Om vores rivaler VII

10 år 10 måneder siden #7201 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Brylle skrev:

Pelle skrev:

Brylle skrev:

Pelle skrev: Valencia har hentet Club Brügges keeper Mathew Ryan. Så kan vi vist godt lukke spekulationerne om, at Navas smutter for at gøre plads til De Gea.

Vi ses bare til næste sommer, De Gea!

Nu er der andre klubber i verden end Valencia

Hvis du havde fulgt lidt med herinde, fremfor kun at sidde og "takke" alle dine buddies, så ville du vide, at Siempre og jeg havde en debat om dette forleden, hvor han pegede på, at De Gea kom, da Navas røg til Valencia. Deraf Siempres svar endda.

At jeg kan takke dem, som jeg er enige med, betyder vel, at jeg læser med herinde :)

Mit svar er udelukkende rettet mod din kommentar, som gik ud på, at nu ville Navas ikke smutte, så der blev plads til De Gea :)

Jeg er godt klar over, hvad din kommentar var rettet mod. De få rygter, der har været omkring Navas, har været rettet mod at han skulle skifte til Valencia. Det kommer ikke til at ske nu, hvorfor man må formode, at han bliver.

Ja, du læste rigtigt. En formodning. Ligesom med alt andet herinde. Vil du virkelig gå i petitesser om, at jeg udtaler mig så skråsikkert om, at Navas bliver?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Pelle.
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #7202 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev:

Brylle skrev:

Pelle skrev:

Brylle skrev:

Pelle skrev: Valencia har hentet Club Brügges keeper Mathew Ryan. Så kan vi vist godt lukke spekulationerne om, at Navas smutter for at gøre plads til De Gea.

Vi ses bare til næste sommer, De Gea!

Nu er der andre klubber i verden end Valencia

Hvis du havde fulgt lidt med herinde, fremfor kun at sidde og "takke" alle dine buddies, så ville du vide, at Siempre og jeg havde en debat om dette forleden, hvor han pegede på, at De Gea kom, da Navas røg til Valencia. Deraf Siempres svar endda.

At jeg kan takke dem, som jeg er enige med, betyder vel, at jeg læser med herinde :)

Mit svar er udelukkende rettet mod din kommentar, som gik ud på, at nu ville Navas ikke smutte, så der blev plads til De Gea :)

Jeg er godt klar over, hvad din kommentar var rettet mod. De få rygter, der har været omkring Navas, har været rettet mod at han skulle skifte til Valencia. Det kommer ikke til at ske nu, hvorfor man må formode, at han bliver.

Ja, du læste rigtigt. En formodning. Ligesom med alt andet herinde. Vil du virkelig gå i petitesser om, at jeg udtaler mig så skråsikkert om, at Navas bliver?

Jeg svarer blot på din kommentar og sådan set ikke andet. Det kan vel ikke være det store problem for dig? :)
Men der er jo over en måned til transfer deadline og derfor er vi jo slet ikke færdige med at høre om rygter. Derfor er det virkelig tidligt at formode, at en så usikker mand bliver, når der er så mange rygter om De Gea.
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7203 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Det forlyder, at Barcelona endelig har fået godkendt sit projekt med Camp Nou, og at ombygningen påbegyndes snarest muligt.

s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/d7/bf/...1f74a66bb6de5859.jpg
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7204 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII

Gribben skrev: Det forlyder, at Barcelona endelig har fået godkendt sit projekt med Camp Nou, og at ombygningen påbegyndes snarest muligt.

s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/d7/bf/...1f74a66bb6de5859.jpg

EEEJ hvor er den nice
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7205 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om vores rivaler VII
Det skulle være done deal, at Vidal skifter fra Juventus til Bayern München. Det er bekræftet af Rummenigge.
Mon det ikke samtidig betyder, at Pogba ingen steder kommer i år - ellers bliverer deres midtbane da helt skudt sammen og nærmest uden kontinuitet.
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7206 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII
fcbarcelona.dk/Nyheder/barca-protesterer...r-bode-fra-uefa.html

Og som altid er det selvfølgelig ok at bryde reglerne så længe man har personlige principper om at reglerne ikke burde gælde en selv :)
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7207 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Dette indlæg er utrolig langt og med utrolig mange citater. Spring indlægget over hvis du ikke ønsker at bruge en halv aften på at læse gamle citater fra folk her på siden ;) Agendaen med dette indlæg (for ikke at blive beskyldt for at have en hemmelig agenda) er at få afklaret nogle sager, som ikke var mulig at afklare før Barcelonas præsidentvalg. Dette indlæg er opdelt i to sektioner.

1. Først en nyhed
Så er den gal med dem igen:

De lærer det aldrig. Barcelona er idømt to bøder af UEFA og af den spanske antivold kommission. Den første bøde kom i forbindelse med politiske tilråb og ytring i forbindelse med CHL finalen i Berlin. Den anden i forbindelse med elendig sikkerhedsforanstaltninger på Camp Nou og igen politiske tilråb og ytringer i forbindelse med pokalfinalen. Bøderne lyder på 66.000 Euro og 30.000 Euro = 96.000 Euro.

Moralen i Barcelona når som hvert år nye dybder.

2. Dernæst videre til Bartomeu:

Scriptophobe skrev:

Raul 4 ever skrev: Det er rigtig nok €86M uden skattesager

www.insidespanishfootball.com/95678/barc...-of-neymar-transfer/

Med skattesager siger Marca at det stiger til €158M

www.marca.com/en/2015/03/24/en/football/...lona/1427187690.html

Nogle af pengene er dog tilsyneldende bøder til enkeltpersoner og ikke klubben.

At Sandro Rosell står til at betale en større bøde end klubben selv, siger vel alt om hvem der virkelig har trådt i spinaten i denne sag. Sandro Rosell har rigtig meget skidt på sig, ikke mindst i Brasilien, hvor han let kunne smides i fængsel. Som Storken påpeger er det en skamplet for klubben - den ene af de to skyldige er heldigvis allerede ude af klubben. Den anden er formentlig også fortid til sommer.

Og

Abefar skrev: Der har været rigtig mange sager gennem de sidste 2-3 år, der har påvirket Barcas image negativt. Behandlingen af Abidal, Messis skattesag, Neymar-købet.
Messi har dog betalt det tilbage han skylder, der er ved at blive ryddet op i Neymar-sagen, hvor Barca har betalt bøden og de ansvarlige er blevet fyret (snart Bartomeu), og sidst men ikke mindst får Abidal inden meget længe en ledende rolle i Barcas ungdomssystem. Dette er dog bestemt sager, som ikke har klædt Barcelona, og spørger du Barcafans, er der også had til Bartomeu og Rosell.

Hvad jeg ikke synes du kan påklistre Barcelona, er Suarez hånd på bolden, piften af Spaniens konge og hvad du ellers nævnte af desperate ting.

Bartomeu blev så ikke fyret. Han blev valgt af Barcelonistaerne. I Barcelona ser man ikke ulovligheder som noget der er forkert, så længe det ikke er imod catalansk lovgivning, så selvfølgelig vandt han præsidentembedet for de næste seks sæsoner. Barcelona er nu straffet for at pifte af dommeren og for alt mulig andet politisk de har bragt ind i sporten.

Også denne fra et yderst velskrevet indlæg:

Sir skrev: Dernæst så synes jeg, at den omtalte vind i sejlene, Bartomeu har fået på baggrund af treblen, er det eneste negative, den har bragt med sig. Det er naturligvis altid fantastisk at vinde en treble, men fra mit synspunkt er det uheldigt, hvis man kan sige det uden at lyde forkælet, at det sker i en sæson med en præsident under anklage ved roret. Det er (naturligvis) altid uheldigt at have en mulig kriminel præsident i klubben, men efter min mening er det dog et letløseligt problem, eller det burde det være, i demokratiske klubber som Real Madrid og Barcelona: medlemmerne vælger en ny præsident. Men med treblen in mente har Bartomeu, som du selv siger, uheldigvis fået vind i sejlene.

De to føromtalte klubber har måske begge to problemer, hvad angår processen ved de 'demokratisk valgte præsidenter', men på trods af det så burde det være ren kutyme, at en præsident, der kan ende med at blive smidt bag tremmer, ikke bliver genvalgt. Og i mit hoved er det uagtet, hvorvidt Bartomeu faktisk er skyldig eller ej. Det er ganske enkelt ikke i klubbens interesse overhovedet at tage chancen.

Du kan nok høre Bartomeu ikke er min favorit - samme billede tegner sig på danske Barca-fora (fcbarcelona.dk) og engelsk-sprogede Barca-fora (barcablaugranes.com), men problemet ligger i, at det i stor grad ikke er os internationale fans, der stemmer til valget. Selvom der er flere socio-medlemmer på disse fora er det dog de færreste, der tager turen til Barcelona for at stemme. Det er derimod i høj grad det ældre segment af den katalanske befolkning, der stemmer, og her er holdningen beklageligvis anderledes. Fra hvad jeg har kunne læse mig frem til, så er de varmere stemt for Bartomeu - om det er katalanernes mistro mod centralstyret, der har gjort udslaget (at de tror, det er en heksejagt på Barca - og dermed Bartomeu), om de har ladet sig forblænde af den nuværende sportslige succes, eller om det er noget helt tredje, der ligger til baggrund for hans opbakning, ved jeg ikke. Men det er i hvert fald uforståeligt for mig.

Jeg vil nødig ribbe unødvendigt op i en gammel diskussion, men der blev tidligere diskuteret, hvad Barcelona (eller enhver anden klub) kan gøre for at bringe sig selv i miskredit. Jeg tror, det var Kassow, der stillede spørgsmålet. For mig at se er det at genvælge Bartomeu en sådan ting. Når alt kommer til alt, så kan medlemmerne kun vide så og så meget om præsidentkandidaterne før de bliver valgt, men som tingene står nu, så synes jeg ikke, der er nogen undskyldning for at vælge Bartomeu. Det kunne - for mig - bringe klubben i miskredit. Specielt hvis han ender med at blive kendt skyldig.

Og endnu et eksempel fra Scriptophobe om at Barcelona ikke vil vælge Bartomeu som præsident fordi han jo er skyldig:

HHB65 skrev:

Brylle skrev:

Scriptophobe skrev:

Kassow-Rossing skrev: Hvis man kan have en ledelse, der snyder (Køber for unge spillere, snyder i skat osv) og bare vælger at sige "Jamen det er også ledelsens skyld. Dem smider vi på porten nu" så er man jo altid uskyldig.

Jeg kan oprigtigt talt ikke regner ud om du spøger her. Klubben i Barcelona er ejet af medlemmerne, præcis som i Real Madrid, der vælger en præsident til at lede klubben. Hvis den valgte præsident træder i spinaten og begår utilgivelige fejl, skiller medlemmerne sig naturligvis af med den givne præsident og vælger en ny præsident, der forhåbentlig kan gøre et bedre stykke arbejde og ikke træde ved siden af som den han erstatter. I denne specifikke sag er det ikke engang ledelsen som helhed - altså bestyrelsen - men blot to personer, præsidenten og vice-præsidenten, der har lavet rav i den.

Jeg er dog fuldt ud klar over din agenda, der som altid er at få Barcelona til at se ud som en klub der snyder, bedrager og generelt bare er en slem forsamling banditter. Den holder bare ikke. I hvert tilfælde ikke hvis du agter at bruge denne specifikke sag som belæg, da det grundlæggende er én eller to mand der står med ansvaret for hele misæren.

Men nu er det bare sådan, at det er disse medlemmer, der har valgt de personer, som senere vælger at bryde loven. Det er altså disse medlemmer, som har fundet disse personligheder og klovne værdige til at kaste et dårligt lys over klubben. Derfor er det stadig klubben, der har skyld i dette og ikke bare to personer. For som Kassow er inde på, så er man jo hele tiden uskyldig, hvis bare man gang på gang smider folkene ud.

Hmm skal lige forstå dit indlæg korrekt. Så medlemmerne vidste simpelthen på for forhånd de valgte personer ville lave de sager de gjorte? Når jeg vælger nogle til ar repræsentere de foreninger jeg er med i i det rigtige liv så gør jeg det altid efter dem jeg har mest fidus til, men jeg kan jo aldrig 100% gardere mig mod hvad de gør. Tror da heller ikke barcas medlemmer havde valgt dem hvis de vidste de sager de personer er blevet rodet ud i. Intet menneske kan spå om hvordan andre vil agere i fremtiden ellers er man da verdens mest eftertrægteðe person.

Og igen

Scriptophobe skrev: Jeg tror aldrig nogensinde, at nogen som helst er blevet fundet værdige til, at kaste et dårligt lys over noget som helst. Det giver slet og ret ingen mening. De to omtalte personer blev dog fundet passende til at lede og administrere klubben, på baggrund af de løfter de gav og de idéer de præsenterede medlemmerne for i løbet af valgkampagnen. At de så vælger at rode sig ud i sådan en omgang snavs, som de gjorde ved købet af Neymar, er jo ganske enkelt fuldkommen umuligt for de vælgende medlemmer at forudsige.

Når vi går til valg den 18. juni her i Danmark, kan vi jo heller ikke sikre os mod, at den kommende statsminister kaster sig ud i korruption, illegale aktiviteter og træffer dårlige beslutninger på rad og række, men i så fald må statsministeren nok indstille sig på at blive fjernet fra sin position - præcis som i Barcelona. Den demokratiske proces er ikke perfekt eller skudsikker, men dog alligevel den klart bedste mulighed, endda med stor afstand.

Uanset hvad tør jeg godt forsikre dig om, at medlemmerne i Barcelona ikke valgte Sandro Rosell, for at se ham snyde og bedrage. Havde medlemmerne set hvor meget skidt Rosell ville resultere i udenfor kridtstregerne, så var han næppe blevet valgt til at repræsentere klubben og medlemmerne.

Vi kan altså konkludere at Barcelona fans synes også at Barcelona er rådden. Det er ikke kun spillerne der agerer amoralsk (Messi, Suarez), det er også ledelsen (FIFA karantæne, Neymar) og fansene (UEFA, antivold kommission). Jeg håber den siver ind nu. Jeg har forsøgt at bruge citater og være så tydelig i min fremgang som mulig.

Og sidst en trist nyhed.. Nååååååå :(

Petroleum skrev: Jeg tror jeg dør, hvis Barcelona vinder CL, La Liga OG Pokalturneringen :'(

Edit: Til sidst: Beklager den lange besked. Jeg håber den ikke blev gennemlæst af folk, der ikke fandt indlægget interessant. Mvh

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7208 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Ikke forstået. Hvor vil du hen med den lange smøre? For mig virker det som en gang mildest talt ligegyldig vås...!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7209 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Det var en afslutning på en masse samtaler, der alle var uforløste indtil Barcelonas præsidentvalg. F.eks mente flere at Barcelona var uskyldige i Barcelonas ulovlige handlinger, fordi de kunne jo ikke vide at den valgte præsident ville begå ulovligheder og han ville altså derfor blive smidt på porten meget snart.

Jeg beklager der er så meget læsestof for så lille en målgruppe her på siden, men jeg blev nødt til at citere folk for ikke at give et forkert billede af samtalerne.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7210 af Elkrimi
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7211 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Elkrimi skrev: Svar på tiltale:

www.goal.com/en/news/9/england/2015/07/2...attack-?ICID=HP_HN_1

Det er svært ikke at elske Mourinho!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
10 år 10 måneder siden #7212 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Det var en afslutning på en masse samtaler, der alle var uforløste indtil Barcelonas præsidentvalg. F.eks mente flere at Barcelona var uskyldige i Barcelonas ulovlige handlinger, fordi de kunne jo ikke vide at den valgte præsident ville begå ulovligheder og han ville altså derfor blive smidt på porten meget snart.

Jeg beklager der er så meget læsestof for så lille en målgruppe her på siden, men jeg blev nødt til at citere folk for ikke at give et forkert billede af samtalerne.

Hvis jeg skal komme med et lille indspark, så synes jeg jævnligt du har en tendens til at bruge for meget tid på at få ret, i stedet for at bruge tiden på at forstå og blive klogere. Jeg tror i den grad det kunne give færre gnidninger og flere saglige debatter fra din side. Bare et velment lille tip.

Det sagt, så er det bestemt udtryk for en hyklerisk tilstand, at man vælger en halvkriminel mand til at lede sin klub. Omvendt skal man vel være blind, hvis man ikke kan få øje på tilsvarende problemer omkring Florentino Perez, som selvfølgelig også har smidt nogle penge under bordet hist og her, ligesom vi flere gange har været i søgelyset for kriminelle handlinger. Ikke af samme omfang, men alligevel skulle vi måske bare koncentrere os om vores. Det er faktisk netop dét jeg ville ønske var forskellen på vores klub og deres, at vi kunne nøjes med at fokusere på os selv. Det er desværre efterhånden ikke tilfældet - ovenstående indlæg fra din side understreger meget godt, hvorfor det er svært at bevare den stolthed som fan.

Kom nu videre for helvede. Nøjagtig som Mourinho og Benitez burde gøre det. For helvede hvor ville jeg glæde mig, hvis vi fik en manager med så store cojones, at han ikke blot kunne styre vores hold uden at fornærme andre, men også sin egen kone. Nå ja, ham fyrede vi i sommers.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe, Jaken, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum