Sæsonen 2018/2019

8 år 3 måneder siden #61 af Bangow
Besvaret af Bangow på emne Sæsonen 2018/2019
Eftersom Bayern spillede de samme aftener som os i kvartfinalen er jeg ikke helt opdateret på deres præstationer.
Jeg har imidlertid fået at vide, at de langt fra ligner et særligt faretruende hold - og at de faktisk var en kende heldige i den første kamp mod Sevilla.
Umiddelbart tænker jeg også, at en spiller som Ribery må være forbi sidste salgsdato - men han fremgår troligt af deres startellever i en alder af 35.

Bayern er dog også en klub som har den nøjagtig samme vinder-DNA som os (og som Juve for den sags skyld), så man kan ikke undgå at være en smule bange alene for navnet. Alle ved hvad de kan.

Hvad tænker I? Er vi klare favoritter?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 måneder siden #62 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæsonen 2018/2019

Gaaaab! Skal vi nu ned på det her niveau igen. Jamen så lad gå da...

Rent personligt kan jeg ikke fordrage Keylor. Han virker i mine øjne meget usympatisk. Når jeg vurderer ham til at være en blandt top tre af målmænd i verden, er det simpelthen en vurdering jeg træffer på baggrund af saglig, objektiv, dybdegående analyse af hans præstationer.

I forhold til dine postulater om at han skulle være rystende usikker og laver drops så snart han kommer i nærheden af bolden, så må det være din hjerne der spiller dig et puds. Keylor er hverken usikker eller laver drops i vandfald. I sin tid i Real Madrid vil jeg faktisk mene at han har lavet langt færre drops end den gennemsnitlige verdensklasse målmand. Måske en tre stykker sammenlagt, højest. Med andre ord, han er en målmand der er til at stole på, da han leverer et hjernedødt højt og stabilt niveau, sæson efter sæson. Dertil er han vellidt af gruppen af spillere og trænere, hvilket ikke er uvæsentligt i en klub som Real Madrid, hvor drama og interne intriger har fyldt for meget og for længe. Jeg kunne ikke komme i tanke om en målmand der er mere værdig som førsteholdsmålmand end Keylor Navas!

Hvor er denne saglige, objektive, dybdegående analyse af hans præstationer du snakker om? Indtil videre har jeg ikke set nogen. Jeg siger ikke at han er rystende usikker og laver drops så snart han kommer i nærheden af bolden, jeg siger at han har PERIODER hvor det sker, og det kan du ikke benægte at han har, det har været et gennemgående tema blandt Real Madrid-fans i samtlige af hans fire år i klubben. En klub som Real Madrid kan ikke have en målmand man ikke kan stole på, hvor man aldrig kan regne med om han står en god kamp, eller om han sælger holdet fuldstændigt ved at lave to vanvittige drops som dem mod Juventus. Jeg er enig i at det at han er vellidt af træneren og truppen er en fordel, men det opvejer ikke at han sæson efter sæson har de her dårlige perioder.

Udover at Benz har udligner de fleste andre topangribere i antal scoringer, så overgår han dem med flere længder når det kommer til antallet af assists. Kamp efter kamp ser jeg Benz kæmpe for holdet og for at få scoret på de chancer der tilfalder ham.

Jeg synes det er dybt pinligt og opkastfremkaldende at opleve plastikfans der løber med strømmen af pessimister og pengeliderlige medier der har tabt alt integritet for at kaste mudder og opdigte historier som godtroende 'fans' falder for. Jeg vil mene at der er flere om buddet til kåringen som at være en kæmpe joke.

Selvfølgelig udligner han de fleste andre topangribere i antal scoringer og assists, når han har været førsteangriber i ni år, for et af verdens bedste hold der producerer et hav af chancer i stort set alle kampe. Hvis han ejede bare en snert af kynisme og stabilitet, så kunne manden jo for fanden have scoret dobbelt så mange mål som han har, måske endda tredobbelt! Som jeg siger har han været en god spiller for klubben for en del år siden, men man skal være seriøst blind hvis man ikke kan se hvor meget han har hæmmet holdet siden nytår 15/16, ALLE neutrale fans fatter ikke hvorfor han stadig er førsteangriber, men vi alle ved at det er pga. Pérez og Zidane. Pérez holder hånden over ham, for han vil ikke erkende at Benzema aldrig nogensinde blev den verdensklasse angriber vi alle håbede på, da vi købte ham i Lyon i 2009. Og Zidane elsker Benzema mere end han elsker sine egne sønner, og han vil sikkert hellere forlade klubben end at kyle Benzema på bænken som han fortjener.

Du aner desuden ikke en skid om mig, så hold venligst din mund med at kalde mig for plastikfan.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 3 måneder siden #63 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 2018/2019
Buffon har for alvor tabt sutten, da han blev spurgt ind til sin top-5 over keepere pt. nævnte han Keylor, men ikke De Gea... Jeg synes Benzema gør det udmærket, med Reals spillestil der er lagt så meget op på Ronaldo, er de årelange relationer og indbyrdes forståelse uvurderlig, og det er naivt at tro man får den samme Ronaldo at se med Lewandowski ved siden af. Nu fik de mange herinde fra der har skreget efter at han blev bænket, sin vilje mod Juventus, så skulle vi ikke lade den ligge lidt endnu?

Ærgerligt at trække Bayern, det er spændende med nogle nye hold der blander sig langt fremme i turneringen, men jeg syntes det er lidt en skam at de så trækker hinanden. Såfremt Liverpool kvalificerer sig til finalen, må det i øvrigt have været den letteste vej til finalen i turneringens historie - Maribor, Sevilla, Moskva, Porto, City og Roma.. Hvor det i Reals tilfælde vil være tæt på det omvendte med Dortmund, Tottenham, APOEL, PSG, Juventus og Bayern. Stor kredit til Roma, jeg tror ikke der var mange (inkl. mig selv) der levnede dem en chance for overhovedet at avancere fra den gruppe de fik, og i særdeleshed ikke mod Barca.
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved JesperA.

8 år 3 måneder siden #64 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2018/2019

JesperA skrev: Buffon har for alvor tabt sutten, da han blev spurgt ind til sin top-5 over keepere pt. nævnte han Keylor, men ikke De Gea... Jeg synes Benzema gør det udmærket, med Reals spillestil der er lagt så meget op på Ronaldo, er de årelange relationer og indbyrdes forståelse uvurderlig, og det er naivt at tro man får den samme Ronaldo at se med Lewandowski ved siden af. Nu fik de mange herinde fra der har skreget efter at han blev bænket, sin vilje mod Juventus, så skulle vi ikke lade den ligge lidt endnu?

Ærgerligt at trække Bayern, det er spændende med nogle nye hold der blander sig langt fremme i turneringen, men jeg syntes det er lidt en skam at de så trækker hinanden. Såfremt Liverpool kvalificerer sig til finalen, må det i øvrigt have været den letteste vej til finalen i turneringens historie - Maribor, Sevilla, Moskva, Porto, City og Roma.. Hvor det i Reals tilfælde vil være tæt på det omvendte med Dortmund, Tottenham, APOEL, PSG, Juventus og Bayern. Stor kredit til Roma, jeg tror ikke der var mange (inkl. mig selv) der levnede dem en chance for overhovedet at avancere fra den gruppe de fik, og i særdeleshed ikke mod Barca.

Dem der fik sin vilje med Benzema på bænken imod Juventus, mente nok ikke at det var Bale der skulle spille i hans sted :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 3 måneder siden #65 af Mathiaseefsen
Besvaret af Mathiaseefsen på emne Sæsonen 2018/2019
jeg tænker vi er klare favoritter, da Bayern ikke har mødt særlig stor modstand endnu. og så er Ronaldo også inde i en god stime, så tænker vi godt kan slå dem

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold

8 år 3 måneder siden #66 af Cristiano Ronaldo
Besvaret af Cristiano Ronaldo på emne Sæsonen 2018/2019
Har lige set dette klip hvor juventus spillere sparker bolden væk for at provokere(tog 5min) og spillere og tilmed målmand prøver at ødelægge straffesparks plet..usportsligt og uværdigt af et hold af den kaliber.
Se her
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Cristiano Ronaldo.

8 år 3 måneder siden #67 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 2018/2019

Rendering Error in layout Message/Item: KunenaBbcodeLibrary::DoInstagram(): Argument #1 ($bbcode) must be of type Nbbc\BBCode, string given, called in /var/www/madridista.dk/public_html/libraries/kunena/bbcode/bbcode.php on line 193. Please enable debug mode for more information.

8 år 2 måneder siden #68 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
Hvad er stemningen op til Bayern-kampene?

Jeg tvivler personligt meget på Casemiro, der fra topkamp til topkamp virker malplaceret. Vil omvendt meget gerne se Kovacic blive sat i spil.

Regner med at det bliver 4-4-2 opstillingen i Sydtyskland.
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

• Aouassar
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #69 af Aouassar
Besvaret af Aouassar på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg er optimistisk, først og fremmest. Jeg sidder dog også lidt og tænker “hvornår går det her galt?” Men drengene formår gang på gang at jorde modstanderne af banen (bortset fra Juve kampe. I sidste uge)

Jeg har en Bayern kammerat som fortæller mig at Bayern slet ikke har mødt modstand i denne sæson og man slog lige akkurat Sevilla over to kampe på kun at score ét mål selv. (Det 2. Var et selvmål) men Jupp Heynckes er en snu træner og hvis der er nogle som kan udnytte vores mangler så er det altså ham.

Men når jeg sådan kigger på deres trup lige nu. Så er jeg ikke just imponeret over hvad de kommer med. Tolisso og Wagner har været de interessante navne hvis jeg skulle nævne nogle.

Seneste nyt lyder på at Vidal blev skadet igen til sin første træning efter at havde været ude. Bad luck..
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Aouassar.

8 år 2 måneder siden #70 af Khasama77
Besvaret af Khasama77 på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg synes egentligt bare at vi skal køre den ideelle opstilling med diamanten og Isco. Casemiro er et must i disse kampe. Hans defensive overvågenhed og tilstedeværelse kan vise sig at være afgørende. Dog kunne jeg godt forestille mig at Zidane kører en 442 med Asensio (eller Bale) og Vazquez på kanterne. Bayern opererer får det meste over kanten og slår en masse indlæg og dette er vi nødt til at dæmme op for. De opbygger sjældent deres angreb over midten. Offensivt set synes jeg at vi særligt skal lægge pres på Bayerns højre side med Kimmich. Synes ikke at han er særligt overbevisende (defensivt) og med vores stærke venstre side, så kan vi skabe rigtig mange chancer langs den side.

Indlæggene som er deres stærkeste våben bliver nødt til at gøre alt for at stoppe. Det er mere eller mindre deres eneste våben, der gøre dem farlig. Stopper vi dem, så stopper vi 80% af deres angrebsmønstre.

• Aouassar
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #71 af Aouassar
Besvaret af Aouassar på emne Sæsonen 2018/2019
Helt enig. Nøjagtigt som med Psg, så var indlæg også deres helt store våben. De kan dog sagtens kombiner sig frem anført af Ribery især. Han elsker de der 1-2 afleveringer fra kanten.

Og jeg mener at det er en fordel at vi kender James og hans farlige indlæg. Vores forsvar bør vide hvor bolden ender, når James gør sig klar til at smide et indlæg.

Og skønt at vi har hjemmebane i 2. Kamp.

8 år 2 måneder siden #72 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
I hvert fald en kæmpe fordel, at Zidane kan stille så forskelligt op. Holdet er uforudsigeligt på en måde som ikke set før i moderne tid, der drukner i modeller og skabeloner. Det betyder mange mål, men også usikkerhed defensivt. Jeg stoler dog helt klart på vores bagerste 5, som tilsammen er i særklasse. Ser frem til kampen!
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith