Om vores rivaler VII

11 år 1 måned siden #7117 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Det var også hvad kritikkerne skrev dengang Messi selv var ude og sige, at han ikke skulle have haft prisen. Også besynderligt at det er en sponsor, der uddeler prisen.

Derudover spillede både Kroos og Neuer et laaaangt bedre VM.

Til sidst Storken: Det kan godt være at du ikke har set samtlige af Argentinas kampe denne sommer, men det ville slet heller ikke have været nok. For at kunne udtale dig skulle du naturligvis også se samtlige af de andre kampe, for at kunne danne dig et ordentligt billede af Messis konkurrenter til prisen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7118 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Det var også hvad kritikkerne skrev dengang Messi selv var ude og sige, at han ikke skulle have haft prisen.

Kritikkerne er sjovt nok altid uenige i beslutningerne ;-)

Kassow-Rossing skrev: Også besynderligt at det er en sponsor, der uddeler prisen.

Hvilket mærke fodboldstøvler benytter James, Robben, Kroos og Neuer? Dit argument falder lidt til jorden, hvis de alle benytter Adidas...

Kassow-Rossing skrev: Derudover spillede både Kroos og Neuer et laaaangt bedre VM.

Det er jeg uenig i. Du kunne have fjernet en hvilken som helst tysker, og de var stadig kommet i finalen. Argentina ville derimod have haft det svært uden Messi. Han var en vigtig brik for deres finaleplads.

Kassow-Rossing skrev: Til sidst Storken: Det kan godt være at du ikke har set samtlige af Argentinas kampe denne sommer, men det ville slet heller ikke have været nok. For at kunne udtale dig skulle du naturligvis også se samtlige af de andre kampe, for at kunne danne dig et ordentligt billede af Messis konkurrenter til prisen.

Du har simpelthen set alle kampene, så du har kunne danne dig et billede? Alternativt virker det en anelse dobbeltmoralsk at skrive følgende:

Helt ærligt så skulle Messi aldrig have været i betragtning til den pris. Simpelt kan det siges: Hvis han havde haft et andet navn men have foretaget sig det samme på banen for Argentina, så havde han ikke været i betragtning til prisen. Hverken sidste år eller denne sommer.

Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Storken.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7119 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det var også hvad kritikkerne skrev dengang Messi selv var ude og sige, at han ikke skulle have haft prisen.

Kritikkerne er sjovt nok altid uenige i beslutningerne ;-)

Kassow-Rossing skrev: Også besynderligt at det er en sponsor, der uddeler prisen.

Hvilket mærke fodboldstøvler benytter James, Robben, Kroos og Neuer? Dit argument falder lidt til jorden, hvis de alle benytter Adidas...

Kassow-Rossing skrev: Derudover spillede både Kroos og Neuer et laaaangt bedre VM.

Det er jeg uenig i. Du kunne have fjernet en hvilken som helst tysker, og de var stadig kommet i finalen. Argentina ville derimod have haft det svært uden Messi. Han var en vigtig brik for deres finaleplads.

Kassow-Rossing skrev: Til sidst Storken: Det kan godt være at du ikke har set samtlige af Argentinas kampe denne sommer, men det ville slet heller ikke have været nok. For at kunne udtale dig skulle du naturligvis også se samtlige af de andre kampe, for at kunne danne dig et ordentligt billede af Messis konkurrenter til prisen.

Du har simpelthen set alle kampene, så du har kunne danne dig et billede? Alternativt virker det en anelse dobbeltmoralsk at skrive følgende:

Helt ærligt så skulle Messi aldrig have været i betragtning til den pris. Simpelt kan det siges: Hvis han havde haft et andet navn men have foretaget sig det samme på banen for Argentina, så havde han ikke været i betragtning til prisen. Hverken sidste år eller denne sommer.

Aaarh Argentina's gruppe kunne en hver klare sig ud af. Og det var også kun der hans mål faldt, i grupperunden i den letteste gruppe til VM.
Semifinalen blev vundet på straffe, hvilket egentlig viser, hvor afgørende Messi var for offensiven den kamp. Ligeledes endte finalen også uden et Argentina mål.

Storken tror vi begge ved Messi på ingen måde fortjente den og allerede argumentet om at Argentina ikke kunne nå der, hvor de nåede uden Messi, fortæller også du ikke selv har saglige argumenter for hvorfor Messi vandt den.

I øvrigt, uanset om man fjernede Kroos og Tyskland stadig ville vinde, så ændre det ikke på at han fortjente den mere, hvis han præsterede bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Kassow-Rossing, Vildfaren, ElMadrid, Pelle, Cristiano Ronaldo
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7120 af Storken

SR4 skrev: Aaarh Argentina's gruppe kunne en hver klare sig ud af. Og det var også kun der hans mål faldt, i grupperunden i den letteste gruppe til VM.
Semifinalen blev vundet på straffe, hvilket egentlig viser, hvor afgørende Messi var for offensiven den kamp. Ligeledes endte finalen også uden et Argentina mål.

Storken tror vi begge ved Messi på ingen måde fortjente den og allerede argumentet om at Argentina ikke kunne nå der, hvor de nåede uden Messi, fortæller også du ikke selv har saglige argumenter for hvorfor Messi vandt den.

I øvrigt, uanset om man fjernede Kroos og Tyskland stadig ville vinde, så ændre det ikke på at han fortjente den mere, hvis han præsterede bedre.

Messi blev rated højest af whoscored til VM, så han har ikke været helt dårlig. Nummer 2 og 3 på listen er henholdvis Robben og James, så stats kan sagtens identificere kvalitet. Messi havde 6,6 succesfulde driblinger og 3,3 key passes per kamp, hvilket er vanvittige stats. Han havde dog kun 3,3 skud per kamp, hvilket er mindre end normalt for Messi.

Messi lider under de enormt høje forventninger til ham. Hvis man kigger på det med lidt objektive briller, så producerer han helt vildt meget til VM. Han lider bare under, at hans offensive holdkammerater er totalt håbløse foran kassen. Resten af holdet scorer tilsammen 3 mål, hvor Messi scorer 4. Man kan ikke vinde VM på egen hånd nu om dage. Det er modstanderne simpelthen for gode til.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7121 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

SR4 skrev: Aaarh Argentina's gruppe kunne en hver klare sig ud af. Og det var også kun der hans mål faldt, i grupperunden i den letteste gruppe til VM.

Messi blev rated højest af whoscored til VM, så han har ikke været helt dårlig. Nummer 2 og 3 på listen er henholdvis Robben og James, så stats kan sagtens identificere kvalitet. Messi havde 6,6 succesfulde driblinger og 3,3 key passes per kamp, hvilket er vanvittige stats. Han havde dog kun 3,3 skud per kamp, hvilket er mindre end normalt for Messi.

Messi lider under de enormt høje forventninger til ham. Hvis man kigger på det med lidt objektive briller, så producerer han helt vildt meget til VM. Han lider bare under, at hans offensive holdkammerater er totalt håbløse foran kassen. Resten af holdet scorer tilsammen 3 mål, hvor Messi scorer 4. Man kan ikke vinde VM på egen hånd nu om dage. Det er modstanderne simpelthen for gode til.

Agūero, Higuain, Tevez og Lavezzi. Ja, av for nogle talentløse amatører. Vil du ikke godt være ærlig over for dig selv - og os andre - i den her sag, Storken. Indrøm dog, at Messi ikke fortjente at vinde prisen til VM.

Messi lider under høje forventninger? Jamen naturligvis - det følger med prædikatet "verdens bedste". Skulle vi have samme forventninger til Messi, som vi har til Mads Justesen, når han tørner ud for Hobro? Hold dog op.

Messi var ikke den bedste spiller til VM 2014. Han shinede i gruppespillet og det var dét.

Jeg ser mig selv som rimelig objektiv. Jeg kan sagtens se, at Messi er bedre end Ronaldo, at Messi er tæt på at være den bedste nogensinde og at Messi skal vinde Balon D'Or næste gang. Men det gælder begge veje. Jeg kan SAGTENS se, at Messi ikke var den bedste spiller til VM, og det er simpelthen utopi og direkte pinligt på dine egne vegne, at du forsøger til stadighed at argumentere for noget så absurd.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7122 af Storken

Pelle skrev: Agūero, Higuain, Tevez og Lavezzi. Ja, av for nogle talentløse amatører.

Hvor skriver jeg helt nøjagtig, at de er talentløse amatører? Higuain, Aguero og Lavezzi scorer tilsammen ét mål til VM. Hvordan er det ikke totalt håbløst foran kassen? Derudover var Tevez ikke med til VM, hvorfor jeg stiller mig kritisk overfor dit kendskab til Argentinas VM.

Pelle skrev: Vil du ikke godt være ærlig over for dig selv - og os andre - i den her sag, Storken. Indrøm dog, at Messi ikke fortjente at vinde prisen til VM.

Jeg ville have valgt Robben eller James. De spillede begge to rigtig god fodbold. De var derudover afgørende for deres holds succes. James spillede endda godt, selv da Colombia røg ud. Jeg synes dog Messi var den tredje bedste spiller. Eftersom han faktisk kom i finalen, så synes jeg sagtens valget kan forsvares. Jeg er godt nok ikke enig, men jeg er ikke så oprørt som andre herinde.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7123 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII

Sahinovic skrev:

asp3200 skrev:

Storken skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det er sjovt som man kan se tingene så forskelligt. Det der undrer mig mest er alle de folk, der kommenterer på Messi-sagen uden at have set samtlige kampe ved Copa. Selv Messi vidste godt at han ikke havde fortjent at vinde æren ved VM da han var ude og sige, at han ikke havde fortjent at vinde den. Ligesom de fleste andre store fodboldikoner, da de blev spurgt.

James og Robben spillede bedre end Messi til VM. Det vil jeg da gerne erkende. De røg dog ud i henholdvis kvart- og semifinalen. Det trækker unægteligt gevaldigt ned, da de begge spillede for to ret gode hold. Derudover påvirker de høje forventninger til Messi, vores syn på hans præstation. Jeg siger ikke, at Messi skulle have haft prisen. Det er bare lidt mere nuanceret end du gør det til.

Jeg har godt nok ikke set alle Argentinas Copa America kampe, men han blev rated ret højt af whoscored. Stats kan ikke fortælle hele sandheden, men Messi havde ikke desto mindre gode stats. Han havde flest skud af alle, dobbelt så mange succesfulde driblinger som nummer to på listen og andet flest key passes. Dette er nok de vigtigste stats for en offensiv spiller over et mindre antal kampe, da mål og assists vil være voldsomt præget af tilfældigheder. Han blev ligeledes kåret til kampens bedste spiller i 4 opgør, hvilket er ret godt klaret.

Messi vandt den pokal på baggrund af en ting og kun den. Adidas var hovedsponsor. Slut prut, længere er den ikke.

Kassow-Rossing, er det dig?

Nej det er Asp klumpe. Er helt med på kassow eller Pelle, messi skulle aldrig have haft den pris og så er det lige meget om Storkens åhh så elskede whoscored side siger noget andet. Der er andet end statistikker i livet, det finder du nok ud af med tiden.

Ufatteligt man ikke har optik nok til at indse det og blive ved med at argumentere imod det. Så af med barcelona brillerne. Gælder også "madridfan" sahinovic...

En tysker skulle have haft den uden tvivl, men money talks.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7124 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Du kan stille dig kritisk alt det, du har lyst til. Nu nævner jeg blot de offensive kræfter på Argentinas landshold, som - ifølge dig - stort set aldrig scorer. Man kunne også nævne de offensive midtbanespillere, som bragte en masse. En Di Maria f.eks., som scorede et ret så vigtigt mål for Argentina.

Du ville selv have valgt James eller Robben (yeah right, mon ikke du ville have skrevet anderledes, hvis du sad på fcbarcelona.dk), men alligevel henholder du dig til en statistik fra whoscored? Statistikker er ganske fine, men de er altså ikke ens betydende med sandheden. Messi spillede et fint VM. Men så stopper den også der. At han fik prisen kunne hele fodboldverdenen, pånær Barca fans, se, var fuldstændig til grin.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #7125 af Storken

Pelle skrev:
Du ville selv have valgt James eller Robben (yeah right, mon ikke du ville have skrevet anderledes, hvis du sad på fcbarcelona.dk), men alligevel henholder du dig til en statistik fra whoscored? Statistikker er ganske fine, men de er altså ikke ens betydende med sandheden. Messi spillede et fint VM. Men så stopper den også der. At han fik prisen kunne hele fodboldverdenen, pånær Barca fans, se, var fuldstændig til grin.

Undertegnet på fcbarcelona.dk i VM-tråden:

Det er vist kun sket to gange, at den gyldne bold ikke gik til et hold fra finalen. James var uden tvivl den bedste, men han led under Colombias tidlige exit.

Robben og James har været bedre end Messi.

Kilder:
www.fcbarcelona.dk/debat/viewtopic.php?p=332708#p332708
www.fcbarcelona.dk/debat/viewtopic.php?p=332475#p332475
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7126 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII
Asp3200 skrev:

Nej det er Asp klumpe. Er helt med på kassow eller Pelle, messi skulle aldrig have haft den pris og så er det lige meget om Storkens åhh så elskede whoscored side siger noget andet. Der er andet end statistikker i livet, det finder du nok ud af med tiden.

Ufatteligt man ikke har optik nok til at indse det og blive ved med at argumentere imod det. Så af med barcelona brillerne. Gælder også "madridfan" sahinovic...

En tysker skulle have haft den uden tvivl, men money talks.

Klumpe ligefrem, gør det så ondt at blive forvekslet af den omtalte bruger (-;

Efter at have set utallige håbløse indlæg - hvad angår Messi og Barcelona - fra både Pelle og Kassow (i særdeleshed Kassow) så vælger jeg også helt klart at give dem medhold, istedet for at bruge whoscored, som rent faktisk bare poster fakta (ironi kan måske forekomme).

Messi fortjente sikkert ikke prisen for den bedste spiller til VM 2014 (at man stadig gider at bruge tid på at diskutere dette), men de andre spillere var heller ikke meget bedre da, og specielt ikke nogen fra Tyskland.

Hvis jeg endeligt skulle udpege en god spiller som strålede kamp efter kamp og overhovedet gjorde VM 2014 værd at se så var det Neymar - uden tvivl. Men han fik desværre ikke lov til at spille sit VM færdigt eftersom han blev løbet over af en stupid galoperende hest.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7127 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Neuer, kroos overstrålede alle.

Neuer burde have haft den. Men da han jo er målmænd sker det ikke. Kroos var omdrejningspunktet på Tyskland hold. Men når whoscored siger det, så må vi accepterer det... Ironi kan forekomme.

Så finalen med to ekstreme barca fans som er gode venner, selv de tog brillerne af og grinede af messi prisen og vi snakker 30+ alder her. Ikke teenagere uden briller herinde.

Enhver med fodbold logik og uden fan tilknytning og generel god viden om spillere lo ad den pris. Derfor der var så meget snak om Adidas rolle i det her. Plakaterne med messi som frontfigur havde nok været spildt uden lidt penge smøring til VIP folk.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 måned siden #7128 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

asp3200 skrev: Neuer, kroos overstrålede alle.

Neuer burde have haft den. Men da han jo er målmænd sker det ikke. Kroos var omdrejningspunktet på Tyskland hold. Men når whoscored siger det, så må vi accepterer det... Ironi kan forekomme.

Så finalen med to ekstreme barca fans som er gode venner, selv de tog brillerne af og grinede af messi prisen og vi snakker 30+ alder her. Ikke teenagere uden briller herinde.

Enhver med fodbold logik og uden fan tilknytning og generel god viden om spillere lo ad den pris. Derfor der var så meget snak om Adidas rolle i det her. Plakaterne med messi som frontfigur havde nok været spildt uden lidt penge smøring til VIP folk.

Neuer, lol.

Der er jo i bund og grund ingen herinde der mener at Messi oprigtigt havde fortjent prisen, men i gør ham dårligere end han nu reelt var, de andre var nu altså ikke meget bedre, så jeg kan ikke forstå at i stadig! er direkte oprevet over det? :'-D

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum