Om vores rivaler VII

11 år 4 uger siden #7177 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Pelle

Nu spørger jeg måske lidt flabet, men har du set Casilla spille? Eller har du bare besluttet dig for, at han ikke er god nok?;)

Og hvis det skulle ske, at de Gea først kommer om et år; hvem mener du så at man bør hente?
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7178 af nono
Besvaret af nono på emne Om vores rivaler VII
Hvis ikke kan jeg berige samtalen med følgende statistik fra whoscored:

Casillas: Rating 6.81 // 3780 minutter // 2.6 saves per game (i La liga).
De Gea: Rating 6.68 // 3314 minutter // 2.5 saves per game.
Kiko: Rating 6.71 // 3280 minutter // 2.9 saves per game.

Ud fra det statistiske materiale vil man sagtens kunne pege på De Gea som den svageste af de tre ud fra præmissen om, at han til trods for et bedre forsvar foran sig og en nødvendighed af færre redninger per kamp alligevel lander på en dårligere rating af Kiko Casilla.

Ift. højde er De Gea med 192cm, 1 centimenter højere end Kiko, men Kiko vejer næsten 10kg mere end De Gea og fylder derfor langt mere særligt ifm. dødbold og indlæg.

Min pointe er såmænd bare: Ud fra statistikkerne mangler jeg stadig en retfærdiggørelse af, at De Gea skal koste og lønnes det dobbelte af Kiko. Han er selvfølgelig yngre, men kan hentes på en fri transfer næste sæson... Perez og Co bør derfor på Kiko, frem for De gea.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7179 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
M_Linding. Ja, det synes jeg faktisk er sindssygt flabet. Hvorfor skulle jeg udtale mig om en spiller, hvis jeg ikke havde set ham spille? Jeg har set nok til Kilo Casilla til at vurdere ham som en rigtig god målmand for et midterhold i den spanske liga. Han er god for Espanyol, men han er bestemt ikke Real Madrid-materiale i min bog. Ikke god nok til at være vores startende keeper. Præcis som Navas heller ikke er.
Jeg ville ikke vente med De Gea i et år - jeg ville hente ham nu. Der kan ikke herske tvivl om, at manden selv vil væk. Selv ikke United vil være så dumme at tvinge en spiller, som ikke vil være i klubben, til at blive endnu en sæson.

Nono: Please lad være med at bruge statistikker på målmænd. Det er noget af det mest misvisende overhovedet. Klart Casilla har flere redninger pr. Kamp, når han ligeledes har et markant dårligere forsvar foran sig. Det giver sig selv, at modstanderne kommer til flere chancer. Ydermere vejer Casilla 10kg mere. En af de ting jeg er benovet over ved De Gea er hans reaktionsevne, som jeg synes er markant bedre end Casilla. Måske de 10kgs forskel har noget at sige der.

Betal nu bare United for De Gea, så vi kan komme videre. Vi trænger til at få en verdensklasse målmand igen.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7180 af nono
Besvaret af nono på emne Om vores rivaler VII
@ Pelle.

Som udgangspunkt synes jeg at det er sværere at tage din "gut feeling" om hvem der er bedst alvorligt frem for statistisk data. Jeg forstår pointen i dit modargument med at Kiko selvfølgelig har flere redninger med et dårligere forsvar foran sig. Statistikken viser jo med al tydelighed at han slipper overordentligt godt fra dette ekstra arbejde - ovenikøbet med en højere rating end De Gea.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7181 af Pelle
Jeg synes, det er sjovt som folks holdninger og intuitioner efterhånden undermineres og i stedet erstattes af ligegyldige statistikker. Jeg tror det var Storken - som jo selv er en stor statistik-tilhænger - der skrev for et par dage siden, at statistikker omkring målmænd er uholdbare og misvisende. Det er jeg helt enig i.
Casilla er blevet rated højere end De Gea? Baseret på hvad? Og af hvem? Casilla har flere redninger pr. kamp end De Gea. OK - hvor kom skuddene fra? Og fra hvem? Hvilken positon var han i, da han reddede bolden? Osv. osv. Jeg håber, du forstår, hvor jeg vil hen. En statistik på en målmand kan du ikke bruge til noget som helst. Du har 3 faktorer med i din statistik. Skal jeg gå ind og finde de næste 29, der viser, hvorfor De Gea er bedre? Det vil jo være fuldstændig spild af tid, for vi kan ikke bruge statistik på keepere til en døjt.

Kiko Casilla er 28 år (29 lige om lidt). Han er en glimrende målmand, men mangler stadig et enkelt niveau eller to for at kunne begå sig i Madrid. Hvis han var så fantastisk, ville han jo også være foran De Gea i rækken på det spanske landshold.

Jeg henholder mig til det, jeg ved. De Gea har - efter en turbulent start - stået aldeles glimrende i United. Han er virkelig vokset med opgaven. Han er ung, dynamisk, spansk og uden tvivl kandidat til titlen som verdens bedste målmand i årene, der kommer. Derudover vil han gerne vores klub.

Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad vi venter på.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, Chamartin
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7182 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Pelle

Jeg er da helt enig i, at de Gea skal hentes nu. Og jeg er ligeglad med prisen (næsten).

Men HVIS United er så dumme at holde på ham - og blive ved med at kræve Ramos - hvad skal Real Madrid så gøre det kommende år? Hvilke løsninger er bedre end Navas og Casilla, når vi regner med at de Gea kommer efter denne sæson?

Jeg ser en helt masse kritik af tanken om at hente Casilla, men hvad burde man så gøre i stedet?;-)
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7183 af Pelle
Hvis United beholder De Gea mod hans vilje, så er vi jo nødsaget til at hente en ny. Her kunne Casilla være et godt bud.
Men hvorfor sætter du overhovedet den præmis op? Jeg tror ikke, at United er interesseret i at have en målmand, der ikke vil være i klubben.

Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #7184 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Om vores rivaler VII
Tror ikke vi skal være bange fra United vil beholde De Gea..

Den er jo næsten 100% sikker at han ankommer i år - ellers er jeg sikker på Perez ikke havde ladet Iker smutte, jeg mener så dum er han altså hellere ikke ;)

Det vi venter på lige nu er bare at for det første få den kære Iker ud med værdighed ( hvis vi kan det ) og ellers skal United vel lige havde fundet deres næste Keeper som nok er Hugo Lloris - jeg tænker alt dette er klaret indenfor en 1 uge til 10 dage.

RAUL!!!!
Emnet er blevet låst.
11 år 3 uger siden #7185 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII
Synes Atlético har handlet fornuftigt ind denne sæson, selvom de har solgt profiler:

Oblak/Moya
Juanfran - Godin - Gimenez - Siqueira (måske Felipe Luis?)
Gabi/Tiago - Koke
Carrasco - Griezmann - Vietto
J. Martinez

Og en god bænk der tæller: Raul Garcia, Correa, O. Torres, Saul...

De ser bestemt farlige ud med stort potentiale. Måske mangler der lidt til defensiven?

Sevilla får også en solid start 11'er:

Sergio Rico
Coke - Carrico - Kolo - Tremoulinas
Krychowiak - N'Zonzi(MKD)
Kakuta - Banega(MKD) - Konoplyanka
Immobile

Glæder mig som et lille barn til sæsonen begynder!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
11 år 3 uger siden #7186 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII

LasseRMD skrev: Synes Atlético har handlet fornuftigt ind denne sæson, selvom de har solgt profiler:

Oblak/Moya
Gabi/Tiago - Koke
J. Martinez

De ser bestemt farlige ud med stort potentiale. Måske mangler der lidt til defensiven?

Sergio Rico
Immobile

Glæder mig til at spanske hold giver Premier League klubber smæk i Champions League.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
11 år 3 uger siden #7187 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Om vores rivaler VII

Fondo_Sur skrev:

LasseRMD skrev: Synes Atlético har handlet fornuftigt ind denne sæson, selvom de har solgt profiler:

Oblak/Moya
Gabi/Tiago - Koke
J. Martinez

Sergio Rico
Immobile

Glæder mig til at spanske hold giver Premier League klubber smæk i Champions League.

Så sandt! Undrer mig ikke, hvis alle 5 spanske hold går videre fra gruppespillet.
Emnet er blevet låst.
11 år 3 uger siden #7188 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII
www.bold.dk/nyt/sevilla-koeber-brasser-i-ligue-1

Sevilla bliver ved. Jeg kender intet til ham og ved derfor heller ikke, om han er købt ind til startelleveren eller blot bredden. Der går sgu FM i den i Andalusien :-)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum