeg tror ikke der findes en der vil vinde et trofæ med sit landshold mere end Messi, og at han ikke modtager prisen lige efter endnu en tabt finale, er nok mere et udtryk for en ekstrem skuffelse end hvad der ellers blive nævnt herinde.

Hvorfor tror du, eller antager du, at Messi vil vinde en titel mere end hvad Ronaldo vil på landsholdet? :)

Overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg kender ikke hver spillers individuelle vilje/trang til at vinde noget med deres landshold, men taget i betragtning af hvor svært Messi har haft det med de argentinske fans i sine yngre dage, og at han har vundet alt med sit klubhold og fået et hav af individuelle priser, tror jeg han brænder efter at markere sig for landsholdet, og vinde et stort trofæ. På den måde vil han manifestere sig i endnu højere grad, som en af de bedste, hvis ikke den bedste spiller nogensinde. Så ja, jeg tror succes med landsholdet betyder mere for Messi end mange andre.

@ Sahinovic

Karantænen omfatter, at Barca ikke må indregistrere spillere før 2016. Dette vil jeg mene er en rimelig hård straf ift. de lovovertrædelser der blev begået. Barca er heldigvis i den situation, at der ikke behøves at ændre meget på truppen og derfor virker straffen ikke så slem. Forestil dig et hold, som virkelig havde haft en dårlig sæson og havde brug for udskiftning i truppen, ikke kunne indregistrere spillere i et år frem. Folk har åbenbart troet, at straffen var "hårdere" end som så, men det må være deres eget problem.

Jeg tror næppe Arda bliver lejet tilbage til AM. Rygterne går på at han bliver lejet ud et halvt år til Galatasaray.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic
Emnet er blevet låst.
  • zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7111 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Helt ærligt så skulle Messi aldrig have været i betragtning til den pris. Simpelt kan det siges: Hvis han havde haft et andet navn men have foretaget sig det samme på banen for Argentina, så havde han ikke været i betragtning til prisen. Hverken sidste år eller denne sommer.

Virkelig? De ekstremt høje forventninger vi har til Messi, bør ellers betyde det modsatte. Jeg er sikker på at hvis han havde haft et andet navn men havde foretaget sig det samme på banen for Argentina, var han blevet solgt til Real Madrid for mindst 500 mio kr, samt blive kåret til turneringens spiller. Men netop fordi han ER Messi, forventer vi at han skal spille langt bedre end vi forventer af andre spillere.
Den effekt du nævner tvivler jeg på er til stede i nogen nævneværdig grad. Hans navn kunne jo f.eks. på ingen måde hjælpe ham mod at få langt færre stemmer end Ronaldo ved de to sidste Ballon D'or afstemninger, på trods af at han er langt mere populær.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7112 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Det er sjovt som man kan se tingene så forskelligt. Det der undrer mig mest er alle de folk, der kommenterer på Messi-sagen uden at have set samtlige kampe ved Copa. Selv Messi vidste godt at han ikke havde fortjent at vinde æren ved VM da han var ude og sige, at han ikke havde fortjent at vinde den. Ligesom de fleste andre store fodboldikoner, da de blev spurgt.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7113 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Det er sjovt som man kan se tingene så forskelligt. Det der undrer mig mest er alle de folk, der kommenterer på Messi-sagen uden at have set samtlige kampe ved Copa. Selv Messi vidste godt at han ikke havde fortjent at vinde æren ved VM da han var ude og sige, at han ikke havde fortjent at vinde den. Ligesom de fleste andre store fodboldikoner, da de blev spurgt.

James og Robben spillede bedre end Messi til VM. Det vil jeg da gerne erkende. De røg dog ud i henholdvis kvart- og semifinalen. Det trækker unægteligt gevaldigt ned, da de begge spillede for to ret gode hold. Derudover påvirker de høje forventninger til Messi, vores syn på hans præstation. Jeg siger ikke, at Messi skulle have haft prisen. Det er bare lidt mere nuanceret end du gør det til.

Jeg har godt nok ikke set alle Argentinas Copa America kampe, men han blev rated ret højt af whoscored. Stats kan ikke fortælle hele sandheden, men Messi havde ikke desto mindre gode stats. Han havde flest skud af alle, dobbelt så mange succesfulde driblinger som nummer to på listen og andet flest key passes. Dette er nok de vigtigste stats for en offensiv spiller over et mindre antal kampe, da mål og assists vil være voldsomt præget af tilfældigheder. Han blev ligeledes kåret til kampens bedste spiller i 4 opgør, hvilket er ret godt klaret.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7114 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det er sjovt som man kan se tingene så forskelligt. Det der undrer mig mest er alle de folk, der kommenterer på Messi-sagen uden at have set samtlige kampe ved Copa. Selv Messi vidste godt at han ikke havde fortjent at vinde æren ved VM da han var ude og sige, at han ikke havde fortjent at vinde den. Ligesom de fleste andre store fodboldikoner, da de blev spurgt.

James og Robben spillede bedre end Messi til VM. Det vil jeg da gerne erkende. De røg dog ud i henholdvis kvart- og semifinalen. Det trækker unægteligt gevaldigt ned, da de begge spillede for to ret gode hold. Derudover påvirker de høje forventninger til Messi, vores syn på hans præstation. Jeg siger ikke, at Messi skulle have haft prisen. Det er bare lidt mere nuanceret end du gør det til.

Jeg har godt nok ikke set alle Argentinas Copa America kampe, men han blev rated ret højt af whoscored. Stats kan ikke fortælle hele sandheden, men Messi havde ikke desto mindre gode stats. Han havde flest skud af alle, dobbelt så mange succesfulde driblinger som nummer to på listen og andet flest key passes. Dette er nok de vigtigste stats for en offensiv spiller over et mindre antal kampe, da mål og assists vil være voldsomt præget af tilfældigheder. Han blev ligeledes kåret til kampens bedste spiller i 4 opgør, hvilket er ret godt klaret.

Messi vandt den pokal på baggrund af en ting og kun den. Adidas var hovedsponsor. Slut prut, længere er den ikke.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7115 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

asp3200 skrev:

Storken skrev:

Messi vandt den pokal på baggrund af en ting og kun den. Adidas var hovedsponsor. Slut prut, længere er den ikke.

Okay..?.. Hvis du siger det, så må det jo være sandheden.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7116 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

asp3200 skrev:

Storken skrev:

Kassow-Rossing, er det dig?

Florentino Pérez
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum